Jump to content

Alexandre Song


fabregas14

Recommended Posts

Atter en Afrikaner som ikke løper etter større penger andre steder..... :D

 

Jeg liker virkelig Song, han har aldri klaget over lite spilletid, dårlig lønn eller annet. Han stepper inn der Wenger ber ham om og utfører sine plikter som en skikkelig god proff. Håper han får en lysende karriere hos oss!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 770
  • Created
  • Last Reply

Jeg syns vi skal se veldig positivt på dette. Han har tatt et enormt steg fram denne sesongen. Kanskje han hadde godt av et opphold i Charlton? Song har iallfall hatt en del gode kamper i år. Til og med på Old Trafford. Spennende spiller, spør du meg. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Fant ingen topic så jeg startet denne. Har fulgt med Song siden han kom til klubben, og han har etter mitt syn potensiale til å bli en favoritt.

 

Det var gøy å se ham mot Dinamo. Iherdig jobbing, tøff i taklingene men først og fremst utrolig rask til å komme opp i press som førsteforsvarer. Han pådro seg endel frispark i situasjoner hvor Dinamo hadde overgangsmuligheter, og jeg trakk et lettelsens pust ved mange av de frisparkene. Da han ble byttet ut mistet laget fasong et kvarters tid får vi reiste oss mot slutten. Virket taktisk klok.

 

Vi har jo lest at Wenger ser ham først og fremst som midtstopper. Jeg synes han gir Arsenal en ny dimensjon i en ankerrolle på midten. De siste årene har vi gått på noen smeller mot dårligere lag som har spilt på fysikk og entusiasme. Det blir endel sånne kamper i løpet av en sesong, og allerede mot Bolton må vi være forberedt på å møte et lag som ønsker å pese oss ut av stilen. Skal vi få vårt spill til å flyte, er det viktig at ikke vi blir overkjørt på midtbanen. Jeg tror Song er rett mann for jobben.

 

Han fylte nettopp 21 år, har spilt 60-70 kamper for Bastia, Charlton og Arsenal samt 11 kamper for for Kamerun. Han ble stemt inn på Tournament Best XI etter ANC 2008. Kanskje dette blir sesongen han slår igjennom for alvor?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hvertfall sansen for Song. Tror det vil fungere bedre med Song-Fabregas enn hva Denilson-Fabregas ville gjordt på den sentrale midtbanen. Håper vi får se han igjen mot Bolton, så tar vi resten deretter. :D

 

Ser ut til at Afrikamesterskapet gjorde sitt med denne gutten, og jeg tror karrieren hans bare vil gå oppover i løpet av de neste årene. Han har absolutt potensiale!

Link to comment
Share on other sites

Song fortsetter å imponere. Wenger er tålmodig med spillerne og det viser seg å lønne seg. Mange managere hadde nok solgt Song for lenge siden, men Wenger tviholder på sine spillere og viser at han har tro på de, og tilslutt begynner det å betale seg. Nå får vi bare tro at Song spiller på seg enda mer selvtillit fremover og får flere sjanser fra start. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Er det på tide at Song får en lengre periode på førstelaget snart? Jeg mener det. Jeg har sansen for spilleren, han har mange av egenskapene til vår gamle "usynlige vegg", Gilberto, men jeg mener han er bedre på de fleste områder, i hvert fall sammenlignet med Gilbertos siste sesonger for oss.

 

Det er jo helt tydelig at laget vårt SKRIKER etter en ryddegutt på midtbanen. Song er så vidt jeg kan se den eneste spilleren vi har i troppen som kan fylle den plassen. Han er sterk, plasseringsdyktig, duellsterk, taklingssterk og relativt god pasningsfot.

 

Jeg ser gjerne for meg en midtbane som dette i de neste kampene:

Nasri - Denilson - Song - Fabregas - Walcott

 

Eventuelt Denilson eller Fabregas ut for en spiss.

 

Min mening er at den manglende defensive viljen laget vårt viser den sesongen her, krever et rivjern på midtbanen. En som kan lede de andre i midtbanekrigen. Alexander Song er ikke optimal, men han er den beste vi har, og min mening er at han MÅ spille.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nå har jeg endelig fått det som jeg vil, Song har fått litt spilletid. Og jeg tror ikke han blir satt ut av laget med det første heller! Synes han har gjort en meget god figur, og har bidratt med litt av den balansen vi har synes å mangle i laget.

 

Håper virkelig ikke Wenger fortsetter med Fabregas-Denilson sentralt når vi får et reelt alternativ på høyrevingen igjen (Eboue).

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg endelig fått det som jeg vil, Song har fått litt spilletid. Og jeg tror ikke han blir satt ut av laget med det første heller! Synes han har gjort en meget god figur, og har bidratt med litt av den balansen vi har synes å mangle i laget.

 

Håper virkelig ikke Wenger fortsetter med Fabregas-Denilson sentralt når vi får et reelt alternativ på høyrevingen igjen (Eboue).

Helt enig han takler mye og er nok bedre en Denilson på midtbanen og Fabregas virker mye bedre når

han har Song på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Er det noen som vet noe om skaden til Song? Det står intet på arsenal.com

 

Har ikke sett noe, har heller ikke vært noen uttaleser fra Wenger om Song. Har også prøvd å finne ut noe om Djourou, men har heller ikke funnet noe om han heller, så forhåpentligvis er de klare til neste kamp :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt sikker, men her om dagen leste jeg at Song er ute i rundt en måned. Vet ikke helt hvor det står, men jeg mener å ha lest det en plass. Det var dessverre ikke det vi trengte aller mest akkurat nå. Vi får stole på Diaby og Denilson, og vi må heller ikke glemme at vi har Ramsey i bakhånd. Selv om det begynner å bli rimelig tynt med skadefrie midtbanespillere.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

song var slett ikke verst mot cardiff. han gjorde mange gode defansive inngripener. men de blir så unyttige når han etter å ha vunnet ballen, spiller den til en motspiller eller en medspiller som er tett markert- de aller fleste gangene han spiller fra seg ballen, havner den som regel litt bak en medspiller eller i beina på en motspiller. hadde han luket bort disse slurvpasningene, ville han kunne vært en god backup og squaplayer for arsenal i mange år.

Link to comment
Share on other sites

Song er udugelig! Hva i all verden gjorde denne fyren utpå banen i 70 minutter? Skjønner ikke hva Wenger ser i Song. Fyttigrisen...

 

Måtte bare komme med et usaklig innlegg for å få ut litt damp.

 

Da får du heller ta det ut i klagemuren, vi har en egen tråd for det. Song gjorde det absolutt godkjent. Brøt

Fellaini flere ganger, og gjorde en langt bedre innsats en Denilson og Diaby.

Link to comment
Share on other sites

Song er udugelig! Hva i all verden gjorde denne fyren utpå banen i 70 minutter? Skjønner ikke hva Wenger ser i Song. Fyttigrisen...

 

Måtte bare komme med et usaklig innlegg for å få ut litt damp.

 

Da får du heller ta det ut i klagemuren, vi har en egen tråd for det. Song gjorde det absolutt godkjent. Brøt

Fellaini flere ganger, og gjorde en langt bedre innsats en Denilson og Diaby.

 

Helt enig med West McLaren. Song er lat, arrogant, lett å lese. Han slår løse pasninger på tvers og er ett eneste stort mysterium. Hva Wenger ser i han som vi andre ikke ser er helt uforståelig. Selg han... :)

Link to comment
Share on other sites

Song er udugelig! Hva i all verden gjorde denne fyren utpå banen i 70 minutter? Skjønner ikke hva Wenger ser i Song. Fyttigrisen...

 

Måtte bare komme med et usaklig innlegg for å få ut litt damp.

 

Da får du heller ta det ut i klagemuren, vi har en egen tråd for det. Song gjorde det absolutt godkjent. Brøt

Fellaini flere ganger, og gjorde en langt bedre innsats en Denilson og Diaby.

 

Helt enig med West McLaren. Song er lat, arrogant, lett å lese. Han slår løse pasninger på tvers og er ett eneste stort mysterium. Hva Wenger ser i han som vi andre ikke ser er helt uforståelig. Selg han... :)

 

Enig med Daddy Cool og West McLaren. Eneste posisjonen Song har sett komfortabel i er midtstopper, akkurat som Eboue er en habil høyreback. Allikevel spiller begge udugelighetene mer eller mindre fast på vår midtbane. Et enormt svakhetstegn i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenker at Song sentralt sammen med Diaby eller Denilson kanskje blir litt for defensivt. Ser heller at vi har en ren offensiv midtbane som Nasri nå som Fabregas er skadet ved siden av Song. På denne måten kan Song konsentrere seg mer om defensive oppgaver og Nasri/Fabregas slipper å tenke så mye hjemover. Tror (selv om det ikke funket bra mot Cardiff) at Song og Ramsey sammen på midten også kan bli bra. Må jo ta i betraktning at det omtrent er første kamp de spilte sammen på midtbanen.

 

Så i tiden med Fabregas ute ser jeg helst en sentral midt med enten Song med Nasri/Ramsey eller Denilson med Diaby. Av disse to foretrekker jeg førstenevnte og håper de starter sammen mot West Ham til helga (når jeg er der :) )

 

PS! Kunne kanskje også vært interessant å teste Ebouè som DM nå. Ser ut som han har skakkjørt seg litt på kanten. En mer sentral rolle på banen vil kanskje få ut det man til tider vet at Ebouè kan prestere, og som han presterte i starten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...