Jump to content

Emmanuel Eboue


Imerslundinho

Recommended Posts

Så det skal påpekes gang på gang da mener du?

Er rart med dette forumet at negative småting skal diskuteres i det vide og breie,men positive ting med laget er omtrent ikke verdt å nevne.

 

På toppen av det skal Almunia nevnes og diskuteres i omtrent samtlige tråder. Jeg er definitivt enig med Joppe her.

 

Når det gjelder Eboue er det riktig som Kim sier.

Han fikk 2 fortjente unødvendige kort pga idioti.

 

Når det gjelder Eboues avslutteregenskaper er det sørgelig,men jeg

mener fortsatt han er en av de som har vist spillemessig stor framgang

denne sesongen.

Og offensivt så savner jeg definitivt Walcott.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 811
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

Som jeg ser det, så er det to alternativer, enten så stiller vi oss bak laget og de som spiller, eller så kan hver enkelt av oss finne en annen klubb å "supporte".

 

 

Og dette fra fyren som om Adebayor skrev: "SELG, faenskapet!!"

 

http://www.arsenalnorway.no/forum/index.ph...61entry157061

 

Ellers er jeg forøvrig enig i at kritikken mot Almunia har gått alt for langt, slik jeg selv sikkert har vært litt drøy når det kommer til Eboue. Men man ønsker Arsenals beste både på og utenfor banen, og det er ihvertfall derfor jeg ikke ønsker Eboue på banen så ofte som han er nå.

Link to comment
Share on other sites

AnabOle:

Jeg prøver på ingen måte å hevde at noen har rett eller galt - objektivt eller subjektivt- i denne diskusjonen. Jeg har prøvd å forstå og også etterspørre hvilke hendelser som har bidratt til denne hetsen. Det har ingen faktisk prøvd å finne frem. Min påstand da er at det kanskje ikke er så mange hendelser og da antyder jeg- med å understreke at det er min mening- at det kan gå på personen Eboue og ikke på spilleren.

Jeg har aldri forsvart de feilene eller de dumheter han eller andre har begått, men jeg syns det er direkte ufint hvordan fansen har behandlet ham. Hvem som har rett og hvem som har feil er ikke engang tatt opp som et emne og jeg har ikke kommentert det med et ord. Hvis det kunne tolkes dithen var det slettes ikke meningen.

 

Tusmo:

Jeg skal ikke dra dette lengre, det blir bare tull.

Men, jeg har på ingen måte tillagt deg meninger. Les ditt eget svar om filming hvor du helt klart sier det er forskjell på hvem som gjør det og aksepterer det. Helt greit. Jeg har ikke sagt noe om at du syns det er greit med filming eller ikke, jeg sier kun at du mener det er mer tilgivelig- ikke greit som du hevder jeg sier.

 

Hvis du virkelig blir så såret og vonbråten over at noen er uening med deg at du må ty til latterliggjøring av andre deb så syns jeg litt synd på deg.

Link to comment
Share on other sites

1. Det du sier om at han gjemmer seg bort, unngår dueller, og bidrar ikke med et løp. Da må jeg nesten spørre deg hvordan fotballkamp du har sett i det siste? For det kan jo umulig være Arsenal du har sett å Eboue du har sett. Eboue er den eneste spilleren på Arsenal som har gode løp (denne sesongen vel og merke). Se på Denilson som nu spiller på den andre kanten. Der har du en spiller som ikke bidrar med en DRITT! Der har du en spiller som gjemmer seg bort, unngår dueller og ikke bidrar med et løp. Hvis du har sett de siste kampene så har du sett en Eboue som har vært veldig gjennombruddshissig og trør til i taklinger.

 

2. Det blir jo helt feil og sammenligne deg med Eboue. Da mener jeg med innsatsen som du snakker om. Det er klart du kan sitte i sofaen hjemme og si at; jeg skjønner meg ikke på han der Eboue, æ ville nu ha gjort 100% vær bidige kamp. Men fakta er at du ikke er i samme situasjon som Eboue er. Du spiller ikke i Arsenal du tjener ikke 50 tusen pund i uka. For akkurat sånn er fotballspillere for tiden, det er det bare å se på Adebayor. Han tjener en del penger i uken. og ofrer NULL OG NIKS for klubben.

 

3. Nevn minst 3 ting som tilsier at Eboue er en dårlig fotballspiller. Fordi han gjør litt flere dumme ting enn andre? Som tapapa sier så gjør VP og Gallas like mye dumme ting.

 

Her var det dessverre mye å ta tak i.

 

1. Ingen grunn til å dra inn Denilson her, og det er Nasri som spiller på den andre kanten. Ikke det at han er noe sterk på akkurat løp heller, men han har andre kvaliteter vi kan bruke. Forøvrig har jeg sett det som er av Arsenalkamper i år, og det er ut i fra disse jeg har gjort meg opp min mening. Eboue varierer veldig, han har flere kamper der han ikke gjør ett eneste godt løp uten ball, han er noe bedre med ballen i føttene.

 

2. Adebayor har denne sesongen ikke vært i nærheten av å jobbe godt nok, men det forsvarer ikke at andre heller ikke gjør jobben sin. Clichy har heller ikke hatt noen god sesong, men han løper og jobber så godt han kan hver eneste kamp.

 

3. Jeg kan nevne flere ting som gjør at Eboue ikke er god nok for Arsenal, ihvertfall ikke som høyreving.

- Svært svake avslutninger.

- Mange ballmiss og pasninger som går direkte til motspillere.

- For dårlig innleggskvalitet.

 

Men nå er det heldigvis bare noen uker igjen før Eboue er henvist til benken og Walcott er tilbake. Da får vi en høyreving som går på løp, som er farlig foran mål, og som ihvertfall treffer medspillere en gang iblant med sine innlegg.

 

1. Nå snakker jeg om når Denilson spilte på vingen. Nå spiller han Sentralt og gjør det like dårlig dær. Det er mange Arsenalspillere som er dårlig for tiden, er bare å innse det. Jeg kan nevne tre spillere fra startelveren; Gallas, VP og Eboue (han har faktsik vært den friskeste på laget i år, bare å gå igjenom alle kampene så ser du det). Nasri har også spillt bra, men synd Wenger ikke ser at han ikke kan spille på vingen.

 

2. Da er HVERFALL ikke Denilson og song gode nok for Arsenal. Dem har så mange ballmiss at jeg får helt ondt. Dårlig innleggskvalitet har nu så å si halve lage.

 

Kim: Hvis du ser på det annulerte målet så ser du at det er Adebayor og ikke Eboue som feller Woodgate. Den episoden der han fikk det gule korte kan man jo spør seg hvorfor dommeren bruker så uendelig lang tid. Dommeren går bort fra spilleren og Eboue har sagt i fra at han skal slutte å klage å stiller seg foran ballen for å STILLE OPP MUREN. Det er jo ikke sånn at han går å stiller seg foran ballen for at Tottenham må vente med å slå den. SÅ dum er ikke Eboue selv om han gjør mange rare feil.

Link to comment
Share on other sites

Tusmo:

Jeg skal ikke dra dette lengre, det blir bare tull.

Men, jeg har på ingen måte tillagt deg meninger. Les ditt eget svar om filming hvor du helt klart sier det er forskjell på hvem som gjør det og aksepterer det. Helt greit. Jeg har ikke sagt noe om at du syns det er greit med filming eller ikke, jeg sier kun at du mener det er mer tilgivelig- ikke greit som du hevder jeg sier.

 

Hvis du virkelig blir så såret og vonbråten over at noen er uening med deg at du må ty til latterliggjøring av andre deb så syns jeg litt synd på deg.

 

Du gir deg ikke du?

 

Jeg har aldri sagt at jeg aksepterer fanteri på banen. Det har du prøvd å sverte meg med gang på gang her i denne tråden. Det er det noe du har vridd frem. Alt jeg har gjort er å prøve å konkretisere et svar på spørsmål som du stilte. Hvorfor du da ble så oppfarende og begynte å tillegge meg alskens meninger er for meg et mysterium, men det virker nesten som om du forsøker å fremprovosere en konflikt her.

 

Er det en ting jeg ikke tolererer så er det løgn, nettopp som du kom med da du fikk det til å fremstå som om jeg aksepterer fanteri på banen. Det blir jeg faktisk skuffet og vonbroten over.

 

Latterliggjøring av din person klarer du pent selv ved å til det patetiske forsvare den spilleren som jeg lovet å ikke diskutere mer i denne omgang.

Link to comment
Share on other sites

 

Som jeg ser det, så er det to alternativer, enten så stiller vi oss bak laget og de som spiller, eller så kan hver enkelt av oss finne en annen klubb å "supporte".

 

 

Og dette fra fyren som om Adebayor skrev: "SELG, faenskapet!!"

 

http://www.arsenalnorway.no/forum/index.ph...61entry157061

 

Ellers er jeg forøvrig enig i at kritikken mot Almunia har gått alt for langt, slik jeg selv sikkert har vært litt drøy når det kommer til Eboue. Men man ønsker Arsenals beste både på og utenfor banen, og det er ihvertfall derfor jeg ikke ønsker Eboue på banen så ofte som han er nå.

 

Når du 'quoter' innlegg er det greit å ta med helheten, og ikke bare ta ting litt ut av sammenheng.

 

Hadde du lest innlegget mitt, og da mener jeg hele innlegget, så hadde du sett at jeg skrev "OSS" og "VI", som igjen betyr at jeg har inkludert meg selv. Som igjen viser til at jeg ikke har vært bedre enn andre. Men jeg bare mener at vi må snu trenden. Og en annen ting er at det var ikke kommentarer\innlegg skrevet i frustrasjon som var problemet, men all den "gjennomtenkte" kritikken som blir spydd utover forumet.

 

Og som sagt tidligere, om det er noen skal\bør kritiseres for vårt spill og ligaplassering, så må det jo være Wenger. For sånn som jeg forstår det, så er det han som er ansvarlig for laguttak, og for hvem som skal komme til klubben og hvem som kan\skal selges. Så er det han som velger Eboue gang på gang, og han ikke presterer som du vil han skal, så er det Wenger du må ta, for Eboue gjør mest sansynlig så godt han kan på det gitte tidspunktet han er på banen.

 

Og tilbake til det jeg sa om Adebayor, så mener jeg at han er en spiller vi bør selge, selv om ordbruken var sterk da, så bruker jeg ikke alle kamptrådene og tråder ellers til å bedyre svakhetene hans. Uten at jeg skal rettferdigjøre mine kommentarer om Adebayor.

Link to comment
Share on other sites

 

Som jeg ser det, så er det to alternativer, enten så stiller vi oss bak laget og de som spiller, eller så kan hver enkelt av oss finne en annen klubb å "supporte".

 

 

Og dette fra fyren som om Adebayor skrev: "SELG, faenskapet!!"

 

http://www.arsenalnorway.no/forum/index.ph...61entry157061

 

Ellers er jeg forøvrig enig i at kritikken mot Almunia har gått alt for langt, slik jeg selv sikkert har vært litt drøy når det kommer til Eboue. Men man ønsker Arsenals beste både på og utenfor banen, og det er ihvertfall derfor jeg ikke ønsker Eboue på banen så ofte som han er nå.

"Og en annen ting er at det var ikke kommentarer\innlegg skrevet i frustrasjon som var problemet, men all den "gjennomtenkte" kritikken som blir spydd utover forumet."

 

Ganske fantastisk at du meiner at ting skrive i frustrasjon kan vere her, men ikkje gjennomtenkt kritikk. Dette forumet blir bare verre og verre. Er det ikkje lov å gi spelarar kritikk? Skal alt gå på Wenger? Trur du Wenger ber Adebayor spele heilt uten innsats? Trur du han ber Denilson treffe på ein av fire pasningar? Spelarar skal ha kritikk når dei fortener det.

Det var veldig synd at Eboue blei bua på av fansen. Det gjorde at folk syns synd på han, og er storsinna i sin ros av ein spelar som ikkje er god nok for Arsenal.

 

Noko anna eg reagerer på er at alt som skal skrivast her inne skal vera positivt og flott. På forskjellige andre forum, både engelske og norske, er nivået og språkbruken langt verre. Klubben er faktisk ikkje perfekt pr dags dato

Link to comment
Share on other sites

 

Nå skal det nu sies at Eboue egentlig skulle hatt et gult kort denne kampen. Det var en ting han gjor galt og som ikke er bra og det var sparkinga på modric, men dette er det eneste gule korte han skulle ha hatt denne kampen. hvis du er uenig så fortell meg hva han gjor feil ved det første kortet?

 

Nei vet du hva... Begge kortene var soleklare. Når Eboue for 2(!) advarsler av dommer om å fjerne seg, og han fortsatt står helt inntill ballen uten å i det hele tatt røre seg derifra - ja da fortjener han gult kort. Og sparket på Modric er på nippet til direkte rødt kort. Ballen var ikke i nærheten, og han løfter beinet og sparker ned Modric helt uten videre. At Modric er hard i duellen i forkant unskylder ikke akkurat det.

 

Han hadde flaks at han fikk vist gult kort nr 2, og ikke direkte rødt - noe jeg mener han burde ha.

Link to comment
Share on other sites

Tusmo og RP7; mykje her som kan takast på PM!

 

Det har du helt rett i Carpenter, og vi har nok dratt det langt begge to.

Men, det har lett for å bli en konfrontasjon i det offentlige når en begynner å beskylde den andre for noe. Føler man seg da truffet og provosert er det vanskelig å ikke få forsvart seg offentlig også.

Her har vi begge følt at vi har blitt beskyldt for ting vi selv mener vi ikke har gjort og således er det også vanskelig å trekke seg.

Tusmo føler at jeg har ilagt ham meninger han ikke har, jeg mener jeg ikke har gjort det. Ord mot ord og forståelse av språk mot forståelse av språk. I en slik setting er nettet det perfekte forum for misforståelser og konflikter. Deretter går det slag i slag med latterliggjøring, beskyldninger, og tilslutt spilles trumfkortet: Løgn. Det er et sterkt ord, og man skal virkelig være sikker på seg selv og sine meninger før man beskylder andre for å fare med løgn. For meg er dette faktisk blitt en liten æressak da jeg anser meg selv som en ærlig person.

 

Jeg hadde virkelig satt pris på om noen utenforstående som leser denne tråden har oppfattet at jeg farer med løgn. I såfall skal jeg virkelig ta det til følge og legge meg langflat. I motsatt tilfelle håper jeg også at min motpart kan gjøre det samme.

Link to comment
Share on other sites

 

Nå skal det nu sies at Eboue egentlig skulle hatt et gult kort denne kampen. Det var en ting han gjor galt og som ikke er bra og det var sparkinga på modric, men dette er det eneste gule korte han skulle ha hatt denne kampen. hvis du er uenig så fortell meg hva han gjor feil ved det første kortet?

 

Nei vet du hva... Begge kortene var soleklare. Når Eboue for 2(!) advarsler av dommer om å fjerne seg, og han fortsatt står helt inntill ballen uten å i det hele tatt røre seg derifra - ja da fortjener han gult kort. Og sparket på Modric er på nippet til direkte rødt kort. Ballen var ikke i nærheten, og han løfter beinet og sparker ned Modric helt uten videre. At Modric er hard i duellen i forkant unskylder ikke akkurat det.

 

Han hadde flaks at han fikk vist gult kort nr 2, og ikke direkte rødt - noe jeg mener han burde ha.

 

Den episoden der han fikk det første gule korte kan man jo spør seg hvorfor dommeren bruker så uendelig lang tid. Dommeren går bort fra spilleren og Eboue har sagt i fra at han skal slutte å klage å stiller seg foran ballen for å STILLE OPP MUREN. Det er jo ikke sånn at han går å stiller seg foran ballen for at Tottenham må vente med å slå den. SÅ dum er ikke Eboue selv om han gjør mange rare feil.

Link to comment
Share on other sites

Fritt sakset fra foregående sider:

 

 

Så det er greit å jukse så lenge de er gode nok ellers?

Det er selvfølgelig ikke greit, men det kompenserer jo opp en del. Er man en mindre god spiller, så skinner det jo lettere igjennom når man driver med fanteri. Shearer var jo også en fryktelig grisespiller, men ingen snakker om det fordi han var så god som han var.

 

Jeg forstår fortsatt ikke logikken:

Man kan jukse så mye man vil bare man er god. Man kan til og med være en grisespiller uten å få kjeft fordi man er god.

 

Hvis du absolutt ikke vil se logikken i dette, så ser du den aldri heller. Ingen har sagt at man kan være så stor drittsekk som man vil, bare man er god nok.

 

Er man en spiller i verdensklasse så vil det komme i forgrunnen og dritten vil komme i bakgrunnen. Se bare på Christiano Ronaldo. Han er en klassespiller av de sjeldne, men driver med mye tull. Siden han er så god, vil det få fokuset. Eboue er en stygg spiller, samt en mindre god spiller. Derfor blir det ekstra mye negativt fokus på ham. Arsenalfans hadde nok vært overbærende overfor Eboue om han hadde vært god nok for Arsenal. Det er han ikke, og derfor blir alt negativt med ham belyst. Reyes, Pires og Bergkamp har alle fått passene sine påskrevet, men i motsetning til Eboue var disse GODE fotballspillere og fikk derfor mer positiv omtale av den grunn.

 

Tror jeg har sett 95% av alle Arsenalkamper som har vært vist de siste 4 årene som Eboue har spilt for oss og jeg kan rett og slett ikke forstå at han fortjener å få denne kritikken fra egne supportere.

 

Jeg synes faktisk at det er bra at vi kritiserer slik oppførsel og ikke forsvarer det. Riktignok har han vært bedre på denne fronten denne sesongen, men han har også vært mer variabel i prestasjonene denne sesongen, og da mest til det negative. At du har sett så mange kamper med Eboue uten å ha fått med deg dette er et mysterium, siden så mange andre har fått det med seg...

 

Om han fortjener kritikk får bli opp til hver enkelt å avgjøre, men jeg gidder ikke forsvare en grisespiller som spiller dårlig i kamp etter kamp.

 

Hva jeg får med meg og ikke under en kamp er ikke temaet her, så det trenger du ikke ta opp.

Filmingene har vi allerede diskutert og konklusjonen din der er at det mer tilgivelig å jukse så lenge man er god, men ikke når man ikke heter Ronaldo, Pires eller Bergkamp. Da gidder jeg ikke gå videre med det. Argumentasjonen får stå uimotsagt.

 

Mitt svar:

Jeg har aldri sagt at det er greit å filme, bare at en god spiller som gjør det blir likevel positivt omtalt. At du ut av det får det til at min konklusjon er at det da er greit å filme er direkte feil. Måten du her fremstiller mine argumenter er patetisk og usmakelig. Jeg vil på det sterkeste ha meg frabedt at noen vrir på meningene mine.

 

Du fisker videre:

Tusmo:

Jeg skal ikke dra dette lengre, det blir bare tull.

Men, jeg har på ingen måte tillagt deg meninger. Les ditt eget svar om filming hvor du helt klart sier det er forskjell på hvem som gjør det og aksepterer det. Helt greit. Jeg har ikke sagt noe om at du syns det er greit med filming eller ikke, jeg sier kun at du mener det er mer tilgivelig- ikke greit som du hevder jeg sier.

 

Mitt svar:

Jeg har aldri sagt at jeg aksepterer fanteri på banen. Det har du prøvd å sverte meg med gang på gang her i denne tråden. Det er det noe du har vridd frem. Alt jeg har gjort er å prøve å konkretisere et svar på spørsmål som du stilte. Hvorfor du da ble så oppfarende og begynte å tillegge meg alskens meninger er for meg et mysterium, men det virker nesten som om du forsøker å fremprovosere en konflikt her.

 

Er det en ting jeg ikke tolererer så er det løgn, nettopp som du kom med da du fikk det til å fremstå som om jeg aksepterer fanteri på banen. Det blir jeg faktisk skuffet og vonbroten over.

 

Nok et stikk fra deg:

Tusmo føler at jeg har ilagt ham meninger han ikke har, jeg mener jeg ikke har gjort det. Ord mot ord

 

Her ser man tydelig at du gang på gang prøver å sverte meg. I disse sitatene prøver du til stadighet å gjøre det til en sannhet at jeg forsvarer fanteri. Det er langt fra sannheten og derfor blank løgn. Når du kommer med uttalelser som "konklusjonen din der er at det mer tilgivelig å jukse så lenge man er god, men ikke når man ikke heter Ronaldo, Pires eller Bergkamp." Så beviser det at du farer med løgn.

Link to comment
Share on other sites

Tusmo:

 

Her har du sakset de flest innleggene og det er veldig bra. Kan du fortelle meg hvor i disse innleggene jeg hevder at DU syns det er greit med filming? Jeg presiserer faktisk i et innlegg at jeg ikke tar stilling til dette. Hvordan du da kan få vridd det til at det er et angrep på deg, når jeg faktisk skriver det motsatte?

Jeg tror ikke noen som leser denne tråden tror at du forsvarer fanteri og det har heller ikke jeg trodd. Jeg reagerte bare på at du faktisk hevder at det er forskjell på hvem som gjør det. Det kan du vanskelig vri deg unna.

 

Quoten du bruker som bevis på at jeg lyver sier ingenting om hva DU syns er greit eller ikke. Den kom som et svar på et innlegg du hadde da diskusjonen ikke hadde tatt denne personlige vendingen og vi fortsatt diskuterte generelt. At du nå trekker den frem som et angrep på deg etter at dette har blitt mer personlig er lite fair. Den blir tatt helt ut av sammenhengen. Forøvrig beviser den absolutt ingenting når det kommer til det som er spørsmålet her:

Har jeg løyet eller noensinne hevdet at DU syns det er greit med juks?

Link to comment
Share on other sites

 

Nå skal det nu sies at Eboue egentlig skulle hatt et gult kort denne kampen. Det var en ting han gjor galt og som ikke er bra og det var sparkinga på modric, men dette er det eneste gule korte han skulle ha hatt denne kampen. hvis du er uenig så fortell meg hva han gjor feil ved det første kortet?

 

Nei vet du hva... Begge kortene var soleklare. Når Eboue for 2(!) advarsler av dommer om å fjerne seg, og han fortsatt står helt inntill ballen uten å i det hele tatt røre seg derifra - ja da fortjener han gult kort. Og sparket på Modric er på nippet til direkte rødt kort. Ballen var ikke i nærheten, og han løfter beinet og sparker ned Modric helt uten videre. At Modric er hard i duellen i forkant unskylder ikke akkurat det.

 

Han hadde flaks at han fikk vist gult kort nr 2, og ikke direkte rødt - noe jeg mener han burde ha.

 

Den episoden der han fikk det første gule korte kan man jo spør seg hvorfor dommeren bruker så uendelig lang tid. Dommeren går bort fra spilleren og Eboue har sagt i fra at han skal slutte å klage å stiller seg foran ballen for å STILLE OPP MUREN. Det er jo ikke sånn at han går å stiller seg foran ballen for at Tottenham må vente med å slå den. SÅ dum er ikke Eboue selv om han gjør mange rare feil.

 

Ikke godt å si hva som skjer i hodet til Eboue akkruat der, men det er uansett et soleklart gult kort uansett hvilket ærend Eboue har.

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg leser denne konflikten mellom RP7 og Tusmo så startet det med RP7 sin påstand om at:

 

Hvem er den verste filmeren Arsenal har hatt i moderne tid? Her er det veldig tett mellom flere spillere, men det er vanskelig å komme unna Reyes, Pires, Bergkamp, Vieira og Overmars. Alle disse hadde veldig lett for å dette og ikke minst fremprovosere kort på motspillere. De har en historie som overgår Eboue mange ganger, men har aldri blitt hetset på samme måte. Fansen har en tendens til å velge sine hakkekyllinger.

 

Dette provoserte pekkiry som skrev:

 

Kanskje fordi de var gode fotballspillere i tillegg. Usportslighetene ble satt i skyggen av gode prestasjoner. Det er vel det vi Arsenal fans liker, skikkelig gode fotballspillere på laget vårt

 

Slik jeg leser Pekkiry så er han enig med RP7 i at de filmet, men hevder at deres juks kommer i skyggen av gode prestasjoner. Jeg forstår det slik at han dermed impliserer at Eboue ikke har gode prestasjoner.

 

RP7 svarer:

 

Så det er greit å jukse så lenge de er gode nok ellers? Dette beviser vel bare igjen at vi leter etter hakkekyllinger og egentlig ikke er så opptatt av som er rett og galt.

 

Her kommer Tusmo på banen og hevder:

 

Det er selvfølgelig ikke greit, men det kompenserer jo opp en del. Er man en mindre god spiller, så skinner det jo lettere igjennom når man driver med fanteri. Shearer var jo også en fryktelig grisespiller, men ingen snakker om det fordi han var så god som han var.

 

Jeg må si at jeg sliter med logikken til Tusmo. Han sier at det ikke er greit (og det er visst en selvfølge at det ikke er greit) for å legge til at det kompenserer jo opp en del. Ergo opererer Tusmo med en mellomkategori. Ikke greit, men det kommer i bakgrunn for gode prestasjoner. Han eksempel med Shearer underbygger denne mellomkategorien.

 

Enten er det greit, eller så er det ikke greit vil noen mene, Tusmo er ikke like svart/hvit i sitt syn.

 

RP7 svarte med følgende:

 

Jeg forstår fortsatt ikke logikken:

 

Man kan jukse så mye man vil bare man er god. Man kan til og med være en grisespiller uten å få kjeft fordi man er god.

 

Men, man kan ikke gjøre en avgjørende dumhet (Eboues røde mot Tottenham), en litt stygg hendelse i en FA cup kvartfinale (Eboue mot ManU- hans første røde) eller fremskaffe et billig frispark i en CL finale (igjen Eboue) uten å måtte gjennomgå en lavpannet heksejakt fordi man ikke er like god som de andre. Hvor går grensen? Er van Persies nivå godt nok til å unngå hets? Er Nasri god nok?

 

Jeg tror ikke det finns noen logikk i dette. Dette er opphauset og blitt en kollektiv greie fra fansen og folk her inne.

 

Jeg håper Eboue fortsetter i Arsenal da han har mye å tilføre laget. Jeg frykter dog at gutten tilslutt innser at han aldri vil overvinne mobben og dermed forsvinner til en annen klubb og får en ny start. Eboue med selvtillit og publikum i ryggen ville vært en forsterkning for veldig mange lag ikke bare i PL, men i samtlige toppligaer i Europa

 

Her trekker RP7 Tusmos argumenter litt lengre. Der Tusmo sier ” Det er selvfølgelig ikke greit, men det kompenserer jo opp en del” legger RP7 til litt og skriver ” Man kan jukse så mye man vil bare man er god. Man kan til og med være en grisespiller uten å få kjeft fordi man er god”. Jeg mener RP7 ikke har helt dekning for det han skriver her.

 

Tusmo svarte:

 

Hvis du absolutt ikke vil se logikken i dette, så ser du den aldri heller. Ingen har sagt at man kan være så stor drittsekk som man vil, bare man er god nok.Her må jeg gi Tusmo en viss støtte, siste del av utsagnet er korrekt. Første del er det vanskeligere å være enig med Tusmo i, jeg mener han i beste fall er uklar. Se det jeg har skrevet tidligere.

 

Er man en spiller i verdensklasse så vil det komme i forgrunnen og dritten vil komme i bakgrunnen. Se bare på Christiano Ronaldo. Han er en klassespiller av de sjeldne, men driver med mye tull. Siden han er så god, vil det få fokuset. Eboue er en stygg spiller, samt en mindre god spiller. Derfor blir det ekstra mye negativt fokus på ham. Arsenalfans hadde nok vært overbærende overfor Eboue om han hadde vært god nok for Arsenal. Det er han ikke, og derfor blir alt negativt med ham belyst. Reyes, Pires og Bergkamp har alle fått passene sine påskrevet, men i motsetning til Eboue var disse GODE fotballspillere og fikk derfor mer positiv omtale av den grunn. Hvis jeg skal tolke Tusmo så er dette sannsynligvis essensen i det han mener og i dette avsnittet så kommer hans syn tydeligst fram. Han sier fortsatt at ” Arsenalfans hadde nok vært overbærende overfor Eboue om han hadde vært god nok for Arsenal. Det er han ikke, og derfor blir alt negativt med ham belyst”. Slik jeg ser det så befinner Tusmo seg fortsatt i mellomkategorien. Han sier ikke direkte at fanteri er greit, men at man ser litt gjennom fingrene med spillere som er det Tusmo kaller gode nok for Arsenal.

 

Diskusjonen fortsetter med at RP7 skriver:

 

Det som er merkelig er at Eboue totalt sett har 13 gule kort og 2 røde, hvorav 1 direkte rødt, og har likevel klart å få stempelet som "stygg" spiller. Hvorfor?? Hva er det han har gjort som er så veldig galt og som kan forsvare ett slikt stempel? Jeg etterlyste at noen kunne komme opp med eksempler på situasjoner tidligere, men foreløbig har ingen svart. Tror jeg har sett 95% av alle Arsenalkamper som har vært vist de siste 4 årene som Eboue har spilt for oss og jeg kan rett og slett ikke forstå at han fortjener å få denne kritikken fra egne supportere. Her syns jeg RP7 er saklig og spør hvorfor Eboue blir stemplet som en ”stygg” spiller når han ikke har fått mange rød eller gule kort basert på statistikk som folk enkelt kan verifisere eller falsifisere. Han supplerer statistikk opplysningene med sin subjektive oppfattelse av spilleren basert på at han har sett de fleste kampene Eboue har spilt.

 

Til dette svarer Tusmo, og jeg skal kommentere samtlige av dem:

 

1.Eboue har fått grisespillerstempelet fordi at han ER en grisespiller. Dette er en sirkelargumentasjon og det blir bare for dumt. Hvis han er en grisespiller så må det være fordi han har mange stygge taklinger etc. Først da har man argumenter som underbygger at han er en grisespiller og som man kan være enig eller uenig i. Slik det er framsatt av Tusmo så går det ikke an å svare på kritikken av spilleren Eboue, for det kritikken ikke blir eksplisitt formulert.

 

2. Han har hatt mange etterslenger og unødvendig harde involveringer som det ikke har blitt dømt på. I tillegg filmer han veldig mye. Jeg synes faktisk at det er bra at vi kritiserer slik oppførsel og ikke forsvarer det. Gjelder dette bare Eboue Tusmo? Hvis det er slik at Eboue i større grad enn andre spillere slipper straff for stygt spill, hva er forklaringen på det? Er det noen grunn til å tro at dommerne eller FA har bestemt seg for å skåne Eboue?

 

3. Om vi ikke har så mange konkrete eksempler å komme med betyr ikke at vi farer med tomt prat. Riktignok har han vært bedre på denne fronten denne sesongen, men han har også vært mer variabel i prestasjonene denne sesongen, og da mest til det negative. Filming, overspilling etc kan være vanskelig å dokumentere da det meg bekjent ikke finnes statistikk over dette. Jeg kan akseptere at det blir vanskelig å komme med veldig mange konkrete eksempler fordi eksemplene baseres på hukommelsen. Når det gjelde stygt spill så mener jeg statistikk over kort gir en grei pekepinn på om spilleren er en grisespiller.

 

4. At du har sett så mange kamper med Eboue uten å ha fått med deg dette er et mysterium, siden så mange andre har fått det med seg... Jeg har store problemer med logikken her. Du argumenterer med at ”mange” har fått med seg at Eboue er en grisespiller og impliserer nærmest at RP7 er litt dum som ikke har skjønt det disse ”mange” har fått med seg. Jeg kunne snudd dette på hodet og skrevet at mange har fått med seg at Eboue ikke er en grisespiller og det er et mysterium at du ikke har fått det med det. Hvordan skal man svare på sånn kritikk?

 

Om han fortjener kritikk får bli opp til hver enkelt å avgjøre, men jeg gidder ikke forsvare en grisespiller som spiller dårlig i kamp etter kamp.

 

RP7 svarer:

 

Hva jeg får med meg og ikke under en kamp er ikke temaet her, så det trenger du ikke ta opp. Det jeg etterlyser er konkrete eksempler på grisespilleren Eboue. 13 gule og 2 røde på 4 år er for de fleste spillere lite. Når du sier det er mange etterslenger osv som ikke blir dømt på forventer jeg faktisk at du kan redgjøre for disse og ikke bare henvise til at mange andre får det med seg. I dagens fotball hvor uavhengige panel i ettertid kan idømme karantener ol hvis dommer har oversett usportsligheter virker det også rart at han ikke har blitt straffet hvis det var så mange stygge episoder. Mitt poeng er at det faktisk ikke er så mange hendelser og at fansen har lagt han for hat på lik linje med for eks Wiltord helt uten noen saklig grunn. Jeg vil tro at det i disse årene har vært like mange stygge etterslenger og spark fra både Fabregas og van Persie som har unnsluppet fansens vrede. Uten å tillegge noen andre min mening tror jeg at dette går på personen Eboue og ikke på spilleren.

 

Filmingene har vi allerede diskutert og konklusjonen din der er at det mer tilgivelig å jukse så lenge man er god, Syns dette er dekkende for hva Tusmo skriver men ikke når man ikke heter Ronaldo, Pires eller Bergkamp Jeg vet ikke om jeg helt skjønner hva RP7 prøver å si her. Da gidder jeg ikke gå videre med det. Argumentasjonen får stå uimotsagt.

 

Når det gjelder om han er en god fotballspiller eller ikke så trenger vi ikke diskutere det mer. Der er vi uenige og kommer nok til å forbli det. Jeg har ingen problemer med det.

 

Jeg ber deg heller ikke forsvare Eboue på noen som helst måte. Jeg tror heller ikke det er så mange som forsvarer måten han fikk det røde mot Tottenham på. Men, jeg kan ikke forstå hetsen og håningen av egne spillere. At man har sett seg så blind på en spiller at man ikke har mulighet til å se det positive han bidrar med. Det er det jeg kritiserer og dermed på en måte forsvarer Eboue mot den for meg usaklige hetsingen.

 

Tusmo svarer:

 

Off...

 

1. Jeg har sagt min mening når det gjelder grisespillet, og det gidder jeg ikke å gulpe opp igjen til deg her. Mange ganger overser disse panelene dine stygge forhold, så det er ikke et godt argument. At du lukker øynene dine for det får bli din egen navlebeskuende sak. Du har vel strengt talt bare kommet med en tautologi, intet annet.

 

2. Jeg har aldri sagt at det er greit å filme, bare at en god spiller som gjør det blir likevel positivt omtalt. At du ut av det får det til at min konklusjon er at det da er greit å filme er direkte feil. Måten du her fremstiller mine argumenter er patetisk og usmakelig. Jeg vil på det sterkeste ha meg frabedt at noen vrir på meningene mine. RP7 sier følgende ” Filmingene har vi allerede diskutert og konklusjonen din der er at det mer tilgivelig å jukse så lenge man er god” Jeg kan ikke forstå annet enn at det RP7 skriver er en dekkende beskrivelse av det du har skrevet i denne tråden. Jeg syns dine argumenter blir framstilt på en korrekt måte.

 

3. Hva gjelder personen Eboue så vet jeg ikke mer enn jeg ser i to ganger 45 minutter pluss overtid de kampene han spiller, så det store vurderingsgrunnlaget har jeg ikke. Det jeg ikke liker er grisespillet hans, som jeg allerede har sagt har blitt bedre, men som du ikke ser, da navleperiskopet tydeligvis blir vel mye brukt der i gården. Kan hende han er morsom i garderoben, men på banen er han mest tragisk. Her bruker du igjen argumentet om at hvis man ikke ser det samme som deg så tar man feil (men som du ikke ser). Du bruker ingen andre argumenter enn at slik du ser Eboue (som en grisespiller) er korrekt og de som ikke ser det tar feil.

 

4. At du også synes at han er god kan jeg skjønne i og med at du ikke ser grisespillet hans engang. Wiltord var kanskje ikke spesielt god, men head and shoulders above Eboue. Om det ikke er navleperiskopet som er problemet så har jeg en link du kan benytte deg av her, slik at også du kan få se det vi andre ser(det kan bli en liten nedtur for deg, bare så det er sagt). I forhold til dagens standard på vår midtbane er han grei nok, men langtfra god. Første setning bærer atter preg av at de om ikke ser at Eboue er en dårlig grisespiller tar feil, fordi det er slik du ser han. Atter en gang syns jeg du impliserer at RP7 er dum som ikke ser det samme som deg (navleperiskopet??)

 

5. Jeg er drittlei Eboue og drittlei av å snakke om han. Dette er mine siste ord i denne diskusjonen.

 

RP7 svarer:

 

Jeg skal ikke dra dette lengre, det blir bare tull.

 

Men, jeg har på ingen måte tillagt deg meninger Det er ikke helt korrekt, du overdrev hans syn en gang når du skriver ” Man kan jukse så mye man vil bare man er god” . Les ditt eget svar om filming hvor du helt klart sier det er forskjell på hvem som gjør det og aksepterer det. Helt greit. Jeg har ikke sagt noe om at du syns det er greit med filming eller ikke, jeg sier kun at du mener det er mer tilgivelig- ikke greit som du hevder jeg sier.

 

Hvis du virkelig blir så såret og vonbråten over at noen er uening med deg at du må ty til latterliggjøring av andre deb så syns jeg litt synd på deg.

 

Tusmo svarer:

 

du gir deg ikke du?

 

Jeg har aldri sagt at jeg aksepterer fanteri på banen. Du har skrevet ” Det er selvfølgelig ikke greit, men det kompenserer jo opp en del. Er man en mindre god spiller, så skinner det jo lettere igjennom når man driver med fanteri. Shearer var jo også en fryktelig grisespiller, men ingen snakker om det fordi han var så god som han var”.

 

Det har du prøvd å sverte meg med gang på gang her i denne tråden. Det er det noe du har vridd frem. Alt jeg har gjort er å prøve å konkretisere et svar på spørsmål som du stilte Litt av grunnen til denne konflikten mellom dere to skyldes slik jeg ser det at du faktisk ikke har konkretisert et svar på RP7 sitt spørsmål. Du har bare kommet med sirkelargumentasjoner på hvorfor Eboue er en grisespiller.

 

Hvorfor du da ble så oppfarende og begynte å tillegge meg alskens meninger er for meg et mysterium, men det virker nesten som om du forsøker å fremprovosere en konflikt her. Jeg kan bare se at RP7 har overdrevet ditt syn en gang, se bemerkning til RP7 sitt svar over.

 

Er det en ting jeg ikke tolererer så er det løgn, nettopp som du kom med da du fikk det til å fremstå som om jeg aksepterer fanteri på banen. Det blir jeg faktisk skuffet og vonbroten over. Jeg kan ikke se at RP7 gjør seg skyldig i annet enn å at han legger mer i din mening en gang, løgn blir et altfor sterkt uttrykk for dette syns jeg.

 

Latterliggjøring av din person klarer du pent selv ved å til det patetiske forsvare den spilleren som jeg lovet å ikke diskutere mer i denne omgang. Her er argumentasjonen litt snodig igjen. Les hva du selv skriver Tusmo. Blir noen latterliggjort av å forsvare en spiller du har lovet å ikke diskutere mer i denne omgang?

 

Sir Carpenter @ Feb 12 2009, 06:19 PM er kort innpå med dette helt betimelige spørsmålet.

 

Tusmo og RP7; mykje her som kan takast på PM!

 

Det har du helt rett i Carpenter, og vi har nok dratt det langt begge to.

 

Men, det har lett for å bli en konfrontasjon i det offentlige når en begynner å beskylde den andre for noe. Føler man seg da truffet og provosert er det vanskelig å ikke få forsvart seg offentlig også.

 

Her har vi begge følt at vi har blitt beskyldt for ting vi selv mener vi ikke har gjort og således er det også vanskelig å trekke seg.

 

Tusmo føler at jeg har ilagt ham meninger han ikke har, jeg mener jeg ikke har gjort det. Ord mot ord og forståelse av språk mot forståelse av språk. I en slik setting er nettet det perfekte forum for misforståelser og konflikter. Deretter går det slag i slag med latterliggjøring, beskyldninger, og tilslutt spilles trumfkortet: Løgn. Det er et sterkt ord, og man skal virkelig være sikker på seg selv og sine meninger før man beskylder andre for å fare med løgn. For meg er dette faktisk blitt en liten æressak da jeg anser meg selv som en ærlig person.

 

Jeg hadde virkelig satt pris på om noen utenforstående som leser denne tråden har oppfattet at jeg farer med løgn. I såfall skal jeg virkelig ta det til følge og legge meg langflat. I motsatt tilfelle håper jeg også at min motpart kan gjøre det samme.

 

Jeg syns jeg har svart på dette nå. Jeg syns ikke du farer med løgn, men en gang gjør du deg skyldig å tillegge Tusmo mer enn hva du har dekning for.

Link to comment
Share on other sites

Tapapa:

Du har virkelig gått dypt inn i dette og det takker jeg deg for. For meg var det oppklarende, opplysende og jeg tar det til etterretning.

 

Tusmo:

Jeg beklager at jeg tolket ditt innlegg på en slik måte at jeg tilla deg en mening du ikke hadde. Det var feil av meg.

Link to comment
Share on other sites

 

Som jeg ser det, så er det to alternativer, enten så stiller vi oss bak laget og de som spiller, eller så kan hver enkelt av oss finne en annen klubb å "supporte".

 

 

Og dette fra fyren som om Adebayor skrev: "SELG, faenskapet!!"

 

http://www.arsenalnorway.no/forum/index.ph...61entry157061

 

Ellers er jeg forøvrig enig i at kritikken mot Almunia har gått alt for langt, slik jeg selv sikkert har vært litt drøy når det kommer til Eboue. Men man ønsker Arsenals beste både på og utenfor banen, og det er ihvertfall derfor jeg ikke ønsker Eboue på banen så ofte som han er nå.

"Og en annen ting er at det var ikke kommentarer\innlegg skrevet i frustrasjon som var problemet, men all den "gjennomtenkte" kritikken som blir spydd utover forumet."

 

Ganske fantastisk at du meiner at ting skrive i frustrasjon kan vere her, men ikkje gjennomtenkt kritikk. Dette forumet blir bare verre og verre. Er det ikkje lov å gi spelarar kritikk? Skal alt gå på Wenger? Trur du Wenger ber Adebayor spele heilt uten innsats? Trur du han ber Denilson treffe på ein av fire pasningar? Spelarar skal ha kritikk når dei fortener det.

Det var veldig synd at Eboue blei bua på av fansen. Det gjorde at folk syns synd på han, og er storsinna i sin ros av ein spelar som ikkje er god nok for Arsenal.

 

Noko anna eg reagerer på er at alt som skal skrivast her inne skal vera positivt og flott. På forskjellige andre forum, både engelske og norske, er nivået og språkbruken langt verre. Klubben er faktisk ikkje perfekt pr dags dato

 

Vel det kan lønne seg å lese hele innleggene, og det er det som er faren med at de klippes i innleggene og ting dras litt ut av helheten, og så ser du kanskje at jeg skrev "gjennomtenkt" med "" sånne symbol. For min del så har jeg ikke sagt at det ikke er lovt å kritisere spillere, må bare nok en gang nevne at det kan være lurt å lese hele innleggene, men når det males på med samme argumentasjon i tråd etter tråd. Hva ønsker man å oppnå med det? Og det er jo helt sykt når det virker som noen ikke klarer å glede seg over en seier uten å komme med en eller annen negativ bemerkning om en eller annen spiller.

 

Nei tror ikke Wenger ber noen spille uten innsats, eller slå masse feilpassninger osv, men når en spiller har mer eller mindre spilt 22 kamper uten nevneverdig forbedring i prestasjonen, da er det Wengers ansvar å gjøre noe med det. Når laget ikke fungerer på 4 sesonger, hvems ansvar er det da å forbedre laget? Når prestasjonene fortsetter i samme leia, hvem har ansvaret? Spilleren har ansvar for egne prestasjoner og for å gjøre så godt han kan, når det ikke er godt nok, hvem er det da sitt ansvar å ta de riktige grep?

 

Du vet like godt som meg og sikkert de fleste andre her også, at det du sier om at alt som skal skrives her skal bare være positivt og flott, bare er sprøyt og pisspreik. Men det går å vise edruelig måtehold også.

 

Bare for å runde av med at til syvende og sist, så er det Wengers ansvar å sørge for at laget er så godt som mulig.

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg leser denne konflikten mellom RP7 og Tusmo så startet det med RP7 sin påstand om at:

 

Hvem er den verste filmeren Arsenal har hatt i moderne tid? Her er det veldig tett mellom flere spillere, men det er vanskelig å komme unna Reyes, Pires, Bergkamp, Vieira og Overmars. Alle disse hadde veldig lett for å dette og ikke minst fremprovosere kort på motspillere. De har en historie som overgår Eboue mange ganger, men har aldri blitt hetset på samme måte. Fansen har en tendens til å velge sine hakkekyllinger.

 

Dette provoserte pekkiry som skrev:

 

Kanskje fordi de var gode fotballspillere i tillegg. Usportslighetene ble satt i skyggen av gode prestasjoner. Det er vel det vi Arsenal fans liker, skikkelig gode fotballspillere på laget vårt

 

Slik jeg leser Pekkiry så er han enig med RP7 i at de filmet, men hevder at deres juks kommer i skyggen av gode prestasjoner. Jeg forstår det slik at han dermed impliserer at Eboue ikke har gode prestasjoner.

 

RP7 svarer:

 

Så det er greit å jukse så lenge de er gode nok ellers? Dette beviser vel bare igjen at vi leter etter hakkekyllinger og egentlig ikke er så opptatt av som er rett og galt.

 

Her kommer Tusmo på banen og hevder:

 

Det er selvfølgelig ikke greit, men det kompenserer jo opp en del. Er man en mindre god spiller, så skinner det jo lettere igjennom når man driver med fanteri. Shearer var jo også en fryktelig grisespiller, men ingen snakker om det fordi han var så god som han var.

 

Jeg må si at jeg sliter med logikken til Tusmo. Han sier at det ikke er greit (og det er visst en selvfølge at det ikke er greit) for å legge til at det kompenserer jo opp en del. Ergo opererer Tusmo med en mellomkategori. Ikke greit, men det kommer i bakgrunn for gode prestasjoner. Han eksempel med Shearer underbygger denne mellomkategorien.

 

Enten er det greit, eller så er det ikke greit vil noen mene, Tusmo er ikke like svart/hvit i sitt syn.

 

RP7 svarte med følgende:

 

Jeg forstår fortsatt ikke logikken:

 

Man kan jukse så mye man vil bare man er god. Man kan til og med være en grisespiller uten å få kjeft fordi man er god.

 

Men, man kan ikke gjøre en avgjørende dumhet (Eboues røde mot Tottenham), en litt stygg hendelse i en FA cup kvartfinale (Eboue mot ManU- hans første røde) eller fremskaffe et billig frispark i en CL finale (igjen Eboue) uten å måtte gjennomgå en lavpannet heksejakt fordi man ikke er like god som de andre. Hvor går grensen? Er van Persies nivå godt nok til å unngå hets? Er Nasri god nok?

 

Jeg tror ikke det finns noen logikk i dette. Dette er opphauset og blitt en kollektiv greie fra fansen og folk her inne.

 

Jeg håper Eboue fortsetter i Arsenal da han har mye å tilføre laget. Jeg frykter dog at gutten tilslutt innser at han aldri vil overvinne mobben og dermed forsvinner til en annen klubb og får en ny start. Eboue med selvtillit og publikum i ryggen ville vært en forsterkning for veldig mange lag ikke bare i PL, men i samtlige toppligaer i Europa

 

Her trekker RP7 Tusmos argumenter litt lengre. Der Tusmo sier ” Det er selvfølgelig ikke greit, men det kompenserer jo opp en del” legger RP7 til litt og skriver ” Man kan jukse så mye man vil bare man er god. Man kan til og med være en grisespiller uten å få kjeft fordi man er god”. Jeg mener RP7 ikke har helt dekning for det han skriver her.

 

Tusmo svarte:

 

Hvis du absolutt ikke vil se logikken i dette, så ser du den aldri heller. Ingen har sagt at man kan være så stor drittsekk som man vil, bare man er god nok.Her må jeg gi Tusmo en viss støtte, siste del av utsagnet er korrekt. Første del er det vanskeligere å være enig med Tusmo i, jeg mener han i beste fall er uklar. Se det jeg har skrevet tidligere.

 

Er man en spiller i verdensklasse så vil det komme i forgrunnen og dritten vil komme i bakgrunnen. Se bare på Christiano Ronaldo. Han er en klassespiller av de sjeldne, men driver med mye tull. Siden han er så god, vil det få fokuset. Eboue er en stygg spiller, samt en mindre god spiller. Derfor blir det ekstra mye negativt fokus på ham. Arsenalfans hadde nok vært overbærende overfor Eboue om han hadde vært god nok for Arsenal. Det er han ikke, og derfor blir alt negativt med ham belyst. Reyes, Pires og Bergkamp har alle fått passene sine påskrevet, men i motsetning til Eboue var disse GODE fotballspillere og fikk derfor mer positiv omtale av den grunn. Hvis jeg skal tolke Tusmo så er dette sannsynligvis essensen i det han mener og i dette avsnittet så kommer hans syn tydeligst fram. Han sier fortsatt at ” Arsenalfans hadde nok vært overbærende overfor Eboue om han hadde vært god nok for Arsenal. Det er han ikke, og derfor blir alt negativt med ham belyst”. Slik jeg ser det så befinner Tusmo seg fortsatt i mellomkategorien. Han sier ikke direkte at fanteri er greit, men at man ser litt gjennom fingrene med spillere som er det Tusmo kaller gode nok for Arsenal.

 

Diskusjonen fortsetter med at RP7 skriver:

 

Det som er merkelig er at Eboue totalt sett har 13 gule kort og 2 røde, hvorav 1 direkte rødt, og har likevel klart å få stempelet som "stygg" spiller. Hvorfor?? Hva er det han har gjort som er så veldig galt og som kan forsvare ett slikt stempel? Jeg etterlyste at noen kunne komme opp med eksempler på situasjoner tidligere, men foreløbig har ingen svart. Tror jeg har sett 95% av alle Arsenalkamper som har vært vist de siste 4 årene som Eboue har spilt for oss og jeg kan rett og slett ikke forstå at han fortjener å få denne kritikken fra egne supportere. Her syns jeg RP7 er saklig og spør hvorfor Eboue blir stemplet som en ”stygg” spiller når han ikke har fått mange rød eller gule kort basert på statistikk som folk enkelt kan verifisere eller falsifisere. Han supplerer statistikk opplysningene med sin subjektive oppfattelse av spilleren basert på at han har sett de fleste kampene Eboue har spilt.

 

Til dette svarer Tusmo, og jeg skal kommentere samtlige av dem:

 

1.Eboue har fått grisespillerstempelet fordi at han ER en grisespiller. Dette er en sirkelargumentasjon og det blir bare for dumt. Hvis han er en grisespiller så må det være fordi han har mange stygge taklinger etc. Først da har man argumenter som underbygger at han er en grisespiller og som man kan være enig eller uenig i. Slik det er framsatt av Tusmo så går det ikke an å svare på kritikken av spilleren Eboue, for det kritikken ikke blir eksplisitt formulert.

 

2. Han har hatt mange etterslenger og unødvendig harde involveringer som det ikke har blitt dømt på. I tillegg filmer han veldig mye. Jeg synes faktisk at det er bra at vi kritiserer slik oppførsel og ikke forsvarer det. Gjelder dette bare Eboue Tusmo? Hvis det er slik at Eboue i større grad enn andre spillere slipper straff for stygt spill, hva er forklaringen på det? Er det noen grunn til å tro at dommerne eller FA har bestemt seg for å skåne Eboue?

 

3. Om vi ikke har så mange konkrete eksempler å komme med betyr ikke at vi farer med tomt prat. Riktignok har han vært bedre på denne fronten denne sesongen, men han har også vært mer variabel i prestasjonene denne sesongen, og da mest til det negative. Filming, overspilling etc kan være vanskelig å dokumentere da det meg bekjent ikke finnes statistikk over dette. Jeg kan akseptere at det blir vanskelig å komme med veldig mange konkrete eksempler fordi eksemplene baseres på hukommelsen. Når det gjelde stygt spill så mener jeg statistikk over kort gir en grei pekepinn på om spilleren er en grisespiller.

 

4. At du har sett så mange kamper med Eboue uten å ha fått med deg dette er et mysterium, siden så mange andre har fått det med seg... Jeg har store problemer med logikken her. Du argumenterer med at ”mange” har fått med seg at Eboue er en grisespiller og impliserer nærmest at RP7 er litt dum som ikke har skjønt det disse ”mange” har fått med seg. Jeg kunne snudd dette på hodet og skrevet at mange har fått med seg at Eboue ikke er en grisespiller og det er et mysterium at du ikke har fått det med det. Hvordan skal man svare på sånn kritikk?

 

Om han fortjener kritikk får bli opp til hver enkelt å avgjøre, men jeg gidder ikke forsvare en grisespiller som spiller dårlig i kamp etter kamp.

 

RP7 svarer:

 

Hva jeg får med meg og ikke under en kamp er ikke temaet her, så det trenger du ikke ta opp. Det jeg etterlyser er konkrete eksempler på grisespilleren Eboue. 13 gule og 2 røde på 4 år er for de fleste spillere lite. Når du sier det er mange etterslenger osv som ikke blir dømt på forventer jeg faktisk at du kan redgjøre for disse og ikke bare henvise til at mange andre får det med seg. I dagens fotball hvor uavhengige panel i ettertid kan idømme karantener ol hvis dommer har oversett usportsligheter virker det også rart at han ikke har blitt straffet hvis det var så mange stygge episoder. Mitt poeng er at det faktisk ikke er så mange hendelser og at fansen har lagt han for hat på lik linje med for eks Wiltord helt uten noen saklig grunn. Jeg vil tro at det i disse årene har vært like mange stygge etterslenger og spark fra både Fabregas og van Persie som har unnsluppet fansens vrede. Uten å tillegge noen andre min mening tror jeg at dette går på personen Eboue og ikke på spilleren.

 

Filmingene har vi allerede diskutert og konklusjonen din der er at det mer tilgivelig å jukse så lenge man er god, Syns dette er dekkende for hva Tusmo skriver men ikke når man ikke heter Ronaldo, Pires eller Bergkamp Jeg vet ikke om jeg helt skjønner hva RP7 prøver å si her. Da gidder jeg ikke gå videre med det. Argumentasjonen får stå uimotsagt.

 

Når det gjelder om han er en god fotballspiller eller ikke så trenger vi ikke diskutere det mer. Der er vi uenige og kommer nok til å forbli det. Jeg har ingen problemer med det.

 

Jeg ber deg heller ikke forsvare Eboue på noen som helst måte. Jeg tror heller ikke det er så mange som forsvarer måten han fikk det røde mot Tottenham på. Men, jeg kan ikke forstå hetsen og håningen av egne spillere. At man har sett seg så blind på en spiller at man ikke har mulighet til å se det positive han bidrar med. Det er det jeg kritiserer og dermed på en måte forsvarer Eboue mot den for meg usaklige hetsingen.

 

Tusmo svarer:

 

Off...

 

1. Jeg har sagt min mening når det gjelder grisespillet, og det gidder jeg ikke å gulpe opp igjen til deg her. Mange ganger overser disse panelene dine stygge forhold, så det er ikke et godt argument. At du lukker øynene dine for det får bli din egen navlebeskuende sak. Du har vel strengt talt bare kommet med en tautologi, intet annet.

 

2. Jeg har aldri sagt at det er greit å filme, bare at en god spiller som gjør det blir likevel positivt omtalt. At du ut av det får det til at min konklusjon er at det da er greit å filme er direkte feil. Måten du her fremstiller mine argumenter er patetisk og usmakelig. Jeg vil på det sterkeste ha meg frabedt at noen vrir på meningene mine. RP7 sier følgende ” Filmingene har vi allerede diskutert og konklusjonen din der er at det mer tilgivelig å jukse så lenge man er god” Jeg kan ikke forstå annet enn at det RP7 skriver er en dekkende beskrivelse av det du har skrevet i denne tråden. Jeg syns dine argumenter blir framstilt på en korrekt måte.

 

3. Hva gjelder personen Eboue så vet jeg ikke mer enn jeg ser i to ganger 45 minutter pluss overtid de kampene han spiller, så det store vurderingsgrunnlaget har jeg ikke. Det jeg ikke liker er grisespillet hans, som jeg allerede har sagt har blitt bedre, men som du ikke ser, da navleperiskopet tydeligvis blir vel mye brukt der i gården. Kan hende han er morsom i garderoben, men på banen er han mest tragisk. Her bruker du igjen argumentet om at hvis man ikke ser det samme som deg så tar man feil (men som du ikke ser). Du bruker ingen andre argumenter enn at slik du ser Eboue (som en grisespiller) er korrekt og de som ikke ser det tar feil.

 

4. At du også synes at han er god kan jeg skjønne i og med at du ikke ser grisespillet hans engang. Wiltord var kanskje ikke spesielt god, men head and shoulders above Eboue. Om det ikke er navleperiskopet som er problemet så har jeg en link du kan benytte deg av her, slik at også du kan få se det vi andre ser(det kan bli en liten nedtur for deg, bare så det er sagt). I forhold til dagens standard på vår midtbane er han grei nok, men langtfra god. Første setning bærer atter preg av at de om ikke ser at Eboue er en dårlig grisespiller tar feil, fordi det er slik du ser han. Atter en gang syns jeg du impliserer at RP7 er dum som ikke ser det samme som deg (navleperiskopet??)

 

5. Jeg er drittlei Eboue og drittlei av å snakke om han. Dette er mine siste ord i denne diskusjonen.

 

RP7 svarer:

 

Jeg skal ikke dra dette lengre, det blir bare tull.

 

Men, jeg har på ingen måte tillagt deg meninger Det er ikke helt korrekt, du overdrev hans syn en gang når du skriver ” Man kan jukse så mye man vil bare man er god” . Les ditt eget svar om filming hvor du helt klart sier det er forskjell på hvem som gjør det og aksepterer det. Helt greit. Jeg har ikke sagt noe om at du syns det er greit med filming eller ikke, jeg sier kun at du mener det er mer tilgivelig- ikke greit som du hevder jeg sier.

 

Hvis du virkelig blir så såret og vonbråten over at noen er uening med deg at du må ty til latterliggjøring av andre deb så syns jeg litt synd på deg.

 

Tusmo svarer:

 

du gir deg ikke du?

 

Jeg har aldri sagt at jeg aksepterer fanteri på banen. Du har skrevet ” Det er selvfølgelig ikke greit, men det kompenserer jo opp en del. Er man en mindre god spiller, så skinner det jo lettere igjennom når man driver med fanteri. Shearer var jo også en fryktelig grisespiller, men ingen snakker om det fordi han var så god som han var”.

 

Det har du prøvd å sverte meg med gang på gang her i denne tråden. Det er det noe du har vridd frem. Alt jeg har gjort er å prøve å konkretisere et svar på spørsmål som du stilte Litt av grunnen til denne konflikten mellom dere to skyldes slik jeg ser det at du faktisk ikke har konkretisert et svar på RP7 sitt spørsmål. Du har bare kommet med sirkelargumentasjoner på hvorfor Eboue er en grisespiller.

 

Hvorfor du da ble så oppfarende og begynte å tillegge meg alskens meninger er for meg et mysterium, men det virker nesten som om du forsøker å fremprovosere en konflikt her. Jeg kan bare se at RP7 har overdrevet ditt syn en gang, se bemerkning til RP7 sitt svar over.

 

Er det en ting jeg ikke tolererer så er det løgn, nettopp som du kom med da du fikk det til å fremstå som om jeg aksepterer fanteri på banen. Det blir jeg faktisk skuffet og vonbroten over. Jeg kan ikke se at RP7 gjør seg skyldig i annet enn å at han legger mer i din mening en gang, løgn blir et altfor sterkt uttrykk for dette syns jeg.

 

Latterliggjøring av din person klarer du pent selv ved å til det patetiske forsvare den spilleren som jeg lovet å ikke diskutere mer i denne omgang. Her er argumentasjonen litt snodig igjen. Les hva du selv skriver Tusmo. Blir noen latterliggjort av å forsvare en spiller du har lovet å ikke diskutere mer i denne omgang?

 

Sir Carpenter @ Feb 12 2009, 06:19 PM er kort innpå med dette helt betimelige spørsmålet.

 

Tusmo og RP7; mykje her som kan takast på PM!

 

Det har du helt rett i Carpenter, og vi har nok dratt det langt begge to.

 

Men, det har lett for å bli en konfrontasjon i det offentlige når en begynner å beskylde den andre for noe. Føler man seg da truffet og provosert er det vanskelig å ikke få forsvart seg offentlig også.

 

Her har vi begge følt at vi har blitt beskyldt for ting vi selv mener vi ikke har gjort og således er det også vanskelig å trekke seg.

 

Tusmo føler at jeg har ilagt ham meninger han ikke har, jeg mener jeg ikke har gjort det. Ord mot ord og forståelse av språk mot forståelse av språk. I en slik setting er nettet det perfekte forum for misforståelser og konflikter. Deretter går det slag i slag med latterliggjøring, beskyldninger, og tilslutt spilles trumfkortet: Løgn. Det er et sterkt ord, og man skal virkelig være sikker på seg selv og sine meninger før man beskylder andre for å fare med løgn. For meg er dette faktisk blitt en liten æressak da jeg anser meg selv som en ærlig person.

 

Jeg hadde virkelig satt pris på om noen utenforstående som leser denne tråden har oppfattet at jeg farer med løgn. I såfall skal jeg virkelig ta det til følge og legge meg langflat. I motsatt tilfelle håper jeg også at min motpart kan gjøre det samme.

 

Jeg syns jeg har svart på dette nå. Jeg syns ikke du farer med løgn, men en gang gjør du deg skyldig å tillegge Tusmo mer enn hva du har dekning for.

Dette er det mest imponerende jeg noen gang har lest her inne på forumet, i den forstand at grundighet og detektivvirksomhet settes i høyfokus. Tapapa viser her en tålmodighet i gjennomgangen av en meningsutveksling som til tider har vært fornøyelig å følge.

Link to comment
Share on other sites

Går det ikke an å ta det her et annet sted? Latterlig diskusjon.

Du har jo et poeng, men det er vel ikke bare denne diskusjonen som kan etiketteres med slike begrep.

Det er vel litt forumets mening, at det skal være plass til mye.

Men denne diskusjonen er da mye bedre enn enstavelser og suverent bedre enn innlegg preget av stygg skittkasting, hvor man beskriver spillere og andre med høy grad av usensur.

Link to comment
Share on other sites

Det er delte meninger om hvor bra Eboue spiller for Arsenal, og hvor viktig han er i laget.

Min mening er at Eboue var en spennende spiller når han ankom, og da som høyre back. Jeg skjønner at man ikke kan kreve det samme offensivt som høyre midtbane på Eboue, som det man gjør med Walcott og evt andre kantspillere (Rosicky og Nasri). De har helt andre offensive kvaliteter i sine ferdigheter enn Eboue, men man kan diskutere på hvordan Eboue presterer når han spiller.

 

I enkelte kamper synes jeg det er bra å ha en litt mer deffensiv spiller på en av kantene, slik at de kan trekke mer inn sentralt om man vil demme opp for motstanderen som evt er dyktige i dette området av spillet.

 

Min mening er at Eboue har vært middelmådig en lang stund. Han kan i enkelte kamper komme på viktige løp fremover, men det ender som oftest med ingenting. Han er ikke flink nok til å få nok ut av sine sjanser, og det er også desverre alt for ofte pasningsfeil eller feilaktige avgjørelser som blir tatt.

Joda, Eboue kan jobbe bra i midtbaneleddet, men dette holder ikke for meg. Når vi ser at AA er blitt hentet inn, Rosicky og Walcott er underveis fra skader, og en Vela i bakgrunnen, så forstår man at Eboue antakelig ikke har store fremtidsplaner som evt høyre midtbanespiller hos Wenger. Det er iallefall slik jeg tolker situasjonen etter prestasjonene.

 

Blir han da flyttet ned som reserve for Sagna? Ja, si det...... Jeg tror ikke Eboue har de egenskapene som "ving" back i et spillesystem som Arsenal spiller, og som Wenger trenger i sin filosofi. Vi ser at Sagna har fått en litt mer defensiv rolle denne sesongen, men for meg er han en helt annen klasse en Eboue. Både når det gjelder det å følge motstpilleren, det å takle, det å markere, og ikke minst å skape noe fremover som gir rom for andre medspillere. Sagna og Walcott kan bli en fryktet kant, når laget begynner å finne rytmen etter alle skadene i laget.

 

Eboue mot spurs:

Man skal vel ha veldig Arsenal-briller om man faktisk mener at han ikke fortjente det røde kortet, eller hva?

Når han får advarsler av dommeren, og velger å ikke følge dette: gult kort

Gult kort nummer 2: Helt klart! Han sparker ned Modric, og det er bra at dommerene tar dette. Idioti, og ikke noe annet.

 

Jeg er av de som faktisk har reagert på Eboue, og da gjelder det ikke kun det spillemessige. Det har vært mange situasjoner som jeg har reagert på. Ikke bare har det vært situasjoner hvor han har mistet hodet, og gått inn med bein og albuer, men også den måten han "filmer" faller i flere situasjoner. (ganske mange etterhvert)

Jeg bruker ord som juks på Ronaldo når han flyr av gårde som en kråke, og det gjør jeg på egne spillere også. Har man gjort feil og lært, så aksepterer man det. Lærer man aldri, ja da reagerer man på den oppførselen som man ikke liker å se i sitt eget lag eller i rivalene sine drakter.

 

Alle husker hvor forbanna man var på Rooney som filmet til seg straffe mot oss, eller hvordan Nistelrooy filmet på et rødt kort på Vieira som langet ut et spark som var over en halv meter unna. Hvor mange gloser gikk det ikke igjennom pubens lokaler da, så hvorfor skal man ikke tørre å slakte sine egne når man i ny og ne gjør noe som provoserer?

Alle har gjort noe som ikke er fair play, men det er mengden og måten jeg reagerer på. Der har desverre Eboue under mitt syn vært en som har fått et stempel, og da er det opp til han å motbevise for meg dette stempelet. Kampen mot spurs var ikke i riktig retning når det gjelder positiv inntrykk til meg, men men....... Tiden vil vise.

Eboue kan mye, men fortsetter det slik håper jeg at han reiser et annet sted til sommeren.

 

En liten ting til:

 

Joppe:

Når laget ikke fungerer på 4 sesonger, hvems ansvar er det da å forbedre laget? Når prestasjonene fortsetter i samme leia, hvem har ansvaret?

 

Vi har alle forskjellige syn på hva man krever, og hvorfor man krever. Vi kan ha ulike syn på kvaliteter både i laget og motstanderen, o.l, men mener du virkelig at laget ikke har fungert på 4 sesonger?

Mener du at vi kan se tilbake på 4 sesonger med skuffelse, for det har jo ikke fungert?

 

Da må jeg si at vi har totalt forskjellige syn på Arsenal, ressurser, premier league nivået, champions league, fa cup, underholdning med teknikk og pen fotball, (angrepsfotball), og sjarmen med fotballen. (skader, marginer, osv)

Om det i disse 4 årene ikke har fungert, må jeg si at Arsenal har tidenes største potensiale som en fotballklubb :)

Link to comment
Share on other sites

noen her som nevnte at reyes, bergkamp, pires og overmars filmet, det synes ikke jeg, falle lett og filme er ikke helt det samme, uansett og samenlingne de blir feil, de hadde ikke de ubrukelige faktene eboue har..

hvis han ikke får frispark etter og ha blitt taklet f eks, skriker og hopper rundt som om moren hans har døet rett foran trynet på han..

ufordragelig oppførsel kjennerelt, blir flau av og bare se han i lag oppstillingen..

 

uansett er det ingen av de som har samme klovne faktene som det kongen av alle klovner eboue har!!!

 

måten han løper rundt og klapper på modric på, er så overdrevet og idiotisk opplegg at hadde han vært min unge hadde han fått i ræven så det griner etter

Link to comment
Share on other sites

:lol:

 

Etter mitt syn er han er en habil høyreback, men i beste fall en middelmådig kantspiller. Etter første sesongen hans var jeg dønn bestemt på at han var blant verdens beste backer. Kommer aldri til å glemme hvordan han kledde av Robinho på Santiago Bernabeu, og at han var en gigant sammen med resten av den bakre 4’rn (Kolo Senderos og Flamini (!!!)) på veien til Paris. Etter dette har det dessverre bare gått en vei.

 

Eboue er humørspilleren over alle humørspillere. På gode dager kan han både drible, kjempe og slå noen virkelig gode innlegg. Dessverre er de dagene så alt for få. Håpløse pasninger (på tvers inn i midten, helst på spillere som er dobbelt markert og på vei vekk fra ballen), elendig spilleforståelse, lat og full av fakter.

 

Det er få, om noen (muligens Ade) Arsenalspillerne, som klarer å irritere meg mer enn godeste Eboue. Har merket at debattanter berømmer hans arbeidskapasitet, at han blør for drakten etc. Her må jeg faktisk si meg helt uenig. Lurer på hvor mange ganger jeg har sett han sparke ballen umotivert bort, for så å slå ut hendene og lunte hjemover. Dette skjedde ved flere anledninger i kampen hvor han ble buet av banen. Og det er her forskjellen fra spillere som f. eks. Parlour ligger. Sistnevnte var ingen Maradonna (men Rumfords Pele ;)), men når han gjorde feil snudde han verden på hode for å rette den opp igjen. DET er en spiller som virkelig blør for drakten, og det er kanskje det vi mangler på dagens lag, men det er en annen debatt.

 

Ingen ting er verre enn bortkastet potensial, og Eboue har definitivt potensial. Det er kanskje det som er så frustrerende med Eboue. Vi har alle sett hva han kan på sitt beste, men vi ser så alt for ofte hva han er kapabel til på sitt (jevne) dårligste nivå. Kanskje jeg er usakelig, men av og til kan det virke som han er mer opptatt av å ligge på bakken, filme, sparke og sprelle enn å spille fotball.

 

Alle supportere trenger en hakkekylling, spesielt i sesonger som denne. Eboue gjør det så forbannet enkelt å gjøre seg selv til den store hakkekyllingen. Om han bare kunne kutte ut faktene, filmingen og usportslighetene. Gitt 100% og vips så har vi supportere har ingen grunn til å klage, selv om han ikke er guds gave til fotballen..

Link to comment
Share on other sites

Tapapa:

Du har virkelig gått dypt inn i dette og det takker jeg deg for. For meg var det oppklarende, opplysende og jeg tar det til etterretning.

 

Tusmo:

Jeg beklager at jeg tolket ditt innlegg på en slik måte at jeg tilla deg en mening du ikke hadde. Det var feil av meg.

Du er tilgitt :lol:

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...