Jump to content

Alexandre Song


fabregas14

Recommended Posts

  • Replies 770
  • Created
  • Last Reply

Vi betaler for manglende dekning. Med Wilshere og Diaby uten skader ville en formsvak Ramsey vært utenfor troppen. Nå er han i en posisjon der han må få spilt på seg selvtillit, samtidig som vi ikke har råd til å la han prøve seg i en krevende sesonginnspurt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

http://www1.skysports.com/football/news/11670/7706631/Song-agent-cools-Inter-talk

 

"Asked if Song wants to play in Italy in the future, he added: "Yes, but Alex is one of the most important Arsenal players as is clear from the fact that Wenger always starts him. So I don't think the Gunners are going to sell him during the summer transfer window.""

 

Dette irriterer meg grenselaust.. Kvifor kan ikkje ein Arsenal-spelar, eller agenten for den del, berre svare; "No, I/he am/is committed to Arsenal Football Club"..

Link to comment
Share on other sites

http://www1.skysport...ools-Inter-talk

 

"Asked if Song wants to play in Italy in the future, he added: "Yes, but Alex is one of the most important Arsenal players as is clear from the fact that Wenger always starts him. So I don't think the Gunners are going to sell him during the summer transfer window.""

 

Dette irriterer meg grenselaust.. Kvifor kan ikkje ein Arsenal-spelar, eller agenten for den del, berre svare; "No, I/he am/is committed to Arsenal Football Club"..

Fordi det er dårlig butikk. Du vil helst at spilleren skal ha så mange potensielle kjøpere som mulig slik at man har noe å bruke som brekkstang når kontrakten skal reforhandles

Link to comment
Share on other sites

Fordi det gir svakere forhandlingskort. Song har to år igjen av kontrakten og har virkelig seilet opp som en av de store spillerne i laget vårt, da er det naturlig med ny kontrakt og da gjør agenten det han kan for å få til det. Føler meg rimelig overbevist om at Song signerer ny kontrakt. Tviler på italia er aktuelt for han, han er for svak taktisk og for lite disiplinert til å fungere som defensiv midtbanespiller i italia. Song er kanongod, men han er ingen Pirlo for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid hatt inntrykket av at Song har andre verdier enn de som vil bruke karrieren til å tjene så mye penger som mulig. Det er alltid snakk om familien og ungene hans, livet i London og hvordan han tar vare på søsknene sine (..og det er mange av dem) - og ikke minst forholdet han har til Wenger. Han gjør seg fortjent til en god kontrakt, og jeg tror og håper han kommer til å bli i lang tid fremover. Tror enda ikke vi har sett det beste av Alex Song.

Link to comment
Share on other sites

Fordi det gir svakere forhandlingskort. Song har to år igjen av kontrakten og har virkelig seilet opp som en av de store spillerne i laget vårt, da er det naturlig med ny kontrakt og da gjør agenten det han kan for å få til det. Føler meg rimelig overbevist om at Song signerer ny kontrakt. Tviler på italia er aktuelt for han, han er for svak taktisk og for lite disiplinert til å fungere som defensiv midtbanespiller i italia. Song er kanongod, men han er ingen Pirlo for å si det sånn.

 

Jeg vil heller vende det over og si at Pirlo er ingen Song. Aldri forstått hvorfor folk mener Pirlo er så fantastisk god. Gi han et kvarter på ballen så er han temmelig brukbar, men i kamper hvor tempoet er høyere enn bedriftsfotball så syntes jeg han er temmelig svak. Serie A og Italiensk fotball er perfekt for han. Song derimot er vant til høy intensitet og takler dette som regel veldig bra. Han posisjonerer seg temmelig bra, men hvorvidt han er for svak taktisk og for lite disiplinert tror jeg kommer av at han rett og slett får veldig frie tøyler av Wenger. Tror han glatt kunne spilt i Serie A og vært fantastisk, men det på en annen måte enn i Arsenal. Ville blitt en veldig kjedelig versjon av Song for å si det sånn..

Link to comment
Share on other sites

I den grad man kan kalle fotballspillere for geni er Pirlo i aller høyeste grad genial. Den kalrt beste av de moderne italienske defensive og dyptliggende playmakeren og definitivt en av mine favorittspillere i verden de siste årene. Han har virkelig fått en ny vår Juventus nå. Enig i at han ikke vil passe i england, men det trenger ikke gjøre han til noen dårlig spiller - av samme grunn som at Song ikke vil passe inn og komme til sin fulle rett i italia.

Link to comment
Share on other sites

Syns Pirlo og Song er helt forskjellge spilletyper, som du nevner er Pirlo en dyptliggende playmaker(Annet enn posisjoneringsevnen er han egentlig ingen defensiv spiller.) Song derimot er et anker som har måtte gå mer fremover i banen denne sesongen fordi våre offensive midtbanespillere har sviktet ved å levere for få assists

Link to comment
Share on other sites

Håper selvsagt at Song blir værende her i mange år framover, men ser overhodet ikke på det som noen krise om han drar. Finnes så mange gode (og bedre) DMs nå til dags. I dag melder @northbanklower på twitter at vi er interesserte i Javi Martinez. En langt bedre spiller enn Song.

Link to comment
Share on other sites

Noen som skal over på Norwich-kampen og tilfeldigvis skal til Oxford Street? Kunne tenkt meg Kamerun sin hjemmedrakt med Song på,synes den er knalltøff! Fører evt over rikelig med penger til formålet :)

 

Jeg og storebror grimm skal over på kampen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg vil heller vende det over og si at Pirlo er ingen Song. Aldri forstått hvorfor folk mener Pirlo er så fantastisk god. Gi han et kvarter på ballen så er han temmelig brukbar, men i kamper hvor tempoet er høyere enn bedriftsfotball så syntes jeg han er temmelig svak. Serie A og Italiensk fotball er perfekt for han. Song derimot er vant til høy intensitet og takler dette som regel veldig bra. Han posisjonerer seg temmelig bra, men hvorvidt han er for svak taktisk og for lite disiplinert tror jeg kommer av at han rett og slett får veldig frie tøyler av Wenger. Tror han glatt kunne spilt i Serie A og vært fantastisk, men det på en annen måte enn i Arsenal. Ville blitt en veldig kjedelig versjon av Song for å si det sånn..

 

Pirlo er en av tidenes beste playmakere. Serie A argumentet funker ikke, for i VM 2006 var han en av de desidert beste spillerne.

Link to comment
Share on other sites

 

Pirlo er en av tidenes beste playmakere. Serie A argumentet funker ikke, for i VM 2006 var han en av de desidert beste spillerne.

Personlig synes jeg Italia hadde en god del flaks i 06, man trenger ofte flaks for å vinne en slik turnering, men de var nesten på linje med Hellas i den kampen.(JA, bitter for måten Tyskland ble slått ut på :P)

 

Song er fremdeles ingen playmaker og er bare delvis enig med deg Wilshere, jeg synes Song er en glitrende DM, men skader ikke gi han en konkurrent.

Link to comment
Share on other sites

For en GRUSOM spiller. Er elendig defensivt, og middelmådig offensivt. Arteta har redda skinnet hans hele sesongen på den defensive biten, men uten Arteta kommer det virkelig fram hvor dårlig Alex Song egentlig er. Få inn en ny DM, og ha Song som backup.

Link to comment
Share on other sites

Tror du kanskje det ikke er en mulighet for at dette er nettopp fordi Wenger insisterer på å spille samme system nå som han gjorde når Arteta var tilgjengelig? Song har vist gang på gang at han er en klassespiller defensivt og til tider offensivt. Og han har helt klart fått instruksjoner om å presse opp for å demme opp for mangel på kreativitet mens Ramsey da blir holdende igjen, men i motsetning til Arteta så er Ramsey gjennomsyret dårlig og klarer ikke å bidra i samme grad som spanjolen. Det er Wenger sin feil at han fortsetter å presse Song i en så offensiv rolle og samtidig benytter han i fulle 90 minutter (som van Persie) i hver bidige kamp. Hadde Song kun holdt seg til det defensive så hadde han nok trolig ikke vært like dårlig defensivt som det han har vært i dag.

Link to comment
Share on other sites

For en GRUSOM spiller. Er elendig defensivt, og middelmådig offensivt. Arteta har redda skinnet hans hele sesongen på den defensive biten, men uten Arteta kommer det virkelig fram hvor dårlig Alex Song egentlig er. Få inn en ny DM, og ha Song som backup.

Jaha? Kan du fortelle meg hvor mange assist Song har denne sesongen og i samme setning fortelle oss at han er middelmådig? At Song er sliten og tung i beina etter en lang sesong er fair, han har ingen reel utfordrer i troppen. Song er faktisk ikke elendig defensivt. Han er sterk i dueller og dekker utrolig mye rom. Det Stefan B påpeker har jeg også nevnt før og tror det kan være mye av årsaken. Ramseys bidrag offensivt og defensivt holder ikke mål og da må Song/Arteta gjøre jobben for tre. Det sier seg selv at det blir tungt...

Link to comment
Share on other sites

Is Alex Song a good player that is helping Arsenal FC?

 

http://www.onlinegoo...52a946f07887bc9

 

Her er en poll om hva forumistene på Online Gooner synes om Alex Song. 7 av 7 mener han ikke er til hjelp for AFC.

Kan vi ikke ha en tilsvarende avstemning her? Jeg er ganske sikker på at resultatet hadde blitt ganske annerledes.

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening er Song en av de viktigste spillerne i troppen. Han jobber steinhardt i enhver kamp, tar ut det han har. Fakta er at han er av de spillerne som så godt som aldri blir hvilt, noe som fører til at han ikke alltid har reserver til å kunne jobbe så hardt som enkelte skulle ønske å se til enhver tid. Problemer her er altså ikke innstillingen til Song, men disposisjonene og spillere tilgjengelig.

 

Jeg syns også Song har vært relativt god når han kommer i posisjon til å assistere Van Persie og i pressa situasjoner høyt i banen. Jeg tror Song ville gjort en bedre figur over en hel sesong enn Ramsey i den posisjonen og med de arbeidsoppgavene Ramsey har hatt denne sesongen.

 

Ikke hakk Song ned fra den gode prestasjonsrekken han har. Fakta er at Song er en motor etthvert lag trenger, ett mesterlag trenger Song. Det som er problemet i dag, er at vi på enkelte posisjoner mangler mestere som Song. Når vi ikke har en Arteta ved siden, så blir han veldig ofte alene defensivt og mister muligheten til å bidra med det han har offensivt. Når midtbanen, løpene rundt ikke er gode nok blir ikke Song god nok heller. Om Gervinho, Ramsey og Rosicky jukser i returløpene er det Song som virkelig blir lagt merke til, når det ser ut som han er feilposisjonert, men i realiteten er overmannet på grunn av manglende støtte fra resten av midtbanen.

 

Nei, gi Song stabile medspillere på midten, ikke Ramsey på offensiv midtbaneplassen, og ikke Rosicky i Arteta rollen, her må vi klargjøre rollene og hente spillere der det trengs. Ja, takk Javi Martinez, som også kan gjøre en glimrende jobb der Arteta har vært god i år!

Link to comment
Share on other sites

Enig med Even, Song spiller vel mest på laget vårt og det i en ganske krevende posisjon, at han ikke har kapasitet til å klare å jobbe jevnt og trutt i sesongens nest siste kamp er rett og slett fordi han ikke har fått hvile nok, ikke pga latskap.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...