Jump to content

Alexandre Song


fabregas14

Recommended Posts

We will learn from this and that. Det har vi hørt lenge nå, men skjer det? Song kommer til å få karantene, spørsmålet er bare hvor mange kamper. Liverpool, United og Swansea er 1, 2 og 3. Forventer at han aksepterer fakta og at klubben trekker han i lønn for perioden han er utilgjengelig.

 

Sir John, jeg har den største respekt for din fotballkunnskap og din forståelse av spillet. Jeg leser alltid med stor interesse din betraktninger fra kamper og syns jeg lærer en del fra dem. Når det kommer til dine analyser av Wengers intervjuer så er jeg langt mer skeptisk, for innimellom lurer jeg virkelig på hva du forventer at han skal si?

 

Vi har gjort feil før og burde selvfølgelig lært av dem. Song gjorde en feil nå og forhåpentligvis lærer han av det. Vi kommer til å gjør feil i framtiden og forhåpentligvis lærer vi av det også. Hva skal han si? Hvis han skal gi Song en verbal reprimande så forventer jeg at han gjør det backstage og ikke til media. Er du uenig i det?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 770
  • Created
  • Last Reply
Hva skal han si? Hvis han skal gi Song en verbal reprimande så forventer jeg at han gjør det backstage og ikke til media. Er du uenig i det?

 

Det er en selvfølge at hårfønere skjer backstage. Det sier seg vel selv.

 

Nå var det Song jeg antydet burde løfte armene i været og si "I'm stupid", og det å gjøre det offentlig forplikter og det vokser han på.

 

Når det gjelder hva Wenger skal si. Først og fremst er jeg usikker på i hvilken grad det presiseres inntil kampstart at en skal være bevisst på ikke å la seg provosere av typer som Barton som har et kjent adferdsmønster. Desverre gikk Diaby i fella i fjor, og jammen klarte vi det igjen. Ja, det er klart dette må luftes i ettertid og gjerne med lønnstrekk som et utropstegn. Uten fokus og selvdisiplin når en ikke toppen.

Link to comment
Share on other sites

Syns Song har vært amper en stund nå.

Som nevnt tidligere har han utenomsportslige hendelser og det har vært del del tilfeller også på landslaget.

 

Nå kom det en unødvendig stempling i tillegg og vi har sett før også at han tenner på en del idiotiske ting på banen samt lager mye unødvendige frispark.

 

Skjerpe seg!

Link to comment
Share on other sites

Sir John, jeg har den største respekt for din fotballkunnskap og din forståelse av spillet. Jeg leser alltid med stor interesse din betraktninger fra kamper og syns jeg lærer en del fra dem. Når det kommer til dine analyser av Wengers intervjuer så er jeg langt mer skeptisk, for innimellom lurer jeg virkelig på hva du forventer at han skal si?

 

Vi har gjort feil før og burde selvfølgelig lært av dem. Song gjorde en feil nå og forhåpentligvis lærer han av det. Vi kommer til å gjør feil i framtiden og forhåpentligvis lærer vi av det også. Hva skal han si? Hvis han skal gi Song en verbal reprimande så forventer jeg at han gjør det backstage og ikke til media. Er du uenig i det?

 

Det er et interessant spørsmål. Hva skal Wenger si?

 

Selv synes jeg han burde svart alt annet enn "We will learn from this". Fordi: Var det én ting lørdagens oppførsel viste, så var det at vi som gruppe ikke har lært. Gervinho og især Song burde vært forberedt på Barton. Wenger kunne sagt at det var skuffende å se Barton få siste stikk, igjen.

 

Offentlig reprimande? Tja, sier jeg. Kjetil Rekdal og Arsene Wenger er motpoler her. Av de to foretrekker jeg definitivt Wengers metode. Men det går en grense også her. Hvor lenge kan man unnskylde sine spillere offentlig? På spørsmål om Song skulle vært utvist kunne Wenger svart: "Yes". Da ville han ikke hengt ut egen spiller, men likevel gitt et enkelt, men tydelig signal til fans og venner om at man er sin oppførsel bevisst. I stedet ender altså Wenger opp med å diskutere hvem i dommertrioen som så hva. Hvilket er helt uinteressant, og en foranledning til å spørre: Gjøres det faktisk noe internt? Jeg er ikke sikker.

Link to comment
Share on other sites

Da ble det 3 kampers karantene også på Song, nå må han lære å styre seg snart. Jeg la også merke til hvordan han gikk mot motspiller rett før han fikk det gule mot newcastle, så at det ville bli gult lenge før taklingen. Song får en del gule i løpet av sesongen som er helt unødvendige, flest gule i PL i fjor sier vel sitt. Mange av kortene er også sabotering av spillet, ofte i ufarlig sone. Merk at det gule ikke hadde noe med hans idioti mot Barton å gjøre.

 

En ufattelig viktig spiller for Arsenal, men han har litt å lære!

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/song-to-serve-three-match-suspension

Link to comment
Share on other sites

Når det samme skjedde med Diaby mot Newcastle i fjor, var folk her klar til å henge han i nærmaste tre.. Dette er etter mi meining endå verre av Song, då han fullstendig uprovosert gjer noko som han veit han vil bli straffa for i ettertid.. Idiotisk..

 

Utvilsomt. Akkurat derfor han må få et eller annet inn i hodet som ringer og blinker rødt. Koneskvenser har en tendens til å gjøre jobben, og for spesielt tungnemme trengs det strekere medisin.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Song skal ikke til ACN :D

 

Elsewhere Alex Song ended his international exile to play for Cameroon in their 5-0 win over Mauritius. However the bad news for Song (but potentially good news for Arsenal) is that with just one game in qualifying left, Cameroon cannot qualify for the 2012 Africa Cup of Nations, to be held in Gabon and Equatorial Guinea in January/February next year.

Link to comment
Share on other sites

Song skal ikke til ACN :D

 

Elsewhere Alex Song ended his international exile to play for Cameroon in their 5-0 win over Mauritius. However the bad news for Song (but potentially good news for Arsenal) is that with just one game in qualifying left, Cameroon cannot qualify for the 2012 Africa Cup of Nations, to be held in Gabon and Equatorial Guinea in January/February next year.

 

Synd for Kamerun, fantastisk for oss :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Herlig å se Song om dagen. Leverer nok en solid kamp mot Olympiakos, og kommer til å ende opp med å overlegent vinne kåringen av månedens spiller for september i forumets egen spillerbørs. Kan han klare å holde seg i denne formen lengen, samt holde seg skadefri? Det at han slipper Afrika-mesterskapet kan vise seg å være avgjørende for ligaplasseringen!

Link to comment
Share on other sites

Herlig å se Song om dagen. Leverer nok en solid kamp mot Olympiakos, og kommer til å ende opp med å overlegent vinne kåringen av månedens spiller for september i forumets egen spillerbørs. Kan han klare å holde seg i denne formen lengen, samt holde seg skadefri? Det at han slipper Afrika-mesterskapet kan vise seg å være avgjørende for ligaplasseringen!

Fyren er rå.

Klemmen til Per var helt topp.

Dette er vår desidert største spiller for tiden.

Jeg hadde ikke byttet han med Fabregas eller Nasri.

Link to comment
Share on other sites

Klemmen til Per var helt topp.

 

Jeg ble skikkelig glad når jeg så den bamseklemmen de ga hverandre. I noen av kampene i år har spillerne vært synlig irriterte på hverandre. Jeg husker spes Walcott som skjelte ut Jenkinson mot United. Det var direkte usmakelig av ham. Nå later det til stemning forståelig nok er mye bedre.

 

Jeg vil også benytte anledningen til å rose Mertesacker. Jeg syns spillet hans har tatt seg opp (idag mister jeg for mye detaljer grunnet dårlig stream). Spes mot Bolton syns jeg han var utrolig flink til å roe ned sine medspillere der de før kunne funnet på å begynne å koke. Mannen er treig, men veldig intelligent i måten han posisjonerer seg. Jeg er glad det ble Per og ikke Gary som kom til oss i sommer!

 

Tilbake til klemmen, den var så intens og lang at jeg tror fru Song ble lettere sjalu (aner ikke om Mertesacker er gift...) :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Foregår litt debatt om Song i kamptråden (Sunderland fa cup), men drar ting over på spillertråden slik at ikke kampråden blir helt ødelagt.

Tenkte å sjekke litt med statistikken og hvor godt ann Song ligger i andre sine øyne.

 

http://www.premierle...sports-ppi.html

 

Her kommer Song sine tall:

 

http://www.premierle...hType=EA_SPORTS

 

Han blir "rankert" foran Parker i denne "målingen", selv om dette ikke nødvendigvis er en fasit. I andre "målinger" med andre elementer som tellende tall, kan fort rollene være snudd om. Nok om det.

 

Tar man utgangspunkt i denne målingen, så er Song bak flere spillere i samme posisjon (sentral midtbane). Også spillere på lag; som ikke nødvendigvis har scoret flere poeng på gode lagresultater.

Kan det være en pekepinn, på at han ikke har spilt opp mot de ferdighetene han innehar? Eller er det systemet og midtbanerollen som gjør, at han kommer skjevt ut på denne målingen?

 

På "altomfotball.no" ligger Song med 6,14 i snitt på rating (162.plass), men her har Scott Parker forøvrig fått 7,10.

http://www.altomfotb...seFullUrl=false

 

Så; det er flere som mener, at han ikke har stått frem på en stabil god måte. Jeg er skuffet over Song sine prestasjoner over tid, selv om han i enkeltkamper viser sitt sanne ansikt. Han har ferdigheter på yppeste nivå, men det virker litt tamt og umotiverende til tider på hans spill. Burde virkelig hatt kamp om plassen, slik at han ble presset mer til å prestere uke etter uke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Song er vår beste midtbanespiller med god margin og syntes han som Gilberto Silva har fått ufattelig mye ufortjent kritikk og lite ros. Det var en periode hvor han fikk anerkjennelsen han fortjente, men mtp. at nivået på midtbanen vår har falt så betraktelig så har også nivået til Song falt litt også. Særlig når han nå har begynt å måtte legge til andre ferdigheter i sitt arsenal som en defensiv midtbane som regel ikke må. Med et par skikkelige midtbanespillere rundt seg (som Cesc og Diaby i mesteparten av 09/10) hvor han for det meste holdt seg til det defensive var han helt fenomenal. Nå virker det som om Song må ta altfor mye ansvar enn det han burde og til tider mot Sunderland i går så var han gjennom kampen (før han ble dyttet ned som midtstopper) den mest offensive av våre midtbanespillere.

 

At Song burde ha noen som presser han litt slik at han føler han må prestere i en større grad er jeg som sagt enig i og jeg tror Coquelin kan være den mannen såfremt han får spille et par kamper når Song blir hvilt eller hvis Coquelin er i god form og Song i mindre god form, men det er et stort dilemma med det pdd. da midtbanen vår uten Song er ufattelig veik og Arteta og Ramsey klarer ikke å demme opp for dette når Song ikke spiller.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...