Jump to content

Alexandre Song


fabregas14

Recommended Posts

Alex har vist i mange år at han har dette inne, men når man kun sporadisk må inn som brannslukker er det ikke lett å spille seg varm i laget. Sesongen i fjor var en eneste lang opptur og han fikk mer rytme og litt mer tempo i kroppen.

I går igjen viste han at det ikke er veldig mange som overgår ham i sin posisjon og slik laget var komponert og balansert i går kan han hele tiden svitche mellom offensiv, defensiv og midtstopperposisjon uten at laget kommer i ubalanse. Utrolig solid og spiller med enorm autoritet og tilstedeværelse.

 

Nå håper jeg diskusjonen om Song mangler styrke, hurtighet, eksplosivitet, tacklingsstyrke, offensive kvaliteter, smartness eller ikke kan lese spillet er lagt død for evig og alltid.

Enkelte har hevdet at han kun er god i enkeltkamper, men selv de mest negative må vel nå kunne innrømme at de har tatt grundig feil av denne gutten.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 770
  • Created
  • Last Reply

Jeg har i to sesonger ment at Song ikke er rett mann for oss. HAn har spilt sporadiske gode kamper for oss. Men jeg har alltid ment at han virker veldig treg og liten, og alt for nonchelant.

 

MEN etter kampen igår skal jeg med GLEDE spise i meg masse av disse ordene. Hvis dette blir standaren hans, så er han den perfekte makker til Cesc. Kan ikke ta helt av enda, tross alt bare en kamp. Men du verden hvor han briljerte igår. Måtte det bare være. Og i såfall, bind kontrakten hans lenge :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i to sesonger ment at Song ikke er rett mann for oss. HAn har spilt sporadiske gode kamper for oss. Men jeg har alltid ment at han virker veldig treg og liten, og alt for nonchelant.

 

MEN etter kampen igår skal jeg med GLEDE spise i meg masse av disse ordene. Hvis dette blir standaren hans, så er han den perfekte makker til Cesc. Kan ikke ta helt av enda, tross alt bare en kamp. Men du verden hvor han briljerte igår. Måtte det bare være. Og i såfall, bind kontrakten hans lenge :D

 

Hyggelig at du tok feil.

Song er mannen vi trenger.

Han er vår DM og AW kommer til å få rett nok en gang og vi som klager på at han ikke handler kommer til å bøye oss i støvet. For verdens beste trener som klarer å slipe Song til diamanten han er i ferd med å bli.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i to sesonger ment at Song ikke er rett mann for oss. HAn har spilt sporadiske gode kamper for oss. Men jeg har alltid ment at han virker veldig treg og liten, og alt for nonchelant.

 

MEN etter kampen igår skal jeg med GLEDE spise i meg masse av disse ordene. Hvis dette blir standaren hans, så er han den perfekte makker til Cesc. Kan ikke ta helt av enda, tross alt bare en kamp. Men du verden hvor han briljerte igår. Måtte det bare være. Og i såfall, bind kontrakten hans lenge :D

Han vister også i slutten av forje sesong at han var god som DM, så har trua på at han kan spille bra over lengre tid nå.

Men var vel i fjor Wenger gjekk ut og sa at han var midtstopper han skulle bli og ikke midtbane?

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så veldig overrasket over Song sin innsats igår. Song har vært god lenge nå han.

Ettet Afrikamesterskapet hvor han var med på All Star laget tror jeg mange fikk øynene opp for Song.

Etter det har utviklingen hans bare pekt en vei...oppover.

Song er sterk i kroppen,god i lufta og har en meget slepen teknikk etterhvert.

Måten han tar vekk både en og to motspillere i en bevegelse er bra.

Eneste som jeg er litt bekymret for er at Wenger ennå bruker han som midtstopper.

Han er vår desidert beste DM.

Link to comment
Share on other sites

Når vi spiller sånn som vi gjør, med en utpreget DM er Song et veldig godt alternativ, og pr dags dato vårt beste alternativ i denne posisjonen. Grunnen? Han er sterk i kroppen, flink til å vende av spillere og gi ballen videre til de litt mer offensive midtbanespillerne våre. Han er god i lufta, noe som gjør at han kan skjerme forsvaret vårt på en del høye baller, og etterhvert har han begynt å utvikle posisjoneringsspillet sitt på en veldig bra måte.

 

Song har uten tvil potensiale til å bli en av verdens beste defensive midtbanespillere om han får lov til å fortsette å utvikle seg i den posisjonen og ikke blir satt ned på stopperplass.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i to sesonger ment at Song ikke er rett mann for oss. HAn har spilt sporadiske gode kamper for oss. Men jeg har alltid ment at han virker veldig treg og liten, og alt for nonchelant.

 

MEN etter kampen igår skal jeg med GLEDE spise i meg masse av disse ordene. Hvis dette blir standaren hans, så er han den perfekte makker til Cesc. Kan ikke ta helt av enda, tross alt bare en kamp. Men du verden hvor han briljerte igår. Måtte det bare være. Og i såfall, bind kontrakten hans lenge :P

 

Hyggelig at du tok feil.

Song er mannen vi trenger.

Han er vår DM og AW kommer til å få rett nok en gang og vi som klager på at han ikke handler kommer til å bøye oss i støvet. For verdens beste trener som klarer å slipe Song til diamanten han er i ferd med å bli.

Som så mange mange ganger før B)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ikke værst skryt å få fra selveste!

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/-...s-peter-storey-

 

Peter Storey var en tøffing deluxe. En av fotballens 'hard men'. Absolutt en godt skussmål å få fra McLintock.

Tøffheten til Storey...der har Song en del å gå på :)

Link to comment
Share on other sites

Peter Storey var en tøffing deluxe. En av fotballens 'hard men'. Absolutt en godt skussmål å få fra McLintock.

Tøffheten til Storey...der har Song en del å gå på ;)

 

Får bare håpe han velger enn litt annen retning etter endt karriere enn Storey :)

Link to comment
Share on other sites

Peter Storey var en tøffing deluxe. En av fotballens 'hard men'. Absolutt en godt skussmål å få fra McLintock.

Tøffheten til Storey...der har Song en del å gå på ;)

 

Og takk for det. Hadde Song tacklet som disse gutta gjorde hadde det ikke blitt mange minuttene på banen per match.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Han er nevøen til tidligere Liverpool-spiller Rigobert Song.
He is the nephew of Rigobert Song

 

Tror nok ganske sikkert at vi snakker om en Rigobert Song som er onkelen til vår Alexandre Song.. ;)

 

Ser også ut som denne Rigobert Song har vært en viktig person for Alex opp igjennom livet:

Since then, his more famous uncle Rigobert Song has been like a second father and was a major influence in his nephew choosing football as a career

 

Og når jeg først er i gang så er han vell på vei til å ta en god rekke med unger. Allerede 2 unger som Wikipedia så fint sier det:

Alex Song wanted to give his children a good upbringing in life, which he claims eluded him; he married at the age of 18 and is now father to two children, the eldest being two-year-old Nolan

 

Wikipedia - Alexandre Song

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Song spilte nok en knallkamp igår, han har virkelig tatt et stort steg denne sesongen. Hadde full kontroll på midtbanen og plukket opp det som kom, en fantastisk evne til å komme seg ut av trange situasjoner også! Er vel ikke mange som savner Flamini nå, selv om det hadde vært greit å ha han i stallen i tillegg til Song. Husker jeg ikke hadde mye trua på en som kom på lån fra Bastia for endel år siden.....

Link to comment
Share on other sites

Nokon hugsar kanskje den famøse Fulham-kampen i 2006, der Song var så svak at han vart erstatta i pausen. Han fikk da også gjennomgå på dette forum ,("are you Tottenham in disguise?"), og eg vil tru at eit stort fleirtal på dette tidspunkt ynskte å kvitte seg med han. Me får heller være takksame for at Wenger fylgde magefølelsen, og heldigvis har betre og meir kunnskapsrike rådgjevarar enn kva me er. Elles ville nok Song ha vore over alle haugar, og mest sannsynleg til sist havna i ein annan toppklubb.

Link to comment
Share on other sites

Nokon hugsar kanskje den famøse Fulham-kampen i 2006, der Song var så svak at han vart erstatta i pausen. Han fikk da også gjennomgå på dette forum ,("are you Tottenham in disguise?"), og eg vil tru at eit stort fleirtal på dette tidspunkt ynskte å kvitte seg med han. Me får heller være takksame for at Wenger fylgde magefølelsen, og heldigvis har betre og meir kunnskapsrike rådgjevarar enn kva me er. Elles ville nok Song ha vore over alle haugar, og mest sannsynleg til sist havna i ein annan toppklubb.

Det er ved slike anledninger det er deilig å ha tatt feil.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...