Jump to content

Emmanuel Eboue


Imerslundinho

Recommended Posts

Det er nesten så jeg ikke gidder å skrive i denne saken da kritikken er så meningsløst overdrevet og til tider ubegrunnet at det nesten bør få stå uimotsagt.

Men, jeg klarer ikke helt å la det passere. Hva er det denne stakkars gutten har gjort som får folk til å mislike ham så sterkt? Det henvises til dårlig oppførsel, dumhet, idioti, dårlig fotballkunnskaper og det som verre er. Sjikane kaller jeg slikt. Ubegrunnet er det aller meste av det også.

Jeg vil gjerne at for eks Larsenal og andre som kommer med den sterkeste kritikken oppsummerer alle disse usportslighetene som det stadig vises til. Jeg skulle også ønske at noen kunne begrunne at Eboue er dum før man lirer av seg slike utsagn.

 

Denne ufyslige spilleren har i sin Arsenalkarriere spillt over 130 A-kamper i alle turneringer og har i denne perioden pådratt seg hele 13 gule kort og 2 røde. 8 gule og 1 rødt har kommet i PL. Til sammenligning har Fabregas et høyere antall gule kort bare i 2007/2008.

Så kommer det til filminger. Hvem er den verste filmeren Arsenal har hatt i moderne tid? Her er det veldig tett mellom flere spillere, men det er vanskelig å komme unna Reyes, Pires, Bergkamp, Vieira og Overmars. Alle disse hadde veldig lett for å dette og ikke minst fremprovosere kort på motspillere. De har en historie som overgår Eboue mange ganger, men har aldri blitt hetset på samme måte. Fansen har en tendens til å velge sine hakkekyllinger.

 

At enkelte her inne har bestemt seg for at Eboue og Song ikke kan spille fotball er helt greit og jeg aksepterer det. Her må man få mene hva man vil. Men, denne hetsingen og totalt mangel på respekt for eget lag, egen manager og egne spillere finner jeg mildt sagt usmakelig.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 811
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er nesten så jeg ikke gidder å skrive i denne saken da kritikken er så meningsløst overdrevet og til tider ubegrunnet at det nesten bør få stå uimotsagt.

Men, jeg klarer ikke helt å la det passere. Hva er det denne stakkars gutten har gjort som får folk til å mislike ham så sterkt? Det henvises til dårlig oppførsel, dumhet, idioti, dårlig fotballkunnskaper og det som verre er. Sjikane kaller jeg slikt. Ubegrunnet er det aller meste av det også.

Jeg vil gjerne at for eks Larsenal og andre som kommer med den sterkeste kritikken oppsummerer alle disse usportslighetene som det stadig vises til. Jeg skulle også ønske at noen kunne begrunne at Eboue er dum før man lirer av seg slike utsagn.

 

Denne ufyslige spilleren har i sin Arsenalkarriere spillt over 130 A-kamper i alle turneringer og har i denne perioden pådratt seg hele 13 gule kort og 2 røde. 8 gule og 1 rødt har kommet i PL. Til sammenligning har Fabregas et høyere antall gule kort bare i 2007/2008.

Så kommer det til filminger. Hvem er den verste filmeren Arsenal har hatt i moderne tid? Her er det veldig tett mellom flere spillere, men det er vanskelig å komme unna Reyes, Pires, Bergkamp, Vieira og Overmars. Alle disse hadde veldig lett for å dette og ikke minst fremprovosere kort på motspillere. De har en historie som overgår Eboue mange ganger, men har aldri blitt hetset på samme måte. Fansen har en tendens til å velge sine hakkekyllinger.

 

At enkelte her inne har bestemt seg for at Eboue og Song ikke kan spille fotball er helt greit og jeg aksepterer det. Her må man få mene hva man vil. Men, denne hetsingen og totalt mangel på respekt for eget lag, egen manager og egne spillere finner jeg mildt sagt usmakelig.

 

Glimrende skrevet. Får ikke sagt hvor enig jeg er i dette!

Link to comment
Share on other sites

Her er det veldig tett mellom flere spillere, men det er vanskelig å komme unna Reyes, Pires, Bergkamp, Vieira og Overmars. Alle disse hadde veldig lett for å dette og ikke minst fremprovosere kort på motspillere. De har en historie som overgår Eboue mange ganger, men har aldri blitt hetset på samme måte.

 

 

Kanskje fordi de var gode fotballspillere i tillegg. Usportslighetene ble satt i skyggen av gode prestasjoner. Det er vel det vi Arsenal fans liker, skikkelig gode fotballspillere på laget vårt :)

Link to comment
Share on other sites

Her er det veldig tett mellom flere spillere, men det er vanskelig å komme unna Reyes, Pires, Bergkamp, Vieira og Overmars. Alle disse hadde veldig lett for å dette og ikke minst fremprovosere kort på motspillere. De har en historie som overgår Eboue mange ganger, men har aldri blitt hetset på samme måte.

 

 

Kanskje fordi de var gode fotballspillere i tillegg. Usportslighetene ble satt i skyggen av gode prestasjoner. Det er vel det vi Arsenal fans liker, skikkelig gode fotballspillere på laget vårt :)

 

Så det er greit å jukse så lenge de er gode nok ellers? Dette beviser vel bare igjen at vi leter etter hakkekyllinger og egentlig ikke er så opptatt av som er rett og galt.

Det finns et godt og dekkende ord for slikt..

Link to comment
Share on other sites

Her er det veldig tett mellom flere spillere, men det er vanskelig å komme unna Reyes, Pires, Bergkamp, Vieira og Overmars. Alle disse hadde veldig lett for å dette og ikke minst fremprovosere kort på motspillere. De har en historie som overgår Eboue mange ganger, men har aldri blitt hetset på samme måte.

 

 

Kanskje fordi de var gode fotballspillere i tillegg. Usportslighetene ble satt i skyggen av gode prestasjoner. Det er vel det vi Arsenal fans liker, skikkelig gode fotballspillere på laget vårt :)

 

Så det er greit å jukse så lenge de er gode nok ellers? Dette beviser vel bare igjen at vi leter etter hakkekyllinger og egentlig ikke er så opptatt av som er rett og galt.

Det finns et godt og dekkende ord for slikt..

Det er selvfølgelig ikke greit, men det kompenserer jo opp en del. Er man en mindre god spiller, så skinner det jo lettere igjennom når man driver med fanteri. Shearer var jo også en fryktelig grisespiller, men ingen snakker om det fordi han var så god som han var.

Link to comment
Share on other sites

Tapapa og Cesc for life, det er en liten ting jeg lurer veldig på. Hvordan har dere fått for dere at Eboue blør for drakta? Jeg synes Eboue ofte har veldig bra innsats, men også her er han, som i alt annet han foretar seg, veldig variabel. Vi har da alle sett kamper der Eboue gjør svært lite konstruktivt. Han unngår dueller, gjemmer seg bort og er bidrar ikke med løp. Er det dette som er å blø for drakta?

 

Hvis jeg hadde spilt for Arsenal så kan jeg garantere 100% innsats fra meg hver eneste kamp, jeg skulle gjort alt som var mulig for å hjelpe Arsenal til å vinne. Problemet er bare at jeg er en elendig fotballspiller, og derfor så sitter jeg hjemme i sofaen og hyler istedet for å være ute på gressmatta. Nå sier ikke jeg at Eboue er like dårlig som meg i fotball, det ville nesten være frekt, selv om det var Eboue vi snakker om her.

 

Det jeg vil fram til, er at uansett om Eboue blør for drakta, så er han fortsatt en for dårlig fotballspiller, han er fortsatt en klovn, og han er fortsatt en skam for Arsenal.

 

Forresten; Adams og Keown blødde for drakta. Det er en skam å bruke samme uttrykk om Eboue.

 

 

Synd jeg ikke kom på sjøl å skrive dette. . . . . :) Helt enig med AnabOle!

Link to comment
Share on other sites

Her er det veldig tett mellom flere spillere, men det er vanskelig å komme unna Reyes, Pires, Bergkamp, Vieira og Overmars. Alle disse hadde veldig lett for å dette og ikke minst fremprovosere kort på motspillere. De har en historie som overgår Eboue mange ganger, men har aldri blitt hetset på samme måte.

 

 

Kanskje fordi de var gode fotballspillere i tillegg. Usportslighetene ble satt i skyggen av gode prestasjoner. Det er vel det vi Arsenal fans liker, skikkelig gode fotballspillere på laget vårt :)

 

Så det er greit å jukse så lenge de er gode nok ellers? Dette beviser vel bare igjen at vi leter etter hakkekyllinger og egentlig ikke er så opptatt av som er rett og galt.

Det finns et godt og dekkende ord for slikt..

Det er selvfølgelig ikke greit, men det kompenserer jo opp en del. Er man en mindre god spiller, så skinner det jo lettere igjennom når man driver med fanteri. Shearer var jo også en fryktelig grisespiller, men ingen snakker om det fordi han var så god som han var.

 

Jeg forstår fortsatt ikke logikken:

Man kan jukse så mye man vil bare man er god. Man kan til og med være en grisespiller uten å få kjeft fordi man er god.

Men, man kan ikke gjøre en avgjørende dumhet (Eboues røde mot Tottenham), en litt stygg hendelse i en FA cup kvartfinale (Eboue mot ManU- hans første røde) eller fremskaffe et billig frispark i en CL finale (igjen Eboue) uten å måtte gjennomgå en lavpannet heksejakt fordi man ikke er like god som de andre. Hvor går grensen? Er van Persies nivå godt nok til å unngå hets? Er Nasri god nok?

 

Jeg tror ikke det finns noen logikk i dette. Dette er opphauset og blitt en kollektiv greie fra fansen og folk her inne.

Jeg håper Eboue fortsetter i Arsenal da han har mye å tilføre laget. Jeg frykter dog at gutten tilslutt innser at han aldri vil overvinne mobben og dermed forsvinner til en annen klubb og får en ny start. Eboue med selvtillit og publikum i ryggen ville vært en forsterkning for veldig mange lag ikke bare i PL, men i samtlige toppligaer i Europa

Link to comment
Share on other sites

Tapapa og Cesc for life, det er en liten ting jeg lurer veldig på. Hvordan har dere fått for dere at Eboue blør for drakta? Jeg synes Eboue ofte har veldig bra innsats, men også her er han, som i alt annet han foretar seg, veldig variabel. Vi har da alle sett kamper der Eboue gjør svært lite konstruktivt. Han unngår dueller, gjemmer seg bort og er bidrar ikke med løp. Er det dette som er å blø for drakta?

 

For det første så har jeg ikke skrevet at han blør for drakta, skjønner ikke helt hvor du tar det fra.

 

visst har han hatt noen dårlige kamper, slik de aller fleste spillere har noen off-dager. Generelt syns jeg han jobber hardt. Jeg har ikke noen annen "dokumentasjon" enn at etter CL kamper i fjor så viste de en oversikt over hvilke tre spillere som sprang lengst for hvert av lagene. Jeg husker det slik at de tre på topp for oss var 1. Flamini 2. Cesc 3. Eboue. Dette i tillegg til hva jeg får med meg når jeg ser kamp, men skjønner at en del ser kamper med ganske andre briller enn meg.

Link to comment
Share on other sites

Her er det veldig tett mellom flere spillere, men det er vanskelig å komme unna Reyes, Pires, Bergkamp, Vieira og Overmars. Alle disse hadde veldig lett for å dette og ikke minst fremprovosere kort på motspillere. De har en historie som overgår Eboue mange ganger, men har aldri blitt hetset på samme måte.

 

 

Kanskje fordi de var gode fotballspillere i tillegg. Usportslighetene ble satt i skyggen av gode prestasjoner. Det er vel det vi Arsenal fans liker, skikkelig gode fotballspillere på laget vårt :)

 

Så det er greit å jukse så lenge de er gode nok ellers? Dette beviser vel bare igjen at vi leter etter hakkekyllinger og egentlig ikke er så opptatt av som er rett og galt.

Det finns et godt og dekkende ord for slikt..

Det er selvfølgelig ikke greit, men det kompenserer jo opp en del. Er man en mindre god spiller, så skinner det jo lettere igjennom når man driver med fanteri. Shearer var jo også en fryktelig grisespiller, men ingen snakker om det fordi han var så god som han var.

 

Jeg forstår fortsatt ikke logikken:

Man kan jukse så mye man vil bare man er god. Man kan til og med være en grisespiller uten å få kjeft fordi man er god.

Men, man kan ikke gjøre en avgjørende dumhet (Eboues røde mot Tottenham), en litt stygg hendelse i en FA cup kvartfinale (Eboue mot ManU- hans første røde) eller fremskaffe et billig frispark i en CL finale (igjen Eboue) uten å måtte gjennomgå en lavpannet heksejakt fordi man ikke er like god som de andre. Hvor går grensen? Er van Persies nivå godt nok til å unngå hets? Er Nasri god nok?

 

Jeg tror ikke det finns noen logikk i dette. Dette er opphauset og blitt en kollektiv greie fra fansen og folk her inne.

Jeg håper Eboue fortsetter i Arsenal da han har mye å tilføre laget. Jeg frykter dog at gutten tilslutt innser at han aldri vil overvinne mobben og dermed forsvinner til en annen klubb og får en ny start. Eboue med selvtillit og publikum i ryggen ville vært en forsterkning for veldig mange lag ikke bare i PL, men i samtlige toppligaer i Europa

Hvis du absolutt ikke vil se logikken i dette, så ser du den aldri heller. Ingen har sagt at man kan være så stor drittsekk som man vil, bare man er god nok.

 

Er man en spiller i verdensklasse så vil det komme i forgrunnen og dritten vil komme i bakgrunnen. Se bare på Christiano Ronaldo. Han er en klassespiller av de sjeldne, men driver med mye tull. Siden han er så god, vil det få fokuset. Eboue er en stygg spiller, samt en mindre god spiller. Derfor blir det ekstra mye negativt fokus på ham. Arsenalfans hadde nok vært overbærende overfor Eboue om han hadde vært god nok for Arsenal. Det er han ikke, og derfor blir alt negativt med ham belyst. Reyes, Pires og Bergkamp har alle fått passene sine påskrevet, men i motsetning til Eboue var disse GODE fotballspillere og fikk derfor mer positiv omtale av den grunn.

Link to comment
Share on other sites

Her er det veldig tett mellom flere spillere, men det er vanskelig å komme unna Reyes, Pires, Bergkamp, Vieira og Overmars. Alle disse hadde veldig lett for å dette og ikke minst fremprovosere kort på motspillere. De har en historie som overgår Eboue mange ganger, men har aldri blitt hetset på samme måte.

 

 

Kanskje fordi de var gode fotballspillere i tillegg. Usportslighetene ble satt i skyggen av gode prestasjoner. Det er vel det vi Arsenal fans liker, skikkelig gode fotballspillere på laget vårt :D

 

Så det er greit å jukse så lenge de er gode nok ellers? Dette beviser vel bare igjen at vi leter etter hakkekyllinger og egentlig ikke er så opptatt av som er rett og galt.

Det finns et godt og dekkende ord for slikt..

Det er selvfølgelig ikke greit, men det kompenserer jo opp en del. Er man en mindre god spiller, så skinner det jo lettere igjennom når man driver med fanteri. Shearer var jo også en fryktelig grisespiller, men ingen snakker om det fordi han var så god som han var.

 

Jeg forstår fortsatt ikke logikken:

Man kan jukse så mye man vil bare man er god. Man kan til og med være en grisespiller uten å få kjeft fordi man er god.

Men, man kan ikke gjøre en avgjørende dumhet (Eboues røde mot Tottenham), en litt stygg hendelse i en FA cup kvartfinale (Eboue mot ManU- hans første røde) eller fremskaffe et billig frispark i en CL finale (igjen Eboue) uten å måtte gjennomgå en lavpannet heksejakt fordi man ikke er like god som de andre. Hvor går grensen? Er van Persies nivå godt nok til å unngå hets? Er Nasri god nok?

 

Jeg tror ikke det finns noen logikk i dette. Dette er opphauset og blitt en kollektiv greie fra fansen og folk her inne.

Jeg håper Eboue fortsetter i Arsenal da han har mye å tilføre laget. Jeg frykter dog at gutten tilslutt innser at han aldri vil overvinne mobben og dermed forsvinner til en annen klubb og får en ny start. Eboue med selvtillit og publikum i ryggen ville vært en forsterkning for veldig mange lag ikke bare i PL, men i samtlige toppligaer i Europa

Hvis du absolutt ikke vil se logikken i dette, så ser du den aldri heller. Ingen har sagt at man kan være så stor drittsekk som man vil, bare man er god nok.

 

Er man en spiller i verdensklasse så vil det komme i forgrunnen og dritten vil komme i bakgrunnen. Se bare på Christiano Ronaldo. Han er en klassespiller av de sjeldne, men driver med mye tull. Siden han er så god, vil det få fokuset. Eboue er en stygg spiller, samt en mindre god spiller. Derfor blir det ekstra mye negativt fokus på ham. Arsenalfans hadde nok vært overbærende overfor Eboue om han hadde vært god nok for Arsenal. Det er han ikke, og derfor blir alt negativt med ham belyst. Reyes, Pires og Bergkamp har alle fått passene sine påskrevet, men i motsetning til Eboue var disse GODE fotballspillere og fikk derfor mer positiv omtale av den grunn.

 

Det som er merkelig er at Eboue totalt sett har 13 gule kort og 2 røde, hvorav 1 direkte rødt, og har likevel klart å få stempelet som "stygg" spiller. Hvorfor?? Hva er det han har gjort som er så veldig galt og som kan forsvare ett slikt stempel? Jeg etterlyste at noen kunne komme opp med eksempler på situasjoner tidligere, men foreløbig har ingen svart. Tror jeg har sett 95% av alle Arsenalkamper som har vært vist de siste 4 årene som Eboue har spilt for oss og jeg kan rett og slett ikke forstå at han fortjener å få denne kritikken fra egne supportere.

Link to comment
Share on other sites

Her er det veldig tett mellom flere spillere, men det er vanskelig å komme unna Reyes, Pires, Bergkamp, Vieira og Overmars. Alle disse hadde veldig lett for å dette og ikke minst fremprovosere kort på motspillere. De har en historie som overgår Eboue mange ganger, men har aldri blitt hetset på samme måte.

 

 

Kanskje fordi de var gode fotballspillere i tillegg. Usportslighetene ble satt i skyggen av gode prestasjoner. Det er vel det vi Arsenal fans liker, skikkelig gode fotballspillere på laget vårt :D

 

Så det er greit å jukse så lenge de er gode nok ellers? Dette beviser vel bare igjen at vi leter etter hakkekyllinger og egentlig ikke er så opptatt av som er rett og galt.

Det finns et godt og dekkende ord for slikt..

Det er selvfølgelig ikke greit, men det kompenserer jo opp en del. Er man en mindre god spiller, så skinner det jo lettere igjennom når man driver med fanteri. Shearer var jo også en fryktelig grisespiller, men ingen snakker om det fordi han var så god som han var.

 

Jeg forstår fortsatt ikke logikken:

Man kan jukse så mye man vil bare man er god. Man kan til og med være en grisespiller uten å få kjeft fordi man er god.

Men, man kan ikke gjøre en avgjørende dumhet (Eboues røde mot Tottenham), en litt stygg hendelse i en FA cup kvartfinale (Eboue mot ManU- hans første røde) eller fremskaffe et billig frispark i en CL finale (igjen Eboue) uten å måtte gjennomgå en lavpannet heksejakt fordi man ikke er like god som de andre. Hvor går grensen? Er van Persies nivå godt nok til å unngå hets? Er Nasri god nok?

 

Jeg tror ikke det finns noen logikk i dette. Dette er opphauset og blitt en kollektiv greie fra fansen og folk her inne.

Jeg håper Eboue fortsetter i Arsenal da han har mye å tilføre laget. Jeg frykter dog at gutten tilslutt innser at han aldri vil overvinne mobben og dermed forsvinner til en annen klubb og får en ny start. Eboue med selvtillit og publikum i ryggen ville vært en forsterkning for veldig mange lag ikke bare i PL, men i samtlige toppligaer i Europa

Hvis du absolutt ikke vil se logikken i dette, så ser du den aldri heller. Ingen har sagt at man kan være så stor drittsekk som man vil, bare man er god nok.

 

Er man en spiller i verdensklasse så vil det komme i forgrunnen og dritten vil komme i bakgrunnen. Se bare på Christiano Ronaldo. Han er en klassespiller av de sjeldne, men driver med mye tull. Siden han er så god, vil det få fokuset. Eboue er en stygg spiller, samt en mindre god spiller. Derfor blir det ekstra mye negativt fokus på ham. Arsenalfans hadde nok vært overbærende overfor Eboue om han hadde vært god nok for Arsenal. Det er han ikke, og derfor blir alt negativt med ham belyst. Reyes, Pires og Bergkamp har alle fått passene sine påskrevet, men i motsetning til Eboue var disse GODE fotballspillere og fikk derfor mer positiv omtale av den grunn.

 

Det som er merkelig er at Eboue totalt sett har 13 gule kort og 2 røde, hvorav 1 direkte rødt, og har likevel klart å få stempelet som "stygg" spiller. Hvorfor?? Hva er det han har gjort som er så veldig galt og som kan forsvare ett slikt stempel? Jeg etterlyste at noen kunne komme opp med eksempler på situasjoner tidligere, men foreløbig har ingen svart. Tror jeg har sett 95% av alle Arsenalkamper som har vært vist de siste 4 årene som Eboue har spilt for oss og jeg kan rett og slett ikke forstå at han fortjener å få denne kritikken fra egne supportere.

 

Eboue har fått grisespillerstempelet fordi at han ER en grisespiller. Han har hatt mange etterslenger og unødvendig harde involveringer som det ikke har blitt dømt på. I tillegg filmer han veldig mye. Jeg synes faktisk at det er bra at vi kritiserer slik oppførsel og ikke forsvarer det. Om vi ikke har så mange konkrete eksempler å komme med betyr ikke at vi farer med tomt prat. Riktignok har han vært bedre på denne fronten denne sesongen, men han har også vært mer variabel i prestasjonene denne sesongen, og da mest til det negative. At du har sett så mange kamper med Eboue uten å ha fått med deg dette er et mysterium, siden så mange andre har fått det med seg...

 

Om han fortjener kritikk får bli opp til hver enkelt å avgjøre, men jeg gidder ikke forsvare en grisespiller som spiller dårlig i kamp etter kamp.

Link to comment
Share on other sites

Synes denne diskusjonen har tatt litt vel av! Greit nok at Eboue har gjort en del dumt, men ser man litt forbi det så ser man en bra spiller. Han er hardtarbeidende, god hurtighet og er en lojal og bra squad-spiller. Med et skadefritt mannskap er jeg enig i at Eboue ikke forsvarer en fast plass, men det er det en del av de som spilte mot Spurs i helgen som heller ikke gjør. Så synes denne hakkingen har tatt litt av. Tror også Eboue er en bra spiller å ha i garderoben. Har sett mange av våre som karakteriserer han som Arsenal's morsomste og alt det der, og det er også viktig å ha i et lag! Så konklusjonen min er at Eboue er en bra spiller som ikke fortjener all denne hetsen, til tross for at han har mistet hodet et par ganger. Utvisningen i helgen var heller ufortjent, det første gule er uforståelig men det andre er et gult kort selv om Modric gjør sitt beste for å hjelpe til.

Link to comment
Share on other sites

Her er det veldig tett mellom flere spillere, men det er vanskelig å komme unna Reyes, Pires, Bergkamp, Vieira og Overmars. Alle disse hadde veldig lett for å dette og ikke minst fremprovosere kort på motspillere. De har en historie som overgår Eboue mange ganger, men har aldri blitt hetset på samme måte.

 

 

Kanskje fordi de var gode fotballspillere i tillegg. Usportslighetene ble satt i skyggen av gode prestasjoner. Det er vel det vi Arsenal fans liker, skikkelig gode fotballspillere på laget vårt :D

 

Så det er greit å jukse så lenge de er gode nok ellers? Dette beviser vel bare igjen at vi leter etter hakkekyllinger og egentlig ikke er så opptatt av som er rett og galt.

Det finns et godt og dekkende ord for slikt..

Det er selvfølgelig ikke greit, men det kompenserer jo opp en del. Er man en mindre god spiller, så skinner det jo lettere igjennom når man driver med fanteri. Shearer var jo også en fryktelig grisespiller, men ingen snakker om det fordi han var så god som han var.

 

Jeg forstår fortsatt ikke logikken:

Man kan jukse så mye man vil bare man er god. Man kan til og med være en grisespiller uten å få kjeft fordi man er god.

Men, man kan ikke gjøre en avgjørende dumhet (Eboues røde mot Tottenham), en litt stygg hendelse i en FA cup kvartfinale (Eboue mot ManU- hans første røde) eller fremskaffe et billig frispark i en CL finale (igjen Eboue) uten å måtte gjennomgå en lavpannet heksejakt fordi man ikke er like god som de andre. Hvor går grensen? Er van Persies nivå godt nok til å unngå hets? Er Nasri god nok?

 

Jeg tror ikke det finns noen logikk i dette. Dette er opphauset og blitt en kollektiv greie fra fansen og folk her inne.

Jeg håper Eboue fortsetter i Arsenal da han har mye å tilføre laget. Jeg frykter dog at gutten tilslutt innser at han aldri vil overvinne mobben og dermed forsvinner til en annen klubb og får en ny start. Eboue med selvtillit og publikum i ryggen ville vært en forsterkning for veldig mange lag ikke bare i PL, men i samtlige toppligaer i Europa

Hvis du absolutt ikke vil se logikken i dette, så ser du den aldri heller. Ingen har sagt at man kan være så stor drittsekk som man vil, bare man er god nok.

 

Er man en spiller i verdensklasse så vil det komme i forgrunnen og dritten vil komme i bakgrunnen. Se bare på Christiano Ronaldo. Han er en klassespiller av de sjeldne, men driver med mye tull. Siden han er så god, vil det få fokuset. Eboue er en stygg spiller, samt en mindre god spiller. Derfor blir det ekstra mye negativt fokus på ham. Arsenalfans hadde nok vært overbærende overfor Eboue om han hadde vært god nok for Arsenal. Det er han ikke, og derfor blir alt negativt med ham belyst. Reyes, Pires og Bergkamp har alle fått passene sine påskrevet, men i motsetning til Eboue var disse GODE fotballspillere og fikk derfor mer positiv omtale av den grunn.

 

Det som er merkelig er at Eboue totalt sett har 13 gule kort og 2 røde, hvorav 1 direkte rødt, og har likevel klart å få stempelet som "stygg" spiller. Hvorfor?? Hva er det han har gjort som er så veldig galt og som kan forsvare ett slikt stempel? Jeg etterlyste at noen kunne komme opp med eksempler på situasjoner tidligere, men foreløbig har ingen svart. Tror jeg har sett 95% av alle Arsenalkamper som har vært vist de siste 4 årene som Eboue har spilt for oss og jeg kan rett og slett ikke forstå at han fortjener å få denne kritikken fra egne supportere.

 

Eboue har fått grisespillerstempelet fordi at han ER en grisespiller. Han har hatt mange etterslenger og unødvendig harde involveringer som det ikke har blitt dømt på. I tillegg filmer han veldig mye. Jeg synes faktisk at det er bra at vi kritiserer slik oppførsel og ikke forsvarer det. Om vi ikke har så mange konkrete eksempler å komme med betyr ikke at vi farer med tomt prat. Riktignok har han vært bedre på denne fronten denne sesongen, men han har også vært mer variabel i prestasjonene denne sesongen, og da mest til det negative. At du har sett så mange kamper med Eboue uten å ha fått med deg dette er et mysterium, siden så mange andre har fått det med seg...

 

Om han fortjener kritikk får bli opp til hver enkelt å avgjøre, men jeg gidder ikke forsvare en grisespiller som spiller dårlig i kamp etter kamp.

 

Hva jeg får med meg og ikke under en kamp er ikke temaet her, så det trenger du ikke ta opp. Det jeg etterlyser er konkrete eksempler på grisespilleren Eboue. 13 gule og 2 røde på 4 år er for de fleste spillere lite. Når du sier det er mange etterslenger osv som ikke blir dømt på forventer jeg faktisk at du kan redgjøre for disse og ikke bare henvise til at mange andre får det med seg. I dagens fotball hvor uavhengige panel i ettertid kan idømme karantener ol hvis dommer har oversett usportsligheter virker det også rart at han ikke har blitt straffet hvis det var så mange stygge episoder. Mitt poeng er at det faktisk ikke er så mange hendelser og at fansen har lagt han for hat på lik linje med for eks Wiltord helt uten noen saklig grunn. Jeg vil tro at det i disse årene har vært like mange stygge etterslenger og spark fra både Fabregas og van Persie som har unnsluppet fansens vrede. Uten å tillegge noen andre min mening tror jeg at dette går på personen Eboue og ikke på spilleren.

 

Filmingene har vi allerede diskutert og konklusjonen din der er at det mer tilgivelig å jukse så lenge man er god, men ikke når man ikke heter Ronaldo, Pires eller Bergkamp. Da gidder jeg ikke gå videre med det. Argumentasjonen får stå uimotsagt.

 

Når det gjelder om han er en god fotballspiller eller ikke så trenger vi ikke diskutere det mer. Der er vi uenige og kommer nok til å forbli det. Jeg har ingen problemer med det.

 

Jeg ber deg heller ikke forsvare Eboue på noen som helst måte. Jeg tror heller ikke det er så mange som forsvarer måten han fikk det røde mot Tottenham på. Men, jeg kan ikke forstå hetsen og håningen av egne spillere. At man har sett seg så blind på en spiller at man ikke har mulighet til å se det positive han bidrar med. Det er det jeg kritiserer og dermed på en måte forsvarer Eboue mot den for meg usaklige hetsingen.

Link to comment
Share on other sites

 

Hva jeg får med meg og ikke under en kamp er ikke temaet her, så det trenger du ikke ta opp. Det jeg etterlyser er konkrete eksempler på grisespilleren Eboue. 13 gule og 2 røde på 4 år er for de fleste spillere lite. Når du sier det er mange etterslenger osv som ikke blir dømt på forventer jeg faktisk at du kan redgjøre for disse og ikke bare henvise til at mange andre får det med seg. I dagens fotball hvor uavhengige panel i ettertid kan idømme karantener ol hvis dommer har oversett usportsligheter virker det også rart at han ikke har blitt straffet hvis det var så mange stygge episoder. Mitt poeng er at det faktisk ikke er så mange hendelser og at fansen har lagt han for hat på lik linje med for eks Wiltord helt uten noen saklig grunn. Jeg vil tro at det i disse årene har vært like mange stygge etterslenger og spark fra både Fabregas og van Persie som har unnsluppet fansens vrede. Uten å tillegge noen andre min mening tror jeg at dette går på personen Eboue og ikke på spilleren.

 

Filmingene har vi allerede diskutert og konklusjonen din der er at det mer tilgivelig å jukse så lenge man er god, men ikke når man ikke heter Ronaldo, Pires eller Bergkamp. Da gidder jeg ikke gå videre med det. Argumentasjonen får stå uimotsagt.

 

Når det gjelder om han er en god fotballspiller eller ikke så trenger vi ikke diskutere det mer. Der er vi uenige og kommer nok til å forbli det. Jeg har ingen problemer med det.

 

Jeg ber deg heller ikke forsvare Eboue på noen som helst måte. Jeg tror heller ikke det er så mange som forsvarer måten han fikk det røde mot Tottenham på. Men, jeg kan ikke forstå hetsen og håningen av egne spillere. At man har sett seg så blind på en spiller at man ikke har mulighet til å se det positive han bidrar med. Det er det jeg kritiserer og dermed på en måte forsvarer Eboue mot den for meg usaklige hetsingen.

Off...

 

1. Jeg har sagt min mening når det gjelder grisespillet, og det gidder jeg ikke å gulpe opp igjen til deg her. Mange ganger overser disse panelene dine stygge forhold, så det er ikke et godt argument. At du lukker øynene dine for det får bli din egen navlebeskuende sak.

 

2. Jeg har aldri sagt at det er greit å filme, bare at en god spiller som gjør det blir likevel positivt omtalt. At du ut av det får det til at min konklusjon er at det da er greit å filme er direkte feil. Måten du her fremstiller mine argumenter er patetisk og usmakelig. Jeg vil på det sterkeste ha meg frabedt at noen vrir på meningene mine.

 

3. Hva gjelder personen Eboue så vet jeg ikke mer enn jeg ser i to ganger 45 minutter pluss overtid de kampene han spiller, så det store vurderingsgrunnlaget har jeg ikke. Det jeg ikke liker er grisespillet hans, som jeg allerede har sagt har blitt bedre, men som du ikke ser, da navleperiskopet tydeligvis blir vel mye brukt der i gården. Kan hende han er morsom i garderoben, men på banen er han mest tragisk.

 

4. At du også synes at han er god kan jeg skjønne i og med at du ikke ser grisespillet hans engang. Wiltord var kanskje ikke spesielt god, men head and shoulders above Eboue. Om det ikke er navleperiskopet som er problemet så har jeg en link du kan benytte deg av her, slik at også du kan få se det vi andre ser(det kan bli en liten nedtur for deg, bare så det er sagt). I forhold til dagens standard på vår midtbane er han grei nok, men langtfra god.

 

5. Jeg er drittlei Eboue og drittlei av å snakke om han. Dette er mine siste ord i denne diskusjonen.

Link to comment
Share on other sites

Uten å tillegge noen andre min mening tror jeg at dette går på personen Eboue og ikke på spilleren.

 

Jeg liker ikke tonen i ditt siste innlegg RP7. Der antyder du at dere som forsvarer Eboue klarer å være objektive, mens vi andre har lagt personen Eboue for hat. Dette er slett ikke bra!

 

Jeg er også svært overrasket over at folk ikke ser den åpenbare logikken i dette. Hvis du hadde spurt 10.000 Arsenalfans om hvem de kunne tenkt seg å vært foruten i dagens Arsenallag så ville flesteparten sannsynligvis svart Eboue. Kan flesteparten virkelig ta så feil her?

Link to comment
Share on other sites

Den er vel ingen som mener at Eboue ikke gjør dumme ting fra tid til annen, men med kriteriene Kim stiller opp så bør vi nok kvitte oss med RvP og Gallas i tillegg. Skal vi videreføre logikken til Kim så må disse tre (minst) selges eller så må Wenger ta sin hatt å gå :D

 

Det med at enten Eboue måtte selges, eller Wenger gå for å gjøre plass til en manager som er villig til å selge Eboue, var selvfølgelig satt en smule på spissen, og skrevet i en smule irritasjon over at Eboue mest sannsynlig hadde kostet oss to poeng mot Tottenham. For jeg er faktisk overbevist om at vi hadde slått Tottenham med 11 mann på banen.

 

Når det gjelder van Persie, så synes jeg faktisk han har skjerpet seg kraftig siden han kom til klubben, og har fått bukt med store deler av den dårlige oppførselen sin. Eboue har i mine øyne ikke skjerpet seg nok, og når i tillegg hans bidrag på banen i mine øyne er alt for mye opp og ned, så mener jeg man burde selge Eboue, og gjøre plass til spillere som vet å oppføre seg på en bedre måte.

 

Når det gjelder Gallas, så var jeg en av dem som stillte store spørsmålstegn til Gallas sin rolle i laget etter kampen mot Birmingham forrige sesong. Jeg var også en av dem som mente at klubben burde kvitte seg med Gallas etter at han gikk ut og kritiserte klubb og medspillere offentlig.

Link to comment
Share on other sites

Den er grei Kim, jeg skjønner at du satte det litt på spissen i frustrasjon. Når du selv lar deg rive meg etter kamp kanskje du skal være litt forsiktig med å kritisere andre for at de gir utløp for frustrasjon i kamptråder. Når andre gjør det samme som deg så sier du at kvaliteten på forumet blir så dårlig osv. Det var det med flisen i den andres øye og bjelken i sitt eget.....

Link to comment
Share on other sites

Den er grei Kim, jeg skjønner at du satte det litt på spissen i frustrasjon. Når du selv lar deg rive meg etter kamp kanskje du skal være litt forsiktig med å kritisere andre for at de gir utløp for frustrasjon i kamptråder.

 

Regner med at du tenker på at jeg ba ben elfen slutte med kritikken av Almunia ett kampen mot Tottenham. Slik jeg ser det, så kan vel ikke akkurat ben elfens kritikk av Almunia karakteriseres som utløp for frustrasjon i kamptråder, med tanke på at han bedriver den samme kritikken konstant. Da er det ikke lenger snakk om å la seg "bli revet" med.

 

Jeg har f. eks ikke gått rundt og kritisert Eboue etter hver eneste kamp, og hele tiden fokusert på det negative han gjør. Jeg kan godt gi Eboue skryt etter en kamp, dersom han har gjort en god jobb, og ikke funnet på noen dumheter. Selv om jeg ønsker spilleren bort, så evner jeg faktisk å gi skryt dersom spilleren gjør noe bra. Ingen tvil om at Eboue spillte meget godt mot Tottenham. Dette ble desverre fullstendig overskygget av hans oppførsel, og som mest sannsynlig kostet oss seieren.

 

Jeg har også kommentert tidligere at jeg innimellom blir sjokkert av å lese kamptrådene, og all den negativiteten og kritikken som florerer under kamp og etter kamp. En ting er å la seg rive med i kampens hete en og annen gang. Vi er tross alt bare mennesker. Men jeg synes det blir ødeleggende for forumet når de samme personene sitter slenger dritt om egne spillere stort sett under hver kamp. Spillere som blir stemplet som udugelige og det som verre er. Kritikk som gjentar seg til det kjedsommelige, blir kjedelig i lengden, og skaper faktisk ett irritasjonsmoment. Man blir rett og slett lei av å lese om den samme kritikken i kamp etter kamp etter kamp

 

Men men, her har vi tydeligvis forskjellig mening om hva som er med på å ødelegge for forumet og ikke, så vi får vel heller være enige om at vi er uenige :D

Link to comment
Share on other sites

Men men, her har vi tydeligvis forskjellig mening om hva som er med på å ødelegge for forumet og ikke, så vi får vel heller være enige om at vi er uenige :D

 

Det siste er vi enige om. Det er ikke så galt å være uenige heller, det er tross alt et diskusjonsforum :P

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hva det er med oss goonere som henger ut egne spiller en gang og bestandig. Tror vi må ta oss selv i nakken her gutter.

Er det egentlig noen som bør utsettes for kritikk, så må det faktisk være mr. Wenger for det er han som skaffer oss spillerne vi har i stallenn, det er han som bruker spillerne som ikke presterer godt nok for oss supportere, det er han som fortsetter å bruke spillerne som i følge oss supportere ikke presterer. Det er mr. Wengers ansvar ene og alene for laguttak og for å sørge at vi stiller med best mulig mannskap til en hver kamp. Det er ikke spillerne som burde angripes ved gjentatte anledninger, for de gjør garantert så godt de kan på akkurat den dagen og akkurat den kampen. Er det slik at de spillerne vi har, ikke er gode nok for å vinne premier league, vel da er det mr. Wenger som har gjort en dårlig jobb, for det er faktisk hans ansvar å sørge for at vi har de rette spillerne for å fullføre de ambisjoner klubben har.

 

At spillerne fortjener kritikk fra tid til annen betviles ikke, men når så skjer hver eneste kamp, da er det ikke bare kritikk lengre, det er rett og slett hetsing. Og er det virkelig så at laget vårt rett og slett ikke er godt nok, så er det ikke Diabys feil, det er ikke Songs feil, det er ikke Bendtners feil, det er ikke Eboues feil, det er mr. Wenger som har brakt spillerne til Arsenal, det er han som tar ut laget, mest sansynlig hver eneste kamp er det Wengers mannskap som er uttpå.

 

Som jeg ser det, så er det to alternativer, enten så stiller vi oss bak laget og de som spiller, eller så kan hver enkelt av oss finne en annen klubb å "supporte".

 

Det skal være lovt å diskutere, det er ikke det jeg sier, men å henge seg opp i filleting, blir litt for drøyt. Om Almunia går 3 steg ut og 2 tilbake, so what? Stort sett alle vet at vi har ikke verdens beste målvakt, men det er likevel ikke han som taper kampene for oss. At noen gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang, skal drive å argumentere for ditt og datt når det gjelder Almunia er bare latterlig og kjedelig, nesten så man bør be vedkommende få seg et liv. For argumentasjonen er mer eller mindre den samme hver eneste gang, bare litt omformulert. Det er greit å lufte sine synspunkter, men når det skjer i hver eneste kamptråd, og ellers alle andre tråder, så blir det bare latterlig og dumt. Og nok en gang, det er mr. Wengers ansvar å plukke de rette spillerne, så er det ikke gode nok spillere på banen eller i stallen, så har han ikke gjort jobben sin tilfredstillende nok. Det er vel det som er de enkle harde fakta.

 

Nei gutta, vi stiller oss bak laget, vi støtter laget i medgang, og i motgang, men egentlig så er vi der bare i medgang. For når det butter i mot, så er det en eller annen spiller som skal taes, det verste er faktisk at vi gjør det pinadø når vi har spilt bra også, alltid skal man lete etter feil hos en eller annen Arsenal spiller, og vi kaller oss "supportere", forstå det den som kan.

Link to comment
Share on other sites

Tapapa og Cesc for life, det er en liten ting jeg lurer veldig på. Hvordan har dere fått for dere at Eboue blør for drakta? Jeg synes Eboue ofte har veldig bra innsats, men også her er han, som i alt annet han foretar seg, veldig variabel. Vi har da alle sett kamper der Eboue gjør svært lite konstruktivt. Han unngår dueller, gjemmer seg bort og er bidrar ikke med løp. Er det dette som er å blø for drakta?

 

Hvis jeg hadde spilt for Arsenal så kan jeg garantere 100% innsats fra meg hver eneste kamp, jeg skulle gjort alt som var mulig for å hjelpe Arsenal til å vinne. Problemet er bare at jeg er en elendig fotballspiller, og derfor så sitter jeg hjemme i sofaen og hyler istedet for å være ute på gressmatta. Nå sier ikke jeg at Eboue er like dårlig som meg i fotball, det ville nesten være frekt, selv om det var Eboue vi snakker om her.

 

Det jeg vil fram til, er at uansett om Eboue blør for drakta, så er han fortsatt en for dårlig fotballspiller, han er fortsatt en klovn, og han er fortsatt en skam for Arsenal.

 

Forresten; Adams og Keown blødde for drakta. Det er en skam å bruke samme uttrykk om Eboue.

 

1. Det du sier om at han gjemmer seg bort, unngår dueller, og bidrar ikke med et løp. Da må jeg nesten spørre deg hvordan fotballkamp du har sett i det siste? For det kan jo umulig være Arsenal du har sett å Eboue du har sett. Eboue er den eneste spilleren på Arsenal som har gode løp (denne sesongen vel og merke). Se på Denilson som nu spiller på den andre kanten. Der har du en spiller som ikke bidrar med en DRITT! Der har du en spiller som gjemmer seg bort, unngår dueller og ikke bidrar med et løp. Hvis du har sett de siste kampene så har du sett en Eboue som har vært veldig gjennombruddshissig og trør til i taklinger.

 

2. Det blir jo helt feil og sammenligne deg med Eboue. Da mener jeg med innsatsen som du snakker om. Det er klart du kan sitte i sofaen hjemme og si at; jeg skjønner meg ikke på han der Eboue, æ ville nu ha gjort 100% vær bidige kamp. Men fakta er at du ikke er i samme situasjon som Eboue er. Du spiller ikke i Arsenal du tjener ikke 50 tusen pund i uka. For akkurat sånn er fotballspillere for tiden, det er det bare å se på Adebayor. Han tjener en del penger i uken. og ofrer NULL OG NIKS for klubben.

 

3. Nevn minst 3 ting som tilsier at Eboue er en dårlig fotballspiller. Fordi han gjør litt flere dumme ting enn andre? Som tapapa sier så gjør VP og Gallas like mye dumme ting.

 

Den er grei Kim, jeg skjønner at du satte det litt på spissen i frustrasjon. Når du selv lar deg rive meg etter kamp kanskje du skal være litt forsiktig med å kritisere andre for at de gir utløp for frustrasjon i kamptråder.

Ingen tvil om at Eboue spillte meget godt mot Tottenham. Dette ble desverre fullstendig overskygget av hans oppførsel, og som mest sannsynlig kostet oss seieren.

 

Nå skal det nu sies at Eboue egentlig skulle hatt et gult kort denne kampen. Det var en ting han gjor galt og som ikke er bra og det var sparkinga på modric, men dette er det eneste gule korte han skulle ha hatt denne kampen. hvis du er uenig så fortell meg hva han gjor feil ved det første kortet?

Link to comment
Share on other sites

hvis du er uenig så fortell meg hva han gjor feil ved det første kortet?

 

Ved det første gule kortet. så får han i mine øyne ett soleklart gult kort. Det hele starter med at han klager til dommeren over at han har gitt ett frispark som var meget soleklart. I tillegg til at han hadde vært og klaget på dommeren etter flere situasjoner, som i ettertid har vist seg å være korrekte avgjørelser. Han klaget f. eks. på annuleringen av målet, som ble annulert av at han faktisk dyttet unna Woodgate. Etter å ha klaget en stund, så stiller han seg opp foran ballen, for å hindre at Tottenham ikke skal kunne ta ett hurtig frispark. Dommeren markerer at det ikke skal taes noe frispark før han har blåst i fløyta, og ber Eboue flytte seg bort fra ballen. Eboue hører ikke etter, og får ett soleklart gult kort.

 

Slik jeg ser det, er det kun de med de aller tykkeste Arsenalbrillene som ikke innser at Eboue fikk to gule kort som var fullt fortjent.

 

Så istedet for å klage på dårlig dømming, så bør vi kanskje heller se på kjernen i problemet. Nemmelig Eboue som ikke klarte å oppføre seg. Mest sannsynlig så var han ikke voksen nok for oppgaven. Han nevner at i unnskyldningen sin at det var ett lokalderby, og at det dermed er lett for at det blir litt hett i topplokket. Vel faktum, er at det var kun Eboue det ble hett i topplokket for. De andre 21 spillerne ute på matta klarte å holde seg i skinnet.

 

Det skal være lovt å diskutere, det er ikke det jeg sier, men å henge seg opp i filleting, blir litt for drøyt. Om Almunia går 3 steg ut og 2 tilbake, so what? Stort sett alle vet at vi har ikke verdens beste målvakt, men det er likevel ikke han som taper kampene for oss. At noen gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang, skal drive å argumentere for ditt og datt når det gjelder Almunia er bare latterlig og kjedelig, nesten så man bør be vedkommende få seg et liv. For argumentasjonen er mer eller mindre den samme hver eneste gang, bare litt omformulert.

 

Spot on!!!

Link to comment
Share on other sites

Det skal være lovt å diskutere, det er ikke det jeg sier, men å henge seg opp i filleting, blir litt for drøyt. Om Almunia går 3 steg ut og 2 tilbake, so what?

 

Feil bevegelsesmønster på innlegg er ikke en filleting og det kan ikke bli påpekt mange nok ganger. Denne gangen gikk det bra, andre ganger har det ikke godt bra.

Link to comment
Share on other sites

1. Det du sier om at han gjemmer seg bort, unngår dueller, og bidrar ikke med et løp. Da må jeg nesten spørre deg hvordan fotballkamp du har sett i det siste? For det kan jo umulig være Arsenal du har sett å Eboue du har sett. Eboue er den eneste spilleren på Arsenal som har gode løp (denne sesongen vel og merke). Se på Denilson som nu spiller på den andre kanten. Der har du en spiller som ikke bidrar med en DRITT! Der har du en spiller som gjemmer seg bort, unngår dueller og ikke bidrar med et løp. Hvis du har sett de siste kampene så har du sett en Eboue som har vært veldig gjennombruddshissig og trør til i taklinger.

 

2. Det blir jo helt feil og sammenligne deg med Eboue. Da mener jeg med innsatsen som du snakker om. Det er klart du kan sitte i sofaen hjemme og si at; jeg skjønner meg ikke på han der Eboue, æ ville nu ha gjort 100% vær bidige kamp. Men fakta er at du ikke er i samme situasjon som Eboue er. Du spiller ikke i Arsenal du tjener ikke 50 tusen pund i uka. For akkurat sånn er fotballspillere for tiden, det er det bare å se på Adebayor. Han tjener en del penger i uken. og ofrer NULL OG NIKS for klubben.

 

3. Nevn minst 3 ting som tilsier at Eboue er en dårlig fotballspiller. Fordi han gjør litt flere dumme ting enn andre? Som tapapa sier så gjør VP og Gallas like mye dumme ting.

 

Her var det dessverre mye å ta tak i.

 

1. Ingen grunn til å dra inn Denilson her, og det er Nasri som spiller på den andre kanten. Ikke det at han er noe sterk på akkurat løp heller, men han har andre kvaliteter vi kan bruke. Forøvrig har jeg sett det som er av Arsenalkamper i år, og det er ut i fra disse jeg har gjort meg opp min mening. Eboue varierer veldig, han har flere kamper der han ikke gjør ett eneste godt løp uten ball, han er noe bedre med ballen i føttene.

 

2. Adebayor har denne sesongen ikke vært i nærheten av å jobbe godt nok, men det forsvarer ikke at andre heller ikke gjør jobben sin. Clichy har heller ikke hatt noen god sesong, men han løper og jobber så godt han kan hver eneste kamp.

 

3. Jeg kan nevne flere ting som gjør at Eboue ikke er god nok for Arsenal, ihvertfall ikke som høyreving.

- Svært svake avslutninger.

- Mange ballmiss og pasninger som går direkte til motspillere.

- For dårlig innleggskvalitet.

 

Men nå er det heldigvis bare noen uker igjen før Eboue er henvist til benken og Walcott er tilbake. Da får vi en høyreving som går på løp, som er farlig foran mål, og som ihvertfall treffer medspillere en gang iblant med sine innlegg.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...