Jump to content

Emmanuel Eboue


Imerslundinho

Recommended Posts

Jeg regner med at Sagna er tilbake i startoppstillingen når han er frisk igjen, men Eboue gjorde en meget god kamp igår, fine raid framover og virker sikker med ballen! Han er en god back-up!

Klarer Eboue å fortsette å spille slik han gjorde i går, så tror jeg neppe at Sagna går foran ham.

 

Sagna var utslått med et virus, altså blir han sikkert ikke borte lenge. Er han frisk til helga er jeg rimelig sikker på at Sagna spiller høyre-back. Skulle Wenger satt opp sitt beste forsvar til kamp i helga ville han valgt Sagna-Toure-Gallas-Clichy!

 

Men, som sagt, Eboue var god og håper han fortsetter med den når han får sjansen!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 811
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eboue beviste på onsdag at han er best som høyre back, og at det er i den posisjonen han hører hjemme. Tror det er der han kommer til å bli brukt i fremtiden også.

 

Når/hvis Rosicky blir kvitt skadene, vil vi ha 4 spillere med ferdigeter som overgår Eboue's til å bekle den høyre kantrollen. Snaker da om Walcott, Rosicky, Nasri og Arshavin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ifølge Mirror så skal både Eboue,Gallas og Ade gå.

Med kanskje Hangeland inn så er det greit å kvitte seg med Gallas.

Eboue er vel den jeg er mest overasket ifølge dette ryktet.

 

http://www.mirror.co.uk/sport/football/200...15875-21400187/

Kjedelig om Eboue forsvinner.

Syntes han er en spiller som alltid går foran med full innsats.

Litt kort lunte noen ganger, men han er vår mann og gir då mye innsats.

Link to comment
Share on other sites

Men kompenserer de offensive kvalitetene hans for de defensive? :D

 

Men jeg er ikke i tvil om at Eboue er en spiller vi burde beholde. Han har tatt store steg siden utbuingen, og jeg håper vi lar han fortsette på den. Absolutt en verdig squadplayer, og det er noe man trenger om vi skal blande oss inn i gullkampen igjen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper vi ikke selger han fordi han kan brukes som back i kamper som ikke er for store siden han er en god offensiv back men han er ikke så sykt godt defensivt lenger og det så vi jo mot Chelsea selv om jeg ikke legger skylden i det men jeg syntes han kunne gjort det bedre på det første målet Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

håper ikke vi selger eboue

håper vi bruke han på becken neste sesong.

han er en mye bedre offansive beck enn Sagna

Dette bør være en spøk! Hvis ikke må jeg si at jeg er kraftig uening med deg, i hver eneste linje i innlegget ditt.

Eboue håper jeg at vi selger, det er latterlig lite mellom ørene, ihvertfall PÅ banen. Han er ustabil, og jeg påstår at Sagna og Ebouè ikke kan sammenlignes!

Link to comment
Share on other sites

håper ikke vi selger eboue

håper vi bruke han på becken neste sesong.

han er en mye bedre offansive beck enn Sagna

Dette bør være en spøk! Hvis ikke må jeg si at jeg er kraftig uening med deg, i hver eneste linje i innlegget ditt.

Eboue håper jeg at vi selger, det er latterlig lite mellom ørene, ihvertfall PÅ banen. Han er ustabil, og jeg påstår at Sagna og Ebouè ikke kan sammenlignes!

 

Hvorfor skulle det vært en spøk? Eboue er god som back og Sagna har vært nokså langt under pari fra ifjor.

Eboue har ikke gjort det godt på høyre midtbane, men jeg syns han viser mye bra og er stødig defensivt når han spiller på backen. Og der burde Wenger også beholde han - mener jeg. På midtbanen blir avgjørelsene og presisjonen på siste tredel altfor mye nesten. Men... det er farlig å utelukke det. Plutselig smeller han til med en kjempesesong på midten! :D Men jeg vil velge Sagna på backen tror jeg, pga hodestyrken. Mener Manu også et et greit cover på midtbanen da han gjør en god jobb defensivt og løper mye i de aller fleste kamper.

 

Vil også beholde Eboue! Men vekk med de uheldige "manøvrene" please

Link to comment
Share on other sites

Behold Eboue og bruk ham på høyrevingen frem til Walcott blir matchfit igjen etter sommeren... Kan være lurt med en litt bedre defensiv ving i starten av sesongen siden Walcott ikke akkurat jobber veldig mye hjem... Aller helst ønsker jeg at Walcott blir flyttet opp som spiss og at vi beholder Eboue som reserve på midten og også som back.

 

Sagna har hatt en dårlig sesong i år, men kommer nok sterkere tilbake neste sesong. Likevel er det viktig å beholde en backup for ham i tilfelle skade/slitasje. Pr dags dato er det kun Eboue og evt Kolo som kan ta den jobben.

 

På høyre midtbane har vi både Nasri, Arshavin, Rosicky(om han klarer å komme tilbake til en noenlunde bra form) og Walcott. Som sagt vil jeg flytte Walcott lenger frem på banen hvor jeg tror farten hans vil komme mye bedre med når det gjelder bakromsløp. Teknikken hans er ikke akkurat slepen helt enda.

 

Da håper jeg på Nasri-Arshavin på hver sin ving, (gjerne i en litt fri rolle hvor de kan variere hvilken side de er på for å forvirre motstanderen) med Rosicky og Eboue som backup.

Link to comment
Share on other sites

Å erstatte Sagna med Ebouè er for meg en spøk. Greit nok at Ebouè er betraktelig mye bedre på backen, men jeg syns Sagna er flere hakk bedre enn Emmanuel.

Han fortjener ikke plassen til Sagna hverken ferdighetsmessig, eller oppførsel på banen.

Link to comment
Share on other sites

Oppførselen til Eboue er radikalt forandret. En kan ikke henge seg opp i hva han gjorde før.

Eboue er en av ikke alt for mange Arsenalspillere som har den rette attituden.

Han har forbedret seg som spiller kraftig denne sesongen, og faktisk vært bedre enn Sagna på back i de kampene han har spilt der.

Link to comment
Share on other sites

Oppførselen til Eboue er radikalt forandret. En kan ikke henge seg opp i hva han gjorde før.

Eboue er en av ikke alt for mange Arsenalspillere som har den rette attituden.

Han har forbedret seg som spiller kraftig denne sesongen, og faktisk vært bedre enn Sagna på back i de kampene han har spilt der.

 

Nå er det vel slik at Sagna mistet broren sin også, og om ikke det hadde satt han litt tilbake noen måneders tid, så hadde han ikke vært menneskelig. Nei Emmanuel Eboue er ikke i nærheten av de kvalitetene Sagna har, mener bestemt vi har en av premier leagues beste høyrebacker i Sagna.

Link to comment
Share on other sites

Oppførselen til Eboue er radikalt forandret. En kan ikke henge seg opp i hva han gjorde før.

Eboue er en av ikke alt for mange Arsenalspillere som har den rette attituden.

Han har forbedret seg som spiller kraftig denne sesongen, og faktisk vært bedre enn Sagna på back i de kampene han har spilt der.

 

Nå er det vel slik at Sagna mistet broren sin også, og om ikke det hadde satt han litt tilbake noen måneders tid, så hadde han ikke vært menneskelig. Nei Emmanuel Eboue er ikke i nærheten av de kvalitetene Sagna har, mener bestemt vi har en av premier leagues beste høyrebacker i Sagna.

 

Der er jeg helt enig med deg Joppe :P

Sagna synes jeg fremstår som en meget sterk høyreback. Han har en svakhet på innleggskvaliteten, men tar dette igjen på så mye mer. Sterk, rask, og veldig god til å lese spillet. Er sjelden han blir lurt mann mot mann, og er flink til å dekke rommet i den farlige sonen når han blir utfordret. For meg er det få høyrebacker som fremstår som bedre iløpet av en hel sesong, enn nettopp Sagna. Topp 3 uten tvil er min mening.

 

Nei, han kunne blitt bedre på innleggene, men de fleste backene har en eller annen mangel som spiller.

Link to comment
Share on other sites

Oppførselen til Eboue er radikalt forandret. En kan ikke henge seg opp i hva han gjorde før.

Eboue er en av ikke alt for mange Arsenalspillere som har den rette attituden.

Han har forbedret seg som spiller kraftig denne sesongen, og faktisk vært bedre enn Sagna på back i de kampene han har spilt der.

 

Nå er det vel slik at Sagna mistet broren sin også, og om ikke det hadde satt han litt tilbake noen måneders tid, så hadde han ikke vært menneskelig. Nei Emmanuel Eboue er ikke i nærheten av de kvalitetene Sagna har, mener bestemt vi har en av premier leagues beste høyrebacker i Sagna.

 

Der er jeg helt enig med deg Joppe :P

Sagna synes jeg fremstår som en meget sterk høyreback. Han har en svakhet på innleggskvaliteten, men tar dette igjen på så mye mer. Sterk, rask, og veldig god til å lese spillet. Er sjelden han blir lurt mann mot mann, og er flink til å dekke rommet i den farlige sonen når han blir utfordret. For meg er det få høyrebacker som fremstår som bedre iløpet av en hel sesong, enn nettopp Sagna. Topp 3 uten tvil er min mening.

 

Nei, han kunne blitt bedre på innleggene, men de fleste backene har en eller annen mangel som spiller.

Igjen er det delte meninger om noe her inne på forumet. Det er jo bra.

Syntes de begge er spillere som skal være i Arsenal.

Begge jobber bra. Sagna er noe flinkere langs linja, mens Eboue har en hyggelig tendens til jage innover mot målet. Pasningsfoten kunne sikkert vært bedre hos begge, spesielt kunne vi fått en delmer om Sagna hadde sofistikert inlnleggsfoten noe.

Eboue har et elendig skudd og kan ikke avslutte noe særlig. Sagna kommer sjelden til avslutning.

Begge ville vært virkelig klasse om noe forbedring på disse områder.

Link to comment
Share on other sites

kjør Eboue på høyreback og sagna som sentral defensiv midtbane, så har vi nesten løst problemene våre, selger vi Adebayor for £15mill og plusser på de £13mill vi har tilgjengelig, så kjøper vi Chiellini og laget er så godt som komplett!!

Link to comment
Share on other sites

kjør Eboue på høyreback og sagna som sentral defensiv midtbane, så har vi nesten løst problemene våre, selger vi Adebayor for £15mill og plusser på de £13mill vi har tilgjengelig, så kjøper vi Chiellini og laget er så godt som komplett!!

Sagna som defensiv midtbane? Høres ut som en spennende tanke, og han har jo faktisk mange av de kvalitetene som kreves av en defensiv midtbanespiller da han er rask, sterk, har god fysisk form og en grei pasningsfot. Men han er kanskje ikke så kreativ, og selv om det kreative da skal være hovedoppgaven til Cesc, burde han kunne slå noen få smarte pasninger selv.

 

Spennende, selv om jeg egentlig ikke ser for meg Sagna sentralt. Men hadde vært interessant å prøve :)

Link to comment
Share on other sites

kjør Eboue på høyreback og sagna som sentral defensiv midtbane, så har vi nesten løst problemene våre, selger vi Adebayor for £15mill og plusser på de £13mill vi har tilgjengelig, så kjøper vi Chiellini og laget er så godt som komplett!!

 

Det tror jeg neppe skjer. Heldigvis. Sagna er definitivt ingen midtbanespiller i mine øyne hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

kjør Eboue på høyreback og sagna som sentral defensiv midtbane, så har vi nesten løst problemene våre, selger vi Adebayor for £15mill og plusser på de £13mill vi har tilgjengelig, så kjøper vi Chiellini og laget er så godt som komplett!!

 

Det tror jeg neppe skjer. Heldigvis. Sagna er definitivt ingen midtbanespiller i mine øyne hvertfall.

 

Og det begrunner du med?

 

Han er duellsterk, han er rask, han er brukbar i lufta, han har en ok passningsfot, han leser spillet bra, han er kanskje ikke like kreativ som Fabregas og den type spillere, men han har fotballhjerne nok for en defensiv midtbanespiller, og er nok mer kreativ enn vedkommende som spilte der inneværende sesong.

 

Vi kan godt få en "ny" Petit

Link to comment
Share on other sites

kjør Eboue på høyreback og sagna som sentral defensiv midtbane, så har vi nesten løst problemene våre, selger vi Adebayor for £15mill og plusser på de £13mill vi har tilgjengelig, så kjøper vi Chiellini og laget er så godt som komplett!!

 

Det tror jeg neppe skjer. Heldigvis. Sagna er definitivt ingen midtbanespiller i mine øyne hvertfall.

Det er det som er så artig med å være arsenal supporter. Du vet aldri hvilke sider av en spiller Wenger kan finne. Jeg hadde aldri troen på at Flamini skulle bli en god back :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det hadde jo vært utrolig synd om Eboue skulle forlate oss nå som han endelig begynner å bli god i midtbanerollen. Dessuten er han en ekstremt god backup for Sagna. I kampene etter han ble buet ut av hjemmepublikummet, har han virkelig gitt svar på tiltale. Personlig har jeg alltid likt ham godt, med unntak av filmingen. Noe som forøvrig burde straffes med karantene i etterkant, på grunnlag av videobevis.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan rett og slett ikke miste Eboue. Det ville vært en katastrofe for laget, spesielt utenfor banen. Etter det jeg har fått med meg er det Eboue som får humøret oppe, at et er Eboue som er klovnen i laget. Alle lag trenger en slik person, som alltid er positiv, og har noe lurt å si. Personlig har jeg vært en liten "Eboue fan", og er det forsåvidt enda. Filmingen hans var selvfølgelig fryktelig, det er noe av det verste jeg vet, men de siste sesongene har han kuttet dette ut, noe som gleder meg voldsomt. Han gir alt for laget hele tiden, og har etter utbuingen utviklet seg til å bli en meget god spiller. Han er også en spiller som gjør Sagna god, dette er Eboue mye bedre på enn f.eks Walcott.

 

Så nei, behold denne spilleren for alt det han er verdt!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

×
×
  • Create New...