Jump to content

Tomas Rosicky


Eboue

Recommended Posts

Vel han vil jo få en testimonial når han er ferdig i klubben. Vært her i 10 år til sommeren!

En av spillerne jeg liker best i klubben, har han en ny skade nå er han nok ferdig. Rosicky, Arteta og Flamini bør vi IKKE fornye kontraktene til og det er vel bare Tomas jeg virkelig kommer til å savne av de rutinerte midtbanemennene.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • Replies 508
  • Created
  • Last Reply

Takk for alt du har gjort for oss Rosicky, du har bidratt med vakre mål og vært med å senke Tottene flere ganger. Utrolig synd du har vært så mye skadet, men du har alltid vært en klassespiller og det er ikke uten grunn at du pryder baksiden av drakta mi.

Link to comment
Share on other sites

Takk for alt du har gjort for oss Rosicky, du har bidratt med vakre mål og vært med å senke Tottene flere ganger. Utrolig synd du har vært så mye skadet, men du har alltid vært en klassespiller og det er ikke uten grunn at du pryder baksiden av drakta mi.

 

 

Synd at han er så skadeutsatt! Kunne vært på ethvert lag i verden uten skadene:/

Link to comment
Share on other sites

Får han en testemonial?

 

Håper det.. greit nok at han har vært jævlig mye skadet, men veldig sjeldent en spiller er i klubben i 10 år. Hadde vært en verdig avskjed for en spiller som virkelig kunne vært blant verdens elite hvis ikke skadene hadde ødelagt så mye for han.

Link to comment
Share on other sites

Ikke misforstå meg når jeg er litt lunken til en testemonial. Rosicky fortjener absolutt en stor anerkjennelse for det han har betydd, men jeg er usikker på om dette er den rette veien å gå.

 

Hvis jeg ikke tar feil så var dette i sin tid en måte å gi/skaffe ekstra inntekter (en slags «pensjon») til spillere med lang og tro tjeneste i en tid da det ikke var like lukrativt å være fotballspiller.

 

Jeg er ikke motstander av testemonial, men jeg motstander av «ti-års-regelen» i dagens forballverden. Walcott har også vært 10 år i klubben og er «kvalifisert» til en testemonial, men han er også ung og har mange fotballår foran seg.

 

Så kan man gjerne si at Rosicky fortjener en testemonial mer enn Walcott, og kanskje er det noe rett i det, men i min tankegang så er dette en ordning som bare bør brukes i helt spesielle anledninger i dagens fotball.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg ikke tar feil så var dette i sin tid en måte å gi/skaffe ekstra inntekter (en slags «pensjon») til spillere med lang og tro tjeneste i en tid da det ikke var like lukrativt å være fotballspiller.

 

Jeg er ikke motstander av testemonial, men jeg motstander av «ti-års-regelen» i dagens forballverden. Walcott har også vært 10 år i klubben og er «kvalifisert» til en testemonial, men han er også ung og har mange fotballår foran seg.

Jeg mener inntektene fra en eventuell testemonial burde gå til et veldedig formål spilleren selv velger.

Litt av sjarmen med en testemonial er vel også at det kan bli gjensyn med en del av hans gamle lagkamerater også.

Walcott har også "fortjent" en testemonial, til tross for at han aldri nådde opp til potensialet sitt, men spillerne bør vel helst være 32+ før det er aktuelt uansett.

 

Alltid hatt Rosicky som en av mine favoritter også, men med sommerens EM-sluttspill og hans skadeutsatte fotball-bein skjønner jeg godt om det ikke skjer.

 

Med hans flaks hadde han haltet av banen etter 13 minutter i testemonialen og gått glipp av videre fotballspill. (Antar at han kommer til å dra tilbake til Praha i et år eller to, som en del tsjekkere har gjort før han på sine eldre dager)

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener inntektene fra en eventuell testemonial burde gå til et veldedig formål spilleren selv velger.

Litt av sjarmen med en testemonial er vel også at det kan bli gjensyn med en del av hans gamle lagkamerater også.

Walcott har også "fortjent" en testemonial, til tross for at han aldri nådde opp til potensialet sitt, men spillerne bør vel helst være 32+ før det er aktuelt uansett.

 

Alltid hatt Rosicky som en av mine favoritter også, men med sommerens EM-sluttspill og hans skadeutsatte fotball-bein skjønner jeg godt om det ikke skjer.

 

Med hans flaks hadde han haltet av banen etter 13 minutter i testemonialen og gått glipp av videre fotballspill. (Antar at han kommer til å dra tilbake til Praha i et år eller to, som en del tsjekkere har gjort før han på sine eldre dager)

Jeg antar at det er en stor sjanse for at ved de få testemonials som nå blir arrangert så går inntektene til et "godt" formål (noe som bekreftes i en liten artikkel på wikipedia), i motsetning til hvordan det var tidligere.

 

Som sagt så har jeg stor forståelse for hva du skriver om Rosicky, men så sjeldne som testemonials er nå så tror jeg at det skal mye mer til en ti års tjeneste og det å være en "likandes" person til for å få en testemonial.

 

I Arsenals historie så er det 10 år siden den siste testemonial i Arsenal (Dennis Bergkamp) og på nittitallet og litt inn i det nye årtusen. det var mange av våre "kjemper" på nittitallet som fikk en testemonial, men det er også verdt å merke seg at en spiller som Ray Parlour ikke fikk en testemonial selv om han var i klubben i tretten år før han gikk til Middelsbrough

 

Vedlagt en liste/artikkel om Arsenaltestemonials

 

Pr dato så ser jeg ingen spillere i Arsenallaget som er nær nok (i betydning for klubben), til at det er en reell sjanse for en testemonial. Da har jeg lagt til grunn at det må særdeles gode grunner til en slik hedersbevisning utover det å ha vært i klubben i 10 år.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...