Jump to content

Tomas Rosicky


Eboue

Recommended Posts

  • Replies 508
  • Created
  • Last Reply

Gjerne 2 år for min del. Virker ikke akkurat som Rosicky virker tynget av alderen, men han sliter jo en del med å få de avgjørende pasningene og scoringene som man virkelig skulle ønske han kunne gjøre. Dog syntes jeg han er en ypperlig playmaker fortsatt og måten han drar seg forbi motspillere er noe Ramsey virkelig må jobbe på skal han spille i denne rollen for i motsetning til Rosicky så slår han ofte en støttepasning eller stopper opp i et par sekunder før han finner Song/Arteta og dette senker tempoet vårt noe veldig. Akkurat der syntes jeg rollen til Rosicky er veldig undervurdert.

Link to comment
Share on other sites

Gjerne 2 år for min del. Virker ikke akkurat som Rosicky virker tynget av alderen, men han sliter jo en del med å få de avgjørende pasningene og scoringene som man virkelig skulle ønske han kunne gjøre. Dog syntes jeg han er en ypperlig playmaker fortsatt og måten han drar seg forbi motspillere er noe Ramsey virkelig må jobbe på skal han spille i denne rollen for i motsetning til Rosicky så slår han ofte en støttepasning eller stopper opp i et par sekunder før han finner Song/Arteta og dette senker tempoet vårt noe veldig. Akkurat der syntes jeg rollen til Rosicky er veldig undervurdert.

Han har virkelig kommet tilbake.

Har hatt mange gode kamper i år. Og spesielt de siste kampene. Flink til å holde på ballen. og massevis av initiativ.

Så ny kontrakt er ok egentlig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Som bjornage sa i kamptråden så skal visstnok Rosicky ha en ryggskade etter kampen. Ufattelig kjedelig hvis han nå blir ute en god stund for den dynamikken han utviste i dag var sårt trengt. Ramsey er rett og slett ikke i stand til det samme i denne rollen.

Link to comment
Share on other sites

Spillertypen Rosicky er helt klart de som jeg setter mest pris på å se på banen! Om TR er den vi trenger i den rollen er jeg mer tvilende til selv om han gjorde en god kamp mot Spurs. Føler vel at han er litt gått ut på dato, og sliter med å levere gode prestasjoner back to back. Håper imidlertid at jeg tar feil! En av de tingene jeg satte mest pris på da han kom inn i stallen var at han faktisk turte å skyte fra utnfor 16-meteren i en periode da Arsenal var "beryktet" for å sentre ballen i mål...

Link to comment
Share on other sites

Syntes Rosicky generelt sett har holdt et høyt nivå hver gang han har vært på banen siden nyttår. Mot Milan var han den eneste av spillerene våre som faktisk var i stand til å gå forbi en spiller eller faktisk gjøre en innsats og da spilte han også på venstrevingen. Ikke akkurat hans beste posisjon mtp. formasjonen.. Mot Sunderland kom han inn og gjorde oss bedre og hadde vel en god pasning til Walcott på tampen hvis jeg husker riktig. Syntes også han generelt sett tidligere har prestert temmelig stabilt, men da på et litt lavere nivå enn det han har gjort i det siste. Det er sjeldent han er skikkelig dårlig.

 

Mot Tottenham var han bare veldig god. Kunne fort endt opp med 2 mål hvis Friedel ikke hadde gjort en knallredning på headingen hans. Dog mener jeg at vi burde kvitte oss med Diaby og skaffe en midtbanespiller til. Helst en som er bedre enn Rosicky. Dermed kan vi rotere Arteta/Wilshere/Ramsey og Rosicky med den andre spilleren.

 

Forøvrig som du sier: Rosicky trenger virkelig å få tilbake skuddbeinet sitt.

Link to comment
Share on other sites

Vi får håpe målet i går hadde en forløsende effekt. Blir spennende å se fremover, det er ingen tvil om at han spiller for ny kontrakt ihvertfall - så får vi se om noen andre ønsker han mer enn vi gjør. Hvis han blir tilbudt ny kontrakt blir den ikke lengre enn 1 år, spørs om han går med på det hvis noen andre kan tilby mer sikkerhet.

 

Jeg håper han blir. Tidvis veldig frustrerende men de siste månedene har han vært tilbake i formen han viste før han ble skadet. Skadefri har han også vært lenge. Et paradoks at to av spillerne som er i klubben som utgående kontrakter (Yossi og Rosicky) var blant de beste spillerne i går fremfor de som langsiktige og etablerte spillerne. Mon tro hva Wenger har sagt til dem de siste ukene...

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at Rosicky må ha ny kontrakt, det har jeg ment i lang tid. Det er en av få spillere vi har i dag med tilstrekkelig erfaring. Han har spilt både Champions League, EM og VM opptil flere ganger. Han er landslagskaptein og en spiller som alltid gir alt når han spiller. Han er pdd, sammen med Van Persie, det største forbilde i klubben. Han er en spiller de unge bør se opp til, for det er få i Europa med bedre overblikk og teknikk enn Rosicky. Det er ikke uten grunn at han blir kalt for fotballens Mozart. Bare han har fru Fortuna på sin side mtp skader, så er han en klassespiller, og det har han alltid vært.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke uten grunn at han blir kalt for fotballens Mozart. Bare han har fru Fortuna på sin side mtp skader, så er han en klassespiller, og det har han alltid vært.

Jepp, det så vi allerede da han kom tilbake fra langtidsskaden. Dessverre har han verken hatt hellet på sin side i det offensive spillet, ei heller med skader. Krysser fingrene for at han har lagt det verste bak seg nå, og kan bli en nøkkelspiller fremover til Ramsey og Wilshere er klare for å ta over. Ramsey er ikke helt der enda, Wilshere er nærmere startoppstilling pr dags dato etter min mening, men også han bør heller ikke spille hver eneste kamp slik som Ramsey gjorde før Rosicky fant tilbake litt av formen for noen kamper tilbake.

 

Sånn som midtbanetrioen spilte mot Tottene er slik vi vil se. Full innsats over hele fjøla, reiser seg når vi ligger under og tar skikkelig tak i kampen. Rutine, taklingsstyrke og Rosicky er vel den eneste av de tre som er virkelig god til å dra av forsvarere når han har dagen.

Link to comment
Share on other sites

Rosicky mot Tottenham. Tror fortsatt han kan forbedre seg selv når det kommer til skuddbeinet sitt, men den flikken på målet hans er virkelig klasse. Sammen med Wilshere så er han den eneste av midtbanespillerene våre som evner å føre ballen i stor fart. Diaby kan dog gjøre det til tider, men han roter seg som oftest bort i siste fasen av spillet med en dårlig touch, pasning eller feil avgjørelse. For å ikke snakke om at han er mer skadet enn Rosicky har vært de siste sesongene. Uansett herlig at Rosicky finner godformen.

 

Rett og slett ufattelig at han i en alder av 31 kanskje er i ferd med å virkelig finne sine føtter i Premier League. Virker ei heller som om han nærmer seg 32 år. Virker som "The Curious Case of Tomas Rosicky" :P

 

http://vimeo.com/37509415

Link to comment
Share on other sites

Angående største forbildet i troppen etter Van Persie er jeg enig, ikke uten grunn at Eisfeld signerte for Arsenal, mannen er nemlig stor fan av Rosicky og hevder han har studert alle kampene hans.

 

Mtp det Stefan sier om at han endelig finner røttene sine så mener jeg at han presterte fra første spark og var god frem til skadene kom, hadde bra med fart og var en av våre klart beste spillere. Farta får han nok ikke igjen, men er en Arsenalspiller jeg virkelig liker så håper han får ny kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Angående største forbildet i troppen etter Van Persie er jeg enig, ikke uten grunn at Eisfeld signerte for Arsenal, mannen er nemlig stor fan av Rosicky og hevder han har studert alle kampene hans.

 

Mtp det Stefan sier om at han endelig finner røttene sine så mener jeg at han presterte fra første spark og var god frem til skadene kom, hadde bra med fart og var en av våre klart beste spillere. Farta får han nok ikke igjen, men er en Arsenalspiller jeg virkelig liker så håper han får ny kontrakt.

 

Tenkte da på etter skaden. Han var meget instrumental i 07/08 sesongen før skaden, men han var ikke på Dortmund nivå før det og ting fløt ikke alltid like bra for han under sin første sesong, men han var allerede da en veldig viktig bidragsyter for oss.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Spent på om han holder formen videre nå som han har fått ny kontrakt! Ville vært typisk om skadehelvetet hans skulle begynt igjen eller om han skulle slutte å prestere igjen, selv om jeg tror og håper at grunnen til at han har prestert er at han har fått spille i Ramsey-rollen der han er vår beste.

Link to comment
Share on other sites

Strålende nyhet å få. Rosicky har vært i Arsenal siden 2006, så vi snakker om en skikkelig Arsenalgutt. :) Om han senere får en trenerrolle slik det har vært nenvt muligheten for, så hadde jo det vært veldig moro.

 

Hvorvidt han holder den strålende formen han nå er i, er ikke avgjørende for hvorvidt det var lurt å gi ham ny kontrakt eller ikke ettersom det er rimelig tydelig at han har litt av hvert å bidra med uansett.

 

Litt mimring mens vi er i gang:

 

http://www.youtube.com/watch?v=di22p66SEEE

Link to comment
Share on other sites

Han har vært stort sett god siden oktober/november, men har de siste månedene virkelig begynt å komme i form igjen. Han får mer og mer innflytelse på kampene han spiller, og nå har det endelig begynt å klaffe mer og mer for han offensivt også. Tror målet mot Spurs var en skikkelig vitamininnsprøytning for han, finnes det en bedre kamp å score i etter å ha vært uten mål på nærmere to år?

 

Håper selvtilliten er såpass god at han forsøker seg på noen langskudd igjen også.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...