Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Om Cesc går skuffer han meg. Om han går billig skuffer Wenger meg enda mer. Desverre tror jeg at jeg blir skuffet over begge.

 

Jeg mener vi her bør sette en grense for hva vi tollerer av Barca. Vi bør stille et høyt økonomisk krav, kombinert med en kort deadline. Om Cesc går skal det være på våre premisser; En høy pris, og en tidlig avgjørelse slik at vi får muligheten til å handle erstatter(e).

 

Når det gjelder mulighetene for å erstatte Cesc tror jeg heller ikke på en stor signering på midten. Dette er for meg heller ikke det desidert viktigste. Vi har dekning på midtbanen og jeg vil heller ha inn en ny keeper og midtstopper (+ Chamack), enn en ny midtbanespiller. Selvfølgelig kan ikke Nasri eller noen annen i troppen fullt ut erstatte Fabfullt ut, men jeg tror vi fremdeles er mer sårbare på de nevnte posisjoner. Det beste hadde selvfølgelig vært å handlet på alle posisjoner, men basert på Wengers tidligere sommerhandler er vel ikke det helt realisttisk?!

 

For all del; jeg ønsker at Cesc blir her lenger, men om han går skal det som sagt skje på våre premisser. Innen kort tid bør det ligge en sak på arsenal.com om at Cesc har gått for en høy sum, eller at han blir. Det værste som kan skje er at han blir solgt i august, og om saken ikke er ute av verden før VM tror jeg fort at det er akkurat det som skjer.

 

Vi goonere går igjen en spennende sommer i møte.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

http://www.arsenalvision.co.uk/myvision.php?articleid=1620

 

Synes dette var en meget god artikkel fra Mean Lean i Arsenal Vision angående alt som skjer rundt Cesc om dagen, omtrent tilnærmet lik det jeg tenker

 

Valgte lenge å styre unna alle ryktene i tabloidene, men da han hoppet opp på TV2 Sporten og sa han ønsket å spille for Barcelona ble jeg også urolig. Synes ikke dette var riktig å si på en pressekonferanse av Cesc. Henger meg på at han ikke er uerstattelig, og sier som Mean Lean: "This is Arsenal FC, not Cesc FC"

 

Jeg ønsker av hele mitt hjerte at Cesc blir, men ikke for en hver pris. En spiller som spiller et sted men som ønsker å spille et annet sted er sjelden en god spiller.

Måtte han stille opp et eller annet sted og si at han ønsker å bli i Arsenal.

 

Men han begynner kanskje å bli lei av å måtte si det og?

Link to comment
Share on other sites

Om cesc drar, hvem skal erstatte ?

Slik jeg ser det er det ingen som kan erstatte ham nå, han har jo alle de årene forran seg.

Er kun Xavi jeg ser på som god erstatter.

Yoann Gourcuff kan vel erstatte Fabregas kanskje?

Når Vieira dro så kom Fabregas opp som en erstatter. Men de er to vidt forskjellige spillere. Vieira, den sterke og defansive. Fabregas den tekniske og offansive.

Om Fabregas drar så er det bare til å erstatte han med en ny midtbanegeneral.

Link to comment
Share on other sites

Barcelona satser på å signere Fabregas før slutten av uken.

 

Barcelona believe they can conclude the signing of Cesc Fábregas before the weekend after agreeing the basis of a contract with the midfielder.

 

- they face difficult negotiations with Arsenal.

 

The Catalan club is also ready to offer players in part-exchange.

 

Kilde: http://www.guardian.co.uk/football/2010/ma...abregas-arsenal

Link to comment
Share on other sites

Barcelona satser på å signere Fabregas før slutten av uken.

 

Barcelona believe they can conclude the signing of Cesc Fábregas before the weekend after agreeing the basis of a contract with the midfielder.

 

- they face difficult negotiations with Arsenal.

 

The Catalan club is also ready to offer players in part-exchange.

 

Kilde: http://www.guardian.co.uk/football/2010/ma...abregas-arsenal

 

Guardian nevner ikke én kilde her. Det er bare en oppsummering av alt som er kastet rundt om på diverse nettsteder i løpet av dagen.

 

Tviler på man kan stole på noen som helst utenom offisielle uttalelser fra klubbene rundt dette. Ser egentlig ingen grunn for at Arsenal skal gi noen uttalelse om dette siden det kun er rykter.

 

Følg med på Twitter-siden til John Cross (Gooner og journalist i Mirror). Han skal vist nok være "in the know" om hva som foregår i Arsenal. Ikke så enormt mye informasjon der, og han oppgir heller ingen kilder (noe han sikkert ikke gjør uansett om han har kontakter innad i klubben). Men man kan igjen lure om noen egentlig er "in the know". John Cross spør selv via Twitter om hva som skjer med Chamak. Jeg ville tro at en med innsideinformasjon ville vite status på den saken selv.

Link to comment
Share on other sites

No snakkar plutselig Begiristain og Barca om respekt for Arsenal.. Vel, for å seie det på godt norsk: Kyss meg i ræva! Kor var denne "respekta" då dei fiska etter Fabregas og Henry..?

 

MI respekt for Barcelona er iallfall long gone..

Link to comment
Share on other sites

Om cesc drar, hvem skal erstatte ?

Slik jeg ser det er det ingen som kan erstatte ham nå, han har jo alle de årene forran seg.

Er kun Xavi jeg ser på som god erstatter.

Litt tidlig aa snakke om erstattere, men Nasri med ett aar ekstra paa baken kan sikkert fylle rollen? Ellers saa er jeg svak for Arteta, men han er vel noe skadeutsatt.

Link to comment
Share on other sites

Litt tidlig aa snakke om erstattere, men Nasri med ett aar ekstra paa baken kan sikkert fylle rollen? Ellers saa er jeg svak for Arteta, men han er vel noe skadeutsatt.

 

Mister vi Cesc, må en klassespiller inn. Hvis vi ikke får mer enn 30 mill pund for Cesc, kommer vi til å slite kraftig med å finne en erstatter.

 

30 mill pund for Cesc er et røverkjøp, det ser vi ved at Villa avslår et bud på 20 mill pund for Milner...

 

Mange tror kanskje at Arsenal vil få en god økonomisk status om de selger Cesc, men det er ikke sant. Skal vi ha en erstatter, vil han koste mer enn det.

 

Rettere sagt, å selge Cesc for mindre enn 50 mill pund er skandale! Og akkuratt nå klarer jeg ikke å se en umiddelbar erstatter heller.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg følte meg ganske sikker på at Fabregas var på vei til Barcelona, men nå fikk jeg en liten gladnyhet. Ser ut som Arsenal har satt et krav på 80 mill pund! For ett smekk i trynet på Barca. Flere britiske aviser forteller nå at: "According to the Daily Mail Arsenal have told Barca that sure they can have Fabregas - for a cool £80m, nearly three times what the Spanish club thought they could get away with shelling out for the Arsenal skipper."

 

Akkurat slik vi må gå frem i denne situasjonen. Barcelona har (heldigvis) et budsjett å holde seg under og vil garantert ikke gå så høyt. "The Daily Mirror says "Arsene Wenger has drawn up the battle lines" and the Arsenal manager has decided that Fabregas must see out his contract, even though the 23-year-old midfielder has allegedly asked to join Barcelona."

 

Jeg er ganske sikker på at Cesc er klar over kontraktbetingelsene og vil respektere dem. Når han skrev under på en fem års kontrakt visste han godt betingelsene. Fabregas er ikke en sutrete Ronbinho, Tevez eller Reyes :) .

 

Men selvfølgelig er dette fortsatt bare rykter og ingenting kan taes 100 prosent seriøst. Det eneste jeg sier er at han er under kontrakt og må godta betingelsene. Jeg tror heller ikke han har hjerte til å gå for usle 30 mill pund, han vet jo godt han er vært mye mer.

 

Og forresten, mulig Barca legger inn bud på Torres isteden, Carragher mener det ikke vel være noe problem for Liverpool. What a wanker...

 

Kilder:

The First Post

The Telegraph?

Link to comment
Share on other sites

Det er helt på sin plass at Arsenal setter noen vanvittige prisindikasjoner på Cesc. Ved å gjøre dette beviser vi at vi er en toppklubb, og at vi har store planer for sesongen. Jeg tror også Cesc forstår og vil være med på å høyne prisen, da han fint tar en til sesong i klubben. Min oppfatning er at Barcelona gjorde noe ekstremt dumt da de hentet David Villa. De hentet han før Cesc, og dette pusher jo bare prisen til Cesc opp. Da Arsenal kan argumentere med hvorfor Cesc burde koste det dobbelte av Villa. Grunnet at Arsenal heller ikke lider noen nød på den økonomiske siden, vil Arsenal kunne presse prisen. Jeg trur Wenger vil gjøre ferdig avtalen før VM hvis det skulle bli noen avtale, slik at han får skikkelig tid til finne ordentlige erstattere. Skulle dog ønske at Real Madrid og Man City viste sin interesse samtidig, da Arsenal kunne presset prisen mer. Mitt største ønske er å beholde Cesc. Og jeg har sett meg lei av Barcelonas bruk av Arsenal som farmerklubb. Og selger vi Fabregas for noe midre en 60 mill vil jeg anse det som en skam.

 

Forhåpentligvis skjønner Fabregas og at han aldri vil oppnå en like stor stjerne i Barcelona som han har i Arsenal. Da han trolig aldri vil kunne bli kaptein, og fordi klubben består av så mange stjerner at han blir en i mengden. Syntes Fabregas skylder Arsenal at han holder seg helt til project youth er gjennomført, og han tenker seg litt mer om før han slenger fler kommentarer ut i media. Så får vi nå se da, om det er Fabregas, Torres eller hvem som havner opp i denne klubben som tydeligvis trykker fler penger enn jeg trodde fantes

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg følte meg ganske sikker på at Fabregas var på vei til Barcelona, men nå fikk jeg en liten gladnyhet. Ser ut som Arsenal har satt et krav på 80 mill pund! For ett smekk i trynet på Barca. Flere britiske aviser forteller nå at: "According to the Daily Mail Arsenal have told Barca that sure they can have Fabregas - for a cool £80m, nearly three times what the Spanish club thought they could get away with shelling out for the Arsenal skipper."

 

Akkurat slik vi må gå frem i denne situasjonen. Barcelona har (heldigvis) et budsjett å holde seg under og vil garantert ikke gå så høyt. "The Daily Mirror says "Arsene Wenger has drawn up the battle lines" and the Arsenal manager has decided that Fabregas must see out his contract, even though the 23-year-old midfielder has allegedly asked to join Barcelona."

 

Jeg er ganske sikker på at Cesc er klar over kontraktbetingelsene og vil respektere dem. Når han skrev under på en fem års kontrakt visste han godt betingelsene. Fabregas er ikke en sutrete Ronbinho, Tevez eller Reyes :) .

 

Men selvfølgelig er dette fortsatt bare rykter og ingenting kan taes 100 prosent seriøst. Det eneste jeg sier er at han er under kontrakt og må godta betingelsene. Jeg tror heller ikke han har hjerte til å gå for usle 30 mill pund, han vet jo godt han er vært mye mer.

 

Og forresten, mulig Barca legger inn bud på Torres isteden, Carragher mener det ikke vel være noe problem for Liverpool. What a wanker...

 

Kilder:

The First Post

The Telegraph?

 

Tror nok du må ta det meste av det som skrives om denne saken med ei klype salt.

Problemet er at dersom Fabregas har bestemt seg så vil en overgang skje om du vil eller ikke. Dersom Fabregas velger å ta en Adebayor så er det ingen vei tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok du må ta det meste av det som skrives om denne saken med ei klype salt.

Problemet er at dersom Fabregas har bestemt seg så vil en overgang skje om du vil eller ikke. Dersom Fabregas velger å ta en Adebayor så er det ingen vei tilbake.

 

forskjellen på Fabregas og Adebayor sitter mellom øra. Han vil respektere sin kontrakt, og vite at han vil komme til Barca en dag. Men jeg synes en prislapp på 80mill er helt grei - også kan de få prute ned til 55 og samtidig sende med Zlatan.

Link to comment
Share on other sites

forskjellen på Fabregas og Adebayor sitter mellom øra. Han vil respektere sin kontrakt, og vite at han vil komme til Barca en dag. Men jeg synes en prislapp på 80mill er helt grei - også kan de få prute ned til 55 og samtidig sende med Zlatan.

Zlatan vil nok aldri dra til Arsenal da hans lønnskrav kommer til å være utenfor alle grenser. Dessuten trur jeg ikke Wenger vil ha en egosentrisk holdningslammet spiller inn i troppen. Eneste klubben Barca kan få solgt Zlatan til er Man City. Og for min del kan søpla havna der. Zlatan tjener i følge FM 1 800 000 kr i uken.

Link to comment
Share on other sites

Barcelona satser på å signere Fabregas før slutten av uken.

 

Barcelona believe they can conclude the signing of Cesc Fábregas before the weekend after agreeing the basis of a contract with the midfielder.

 

- they face difficult negotiations with Arsenal.

 

The Catalan club is also ready to offer players in part-exchange.

 

Kilde: http://www.guardian.co.uk/football/2010/ma...abregas-arsenal

 

Barca har ikke lov til å ha samtaler med Fab før Arsenal godkjenner det, og ingenting tyder på at de har velsignet noen overgang. Hvis samtalene likevel har skjedd vil det virkelig bli bråk.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...