Jump to content

Alexandre Song


fabregas14

Recommended Posts

La oss sei at Song fortsatt er aktuell som midtbanespelar. Då har me pr dags dato: Cesc, Gilberto, Flamini, Diaby, Denilson, Song og Diarra. Dette er etter mi meining MINST 1 for mykje, og eg trur at Wenger tenkjer i same banar. Eg trur difor at 1 eller fleire av desse vil forsvinne i januar, eller til sommaren.

 

Spørsmålet er bare kven...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 770
  • Created
  • Last Reply

Tviler på det. Wenger har en utrolig egenskap i å omskolere

spillere.

Flamini kan spille omtrent overalt. Diarra kan også spille høyreback.

Diaby kan også spille på venstrekanten. Gilberto kan også spille midtstopper.

Nå var Song ypperlig som midtstopper sist så Wenger vil ha spillere

som dette. Egentlig litt unikt dette.

Tviler uhyre sterkt på at noen av dem blir solgt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Song imponerte igår. Og for en teknikk! Kanskje ikke den beste, men du verden jeg ble overraska da han raidet oppover, fintet B'burn spillere m.m. I tillegg har han en nydelig, avgjørende assist på 104 min spilt til Eduardo. På den assisten hadde han jo dratt av 2 mann først også.

 

Ser potensialet hans nå, noe jeg ikke gjorde før.

Link to comment
Share on other sites

Song imponerte igår. Og for en teknikk! Kanskje ikke den beste, men du verden jeg ble overraska da han raidet oppover, fintet B'burn spillere m.m. I tillegg har han en nydelig, avgjørende assist på 104 min spilt til Eduardo. På den assisten hadde han jo dratt av 2 mann først også.

 

Ser potensialet hans nå, noe jeg ikke gjorde før.

 

Kampen igår viste jo med all tydelighet at Song definitivt har noe å bidra med.

Måten han spilte fram Eduardo og reddet oss da Santa Cruz var igjennom.

Dette var høyst imponerende og lover godt for framtia.

Link to comment
Share on other sites

Eg syns Song gjorde ein god profil hin dagen, litt rusk selfølgeleg, men alikavel ein overbevisande kamp. Problemet er berre at alt eg har sett frå han tidlegare har ikkje vert overbevisande og eg venta faktisk berre på eit salg. Han har ei god haldning der han seier i eit TGP ta han innser at vegen til førstelagsfotball er lang, men han er villig til å jobbe for å kjempe til seg ein plass! Vi får sjå kva som skjer får håpe han får meir speletid nå.

 

Spanande tid vi er inne i, når vi moser eit godt rusta Blackburn lag, med juniorer og ein mann mindre begge ekstraomgangane! :)

Link to comment
Share on other sites

Song er jo en kanllgo spiller men å samenligne med ronaldinho er vel litt drøyt.

for d første har de forskjellige spillestiler.

for d andre spille de på forskjellig plasser.

 

Det er vel derfor at folk ikke mener det seriøst. De bare tuller litt etter Thor Eggen gjorde det ifjor i CC-kampen mellom Arsenal og Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Interessant om Song:

 

Alex Song will take part in Sunday’s final, after a Man of the Match performance in Cameroon’s victory over Ghana. Since being introduced as a half-time susbtitute during Cameroon’s insipid first performance of the tournament, he has gone on to become a vital cog in the side, playing in the holding midfield role. His coach Otto Pfister was moved to say:

 

“Alex Song - the way he plays is amazing. He is a wonder.”

 

It’s very good news for the club - the tournament could well prove to be a coming-of-age for the young midfielder. The player we get back next week could be significantly more assured than the one that departed in January.

 

Dette virker utrolig lovende.

Link to comment
Share on other sites

Gøy å høre. Vi så jo hva han kan mot Blackbrun i ligacupen. Slikt spiller kommer man langt med. Kanskje vi sitter på en kommende stjerne her? :blink:

 

Hadde egentlig trodd at Charlton skulle kjøpe han permanent i sommer, men foreløpig er jeg glad det ikke skjedde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Song forblir et talent i Arsenal. Han er bak i køen på de fleste plassene. Synd vi ikke kan spille med 17-18 spillere på banen. Det er så mange talenter som hadde fortjent en plass på laget. :)

Så veldig langt bak er han ikke. Har allerede for flere år siden vært brukt som 2. el 3. backup både på midtbane og i forsvar. I ANC har han vært stor og blitt valgt ut som sentral midtbane i all-star laget.

 

Slik han har prestert i år tipper jeg han er 2. valg som høyre midtstopper allerede neste år. Ferdighetsmessig er det i mine øyne kun Toure som er på lik linje som Song, men gutten trenger rutine og erfaring før han får ut sitt potensiale. Må luke bort slurvefeil og feilplasseringer før han kan ta steget helt opp.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Song imponerte visstnok kraftig i reservekampen mot Chelsea i går.

Song scorte det eneste målet for Arsenal med et vakkert langskudd.

 

Kampreferat kan leses her!

 

Jeg begynner og få skikkelig tro på Song etter hans opptreden i afrika mesterskapet med Kameron i januar.

Tror dette kan bli en slik spiller som Flamini etterhvert, og bli en stor spiller i PL.

Problemet er vel at det ikke er plass på midtbanen til Arsenal.

Flamini tror jeg både er bedre, og kommer sikkert til og være det i mange år.

Da må Song enten finne seg i og være backup på sentral midtbane.

Ellers kan det være Song kommer til og ta over Gallas når han blir for gammel eller går.

Jeg tipper nok at Song forsvinner til et middelmådig/bra lag i PL ala Aston Villa om 2-3 år.

Tiden vil vise, men jeg er rimelig sikker på at dette er en spiller som kommer til og bli veldig stor!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Flott at vi sikrer oss ny kontrakt med han også. Skal bli spennende å se hva han kan tilføre neste sesong. Tror han kan bli veldig god hvis han forsetter på samme måte som han har gjort den siste tiden. :P

Link to comment
Share on other sites

Vi får se da om han blir satset mer på i fremtiden. Jeg tror vel det blir mest som reserve fortsatt, men er han god nok får han vel mange flere sjanser også.

Han har vist utvikling og forbedring det siste året, men likevel føler jeg alltid en viss usikkerhet med spillet hans som midtstopper eller defensiv midtbane. :P

 

Personlig syns jeg han er bedre som DM, men ser jo ut som Wenger har planer om å bruke han som midtstopper.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...