Jump to content

Tomas Rosicky


Eboue

Recommended Posts

  • Replies 508
  • Created
  • Last Reply

Ja, jeg ser ikke på Rosicky som noe mer enn en nyttig stallspiller. Ramsey trenger kanskje et år eller to til med rotering før han er på det nivået vi vil ha han så vi skulle gjerne hatt en til spiller inn den mer offensive rollen på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Herlig med ny kontrakt på Lille Mozart! :) Fin spiller å ha.

 

Enig! ikke griner han heller om han blir benket.

 

Bare håper ikke dette stopper oss fra å signere en AMC i sommer.

Ramsey på lån til Bolton neste sesong pluss ny AMC inn, så kan ramsey komme tilbake å overta plassen til Rosicky i stallen året etter

Link to comment
Share on other sites

Everyone at the Club looks forward to Tomas’ continued contribution in the coming seasons. Det er år i flertall. Noe nytt AW er begynt med. Fyren er jo 31.

 

Jeg hadde ærlig talt gitt opp Rosicky, han var blitt en garantist for - ingenting. Han har imidlertid hatt noen strålende kamper i det siste, og en Rosicky i den forfatning er vel verdt et nytt forsøk.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey på lån til Bolton neste sesong pluss ny AMC inn, så kan ramsey komme tilbake å overta plassen til Rosicky i stallen året etter

 

Jeg syns fortsatt Ramsey har mer å fare med enn Rosicky, på tross av tidvis tvilsom form denne sesongen. Det ville vært galskap å sende han ut på lån. Klarer Wenger å balansere bruken av midtbanespillerne bedre (eller i andre ord, unngå at alle er skadet samtidig) så tror jeg det er god plass til både Ramsey, Rosicky og en ny midtbanespiller fra og med neste sesongen. Ramsey er et work in progress, men har enormt potensial og har vist det mange ganger i år og tidligere - men han er ikke god nok til å spille fast enda.

Link to comment
Share on other sites

Claus Lundekvam om Rosicky mot Newcastle: "Han var strålende inntil han ble byttet ut". Betyr det at han var dårlig etter at han ble byttet ut? Han var i hvert fall god under Vermaelens scoring, for da var han helt tydelig i ekstase. Som jeg sa tidligere i dag: Her snakker vi om en skikkelig Arsenalgutt!

Link to comment
Share on other sites

Strålende kamp. Det som imponerer meg med Rosicky er hvor god han har blitt i gjenvinningsfasen. Han står på, jobber hardt og spiller tøft. Noen av pasningene var helt glimrende også, for et blikk! Men den bommen derimot...huff. Tror det tok litt av lufta ut av han. Tror dog han blir en viktig spiller i resten av sesongen hvis han kan fortsette med dette nå.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg syns fortsatt Ramsey har mer å fare med enn Rosicky, på tross av tidvis tvilsom form denne sesongen. Det ville vært galskap å sende han ut på lån. Klarer Wenger å balansere bruken av midtbanespillerne bedre (eller i andre ord, unngå at alle er skadet samtidig) så tror jeg det er god plass til både Ramsey, Rosicky og en ny midtbanespiller fra og med neste sesongen. Ramsey er et work in progress, men har enormt potensial og har vist det mange ganger i år og tidligere - men han er ikke god nok til å spille fast enda.

Enig, da han kom innpå i dag viste han igjen litt av gnisten og talentet han innehar. Bevis på at han var utslitt etter å ha spilt så å si alle kampene frem til Rosicky fikk sjansen igjen?

 

Forresten, Rosicky har virkelig bevist sin klasse(tror jeg har skrevet det før også?) men det er liten tvil om at han fortjener navnet Mozart. Selv om han ikke er like god med skuddfoten, så klarer han å skape åpninger med sin veldig godt utviklede fotballhjerne, samt evne til å dra seg forbi i mann mot mann situasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Klassespiller. Var veldig nærme å få sitt tredje mål på 4 kamper og burde trolig hatt det også. Kjempemiss. MEN; Han var den eneste grunnen til at sjansen kom til i utgangspunktet med fantastisk teknikk, overblikk og en ufattelig vilje til å vinne ballen fremfor Perch.

 

Ramsey burde ikke ha nubbsjans til å danke ut Rosicky såfremt ingenting drastisk skjer før sesongen er over.

Link to comment
Share on other sites

Strålende kamp. Det som imponerer meg med Rosicky er hvor god han har blitt i gjenvinningsfasen. Han står på, jobber hardt og spiller tøft. Noen av pasningene var helt glimrende også, for et blikk! Men den bommen derimot...huff. Tror det tok litt av lufta ut av han. Tror dog han blir en viktig spiller i resten av sesongen hvis han kan fortsette med dette nå.

Synes Rosicky bestandig har vist innsats. Det han har manglet er tillit og muligheten til å spille seg inn på den sentrale offensive plassen på midten. Helt siden han kom tilbake fra den langvarige skaden så har han vært poteten på midten. Nå har han endelig fått spille flere kamper på rad i den posisjonen som han mesterer best og da kan man høste fruktene av de kvalitetene han besitter. Målteften kommer. Selv RvP hadde en lignende bom i starten av første

Link to comment
Share on other sites

Ramsey burde ikke ha nubbsjans til å danke ut Rosicky såfremt ingenting drastisk skjer før sesongen er over.

Enig. Forhåpentligvis får Ramsey nå sjansen til å skikkelig få ut sitt potensiale. Ikke like høyt press, og ikke like mange kamper fra start på rad. Håper når Rosicky forlater oss(legger skoene på hylla) har fått overført deler av sin klasse til Ramsey sitt store potensiale.

Link to comment
Share on other sites

Enig. Forhåpentligvis får Ramsey nå sjansen til å skikkelig få ut sitt potensiale. Ikke like høyt press, og ikke like mange kamper fra start på rad. Håper når Rosicky forlater oss(legger skoene på hylla) har fått overført deler av sin klasse til Ramsey sitt store potensiale.

 

Spør du meg så burde Ramsey lære mye av Arteta og mye av Rosicky. Klarer virkelig ikke å se for meg at Ramsey kommer til å storspille som en offensiv midtbane, men tror han ville vært fantastisk (etterhvert) i den posisjonen Arteta spiller. Dog er det bare et problem og det er at Wilshere generelt sett er/vår bedre både defensivt og offensivt. Er dog fortsatt et meget stort talent selvfølgelig :P

Link to comment
Share on other sites

@StefanB;

 

Med tanke på skadehistorikken innad i klubben gjør det absolutt ingenting med to veldig talentfulle unge gutter som kan spille i offensive posisjoner, samt en Frimpong og en Coquelin som er enda bedre defensivt(spedd på med mer rutinerte karer) :)

Link to comment
Share on other sites

Nei, nei. Selvfølgelig gjør det ingenting, men slik jeg ser det så er Ramsey langt bedre egnet til å spille dypere og komme på Lampard lignende løp. Syntes teknikken hans gjentatte ganger virker å svikte når han står høyt oppe i banen. Samtidig så har han heller ikke disse drivende løpene som Rosicky og Wilshere har.

 

Tror og håper at fremtiden hans er på den sentrale midtbanen :)

Link to comment
Share on other sites

Langt unna han som likegyldig så et par frispark gå i mål i starten av sesongen. Nå er han akkurat sånn jeg alltid har ønsket han skal være.

Var vel media som laget en sak av det. Han gav selv en helt annen historie

Link to comment
Share on other sites

Var vel media som laget en sak av det. Han gav selv en helt annen historie

Jepp, vi vet alle hvor glade media er å fyre opp i småsaker.

Er forresten enig i Rosickys måte å oppføre seg på, selv om det kanskje kan se dumt ut der og da. Lite vits i å stå å beundre motstanderens frisparkmål, eller bli deppa. Det viktigste er å konsentrere seg og få ballen i spill igjen for så å prøve å putte igjen selv. Noe vi har vist mer av i de siste kampene.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med 3333 posts Simbad! Rosicky har endelig begynt å gå i krigen og ofre seg for laget slik som en sentral midtbanespiller burde, helt enig i at Ramsey ikke er en utmerket offensiv midtbanespiller og at han hører bedre hjemme i Arteta sin posisjon, saken er at Arteta er bedre og LANGT tøffere enn Rambo(Et kallenavn som nesten er ironisk med tanke på hvor mye mindre han tør å ta i etter skaden)

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med 3333 posts Simbad! Rosicky har endelig begynt å gå i krigen og ofre seg for laget slik som en sentral midtbanespiller burde, helt enig i at Ramsey ikke er en utmerket offensiv midtbanespiller og at han hører bedre hjemme i Arteta sin posisjon, saken er at Arteta er bedre og LANGT tøffere enn Rambo(Et kallenavn som nesten er ironisk med tanke på hvor mye mindre han tør å ta i etter skaden)

Takk for det;) Begynner å bli mange nå... <---- Nerd? :D Iallefall når det kommer til Arsenal håper jeg ;)

 

Jeg mener dog Rosicky alltid har gått i krigen, selv om ting har gått dårligere for ham før han nå virker å ha funnet tilbake til noe som kan kalles form igjen. Han takler som en gal bulldogg, mye taklinger fra siden og bakfra, men han er i tillegg veldig smart og har en taklingsteknikk som mange burde lære av. Er sjelden han takler stygt og får som regel god treff på ballene han satser på.

 

Kanskje det er Rosicky som burde blitt kalt Rambo?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...