Jump to content

Alexandre Song


fabregas14

Recommended Posts

Det er ved slike anledninger det er deilig å ha tatt feil.

 

Slike anledninger burde vel også vise at det kan være greit å tenke seg om noen ganger før man slenger ut all den hodeløse kritikken som blir slengt ut på forumet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 770
  • Created
  • Last Reply
  • 1 month later...

Nå er du faen meg god Alex !!

 

Spell skjorta av dem og kom tilbake i samme forfatning!!

 

Song var vel på all star laget etter forrige turnering. Vi kommer til å savne Song stort når han er vekke.

Han har vært rå denne sesongen.

Bare han kommer skadefri tilbake er mitt største ønske her.

Link to comment
Share on other sites

Meanwhile, Wenger has confirmed that Alex Song will stay with Arsenal until after this Sunday's FA Cup tie with West Ham.

 

The Cameroon midfielder will then link up with his country for African Cup of Nations duty.

 

"Alex Song will join up with Cameroon on January 4," said Wenger.

 

"The rule is the same - we have to free the players two weeks before the competition starts, which is January 10, but Cameroon have chosen to join up later - that is their choice, we did not make a request."

 

Da har vi iallfall Song et par kamper til! ;)

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se hvordan Denilson klarer seg i Songs rolle i Januar. Han har vist gode takter etter å ha kommet tilbake etter skaden, men det er et stort par sko han skal fylle. La oss håpe at Kamerun ryker ut i gruppespillet og at vår juvel kommer hjem i god stand ;)

 

Amen! B)

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se hvordan Denilson klarer seg i Songs rolle i Januar. Han har vist gode takter etter å ha kommet tilbake etter skaden, men det er et stort par sko han skal fylle. La oss håpe at Kamerun ryker ut i gruppespillet og at vår juvel kommer hjem i god stand :)

Var vel Diaby som skulle ta over plassen til Song under Afrikamesterskapet?

Link to comment
Share on other sites

Var vel Diaby som skulle ta over plassen til Song under Afrikamesterskapet?

Det er vel bare noe han har sagt selv? Akkurat som Nasri sa at han kunne ta over den defensive rollen etter at Flamini dro? :) Det er vel uansett Wenger som har siste ordet, og jeg regner med at enten Denilson eller en ny signering tar over plassen til Song, da Diaby er en mer offensiv spiller.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel bare noe han har sagt selv? Akkurat som Nasri sa at han kunne ta over den defensive rollen etter at Flamini dro? :) Det er vel uansett Wenger som har siste ordet, og jeg regner med at enten Denilson eller en ny signering tar over plassen til Song, da Diaby er en mer offensiv spiller.

 

"I'm ready for it if they ask me to do it," he told the Official Matchday Programme.

 

"I have done it before. It's good for me to be more aggressive and concentrate on the defensive side.

 

"I haven't heard anything about it yet though. As I say, I'm happy to play anywhere."

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/d...ll-song-s-shoes

 

Jeg liker innstillingen til Diaby. Ydmyk nok til å forstå at han trenger å lære alle aspekter av midtbanerollen(e). Selvsikker nok til å ta ansvar. Etter det Diaby har vist offensivt i det siste, tviler jeg på at Wenger ønsker å endre rollen hans.

 

Denilson, Silvestre og Nasri er vel de øvrige mulighetene på DM-plassen fra A-lags stallen. Med Song og Eboue i Afrika samt dagens skadesituasjon, begynner stallen å bli i tynneste laget. Å trekke Diaby, Denilson eller Nasri lenger bak på banen, kan åpne for mer spilletid for spillere som Merida, Vela, Wilshere og Ramsey.

 

Et annet alternativ er å kjøpe en ny spiller i Januar. Personlig er jeg skeptisk til om man kan finne en spiller på dagens marked som er god nok, billig nok og fokusert nok til å hoppe rett inn på laget i en så viktig posisjon.

 

Det tredje alternativet er å ta en kikk ned på reservelaget. Der kryr det av defensive midtbanespillere:

Eastmond, Coquelin, JET og Frimpong. Jeg tror at Jay Emmanuel-Thomas står først i køen etter et vellykket lån i Blackpool. Det må også sies at Frimpong er et talent utenom det vanlige, men han er ennå et par uker fra å bli 18. Kanskje litt for ung og fysisk uferdig for den defensive rollen, selv om han er kjent for sine harde taklinger?

 

Finalen i ACN går 31. januar - samme dag som vår kamp mot Man U på Emirates.

Link to comment
Share on other sites

"I'm ready for it if they ask me to do it," he told the Official Matchday Programme.

 

"I have done it before. It's good for me to be more aggressive and concentrate on the defensive side.

 

"I haven't heard anything about it yet though. As I say, I'm happy to play anywhere."

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/d...ll-song-s-shoes

 

Jeg liker innstillingen til Diaby. Ydmyk nok til å forstå at han trenger å lære alle aspekter av midtbanerollen(e). Selvsikker nok til å ta ansvar. Etter det Diaby har vist offensivt i det siste, tviler jeg på at Wenger ønsker å endre rollen hans.

 

Denilson, Silvestre og Nasri er vel de øvrige mulighetene på DM-plassen fra A-lags stallen. Med Song og Eboue i Afrika samt dagens skadesituasjon, begynner stallen å bli i tynneste laget. Å trekke Diaby, Denilson eller Nasri lenger bak på banen, kan åpne for mer spilletid for spillere som Merida, Vela, Wilshere og Ramsey.

 

Et annet alternativ er å kjøpe en ny spiller i Januar. Personlig er jeg skeptisk til om man kan finne en spiller på dagens marked som er god nok, billig nok og fokusert nok til å hoppe rett inn på laget i en så viktig posisjon.

 

Det tredje alternativet er å ta en kikk ned på reservelaget. Der kryr det av defensive midtbanespillere:

Eastmond, Coquelin, JET og Frimpong. Jeg tror at Jay Emmanuel-Thomas står først i køen etter et vellykket lån i Blackpool. Det må også sies at Frimpong er et talent utenom det vanlige, men han er ennå et par uker fra å bli 18. Kanskje litt for ung og fysisk uferdig for den defensive rollen, selv om han er kjent for sine harde taklinger?

 

Finalen i ACN går 31. januar - samme dag som vår kamp mot Man U på Emirates.

 

Jeg tror Denilson nok er best skikket til å bekle rollen per i dag. Selv om mange av de du nevner er store talenter, så er det en enorm oppgave å skulle overta en slik rolle i laget. En god def midtbane må i Arsenal også kunne gli ned som midtstopper når Gallas el Vermaelen tar sine løp fremover. Posisjoneringsspillet og evnen til å være spillbar uten å blottlegge rom er nøkkelen til suksess, og dette må læres under spill. Vi har ikke mulighet til å spille et talent varm i rollen nå, den må bekles umiddelbart av folk som allerede er klare.

 

Denilson innehar mange av Songs kvaliteter, men mangler desverre evnen til å vende bort/ passere første pressledd på sammen måte. Trygg med ball og har evnen til å spille seg ut av vanskelige situasjoner.

 

Ramsey kan forsere med ball, men spiller med altfor høy risiko og er for dårlig i posisjoneringsspillet til å være et reelt alternativ i mine øyne.

 

Diaby er nok den som er nærmest Denilson, men også han har stor risiko i spillet sitt og må nok rette på dette før han er helt klar. Evnen til å løse opp umulige floker har han imidlertid og kan passere pressledd på en utrolig måte. Tilfører også tyngde og duellstyrke bakover.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser helst at Diaby fortsetter å spille i den rollen han har hatt de siste kampene. Men som du sier RastaPinky, så viser han en herlig innstilling. Han går ikke ut og krever å få spille den og den posisjonen. Alt han vil er å spille, og spiller i den posisjonen som Wenger velger å spille han i. Det at han også benyttet sommerferien til å forbedre styrken sin, vitner om en spiller som er svært lysten til å betale tilbake for tilliten han har fått av Wenger.

 

Det har vært en fryd å se på Diaby de siste kampene, og det er ganske morsomt å tenke på at denne spilleren flere ganger har fått beskjed fra folk her inne om å pakke kofferten sin å dra.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at Denilson passer bedre i rollen til Song i januar, enn Diaby.

 

Diaby har mer fysikk, men for meg er Denilson en "veps/klegg". Har god løpstyrke, veldig flink til å presse motstanderen, gir seg aldri, flink til å oppsøke rom for å avstenge motstanderen, og er flink til å spille sikkert i situasjoner.

Diaby har mye mer offensive kvaliteter som spiller enn Denilson, og har også et driv som er viktig fra en mer offensiv del av midtbanen. Utrolig flink til å vende seg unna motspillerene med ball, bra løpskraft, ser offensive løsninger, og synes også han har vokst i forståelsen av å spille ballen til medspillere i øyeblikk som han før kanskje gikk seg fast. (noe jeg tidligere har vært negativ mot Diaby)

 

Song har vært fantastisk i midtbaneleddet de siste 12mnd, og har vært en viktig nøkkel for Arsenal. Vi har hatt en stabil og sterk midtbane, takket være bl.a Song og Fabregas som har stått frem over tid med høyt nivå både defensivt og offensivt.

Song har frigjort deler av den defensive jobben til Fabregas, som nå har mye mer fokus fremover på banen. Vi kommer nok til å savne Song, men nå får gutta stå frem.

 

Denilson-Diaby-Fabregas er absolutt en spennende midtbanetrio i januar, så får vi håpe vi unngår skader på disse tre de neste ukene.

Link to comment
Share on other sites

Posisjoneringsspillet og evnen til å være spillbar uten å blottlegge rom er nøkkelen til suksess, og dette må læres under spill. Vi har ikke mulighet til å spille et talent varm i rollen nå, den må bekles umiddelbart av folk som allerede er klare.

 

Jeg er helt enig den første setningen der. Den andre er jeg ikke så sikker på. Wenger kan lett overraske oss atter en gang. Dersom han trekker en av de etablert spillerne ned, vil det gi åpninger for Merida/Vela/Ramsey/Wilshere til mer spilletid. Ser ikke bort fra at han gir en av DM-unggutta på reservelaget sjansen. Jeg tviler sterkt på at Wenger kan finne en DM i markedet som leverer allerde i Januar.

 

Talentene må få noen sjanser til å spille på høyeste nivå, selv om vi begynner å kjenne lukten av pokaler. Det er jo 'The Arsenal Way' å gi unggutta tillit.

 

Uansett hvem som spiller DM i Januar, kommer jeg til å savne Song.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Om Kamerun ryker ut idag kan Song rekke Villa? :blink:

 

Heia Egypt!

 

Gutten trenger vel å hente seg igjen etter flere kamper på kort tid, lang reisevei og store temperaturforandringer. Jeg håper han er klar til kampen mot Manchester United.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at Alex Song er tilbake til Man Utd kampen. Det er mye bedre enn jeg forventet. Veldig viktig å få han tilbake i denne tøffe perioden.

 

Kilde: http://www.thegunninghawk.com/2010/01/25/a...-is-coming-back

 

After their 3-1 defeat against Egypt, Cameroon are out of the Africa Cup of Nations and this means Alex Song will join his Arsenal team mates and will be eligible for the game against Manchester United, at the Emirates.
Link to comment
Share on other sites

Flott! Nå får vi bare krysse fingrene for at han klarer å omstille seg etter et slikt tap og storspiller resten av sesongen for oss!!

 

Tror Eboue også kan vise seg å bli viktig for oss den siste delen av sesongen!

 

Edit:

 

Håper dette bare er taktisk spill og at han spiller mot Manure:

http://www.arsenal.com/news/news-archive/s...man-united-game

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...