Jump to content

Tomas Rosicky


Eboue

Recommended Posts

  • Replies 508
  • Created
  • Last Reply

Trur aldri Rosicky kommer til å spille fotball på toppnivå igjen. Vertfall ikke over lengre perioder. ;)

Jeg er redd du har rett. Når han først er på gang på noe blir det så altfor fort en eller annen setback. Spørs om vi ikke allerede har sett Tomas på hans aller beste. :(

Link to comment
Share on other sites

Trur aldri Rosicky kommer til å spille fotball på toppnivå igjen. Vertfall ikke over lengre perioder.

 

Tja, mulig du har rett. Vanskelig å komme tilbake når man har vært ute så lenge. Men samtidig skal man ikke svartmale ting riktig enda. Å få mindre strekkskader er helt normalt når man har vært ute så lenge, for det er jo lett å blir for ivrig når man endelig er tilbake. Eduardo fikk jo omtrent samme skaden etter at han returnerte i vinter. Så vi må nok regne med at Rosicky kommer til å oppleve noen mindre setbacks utover høsten. Samtidig er det naturligvis en risiko for at han aldri når opp på det nivået han var rent fysisk.

Link to comment
Share on other sites

Trur aldri Rosicky kommer til å spille fotball på toppnivå igjen. Vertfall ikke over lengre perioder. ;)

Jeg er redd du har rett. Når han først er på gang på noe blir det så altfor fort en eller annen setback. Spørs om vi ikke allerede har sett Tomas på hans aller beste. :(

Ser her http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...m-is-not-major-

at det ikke skal være noe stort problem. Men den har eg hørt før når det gjelder denne spillern. Men få ting ville gledet meg mer enn at han kom tilbake i godt gammalt slag denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Nå ble jeg virkelig lei meg :(

 

Hadde gledet meg til å se Tomas i PL igjen :(

Er for jævelig rett og slett!!

 

Hvis dette stemmer, er han ferdig som fotballspiller... Det kommer nye skader hele tida etter så lange skadeavbrekk!! Kroppen tilvenner seg andre måter å bevege seg på for å avlaste skadeutsatte områder. Så ender det med at man pådrar seg skader andre steder i stedet! Det er fakta!!

Hvilket medisinsk grunnlag har du for å mene at Rosicky er ferdig som fotballspiller? Hvorfor kan han ikke komme tilbake selv om han får en naturlig setback?

For når man er skadet over så lang tid, som jeg skreiv tidligere begynner kroppen å avlaste de skadede områdene ved at man tilegner seg ett nytt løpesett, holder igjen i dueller, bruker kroppen på en annen måte.

 

Jeg kan komme med ett eksempel: Jeg spilte for Lillestrøm 2.div når jeg var 16 år. Hadde aldri en skade, ved ett uhell røyk jeg korsbåndet. Ute i 12mnd, kom tilbake i form... Etter ca 3mnd med normal fotballtrening dro jeg på meg beihinnebettenelse i legga fordi jeg hadde tilvent meg å løpe på en annen måte for å avlaste korsbåndet. Etter at jeg fikk fiksa opp i legga, dukka det opp en betennelse i lysken som gjorde at jeg ikke klarte å løpe. Kom og gikk etter ca hver 3 trening. Etter 2 år og uttalige undersøkelser var skaden plutselig borte. Klar igjen på nytt, så gikk skulderen ut av ledd, måtte operere den. Klart det var nok ett uhell... Etter den skaden var leget og operert, røyk jeg korsbåndet i andre kneet. Nå spiller jeg ikke fotball :( :)

 

Altså, selvfølgelig har Arsenal ett bedre støtteapparat enn vanlige mannen i gata. Men arrester meg gjerne, jeg kan nesten garantere at Eduardo eller Rosicky spiller mindre enn halvparten av kampa i Premier League. Så får vi se hvem som har rett til slutt, jeg ser signalene!!

Link to comment
Share on other sites

jeg kan nesten garantere at Eduardo eller Rosicky spiller mindre enn halvparten av kampa i Premier League. Så får vi se hvem som har rett til slutt, jeg ser signalene!!

 

Jo da, signalene er der, og du har naturligvis et poeng. Det er riktig at kroppen begynner å kompensere dersom man får en skade et sted, og at dette øker risikoen for belastningsskader i etterkant. Jeg også tror nok at både Eduardo og Rosicky kommer til å være ute i kortere eller lengre perioder på grunn av småskader, og dette er jo et signal om at det er farlig å betrakte det at disse for så vidt er tilbake som et slags "sannhetsbevis" på at stallen er stor nok. Men å gå derfra til å hevde at karrieren er over for en eller begge av dem, det er kanskje å dra det litt langt?

Link to comment
Share on other sites

jeg kan nesten garantere at Eduardo eller Rosicky spiller mindre enn halvparten av kampa i Premier League. Så får vi se hvem som har rett til slutt, jeg ser signalene!!

 

Jo da, signalene er der, og du har naturligvis et poeng. Det er riktig at kroppen begynner å kompensere dersom man får en skade et sted, og at dette øker risikoen for belastningsskader i etterkant. Jeg også tror nok at både Eduardo og Rosicky kommer til å være ute i kortere eller lengre perioder på grunn av småskader, og dette er jo et signal om at det er farlig å betrakte det at disse for så vidt er tilbake som et slags "sannhetsbevis" på at stallen er stor nok. Men å gå derfra til å hevde at karrieren er over for en eller begge av dem, det er kanskje å dra det litt langt?

Dro kanskje litt på der ja :( Må legge på litt for å få frem poenget!!

 

Helt enig med deg, det er egentlig det jeg prøver å si. Vi kan ikke regne med Eduardo og Rosicky, er de med å drar lasset i år er dette utelukkende en bonus og noe som antakeligvis ikke skjer.

 

Same old same old, når vi stiller med de 11 beste spillerene vi har er vi der... Når de nest beste spiller, er vi ikke der! Løp og kjøp!!! Please, vi har ikke brei nok stall...

Link to comment
Share on other sites

Dette er en klar påminnelse om at Arsenal fortsatt vil ha sine runder med tunge skader. Mange har nettopp påpekt at Rosicky og Eduardo neppe klarer en hel sesong.

 

Konklusjonen er at Arsenal har et solid tropp på papir. I virkeligheten er vi veldig sårbare for slike skader. Altså en faktor som Wenger må ha i bakhodet. Før sesongen er i gang, så mangler vi allerede Rosicky og Nasri.

 

Synd at dette skjedde nå. Han har vist positive tendenser så langt.

Link to comment
Share on other sites

Uff, dette var triste nyheter. Som en annen har sagt, tror jeg også at Rosicky desverre er ferdig som toppspiller.

 

Mulig han kan komme tilbake, men ikke over lengre periode. Han takler det nok rett og slett ikke.

 

Meget synd for begge parter, og jeg vedder Rosicky har det jævlig vondt nå. Håper for all del denne skaden ikke er alvorlig. Akkurat nå tror jeg ikke på det som omhandler Arsenal og skader.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Trur aldri Rosicky kommer til å spille fotball på toppnivå igjen. Vertfall ikke over lengre perioder. :huh:

 

Syntes det var oppløftende det Rosicky gjorde i dag. Et mål og en målgivende.

Så vi får håpe at dette indikerer at du ikke får rett i det du tror.

Link to comment
Share on other sites

Tomas var veldig god i dag til å ikke ha spilt på toppnivå på nesten 2 år! 1 assist og 1 mål som Ben Lakris sier, håper han holder seg skadefri i månedene som kommer fremover, for det er utvilsomt at dette er en mann Arsenal trenger!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...