Jump to content

Alexandre Song


fabregas14

Recommended Posts

  • Replies 770
  • Created
  • Last Reply

Ser for meg et frustrerende låneopphold. Virker som både Curb og Pardrew har mistet hodet helt og handler alle mulige spillere bare de har en fortid i en kjent klubb uavhengig av posisjon og om de vil passe inn i spillestilen. Å hente en 19 årig gutt uten nevneverdig erfaring og som i tillegg har vokst opp med rask og teknisk fotball til en klubb som skal kjempe for overlevelse med spark og spring taktikk virker direkte uklokt. Det er ikke slik Song er oppdratt til å spille fotball og resultatet av låneoppholdet vil nok bli deretter.

 

Virker like malplassert som da den lille hissige skotten i Celtic hentet Aliadiere. Mer mismatch av spiller, klubb og liga skal man lete lenge etter.

Link to comment
Share on other sites

Ser for meg et frustrerende låneopphold. Virker som både Curb og Pardrew har mistet hodet helt og handler alle mulige spillere bare de har en fortid i en kjent klubb uavhengig av posisjon og om de vil passe inn i spillestilen. Å hente en 19 årig gutt uten nevneverdig erfaring og som i tillegg har vokst opp med rask og teknisk fotball til en klubb som skal kjempe for overlevelse med spark og spring taktikk virker direkte uklokt. Det er ikke slik Song er oppdratt til å spille fotball og resultatet av låneoppholdet vil nok bli deretter.

 

Virker like malplassert som da den lille hissige skotten i Celtic hentet Aliadiere. Mer mismatch av spiller, klubb og liga skal man lete lenge etter.

 

pardew ble sikkert overbevist når song kledde av gerard i 90 min i liga cupen..

 

hadde ikke noe tro på han før den kampen, men etter den fortjener han litt tid, tror utlånet blir bra jeg B)

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som Song startar for Charlton i dagens kamp på Old Trafford. Tøff debut kan ein seie.

 

Min spådom: Han speler ein horribel kamp, blir bytta ut til pause, og blir ikkje å se på banen for Charton igjen denne sesongen. Trur ikkje dette er så lurt av Pardew med andre ord. Jaja 'time will tell'.

Link to comment
Share on other sites

Skal vel også sies at han ikke har vært alene om feilpassninger på Charlton heller, de spiller jo vekk ballen så fort de har den. Song spiller med litt mer ro og prøver å få til litt "Arsenal-spill" ser det ut som, men da bevegelsen rundt ham ikke er det samme, kan man ikke beskylde ham for det. Herlig hvordan han tok ballen fra Giggs utpå kanten en situasjon der.

Link to comment
Share on other sites

Godkjent deby for Song syntes jeg. Selvom ManU rundspilte Charlton til tiders, var Song god og vant ballen av feks. Rooney og Giggs. Og som Korslundinho sier, han prøvde og spille litt "Arsenal", bare synd at nesten hele Charlton står stille. Og da blir det selvfølgelig feilpassning.

Link to comment
Share on other sites

Song danker ut Gilberto på den sentrale midtbanen neste sesong og tar over kapteinsbindet en gang i fremtiden. Det er sånn det kommer til å bli.

 

Ironi eller mener du det? ;) Gilberto holder et par sesonger til han skal du se! :D

 

Jeg er bestandig dønn seriøs! ;)

Link to comment
Share on other sites

Song danker ut Gilberto på den sentrale midtbanen neste sesong og tar over kapteinsbindet en gang i fremtiden. Det er sånn det kommer til å bli.

 

Ironi eller mener du det? :P Gilberto holder et par sesonger til han skal du se! ;)

 

Jeg er bestandig dønn seriøs! :D

 

Song er ikke klar får førstelaget før om ca.2-3år.. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg har sett han spille et par kamper for Charlton.

Og han har spillt meget bra på et charlton lag som kjemper om å unngå nedrykk. Han er nok den spilleren som ligner mest på Gilberto i laget vårt. Han har en framtid i Arsenal, men så er det det om han er villig til å sitte på benken neste år...og kansje flere år.?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Jeg kunne ikke finne noen tråd om denne spilleren så da ble jeg fristet til å lage en om spilleren jeg aldri har kunnet se for meg i en fast start 11'er. Jeg syns Song rent ferdighetsmessig er for dårlig til å spille for Arsenal med tanke på det spillet vi spiller. Det jeg har sett av han for Arsenal og Charlton understreker min teori om at han snart går til en klubb som Birmingham, Sunderland eller Wigan som stallfyll. Han virker treg og veldig lite engasjer og velger konstant det aller enkleste passningsalternativet. I tillegg skal han konkurere om plassene sentralt på midten der vi har gilberto, fabregas, flamini, diaby, denilson og diarra som alle etter min mening er mye bedre spillere, og som i tillegg blomstrer for tiden (med unntak av Gilberto som hviler, men som blomstret hele forrige sesong).

 

Veldig spent på å høre hva dere mener! :)

 

Fant en tråd til deg. Mod

Link to comment
Share on other sites

Han sliter nok ganske kraftig med selvtilliten. Det var vel en kamp for en stund tilbake det var tendenser til piping fra Arsenals egne supportere! Det er ikke rart han sliter med selvtilliten da. Får han bare troen på seg selv, tror jeg han kan bli god. Uten den er han langt fra god nok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne ikke finne noen tråd om denne spilleren så da ble jeg fristet til å lage en om spilleren jeg aldri har kunnet se for meg i en fast start 11'er. Jeg syns Song rent ferdighetsmessig er for dårlig til å spille for Arsenal med tanke på det spillet vi spiller. Det jeg har sett av han for Arsenal og Charlton understreker min teori om at han snart går til en klubb som Birmingham, Sunderland eller Wigan som stallfyll. Han virker treg og veldig lite engasjer og velger konstant det aller enkleste passningsalternativet. I tillegg skal han konkurere om plassene sentralt på midten der vi har gilberto, fabregas, flamini, diaby, denilson og diarra som alle etter min mening er mye bedre spillere, og som i tillegg blomstrer for tiden (med unntak av Gilberto som hviler, men som blomstret hele forrige sesong).

 

Veldig spent på å høre hva dere mener! ;)

 

Fant en tråd til deg. Mod

 

Merkelig å komme med en slik vurdering etter en kamp hvor han i følge Nutty var en av banens beste spillere og dagen etter at Wenger går ut med hvor stor tro han har på Song.. -Wenger har vel i tillegg sagt at han er mer aktuell som midtstopper enn på midtbanen, så også det argumentet ditt er litt tynt.

 

Forøvrig syns jeg din karakteristikk av spilleren er helt feil. Lite engasjert har han aldri vært. Han er utrolig sterk som førsteforsvarer og beveger seg faktisk meget klokt på banen for å være 18 år. Hvis du hadde sett ham behandle en ball under oppvarming eller i firkantspill ville du blitt mer enn imponert over ballbehandling og passningsvalg.

 

Jeg tror at gir vi ham noen år så vil han være blandt de fremste.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...