Jump to content

Emmanuel Eboue


Imerslundinho

Recommended Posts

  • Replies 811
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er ikkje i tvil om at Eboue bør starte kampane i den formen han er i no. Men han er enno lit vill i avleveringane, assisten trur eg vart art by accident. Men han er svært god til å true motstanderen og har ein flott innsats. Stå på Eboue.

 

En fantastisk spiller med høy moral, spennende initiativ, uoverveide avgjørelser og blødende for drakta.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

En liten video av Eboue, vår herlige og talentfulle spiller. Er det noen som fortjener heder og ære så er det Eboue. En spiller som blir buet ut av egne fans, og kommer tilbake som en helt ny mann. Og i denne sesongen så vil jeg si at Eboue virkelig har strålet for Arsenal, selv i de vanskeligste kamper. Han kan bli en viktig mann i liga innspurten.

 

http://www.youtube.com/watch?v=eN6VOzU4o0A&feature=related

Link to comment
Share on other sites

Nydelig video,kjente det trykte hardt i hjertet.

Ebouè er en spiller som spiller med hjertet utenpå drakta,en ekte gooner,en som elsker Arsenal som vi gjør.

En spiller som jeg tror er en som har svært stor påvirkning på moralen i laget.

All ære til Emmanuel,en fantastisk spiller og helt klart en flott person!

Håper han,tross sine tidligere tabber,blir i Arsenal karrieren ut,han beviser gang på gang at han fortjener det!

Link to comment
Share on other sites

Meget gledelig å se Eboue har skjerpa seg, ser ut til å ha slutta med de verste filmingene og de stygge taklingene. Spiller med hjertet langt utpå skjorta og er meget viktig i dagens Arsenaltropp.

"episoden mot Wigan" var ikke bra, men samtidig har jeg faktisk litt forståelse for frustrasjonen endel Arsenalfans følte (de som buet), jeg har sett episoden flere ganger.... Eboue mista ballen flere ganger helt håpløst og jobba ikke tilbake for å rette opp feila. Var faktisk helt absurd å se på hans oppførsel i den kampen. Så jeg har faktisk litt forståelse for at folk som betaler kanskje 25000 kr for sesongkort, faktisk reagerer på den måten. Jeg støtter ikke buingen, men man må se litt bak den.

 

Tror kanskje det var en vekker for Eboue! etter dette kom han tilbake som en som gir alt for Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Eboue har vært en åpenbaring etter Wigan kampen, en kamp jeg er uenig med alle som buet i, ikke bare det at de buet på egen spiller, men jeg mener at han gjorde mye positivt før han ble sliten, en spiller jeg definitivt håper blir i klubben et par sesonger til, arbeidsinnsatsen hans og løpskraften er enorm!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke enig i at Eboue er årets spiller for oss (song er min kandidat per i dag), men syns det er hyggelig at mange for alvor begynner å verdsette denne manen.

 

Eboue har helt klart vært i veldig god form etter jul (fikk ikke akkurat så utrolig mye spilletid i førstehalvdel av sesongen såvidt jeg husker), men Song, Fabregas, Vermaelen, Diaby og Gallas syntes jeg er spillere som har vært bedre gjennom sesongen enn hva Eboue har vært. Song har rett og slett vært enorm hele sesongen sammen med Fabregas og jeg klarer ikke helt å skille mellom hvem av disse to som har vært vår beste spiller denne sesongen.

 

En ting er iallfall helt sikkert, og det er at Song er den spilleren i Premier League som har utviklet seg mest i løpet av de to siste sesongene.

Link to comment
Share on other sites

Eboue blir nå hyllet av et samstemt kor bestående av forumister og fans. Noen mener sågar at han er den som har forbedret seg mest denne sesongen.

Jeg vil heller snu på det; Eboue har alltid vært en meget god spiller som dessverre og tildels urettmessig har blitt gjort til syndebukk. De som imidlertid har forbedret seg mye er fans og publikum som endelig skjønner hvor god denne mannen er, og endelig ser hvor mye han bidrar med i alle spillets faser.

Link to comment
Share on other sites

Eboue blir nå hyllet av et samstemt kor bestående av forumister og fans. Noen mener sågar at han er den som har forbedret seg mest denne sesongen.

Jeg vil heller snu på det; Eboue har alltid vært en meget god spiller som dessverre og tildels urettmessig har blitt gjort til syndebukk. De som imidlertid har forbedret seg mye er fans og publikum som endelig skjønner hvor god denne mannen er, og endelig ser hvor mye han bidrar med i alle spillets faser.

 

Jeg har alltid vært fan av Eboue. Når alle andre er i mot ham blir det gjerne slik at en følger ham ekstra nøye. Han har alltid vært en fighter, men teknikken og kvaliteten på avgjørelsene hans har variert voldsomt, særlig etter at han ble flyttet fremover på banen. Uten å ville oppfattes som rasistisk på noen måte, tror jeg han er vanskelig å "temme" og at man kanskje skal være litt forsiktig med å gjøre det også, da det kanskje dreper spillegleden hans. Det vi nå ser er at han har blitt smartere, bedre teknisk og har fått en bedre fotballforståelse og dermed gjør bedre valg. Underveis har opparbeidet seg nok tro på egne ferdigheter til og ikke lenger bare prøve på noe smart, men nå får han det til også. Han kan legge innlegg fra kanten, skjære innover i banen og legge innlegg, pasninger eller forsøke seg på driblinger. Noe jeg syntes han har blitt veldig god til i det siste. I tillegg er han svært god defensivt og er en humørspreder ved siden. Fortsetter han med fremgangen og får nok orden på skuddfoten til score rundt ti mål hver sesong, er min spådom at han går fra å være en unik fotballspiller til å bli en legende.

Link to comment
Share on other sites

Eboue blir nå hyllet av et samstemt kor bestående av forumister og fans. Noen mener sågar at han er den som har forbedret seg mest denne sesongen.

Jeg vil heller snu på det; Eboue har alltid vært en meget god spiller som dessverre og tildels urettmessig har blitt gjort til syndebukk. De som imidlertid har forbedret seg mye er fans og publikum som endelig skjønner hvor god denne mannen er, og endelig ser hvor mye han bidrar med i alle spillets faser.

 

Dersom han har vore like god heile tida, tykkjer eg det er rart at han i ein periode, særleg etter Sagna's ankomst, vart skyvd ut i kulda av Wenger. Eg var ein av dei som i lang tid let meg frustrere av Eboue. Ikkje var han særleg effektiv, og det meste enda opp med tull og tøys og balltap. Min personlege teori er at Eboue og Wenger har hatt ein alvorsprat, der temaet var Eboue's framtid i klubben. Resultatet ser me no, med ein heilt åpenbar sportsleg framgang, og også usportslegheitene som irriterte mange supportarar (og Wenger med) ser ut til å være vekke. Om det er eg som har forbetra meg noko her skal være usagt, men eg er ikkje i tvil om at det er Eboue som har stått for den største forbetringa. Og det er gledeleg, fordi dei aller fleste forsvararar "hatar" den direkte, utfordrande og pågåande stilen hans.

Link to comment
Share on other sites

eg er ikkje i tvil om at det er Eboue som har stått for den største forbetringa. Og det er gledeleg, fordi dei aller fleste forsvarar "hatar" den direkte, utfordrande og pågåande stilen hans.

Nettopp! Eboue gjorde seg strengt tatt "fortent" til pipekonserten han fekk heime mot Wigan, grunna fleire dårlege prestasjonar på bana. Han tok imot kritikken og reiste seg på meisterleg vis, og fortener no kvart einaste ord av skryt han får. Sopass redelege skal vi vera. Ingenting gleder meir enn når slike ting hender!

Link to comment
Share on other sites

Dersom han har vore like god heile tida, tykker eg det er rart at han i ein periode, særleg etter Sagna's ankomst, vart skyvd ut i kulda av Wenger. Eg var ein av dei som i lang tid let meg frustrere av Eboue. Ikkje var han særleg effektiv, og det meste enda opp med tull og tøys og balltap. Min personlege teori er at Eboue og Wenger har hatt ein alvorsprat, der temaet var Eboue's framtid i klubben. Resultatet ser me no, med ein heilt åpenbar sportsleg framgang, og også usportslegheitene som irriterte mange supportarar (og Wenger med) ser ut til å være vekke. Om det er eg som har forbetra meg noko her skal være usagt, men eg er ikkje i tvil om at det er Eboue som har stått for den største forbetringa. Og det er gledeleg, fordi dei aller fleste forsvarar "hatar" den direkte, utfordrande og pågåande stilen hans.

 

Eboue ble flyttet frem på høyre ving og tildels sentral midtbane da Sagna kom. Dette var på grunn av de kvalitetene han allerede hadde vist at han hadde offensivt, og for å komplettere ferdighetene til Sagna. At han skulle trenge noen kamper for å finne sin posisjon var ikke veldig overraskende. I den sesongen hvor han fikk mest kjeft, det var faktisk ikke i sesongen med Wigan-kampen, starter han utrolig bra. Etterhvert hadde han et par skadeavbrekk og et svak kamp mot United i FA-cupen. Dette utløste hylekoret for alvor, og det var ikke måte på hvor dårlig han var. Uansett hva han gjorde eller hvordan han bidro ønsket et tilnærmet samstemt publikum gutten ut av klubben. Virket ikke som folket var i stand til å se hvor mye han bidro og hvor mye han frigjorde Sagna, Fabregas og tildels Walcott. Selvfølgelig gikk dette også utover prestasjonene hans. En spiller uten selvtillit og publikums støtte er ikke god uansett hva han heter eller hvor han spiller.

I år har stemningen snudd. Eboue gjør egentlig akkurat det samme som før bare med publikum i ryggen. Da tør han prøve det lille ekstra. Han slipper skuldrene litt ned og er ikke livredd for å gjøre feil. Da stemmer løpene, passene og dragningene og vips så er han igjen den samme spilleren som han var for 3 år siden.

Jeg mener fortsatt at kvalitetene alltid har vært der, men at publikums manglende oppførsel og vilje til å se hans bidrag har ødelagt mye for ham.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...