Jump to content

Alexandre Song


fabregas14

Recommended Posts

Afrikanske nasjoner har en tendens til å sparke trenere i hytt og vær, og veldig ofte er det usaklige årsaker lagt til grunn.

Når det gjelder Kamerun i dag, derimot, mener jeg nesten at Le Guen burde fått fyken etter 1.kamp. Han unnlater å ta med sine to største stjerner, ser man bort fra Eto´o, når han sitter Song og Kameni på benken. I motsetning til Makoun, Mbia osv har Song ferdigheter som gjør han langt mer kreativ enn de, og alle ser at det er det Kamerun trenger i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 770
  • Created
  • Last Reply
  • 2 weeks later...

Treneren til Kamerun må være en vandrende katastrofe. Hva som tilsier at han ikke er god nok for Kamerun er et stort spørsmålstegn for meg. Jeg vil si at han var vår nest beste spiller forrige sesong, og at han da veies for lett for Kamerun er helt latterlig.

Link to comment
Share on other sites

http://msn.tv2sporten.no/fotball/england/a...ud-3237085.html

 

Er dette en spøk? Defensive midtbanespillere som de Rossi og Macherano har en utenkelig prislapp på over 300 millioner kroner, så kommer Galatasaray og prøver å kjøpe en av verdens beste og talentfulle defensive midtbanespillere, Alexandre Song, til latterlige 30 millioner kroner!

 

Det var da inderlig bra Arsenal avslo det budet, for det var nesten en skam.

Link to comment
Share on other sites

http://msn.tv2sporten.no/fotball/england/a...ud-3237085.html

 

Er dette en spøk? Defensive midtbanespillere som de Rossi og Macherano har en utenkelig prislapp på over 300 millioner kroner, så kommer Galatasaray og prøver å kjøpe en av verdens beste og talentfulle defensive midtbanespillere, Alexandre Song, til latterlige 30 millioner kroner!

 

Det var da inderlig bra Arsenal avslo det budet, for det var nesten en skam.

 

Hahaha, det er jo bare til å le av. Er det mulig?!?

Jeg lo nok når jeg så budet til Barca, men den der tok faktisk kaka. 30 millioner KRONER, haha, dream on !!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jul 21 2010, 02:03 PM) 202055[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

http://www.arsenal.com/assets/_files/image...21072010_03.jpg

 

Bare jeg som finner Song litt feminin her? :D

 

tenkte det samme når jeg så det. Med "sports-bh", kort shorts og den benstillingen ser han ikke akkurat ut som en midtbane-hardhaus ;)

Grrrrr :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Følte nesten for å kommentere på Song denne sesongen. Hva har skjedd med "ryddegutten" vi alle elsket forrige sesong? VIrker som om han denne sesongen har bestemt seg for å være mer offensiv, og dermed forlater sin defensive jobb oftere enn hva han gjorde i fjor.

 

Han prøver også å drible seg forbi flere ledd, for så å miste ballen eller sende den vekk med en feilpasning langt oftere enn hva han gjorde tidligere. Jeg har ingen tvil om at dette er en del av spillet sitt han kan utvikle til å bli meget meget god på etterhvert, men han burde gjøre dette langt mer naturlig over lengre tid og heller tenke på lagets beste. Og det mener jeg er når han holder langt mer igjen, for så å vinne tilbake ballen og spille korte raske pasninger til de langt mer offensive og kreative spillerne som Cesc, Nasri, Wilshere, Arshavin osv.

 

Sånn som jeg ser det nå så er Song i ferd med å "tape" seg ved å ta på for mye ansvar.

 

Syntes det var litt rart mot f.eks. Liverpool og Blackpool hvor Wilshere så og si spilte som DM og Song spilte som en boks til boks spiller.

 

Song er fortsatt en av mine aller største favoritter (selv om jeg ikke liker det nye håret :)), men denne trenden hans denne sesongen med å være langt mer offensiv (og slurvete i det offensive) gjør at jeg etterhvert kan begynne å se på han som et litt svakt ledd i laget..

Link to comment
Share on other sites

Jepp, han har spilt mer offensivt denne sesongen, noe jeg mener han bare i enkelte tilfeller mestrer noe særlig. Han kan ha et bra driv me ballen, men driblinger er ikke hans beste varemerke.

Merker spesielt at han durer på fremover når Denilson spiller. Jeg mener Denilson er svakere enn Song defensivt så jeg skjønner ikke helt hvorfor de bytter på disse rollene.

Dette er det Wenger som styrer, men jeg ser i hver eneste kamp at vi mangler balanse på midtbanen når vi får kontringer imot fordi det ender med at alle de tre sentrale er langt inne på motstanders halvdel og det ofte blir joggetempo når det skal jobbes hjemover igjen. Dette har vi slitt med lenge nå og selv om vi møter antatt dårligere lag bør vi opprettholde balansen til en hver tid.

Vi trenger Song som en blokk foran forsvarssfireren og ikke lagt opp på banen og spesielt mot lag Chelsea, Manure osv. Hvis ikke blir vi kontret i senk...akkurat som i fjor.

 

Samtidig ser vi kanskje en viss frustrasjon når Song går inn i dueller hvor han lager en del unødvendige frispark og pådrar seg gule kort. Dels fordi han har en tendens til å takle bakfra med FOR høyt press og det ender ofte med frispark. Noen ganger gjør dommerne feil, men han burde kanskje gjøre litt som Annan i RBK. Komme rundt motspiller såpass at han når ballen og deretter sette inn taklingen. Enten med en fot eller blokk med begge. Petit var jo særdeles gode til dette i sin tid.

 

Alle topplag trenger en ryddegutt på midtbanen nå noe vi har i Song, men virker ikke som noen av spillerne våre får den tydelige rollen denne sesongen. De neste bortekampene er mot Chelsea og Man. Shitty...og da får vi se om vi har noe lært noe fra forrige sesong. Shitty slo Chelsea på aggresiv og tett organisering bakover. Jeg må innrømme jeg ikke er sikker på vi klarer det samme. Vi kan vinne kampen, men da må vi evne å samtidig være kynisk defensivt som kreative offensivt.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Arsenal's win % with Alex Song starting this season in the Premier League is 71%, without him 0%.

 

Vår viktigste spiller og vi har ingen backup for han. Trodde Wenger elsket stats jeg? Rart at han ikke har fått med seg dette.

Link to comment
Share on other sites

Det er kun snakk om 5 kamper uten han, men ja, statistikken stemmer. Trioen med Fab, Song og Wilshere fungerte veldig bra. Får håpe de to førstnevnte er tilbake til neste kamp! For en gangs skyld ser det ut til at vi kan gå styrket ut etter en landslagspause (håper jeg ikke jinxer nå :s)....

Link to comment
Share on other sites

Når er Song tilbake?

 

Alex Song (Knee)

 

Last Updated: 17 March

 

Alex has not featured since the Carling Cup Final on February 27 and Arsene Wenger admits he will not be fit in time for Saturday’s crucial Premier League trip to West Brom. "I don't know [when Song will be fit again]. But certainly not for Saturday."

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg tenkte å dra opp en diskusjon rundt Song sine prestasjoner denne sesongen. Grunnen er at da jeg satte meg ned å så på Song sin statistikk for sesongen, så fikk jeg meg et lite sjokk. Av alle de defensive(noen spillere er kanskje ikke reine DM) midtbanespilleren som har blitt brukt av toppklubbene i PL, så er Song slått av alle topplaga ?!

 

Her er lista:

Raúl Meireles: 6,85 på spillerbørsen(33 kamper)

Essien: 6,61 på spilerbørsen(33 kamper)

Jack Wilshere: 6,60 på spillerbørsen(35 kamper)

De Jong: 6,59 på spilerbørsen(32 kamper)

Darren Fletcher: 6,54 på spilerbørsen(26 kamper)

Alex Song: 6,48 på spilerbørsen(31 kamper)

Sandro: 6,42 på spilerbørsen(32 kamper)

Lucas: 6,27 på spillerbørsen(33 kamper)

Ramires: 6,14 på spillerbørsen(29 kamper)

 

 

Er dette godt nok, eller er det statistikken som lyver litt?

Link to comment
Share on other sites

Song får som Gilberto ikke alltid like høy score. Mye pga. gule kort og kyniske fellinger er blant annet en av grunnene.

 

Han har vært bedre enn Fletcher og Essien denne sesongen når det gjelder jobben som DM, men jeg mener at neste sesong så burde Song få rollen som midtbaneanker. Rollen han hadde hele 09/10 sesongen hvor han var strålende. Samt halve 08/09 sesongen.

 

Parker han foran midtstopperene og la Cesc/Nasri/Wilshere få mer frie offensive tøyler.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...