Jump to content

Emmanuel Eboue


Imerslundinho

Recommended Posts

Eboue blir nå hyllet av et samstemt kor bestående av forumister og fans. Noen mener sågar at han er den som har forbedret seg mest denne sesongen.

Jeg vil heller snu på det; Eboue har alltid vært en meget god spiller som dessverre og tildels urettmessig har blitt gjort til syndebukk. De som imidlertid har forbedret seg mye er fans og publikum som endelig skjønner hvor god denne mannen er, og endelig ser hvor mye han bidrar med i alle spillets faser.

 

Ikke helt enig med deg der RP7. Har alltid vært den som har forsvart Eboue,men han

har ikke alltid vært så god som han er nå.

Teknikken hans er definitivt forbedret. Det var det han sleit med mest da han ble flyttet opp på midtbanen.

Etter at han ble pepet ut etter en forferdelig innhopp har han reist seg mesterlig.

 

Han har lagt filmingen i garderoben,jobbet med teknikken og er blitt utrolig uforsigbar framover.

Han gir laget en ny dimensjon i angrep med spillet sitt.

Eboue har alltid gitt alt og vært en god spiller. Men denne sesongen har han uten tvil vært den

spilleren som har hatt størst framgang.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 811
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ikke helt enig med deg der RP7. Har alltid vært den som har forsvart Eboue,men han

har ikke alltid vært så god som han er nå.

Teknikken hans er definitivt forbedret. Det var det han sleit med mest da han ble flyttet opp på midtbanen.

Etter at han ble pepet ut etter en forferdelig innhopp har han reist seg mesterlig.

 

Han har lagt filmingen i garderoben,jobbet med teknikken og er blitt utrolig uforsigbar framover.

Han gir laget en ny dimensjon i angrep med spillet sitt.

Eboue har alltid gitt alt og vært en god spiller. Men denne sesongen har han uten tvil vært den

spilleren som har hatt størst framgang.

 

Det er jeg helt enig i. Han har ikke alltid vært like god, men kvalitetene har hele tiden vært der og det var derfor han ble flyttet fremover på banen i først omgang. Jeg syns han nå har funnet tilbake til formen han hadde for 3 år siden og at han på den tiden var like god som nå, men i en litt annen rolle.

Hans formsvikt tror jeg i stor grad skyldes manglende tillit fra publikum og fans.

Jeg tror ikke teknikken er mye forbedret. Men med selvtillit og støtte kommer timing og tro på egne ferdigheter. Nøler man eller begynner å tvile så er man helt ute av det og alt ser klønete og dumt ut.

Link to comment
Share on other sites

Mer sluttprodukt og mindre filming har vært fasiten i år. For mange supportere er ikke løp som frigjør andre og god arbeidskapasitet noe som blir lagt så mye merke til. Det er mest de veldig negative hendelser (håpløse pasninger og skudd, tydelig skyld i mål, filming og andre umoralske hendelser og utvisninger) og veldig positive (mål, assist, syke dribleserier og avgjørende taklinger) som setter seg i minnet. For eksempel kan man nevne at en keeper som er dårlig til å plassere seg fort kan bli regnet som en bedre keeper på strek pga han stadig må kompensere med raksjonsredninger enn en keeper som plasserer seg meget bra og dermed unngår å havne i mange vanskelige situasjoner. Førstnevnte keeper ser ut til å gjøre mer ekstreme redninger, men egentlig har han bare skyld i det selv og vil derfor i lengden gjerne slippe inn mer mål. Likevel vil mange se på han som den beste keeperen fordi det ser ut som at han nesten klarer å ta skudd som ser umulig å ta (når de egentlig kunne blitt reddet ganske lett ved bedre posisjonering). Eboue har alltid gjort mye grovarbeid som ikke blir lagt så mye merke til, men han har også til tider konsentrasjonssvikt i avgjørende øyeblikk. Dette er vel det som har plaget mange supportere mest, og ikke mangelen på mange positive egenskaper. Greit nok, han har blitt bedre på sluttproduktet, men han har først og fremst kvittet som med mye av unødvendighetene sine og dermed blitt bedre. Jeg har lenge hatt troen på Eboue, for det er lettere å luke vekk slike tullefeil framfor å lære en spiller vanskelige teknikker. Det er virkelig herlig å ha en slik humørspredende potet i laget!

Link to comment
Share on other sites

Nettopp! Eboue gjorde seg strengt tatt "fortent" til pipekonserten han fekk heime mot Wigan, grunna fleire dårlege prestasjonar på bana. Han tok imot kritikken og reiste seg på meisterleg vis, og fortener no kvart einaste ord av skryt han får. Sopass redelege skal vi vera. Ingenting gleder meir enn når slike ting hender!

 

Skryt fortjener han så absolutt. Jeg vet ikke om noen andre Arsenal-spillere som har klart å snu det til noe positivt, etter først å ha fått store deler av publikum mot seg. Sartere sjeler enn han, ville ha pakket kofferten og dratt. Når det gjelder pipekonserten mot Wigan, vil jeg imidlertid nødig bli tatt til inntekt for ditt syn. Publikums opptreden var et slag godt under beltestedet. Den var mest av alt et pinlig opptrinn, og et uttrykk for at folks laveste instinkter gjerne kommer til uttrykk når man opptrer samlet. Desverre gjelder det også for Arsenal's supportermasse. Noen engler er vi definitivt ikke, og har heller aldri vært.

 

Ellers vil jeg gi deg skryt for et aldeles uplettet nynorsk! Du har sikkert strevd lenge her:) Keep up the good work, som det visstnok heter på godt norsk. Jeg tar selvfølgelig utfordringen, og skriver på bokmål denne gangen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ellers vil jeg gi deg skryt for et aldeles uplettet nynorsk! Du har sikkert strevd lenge her:) Keep up the good work, som det visstnok heter på godt norsk. Jeg tar selvfølgelig utfordringen, og skriver på bokmål denne gangen.

Beklager sent svar, men jeg har ikke vært spesielt aktiv her de siste månedene.

 

Det innlegget tok meg egentlig ikke spesielt lang tid å skrive, da jeg hadde nynorsk i hele grunnskoletiden min. Jeg byttet til bokmål på vgs, da jeg syntes at det var litt meningsløst at skarve 4mill+ skal ha to skriftspråk. Den formeningen har jeg fortsatt, men i jobben har jeg måttet friske opp igjen nynorsken min. Det var vel mest for treningen sin skyld at jeg skrev innlegget på nynorsk.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Taklinger og duellspill har han alltid vært god på. Farten, rykket, driblingene og derav evnen til å variere spillet sitt fikk han orden på i fjor. Å se Eboues scoring nummer to mot Warsawa ga mersmak. Hvis den avsluttningsteknikken han viste der er noe kommer til å gjenta utover i sessongen, har vi en meget spesiell spiller på gang. - En som kan prestere i verdensklasse i helt forskjellige posisjoner på banen.

 

"We only come to se Eboue"

Link to comment
Share on other sites

Har dere sett postmatchintervjet med Eboue på ATVO?

 

Det er vanskelig å ikke bli glad i en sånn type. "We dont't focus on Man United and Chelsea, we just focus on the next game". "We are really focused, you know". "We only focus on the next game, you know". "We focus really hard on the next game against...?". Reporter: "Blackpool". "Yes, Blackpool. We are really focused".

 

Litt sånn gladkristen hurragutt på speed :)

Link to comment
Share on other sites

Eboue er en herlig fyr i Arsenal laget, tar best imot nykommere, er klovnaktig og får alle til å le og smile, en god moralspreder! :)

Han er også meget god på banen, elsker de drivene han har når han bare vil, hver gang går han forbi 2-4 spillere før han dytter til Sagna som kommer med innlegg!

Håper vi har han helt til han legger opp :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

http://twitter.com/Eboue_Eboue

 

haha, kaller Song for Arsenals Iniesta, masse morsomme sitater der fra EBOUE ;)

 

Tviler på at det der virkelig er Eboue. Han har jo skrevet "live-oppdateringer" fra kampen i går, mens jeg mener jeg så han på stadionen i går. Så, om han ikke har lurt med seg en mini laptop med seg inn på stadionen, så vil jeg tippe det er noen som utgir seg for å være Eboue.

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at det der virkelig er Eboue. Han har jo skrevet "live-oppdateringer" fra kampen i går, mens jeg mener jeg så han på stadionen i går. Så, om han ikke har lurt med seg en mini laptop med seg inn på stadionen, så vil jeg tippe det er noen som utgir seg for å være Eboue.

 

Name KayKay

Location Chennai, India

Bio 1. Mad Arsenal fan. 2. Likes F365 & the Fiver. 3. Watches TBBT & 2.5 men. 4. Thinks Jim Parsons is cute. 5. Makes fun of CBJT 6. Preaches Eboueism

 

Er nok bare en fan:)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, reine moteløven som stod på sidelinja der ja. Hadde jeg ikke trudd om Eboue.

 

Ellers hyggelig å se Fabregas med sin gamle bestekompis Senderos. Selveste Thierry Henry satt også ringside.

 

Koselig å se Senderos ja. Han og Fabregas var vel bestekompiser i Arsenal, men Senderos bor vel fortsatt i London så regner med de fortsatt har temmelig god kontakt ;)

 

Når det gjelder Henry så er han ofte å se på Emirates. En skikkelig Arsenal-fan, ingen tvil der!

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 5 2010, 02:05 PM) 211315[/snapback]

Koselig å se Senderos ja. Han og Fabregas var vel bestekompiser i Arsenal, men Senderos bor vel fortsatt i London så regner med de fortsatt har temmelig god kontakt ;)

 

Når det gjelder Henry så er han ofte å se på Emirates. En skikkelig Arsenal-fan, ingen tvil der!

 

Joa, hyggelig å se gamle Arsenalspillere på Emirates, men var det ingen andre enn meg som synes producingen var veldig dårlig i går??

Veldig mye fokus på hva som skjedde på tribunen og nærbilde av Arshavin hvert 5. minutt. Merkelige greier...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

http://www.talksport.co.uk/sports-news/foo...id-arsenal-star

 

Stemmer det at Eboué er inne i sitt siste kontraktår? Selv om han "kun" er en squadplayer så er dette en spiller jeg gjerne vil beholde i klubben. Han er jo en humørspreder deluxe og er elsket av hele laget, samt at han er en viktig spiller siden han kan bekle mange roller i laget.

 

Håper han blir i klubben en del sesonger til, men hvis han vil spille mer fotball så kommer jeg ikke til å bære noe nag til han. Fantastisk type!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

×
×
  • Create New...