Jump to content

Tomas Rosicky


Eboue

Recommended Posts

  • Replies 508
  • Created
  • Last Reply

Det er en annen type skade (lysken) denne gangen, så det er ikke setback fra skaden (muskelskade rundt kneet) som har holdt han ute over et år! Dudu er også ute med lyskestrekk, noe som tydeligvis er vanlig når man plutselig trapper opp treningen. RP7 kan vel sikkert forklare nærmere rundt dette?

 

http://arsenalanalysis.blogspot.com/2009/0...ed-serious.html

Link to comment
Share on other sites

Det er en annen type skade (lysken) denne gangen, så det er ikke setback fra skaden (muskelskade rundt kneet) som har holdt han ute over et år! Dudu er også ute med lyskestrekk, noe som tydeligvis er vanlig når man plutselig trapper opp treningen. RP7 kan vel sikkert forklare nærmere rundt dette?

 

http://arsenalanalysis.blogspot.com/2009/0...ed-serious.html

 

Mye man kan si om dette Magnus, men uten eksakt diagnose blir det mest generelt om opptrening etter skade:

Ikke uvanlig at man hele tiden får små setbacks underveis ettersom man gjør mer og mer komplekse øvelser. Veldig ofte starter opptreningen i basseng og på ergometersykkel hvor motstanden er lav, øvelsene repetetive og stabiliteten meget god. Etterhvert vil man legge til løping på jevt underlag, styrketrening og balansetrening i forskjellige kombinasjoner. Tilslutt starter man med mer komplekse og sammensatte øvelser med balanse, retningsskift, temposkift og slag på ball. Under siste del av denne oppbygningen kommer ofte småskadene og irritasjonsproblemene i muskulatur som ikke har vært brukt på denne måten på lang tid. Det som før var automatiserte bevegelser er ikke lengre like myke og eksplosive. Det fører til at hodet vil mer enn kroppen klarer og ofte fører det til småskader og små muskelavrivninger. Her må trenere, fysioer og leger være veldig på vakt og holde igjen spilleren som ofte er utålmodig og vil tilbake til spill så raskt som mulig. Noen spillere er mer utsatt for dette enn andre, og noen virker å ha muskulatur som tåler bortimot alt (Feks Rooney). Jo flere ganger man har hatt en slik type skade, jo mer utsatt er man for å få det tilbake (Henry siste to sesongene hos oss). Viktig å lese disse signalene tidlig og heller vente en uke ekstra. De første tegnene trenger ikke være annet enn litt stølhetsfølelse, men forsetter man da på samme måte risikerer man en større muskelavrivning og dermed 4-6 uker forsinkelse.

 

Som sagt så aner ikke jeg hva som nå feiler Rosicky, men utifra prognosene på noen dagers hvile ville det ikke overraske meg om han har muskulatur som stivner til og ikke helt vil samarbeide enda. Vi får håpe det blir et kortvarig avbrekk

Link to comment
Share on other sites

Det er en annen type skade (lysken) denne gangen, så det er ikke setback fra skaden (muskelskade rundt kneet) som har holdt han ute over et år! Dudu er også ute med lyskestrekk, noe som tydeligvis er vanlig når man plutselig trapper opp treningen. RP7 kan vel sikkert forklare nærmere rundt dette?

 

http://arsenalanalysis.blogspot.com/2009/0...ed-serious.html

 

Mye man kan si om dette Magnus, men uten eksakt diagnose blir det mest generelt om opptrening etter skade:

Ikke uvanlig at man hele tiden får små setbacks underveis ettersom man gjør mer og mer komplekse øvelser. Veldig ofte starter opptreningen i basseng og på ergometersykkel hvor motstanden er lav, øvelsene repetetive og stabiliteten meget god. Etterhvert vil man legge til løping på jevt underlag, styrketrening og balansetrening i forskjellige kombinasjoner. Tilslutt starter man med mer komplekse og sammensatte øvelser med balanse, retningsskift, temposkift og slag på ball. Under siste del av denne oppbygningen kommer ofte småskadene og irritasjonsproblemene i muskulatur som ikke har vært brukt på denne måten på lang tid. Det som før var automatiserte bevegelser er ikke lengre like myke og eksplosive. Det fører til at hodet vil mer enn kroppen klarer og ofte fører det til småskader og små muskelavrivninger. Her må trenere, fysioer og leger være veldig på vakt og holde igjen spilleren som ofte er utålmodig og vil tilbake til spill så raskt som mulig. Noen spillere er mer utsatt for dette enn andre, og noen virker å ha muskulatur som tåler bortimot alt (Feks Rooney). Jo flere ganger man har hatt en slik type skade, jo mer utsatt er man for å få det tilbake (Henry siste to sesongene hos oss). Viktig å lese disse signalene tidlig og heller vente en uke ekstra. De første tegnene trenger ikke være annet enn litt stølhetsfølelse, men forsetter man da på samme måte risikerer man en større muskelavrivning og dermed 4-6 uker forsinkelse.

 

Som sagt så aner ikke jeg hva som nå feiler Rosicky, men utifra prognosene på noen dagers hvile ville det ikke overraske meg om han har muskulatur som stivner til og ikke helt vil samarbeide enda. Vi får håpe det blir et kortvarig avbrekk

Takk. Interessant lesing! Det blir spennende å se hvor lang tid det tar før Rosicky kommer på banen for førstelaget igjen. Hans rutine kan bli avgjørende i slutten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Det er en annen type skade (lysken) denne gangen, så det er ikke setback fra skaden (muskelskade rundt kneet) som har holdt han ute over et år! Dudu er også ute med lyskestrekk, noe som tydeligvis er vanlig når man plutselig trapper opp treningen. RP7 kan vel sikkert forklare nærmere rundt dette?

 

http://arsenalanalysis.blogspot.com/2009/0...ed-serious.html

 

Mye man kan si om dette Magnus, men uten eksakt diagnose blir det mest generelt om opptrening etter skade:

Ikke uvanlig at man hele tiden får små setbacks underveis ettersom man gjør mer og mer komplekse øvelser. Veldig ofte starter opptreningen i basseng og på ergometersykkel hvor motstanden er lav, øvelsene repetetive og stabiliteten meget god. Etterhvert vil man legge til løping på jevt underlag, styrketrening og balansetrening i forskjellige kombinasjoner. Tilslutt starter man med mer komplekse og sammensatte øvelser med balanse, retningsskift, temposkift og slag på ball. Under siste del av denne oppbygningen kommer ofte småskadene og irritasjonsproblemene i muskulatur som ikke har vært brukt på denne måten på lang tid. Det som før var automatiserte bevegelser er ikke lengre like myke og eksplosive. Det fører til at hodet vil mer enn kroppen klarer og ofte fører det til småskader og små muskelavrivninger. Her må trenere, fysioer og leger være veldig på vakt og holde igjen spilleren som ofte er utålmodig og vil tilbake til spill så raskt som mulig. Noen spillere er mer utsatt for dette enn andre, og noen virker å ha muskulatur som tåler bortimot alt (Feks Rooney). Jo flere ganger man har hatt en slik type skade, jo mer utsatt er man for å få det tilbake (Henry siste to sesongene hos oss). Viktig å lese disse signalene tidlig og heller vente en uke ekstra. De første tegnene trenger ikke være annet enn litt stølhetsfølelse, men forsetter man da på samme måte risikerer man en større muskelavrivning og dermed 4-6 uker forsinkelse.

 

Som sagt så aner ikke jeg hva som nå feiler Rosicky, men utifra prognosene på noen dagers hvile ville det ikke overraske meg om han har muskulatur som stivner til og ikke helt vil samarbeide enda. Vi får håpe det blir et kortvarig avbrekk

Takk. Interessant lesing! Det blir spennende å se hvor lang tid det tar før Rosicky kommer på banen for førstelaget igjen. Hans rutine kan bli avgjørende i slutten av sesongen.

 

Det er deilig å ha slik kompentanse på forumet. Godt å bli "belyst" litt dypere i hva årsaker / prognoser kan være. Veldig bra RP7!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har nå sett intervjuet med Rosicky. Han forteller at han ble skadet i kneet i kampen mot Fulham, men så prøvde han seg mot Newcastle og så gikk det rett vest. Rosicky bekrefter at han kommer tilbake nå, men at han må regne med småskader i begynnelsen slik som med Eduardo. Han kan nesten ikke vente på å komme tilbake på banen igjen! Helt utrolig hvor mange røntgen sjekker osv. han måtte igjennom før de fant ut hva det var. Faktisk helt utrolig! Men humøret til Rosicky kan iallefall ingen klage på :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Uten supporterne er ikke store fotballag verdt noen ting. Likevel blir vi behandlet som ..... av og til. Hvorfor får vi ikke vite noen ting om Rosicky for eksempel? Det er sikkert mange som lurer på hva siste nytt om han er. Det ble sagt 21. februar at han var 3 uker unna. Så, for ca. 1 måned siden ble det sagt at Fabregas og Ade var tilbake mot City, men at det var litt større usikkerhet med Rosicky. Ser at det ikke har blitt skrevet i denne posten siden 27.mars, så jeg begynner å bli enda mer usikker rundt Rosicky enn det jag var fra før. Er det noen som har noe nytt om han?

Link to comment
Share on other sites

Uten supporterne er ikke store fotballag verdt noen ting. Likevel blir vi behandlet som ..... av og til. Hvorfor får vi ikke vite noen ting om Rosicky for eksempel? Det er sikkert mange som lurer på hva siste nytt om han er. Det ble sagt 21. februar at han var 3 uker unna. Så, for ca. 1 måned siden ble det sagt at Fabregas og Ade var tilbake mot City, men at det var litt større usikkerhet med Rosicky. Ser at det ikke har blitt skrevet i denne posten siden 27.mars, så jeg begynner å bli enda mer usikker rundt Rosicky enn det jag var fra før. Er det noen som har noe nytt om han?

 

 

Sjekk injury news på arsenal.com

 

I tillegg kan du lese litt om hvor lenge han har vært nær tilbake på profilen hans.

Link to comment
Share on other sites

Uten supporterne er ikke store fotballag verdt noen ting. Likevel blir vi behandlet som ..... av og til. Hvorfor får vi ikke vite noen ting om Rosicky for eksempel? Det er sikkert mange som lurer på hva siste nytt om han er. Det ble sagt 21. februar at han var 3 uker unna. Så, for ca. 1 måned siden ble det sagt at Fabregas og Ade var tilbake mot City, men at det var litt større usikkerhet med Rosicky. Ser at det ikke har blitt skrevet i denne posten siden 27.mars, så jeg begynner å bli enda mer usikker rundt Rosicky enn det jag var fra før. Er det noen som har noe nytt om han?

 

 

Sjekk injury news på arsenal.com

 

I tillegg kan du lese litt om hvor lenge han har vært nær tilbake på profilen hans.

Helt greit at det står slike ting på profilen hans osv, men synes det burde blitt laget en sak (gjort det mer synlig) ang situasjonen hans siden det ble sagt for ikke lenge siden at han var tilbake snart.

Link to comment
Share on other sites

Wenger also confirmed that Tomas Rosicky (hamstring tendon) will definitely miss the rest of the season.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/a...close-to-return

 

Huff. Ikke bra det her, men det kan hende at Wenger ikke vil haste Rosicky tilbake, og at han vil ta det rolig med han slik at han får en hel preseason på å trene seg opp igjen. Uansett så håper jeg at det ikke er det siste vi ser av Rosicky, men det ser ikke lyst ut akkurat nå må jeg si.. :P

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 23 2009, 07:43 PM) 166312[/snapback]

Wenger also confirmed that Tomas Rosicky (hamstring tendon) will definitely miss the rest of the season.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/a...close-to-return

 

Huff. Ikke bra det her, men det kan hende at Wenger ikke vil haste Rosicky tilbake, og at han vil ta det rolig med han slik at han får en hel preseason på å trene seg opp igjen. Uansett så håper jeg at det ikke er det siste vi ser av Rosicky, men det ser ikke lyst ut akkurat nå må jeg si.. :(

Denne analysen din her tror jeg du har rett i. Ingen vits i å ha han forsert tilbake. Bedre å la han bli frisk fullstendig. Tilbakeslag nå ville trolig være ensbetydende med karrierreslutt.

Nei bygg mannen rolig opp gjennom preseason. Så har vi han klar til høsten, full av spilleglede og overskudd.

Link to comment
Share on other sites

Tror det er like at Rosicky nå får tiden på seg frem til neste sesong. Ikke mange kamper igjen, og vi har nok av kantspillere til å klare den oppgaven per dags dato, og det viktigste er at Rosicky blir helt kvitt skaden og slipper noen tilbakefall.

 

Forhåpentligvis er han frisk og rask når sesongen starter opp igjen i August. :(

Link to comment
Share on other sites

Er så absolutt ikke sikker på at Roisicky kommer tilbake i Arsenal som en bærende del av a-laget. Men en ting jeg er sikker på, og det er at Tomas blir i Arsenal til han er kampklar igjen. Vår klubb utøver ikke bruk og kast, det gjør at vi nå hjelper Tomas tilbake. Unasett om han er tiltenkt en rolle i første ellveren eller ei!

 

Vi må nok vente til midten av neste sesong før vi ser vår kjære Tsjekker i topp slag! Det er hardt å komme tilbake med så lang tid ute av spill!

Link to comment
Share on other sites

Er så absolutt ikke sikker på at Roisicky kommer tilbake i Arsenal som en bærende del av a-laget. Men en ting jeg er sikker på, og det er at Tomas blir i Arsenal til han er kampklar igjen. Vår klubb utøver ikke bruk og kast, det gjør at vi nå hjelper Tomas tilbake. Unasett om han er tiltenkt en rolle i første ellveren eller ei!

 

Vi må nok vente til midten av neste sesong før vi ser vår kjære Tsjekker i topp slag! Det er hardt å komme tilbake med så lang tid ute av spill!

 

 

Er vel nettopp derfor de ikke stresser han tilbake, og gir han preseason å trene seg opp på. Jeg er optimist, en spiller som mozart kommer sterkt tilbake.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da har det kommet noen gode nyheter om Tomas igjen!

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/r...t-team-training

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/r...e-first-session

 

Håper dette marerittet er over for han nå, en utrolig god spiller på sitt beste, noe vi dessverre har sett lite av.

 

Good luck Tomas Rosicky!

Link to comment
Share on other sites

Herlig! Nå får vi inderlig håpe han slipper mer plagerier!

Gleder meg virkelig til å se Lille Mozart tilbake på første laget. Skal bli en fryd. Endelig en som tør og skyte utenfor 16 meter streken.

Link to comment
Share on other sites

Fantastiske nyheter og en fantastisk video! Gleder meg til å se Rocky i start oppstillinga igjen, og få en spiller som faktisk tør å skyte fra distanse! Kan egentlig ikke skjønne annet enn at samtlige spillere har fått restriksjoner om å ikke gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tror nok det var veldig smart av Wenger å spille "safe" med Tomas og Eduardo. Blir spennende å se dem i preseason - regner hvertfall med at de kommer til å bli "prioritert" der i de første kampene som normalt bare er fylt med unggutter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...