Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Vil jo gjerne høre begrunnelsen for ditt valg og meninger også :)

 

Tja, couldn`t care less, er vel mere mitt utgangspunkt her.

Hver og en får vel ha sin mening om Cesc Fabregas, jeg håper og tror han blir noen sesonger til og da er nok diskusjonen uaktuell.

Men selvfølgelig finnes det vel mennesker som ikke ser på andre enn seg selv som legender :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Vil jo gjerne høre begrunnelsen for ditt valg og meninger også :)

for å si det sånn. Hadde Cesc blitt i Barca til å begynne med kunne han fort ha blitt en "Merida". I Arsenal fikk han sjansen, han ble satset på, han får sinnsyke lønninger, han er kaptein og han er bare 23 år. At han (dersom det som står i media er sant) ønsker seg bort når han har 4 år igjen av kontrakten taler for egoisme. Han tenker på seg selv kontra klubben. Dette er ikke en legende verdig.

 

Pires, ønsket å bli i Arsenal, fikk ikke 2 års kontrakt selv om han virkelig fortjente det og dro noe motvillig. Gav alltid alt og ofret sine beste år i klubben. Helt klart en legende i mine øyne.

 

Henry, tett opp til legende, mister statusen hos meg for måten han forlot Arsenal på. Jeg er ingen fan av flørtinga han hadde med Barca, fikk visstnok 5 mill pund for å bli ett siste år, spilte dårlig siste sesongen da han hadde tankene ett annet sted. Argumentasjonen om at London by var for liten for han og eskona er ikke en legende verdig når alle vet at grunnen var at det ikke var grunnen til at han flyttet men at han heller ville spille for Barca.

 

Bergkamp, legende, for hans trofasthet og brillianse.

 

I mine øyne finnes mange flere legender. Lehmann, Seaman, Lukic, Adams, Bould, Keown, Winterburn osv osv er alle legender i mine øyne.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

for å si det sånn. Hadde Cesc blitt i Barca til å begynne med kunne han fort ha blitt en "Merida". I Arsenal fikk han sjansen, han ble satset på, han får sinnsyke lønninger, han er kaptein og han er bare 23 år. At han (dersom det som står i media er sant) ønsker seg bort når han har 4 år igjen av kontrakten taler for egoisme. Han tenker på seg selv kontra klubben. Dette er ikke en legende verdig.

 

Pires, ønsket å bli i Arsenal, fikk ikke 2 års kontrakt selv om han virkelig fortjente det og dro noe motvillig. Gav alltid alt og ofret sine beste år i klubben. Helt klart en legende i mine øyne.

 

Henry, tett opp til legende, mister statusen hos meg for måten han forlot Arsenal på. Jeg er ingen fan av flørtinga han hadde med Barca, fikk visstnok 5 mill pund for å bli ett siste år, spilte dårlig siste sesongen da han hadde tankene ett annet sted. Argumentasjonen om at London by var for liten for han og eskona er ikke en legende verdig når alle vet at grunnen var at det ikke var grunnen til at han flyttet men at han heller ville spille for Barca.

 

Bergkamp, legende, for hans trofasthet og brillianse.

 

I mine øyne finnes mange flere legender. Lehmann, Seaman, Lukic, Adams, Bould, Keown, Winterburn osv osv er alle legender i mine øyne.

 

BE

 

 

Så det faktum at en 15 år gammel gutt bryter opp fra barndomshjemmet hjemme i Barcelona for å dra til London for å spille fotball, erstatter Vieira på en slik måte at hele fotballverdenen sperrer øynene opp, er hovedårsaken til at Arsenal har blitt et av verdens mest attraktive klubber å se på og takker nei sesong etter sesong til sin barndomsklubb som samtidig er verdens mest attraktive klubb, ikke bør telle når man teller opp legender i Arsenal?

Vel vel, hver og en får ha sin egen mening...

Link to comment
Share on other sites

Uansett om Henry ønsket nye utfordringer eller kun var ute etter penger/Barcelona, synes jeg det er merkelig å ikke se på han som en legende for det han gav Arsenal. Kanskje den største spilleren i Arsenal sin historie.

 

 

Premier League-mester i 2002 og 2004

FA-cup-mester i 2002, 2003 og 2005

Toppscorer i Premier League i 2002, 2004, 2005 og 2006

 

Årets spiller i England (FWA) i 2003, 2004 og 2006 (eneste med tre seiere)

Årets spiller i England (PFA) i 2003 og 2004

Gullstøvelen for årets toppscorer i Europa i 2004 og 2005

Tidenes toppscorer i Arsenal.

 

Jaja, det er min mening iallefall.

Link to comment
Share on other sites

Uansett om Henry ønsket nye utfordringer eller kun var ute etter penger/Barcelona, synes jeg det er merkelig å ikke se på han som en legende for det han gav Arsenal. Kanskje den største spilleren i Arsenal sin historie.

Premier League-mester i 2002 og 2004

FA-cup-mester i 2002, 2003 og 2005

Toppscorer i Premier League i 2002, 2004, 2005 og 2006

 

Årets spiller i England (FWA) i 2003, 2004 og 2006 (eneste med tre seiere)

Årets spiller i England (PFA) i 2003 og 2004

Gullstøvelen for årets toppscorer i Europa i 2004 og 2005

Tidenes toppscorer i Arsenal.

 

Jaja, det er min mening iallefall.

 

 

Støttes ;)

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er vår mestscorende spiller gjennom alle tider en legende, det blir merkelig å ekskludere TH14.

 

Fabregas er også en legende i mine øyne, dette om han så reiser til Barca i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er vår mestscorende spiller gjennom alle tider en legende, det blir merkelig å ekskludere TH14.

Jeg har full forståelse for at folk mener Henry er en legende, men i mine skjeve hornhinneøyne er han ikke det.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg har full forståelse for at folk mener Henry er en legende, men i mine skjeve hornhinneøyne er han ikke det.

 

BE

 

 

Nå er det vel strengt tatt Fabregas dine skjeve hornhinneøyne burde konsentrert seg om i denne tråden.

Men når du ikke engang regner Titi som en legende er det vel like greit å avslutte den diskusjonen...

Link to comment
Share on other sites

Hva blir det neste? Fabianski utropt til legende status?

Mulig det blir det neste ja. Jeg tipper han blir førstekeeper neste sesong og storspiller, og jeg tror fort han kan være vår førstekeeper i mange år framover og det er fullt mulig han blir en legende for oss ja.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Mulig det blir det neste ja. Jeg tipper han blir førstekeeper neste sesong og storspiller, og jeg tror fort han kan være vår førstekeeper i mange år framover og det er fullt mulig han blir en legende for oss ja.

 

BE

 

 

Lord , have mercy.......

 

Om det skulle være noen fra egen stall så ville det være den yngre polakken med det umulige navnet Wojciech Szczesny som overtar trøye nr 1.... Men nå er vell topic Fabregas, så avslutter den diskusjonen i denne tråden....

 

Og Btw, Om ikke Fabregas fortjener legende status, eller Henry, da er det noe ille galt her......

Uansett om Fabby drar til Barcelona, eller blir, så er han blant de beste spillerne klubben har fostret siden Brady,Adams,Rocky. osv...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har full forståelse for at folk mener Henry er en legende, men i mine skjeve hornhinneøyne er han ikke det.

 

BE

 

sorry, men da må ha fryktelig skjeve horhinneøyne også.. ;)

 

Hvordan i all verden mener du Lehmann er en legende da??

En sinnatagg og rotekopp av en keeper som var godt stykke unna Seaman kvalitetsmessig.

Sier ikke han er dårlig og var riktig nok helten i en del kamper, men når vi snakker om helheten var han ingen spesielt stabil keeper og ihvertfall ingen legende.

 

Henry er kanskje tidenes beste Arsenal-spiller og resultatene/prestasjonene bekrefter vel det.

Er tydelig du vet hvorfor Henry forlot Arsenal, men hvis man leser litt artikler og hans sitater var det nok ikke helt det som du beskrev som var årsaken til hans exit.

Og hvis han var så dårlig siste sesongen som du beskriver, var det da så fælt at han dro? Jeg tror du glemmer at hele den sesongen var han mye plaget med skader. Likevel ble det 10 mål på 17 seriekamper...tja, ikke så verst det da??

Når han takket for seg hadde han nok oppnådd sitt beste i PL allerede. Ja, jeg ble ikke særlig fornøyd når han ble solgt, men det var mest pga. av den noe lave overgangssummen.

Den offisielle årsaken var vel at David Dein forsvant og usikkerhet rundt Wengers forlengelse av kontrakten.

Jeg personlig tror det var pga. skilsmissen og det faktum at foryngelsen i Arsenal-troppen kom veldig fram i lyset og trofèene uteble. Ok, han ville kanskje til Barca når tilbudet kom, men skulle det ødelegge hans legendestatus i Arsenal for det?

Henry er helt klar en legende og det er for meg uforståelig å påstå noe annet.

 

Fabregas slo gjennom i svært tidlig alder og om han ikke tolkes som legende i Arsenal pr. i dag vil ha det i ettertid. Tror desverre det er lenge til vi får se 16-åring av hans kaliber (den gang) i Arsenal igjen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener som flere andre at hvis Cesc går i sommer, er han fortsatt en legende i klubben. Ikke bare har han spilt stabilt godt i mange år, men han har aldri laget noe styr i media SELV. Han har ofte uttalt seg godt om Arsenal, og har gitt oss så mye. Jeg tror heller ikke at Cesc drar i sommer, bare så det er sagt. Cesc blir til han har vunnet Premier League med Arsenal. Jeg mener Cesc er den beste kapteinen vi kunne hatt nå! ;)

Og bare en siste ting til Barca; WE'VE GOT CESC FABREGAS !!!!

 

 

Håper på en avklaring før VM, både for Arsenals del og supportere som tydeligvis holder på å miste vettet ;)

Link to comment
Share on other sites

Cliff Bastin kom til klubben i 1929.

Han spilte frem til 1947.

Var med å vinne Fa-cupen to ganger og ligaen fem ganger.

Spilte 350 kamper og skåret 150 mål.

Kom tilbake etter en lang verdenskrig i Arsenaldrakta.

Med i Engelsk fotballs "Hall of fame"

 

Dette er en legende.

 

Du kan ikke bli en legende i Arsenal om du avslutter der før du er på topp og gir resten til en annen klubb.

Du kan ikke være legende både i Arsenal og Barcelona.

 

Vet at det er en statue av Bastin i Exeter. Han er nok en legende der også, men det handler like mye om at byen klarte å få frem en spiller i Arsenalklasse.

Exeter og Arsenal kan ikke sammenlines.

Det kan og skal Barcelona og Arsenal.

 

La oss skille mellom legender og helter.

En legende er en trofast helt.

Link to comment
Share on other sites

Cliff Bastin kom til klubben i 1929.

Han spilte frem til 1947.

Var med å vinne Fa-cupen to ganger og ligaen fem ganger.

Spilte 350 kamper og skåret 150 mål.

Kom tilbake etter en lang krig i drakta.

Med i Engelsk fotballs "Hall of fame"

 

Dette er en legende.

 

Du kan ikke bli en legende i Arsenal om du avslutter der før du er på topp og gir resten til en annen klubb.

Du kan ikke være legende både i Arsenal og Barcelona.

 

Vet at det er en statue av Bastin i Exeter. Han er nok en legende der også, men det handler like mye om at byen klarte å få frem en spiller i Arsenalklasse.

Exeter og Arsenal kan ikke sammenlines.

Det kan og skal Barcelona og Arsenal.

 

La oss skille mellom legender og helter.

En legende er en trofast helt.

 

Stort sett enig med deg der , men om du ser deg omkring, hvor mange er det som er i en og samme klubb idag over så mange år???

 

Idag er det svært skjelden at en spiller blir i klubben fra vogga til graven dsv.

Og da må vell "vedtektene" om hvordan man oppnår legendestatus i en klubb revideres?

Link to comment
Share on other sites

Det beste etter min mening ville vært å solgt Cesc for 500+ mill. Da kunne vi kjøpt en keeper, to stoppere og et anker. Det er bedre enn å kun kjøpe Chamakh pluss en stopper. Desverre tror jeg vi beholder en sur Cesc...

 

Beholder en sur Cesc? Jeg tviler sterkt på at Cesc er sur hvis han blir i Arsenal..

Han elsker klubben, jeg tror ikke at Cesc vil til Barca enda heller.

Link to comment
Share on other sites

Stort sett enig med deg der , men om du ser deg omkring, hvor mange er det som er i en og samme klubb idag over så mange år???

 

Idag er det svært skjelden at en spiller blir i klubben fra vogga til graven dsv.

Og da må vell "vedtektene" om hvordan man oppnår legendestatus i en klubb revideres?

 

Det er sjeldent at en spiller blir i samme klubb gjennom hele karrieren, men det føler jeg heller ikke er et kriterium. Henry er for meg en legende, han ga oss sine beste år, var en av verdens aller beste spillere på den tiden. Snakket positivt om Arsenal i alle sammenhenger og var med og bidro til at Arsenal vant trofèer.

 

Fabregas har vært en fantastisk spiller i Arsenal, men hvis han forlater oss nå så har han fortsatt sine beste år foran seg, og velger da å ikke spille disse i Arsenal. Ingen legende, men en stor Arsenalspiller har han vært.

Link to comment
Share on other sites

denne diskusjonen var fin helt til arshavin kom på banenmed personlige angrep på ben elfen. spydige kommentarer og hetsing. godt gjort å be han holde seg til topic når han snakker om det alle Andre gjør. han trenger virkelig en timeout.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Uansett om Henry ønsket nye utfordringer eller kun var ute etter penger/Barcelona, synes jeg det er merkelig å ikke se på han som en legende for det han gav Arsenal. Kanskje den største spilleren i Arsenal sin historie.

Premier League-mester i 2002 og 2004

FA-cup-mester i 2002, 2003 og 2005

Toppscorer i Premier League i 2002, 2004, 2005 og 2006

 

Årets spiller i England (FWA) i 2003, 2004 og 2006 (eneste med tre seiere)

Årets spiller i England (PFA) i 2003 og 2004

Gullstøvelen for årets toppscorer i Europa i 2004 og 2005

Tidenes toppscorer i Arsenal.

 

Jaja, det er min mening iallefall.

 

Godt for sjelen og lese! Henry er noe av det største som har skjed Arsenal! Og er meget stolt over å hatt en som kunne kalles for verdens beste spiller i sin tid!

 

Ang Cesc så vil han gå inn som en meget spesiell spiller for arsenal, men om 20 års tid så vil jeg nok ikke huske han som en av de største(hvis han drar nå) som har spilt for arsenal. For å bli en av de største eller bli annsett som en legende i en klubb så mener jeg at den spilleren bør være i arsenal under sin beste periode og ikke minst sørge for at han er med på å vinne noe med klubben. Ikke alltid like enkelt, så mht til Fabregas så blir det nok opp til en og hver om han kan settes i samme klubb som Brady, Adams, Bergkamp, Vieira og Henry. For meg så må han nok bli i klubben, isåfall ut kontrakt tiden sin og sørge for at klubben vinner trofeer, for det er det legender gjør ;)

Link to comment
Share on other sites

denne diskusjonen var fin helt til arshavin kom på banenmed personlige angrep på ben elfen. spydige kommentarer og hetsing. godt gjort å be han holde seg til topic når han snakker om det alle Andre gjør. han trenger virkelig en timeout.

Det er bare å overse arshavin, og håpe våre motstandere følger mitt eksempel neste sesong :-)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Cliff Bastin kom til klubben i 1929.

Han spilte frem til 1947.

Var med å vinne Fa-cupen to ganger og ligaen fem ganger.

Spilte 350 kamper og skåret 150 mål.

Kom tilbake etter en lang verdenskrig i Arsenaldrakta.

Med i Engelsk fotballs "Hall of fame"

 

Dette er en legende.

 

Du kan ikke bli en legende i Arsenal om du avslutter der før du er på topp og gir resten til en annen klubb.

Du kan ikke være legende både i Arsenal og Barcelona.

 

Vet at det er en statue av Bastin i Exeter. Han er nok en legende der også, men det handler like mye om at byen klarte å få frem en spiller i Arsenalklasse.

Exeter og Arsenal kan ikke sammenlines.

Det kan og skal Barcelona og Arsenal.

 

La oss skille mellom legender og helter.

En legende er en trofast helt.

 

 

Bastin er en legende i Arsenal, ingen tvil, på samme måte som at det selvfølgelig ikke er noen tvil om at Henry er en legende.

Men et bevis på at verden har forandret seg siden Bastins dager er vel det faktum at Cesc allerede har spilt 267 kamper for oss i en alder av 23 år.

Bastin spilte som du skriver 350 kamper i løpet av hele perioden han var i Arsenal.

Ellers blir det veldig vanskelig å sammenligne en gutt fra Barcelona med Bastin.

Tviler vel på at vår legende fra førkrigs-tiden ble lokket med lukrative betingelser i Barcelona også...

Vi trenger vel ikke gå lenger tilbake enn de glade 70-årene før verden var slik at spillere stort sett holdt seg til sin egen klubb hele karrieren, på mange måter en mere ryddig og behagelig verden, men slik er det altså ikke lenger.

I løpet av 80 og 90-tallet ble det veldig vanlig å hente spillere fra andre land og verdensdeler og dermed forsvant også en god del av den intense klubbfølelsen bl.a Bastin og andre som spilte fotball for en generasjon siden hadde.

Jeg kan godt forstå at noen mener at spillere bør være en lengre periode av karrieren sin for å bli kalt legende, men i Cesc sitt tilfelle mener jeg man bommer litt akkurat her, gutten har allerede vært her i 7 år og blir sannsynligvis noen år til, definitivt en Arsenal-legende!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...