Jump to content

Emmanuel Eboue


Imerslundinho

Recommended Posts

Idiotoer finnes over alt i verden og av og til samler man mange tusen av dem på en tribune. Det hender det er mer intr å studere voksne menneskers mangel på respekt og fornuft enn det er å så på selve kampen.

 

Det eneste som er positivt med dette er at det er så uttalt og klart at det må få konsekvenser.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 811
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vondt å se en så fin fyr som Eboue bli behandlet på den måten. Det er flaut og skammelig av fansen. Her bør konsekvenser gjøres. Gjerne både tomme tribuner og poengstraff, for dette her var fryktelig. Eboue skal ha for å fortsette kampen til tross for alt som ble kastet på seg, ble vell sikkert hetset også, vanskelig å si det ut av den videoen men. Hadde det vært jeg som hadde vært i Eboue sine sko hadde jeg gått av banen momentant.

Link to comment
Share on other sites

Fom the Club: "The treatment Emmanuel Eboue was given by Besiktas fans on Sunday has nothing to do with racism," said Besiktas spokesman Mete Duren.

"Similar treatment was given to a Turkish player during the game as well, the sole motivation for the act was Eboue's theatrics aimed at deceiving the referee.

 

Slik jeg har forstått det så tok Eboue en Dani Alves og det satte Besiktas fansen svært lite pris på. Det forsvarer jo ikke det som skjer, men det har altså ikke nødvendigvis noe med hudfarge å gjøre, men snarere heller fargen på trøya

Edited by Castor
Link to comment
Share on other sites

 

Slik jeg har forstått det så tok Eboue en Dani Alves og det satte Besiktas fansen svært lite pris på. Det forsvarer jo ikke det som skjer, men det har altså ikke nødvendigvis noe med hudfarge å gjøre, men snarere heller fargen på trøya

Nå har han ikke alltid fått så pen behandling av oss heller, men det var nå grunnet en mer eller mindre hjelpeløs forestillig og ikke rasisme. Hvis det var det dette var da? Det er liksom ikke første gang slikt skjer i disse kampene ...... forhåpentligvis blir det en eller annen gang en siste - hvis slikt har konsekvenser vel å merke. Vi får se hva etterspillet blir - om noe.

 

Ja, det er det jeg var inne på. Disse kampene der er for å si det slik - noe annerledes enn hva vi er vant med.

Link to comment
Share on other sites

Dette er grunnen til att jeg aldri skal til Tyrkia på ferie mere = Møkkafolk!

 

Det sitter sikker flere tyrkere og leser dette som setter pris på at du viser ditt sanne ansikt. Dette er en svært diskriminerende uttalelse du kommer med.

 

Min respekt for deg forsvant ved et par tastetrykk

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det var da så voldsomt, 14Robinho!

Jeg har både hatt noen tyrkiske venner på skolen og vært på ferie i Tyrkia før og alle har vært hyggelig og helt normale.

At du konkluderer noe som det etter en episode fra en hatkamp mellom to tyrkiske lag er for meg en gåte.

Link to comment
Share on other sites

Dette er grunnen til att jeg aldri skal til Tyrkia på ferie mere = Møkkafolk!

Er ikke dette det vi alle sitter og snakker ned om, nemlig rasisme?

 

Alle land har sine drittsekker, her var det bare flere på ett sted. Skal alle andre hate oss nordmenn pga Anders Behring Breivik, eller skal vi hate alle afrikanere pga Idi Amin? Det ville vert for dumt. Skal du dømme noen, døm dem som enkeltpersoner og ikke flertall!

Edited by oskar16
Link to comment
Share on other sites

Er ikke dette det vi alle sitter og snakker ned om, nemlig rasisme?

 

Alle land har sine drittsekker, her var det bare flere på ett sted. Skal alle andre hate oss nordmenn pga Anders Behring Breivik, eller skal vi hate alle afrikanere pga Idi Amin? Det ville vert for dumt. Skal du dømme noen, døm dem som enkeltpersoner og ikke flertall!

 

Abstinenser til + knappen nå kjenner jeg!

 

14Robinho: Shame on you! :mmkay:

Edited by Moen
Link to comment
Share on other sites

Er ikke dette det vi alle sitter og snakker ned om, nemlig rasisme?

 

Alle land har sine drittsekker, her var det bare flere på ett sted. Skal alle andre hate oss nordmenn pga Anders Behring Breivik, eller skal vi hate alle afrikanere pga Idi Amin? Det ville vert for dumt. Skal du dømme noen, døm dem som enkeltpersoner og ikke flertall!

Det med Eboue er som sagt ikke rasisme, men sinne. Man er også i sin fulle rett til å mene at tyrkere er møkkafolk uten at det havner i rasismekategorien. Rasisme er at man ser andre folkeslag som underlegne på grunn av genetiske forskjeller. Det er med andre ord fullt lovlig å mislike folk fra Tyrkia uten at man skal korsfestes av den grunn. Synes man skal være forsiktig med rasismekortet. Det blir spilt alt for ofte.

Link to comment
Share on other sites

Det med Eboue er som sagt ikke rasisme, men sinne. Man er også i sin fulle rett til å mene at tyrkere er møkkafolk uten at det havner i rasismekategorien. Rasisme er at man ser andre folkeslag som underlegne på grunn av genetiske forskjeller. Det er med andre ord fullt lovlig å mislike folk fra Tyrkia uten at man skal korsfestes av den grunn. Synes man skal være forsiktig med rasismekortet. Det blir spilt alt for ofte.

At rasismekortet trekkes fram alt for ofte er det liten tvil om, alikevel mener jeg at 14Robinho's kommentar går i kategorien rasisme. Og ikke like Tyrkere bare fordi de er Tyrkere, mener jeg er rasisme. Det er også veldig urettferdig mot Tyrkere at alle stemples som "møkkafolk" bare pga enkelte personers handlinger.

Link to comment
Share on other sites

At rasismekortet trekkes fram alt for ofte er det liten tvil om, alikevel mener jeg at 14Robinho's kommentar går i kategorien rasisme. Og ikke like Tyrkere bare fordi de er Tyrkere, mener jeg er rasisme. Det er også veldig urettferdig mot Tyrkere at alle stemples som "møkkafolk" bare pga enkelte personers handlinger.

Det er ikke rasisme. Det er kanskje fordomsfullt og uten særlig kjennskap til Tyrkia, men det er ikke rasisme. Rasisme er blitt det kommunisme er gang var. Det stempelet man bruker for å sette mennesker med andre meninger i bås eller stigmatisere dem. Hvorfor er det greit å hate Manchester United, men ikke tyrkere som kaster ting på en tidligere Arsenal spiller? Følelsene som ligger til grunn er ofte de samme?

Edited by Castor
Link to comment
Share on other sites

Nja, greit og greit. Jeg er ikke enig i det som ble sagt og det var jo en unødvendig kommentar. Men folk må få mene det de vil, så lenge det ikke går utover andre i nevneverdig grad.

 

Tror ikke personen som sa dette mener det innerst inne uansett, ble vel kanskje irritert etter å ha sett videoen og da er det fort gjort å slenge ut en kommentar man kanskje ikke helt mener. Ser ikke poenget i at man skal hisse seg opp av den grunn eller komme trekkende med "rasismekortet".

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...