Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Jeg begynner å få et håp om at Fabregas blir i Arsenal. Ser ut som Wenger setter ned foten og stopper overgangen.

 

Her er siste nytt.

 

DAILY MIRROR

* Arsene Wenger has drawn up battle lines and is insisting that Arsenal will not allow Cesc Fabregas to leave.

 

DAILY MAIL

 

* Arsenal last night hit back at Barcelona as they battle to cling on to their talismanic skipper Cesc Fabregas - demanding a transfer fee in the region of £80million.

Link to comment
Share on other sites

Tv2Sporten skriver dette:

 

- Det er fantastiske nyheter at han ønsker å komme her og jeg tror at en dag vil Cesc havne i Barca. Men det som teller er Arsenal og hva de bestemmer seg for. De mener han er en veldig viktig spiller for dem og vi må respektere det. Jeg skulle ønske han kom så fort som mulig, men vi må respektere Arsenals ønsker og den kontrakten han har. Noen ganger får ikke spillerne viljen sin fordi de er under kontrakt, uttalte sportsdirektør Txiki Begiristain onsdag.

 

Respekt? Hvor faen er respekten deres?!

Om dere sier at dere har respekt, hvorfor kommer det daglig nye rykter om at Cesc skal dra til dere da? Og at dere stadig snakker så mye bullshit om at "Cesc kommer" "Vi kan signere han i slutten av uken" osv osv.

Det er ikke respekt i det hele tatt!

 

Vår gode formann Peter Hill-Wood sier dette:

-Vi er ikke i nærheten av å være interessert i å selge ham, sier klubbformann Peter Hill-Wood til Daily Star.

 

Og når klubbformannen vår sier dette, så får jeg mer å mer følelse på at han blir.

Link to comment
Share on other sites

Men vil vi verkeleg ha ein kaptein som vil vekk frå klubben...?

Tja, er mitt svar som egentlig er fullt av selvmotsigelser.

 

Selvsagt ønsker vi å beholde Fabregas, men er det lurt å tvinge han til å bli, til det svarer jeg litt mindre entusiastisk.

 

Jeg ser egentlig ikke vitsen med å beholde en spiller som ikke vil være her, men samtidig bør Arsenal sette hardt mot hardt. Det værste Arsenal kan gjøre er å være den snille gutten i klassen, når det gjelder overgangen. Hvis Barcelona har hatt forhandlinger med Fabregas uten tillatelse fra Arsenal, så bør det svi økonomisk både for Barcelona og forsåvidt også for Fabregas. Arsenal bør stå hardt på for å få en best mulig kompensasjon ved en slik overgang.

 

Det har vært noe snakk om at Fabregas f.eks. kan kjøpe seg ut av kontrakten for en "rimelig" penge, teoretisk er det vel kanskje mulig, men samtidig svært usannsynlig. Fifa's artikkel 17 har blitt brukt av en (eller noen få) spiller(e) som ikke har spilt så mange av kampene i den aktuelle sesongen. Det er likevel ikke så lett å bruke den som det kan virke, og jeg tror at alle store klubber vegrer seg for å signere en spille som prøver å bruke denne klausulen. Hvis f.eks. Barcelona signerer en Fabregas som benytter denne klausulen, så åpner klubben egentlig for at egne spillere som er misfornøyde også vil benytte klausulen, så Barca ville ha alt å tape på å involvere seg i en slik overgang.

 

Samtidig som jeg sier at Arsenal må sette hardt mot hardt, så ser jeg som sagt ikke vitsen med å beholde en spiller som ikke er motivert for å spille for oss.

For å bruke Henry som et eksempel (nei, jeg beskylder ikke han for å ikke være motivert det siste året), så er det mange som var uenige i at han ble solgt til Barcelona. Jeg vi nå i ettertid ta på meg "etterpåklokskaps"-kappen og si at vi solgte han for seint. Det er påstått at Barcelona ville gi en betydelig større sum for han året før han forlot han, og til tross for hans fantastiske karriere hos oss, så synes jeg på ingen måte at han siste sesong var blandt hans beste sesonger i klubben og at vi kanskje derfor ikke hadde savnet han så mye da (mange er uenige med meg der sannsynligvis).

 

Som sagt ett innlegg fullt av selvmotsigelser. Min konklusjon følgende: Ønsker vi å beholde Cesc, svaret er JA. Bør vi beholde han HVIS han vil forlate oss, svaret er NEI (men det må svi for Barca).

 

 

EDIT: skrivefeiler

Link to comment
Share on other sites

Er det bare meg, eller går alltid tidligere arsenal legende imot klubben hele tiden..spesielt Ian Wright ?...

 

Former Arsenal Stars Ian Wright & Perry Groves Believe Cesc Fabregas Will Leave For Barcelona

Arsene Wenger faces battle to keep his captain...

http://www.goal.com/en/news/9/england/2010...es-believe-cesc

 

 

Hehe Wright har alltid vært fritalende, men av en eller annen grunn føler jeg at han sier det ikke for å svekke Arsenal men for å sette ting på spissen og vekke en reaksjon til å ta tak i ting.

Link to comment
Share on other sites

Leste ett eller annet rykte her i går om at "Barcelona urges Fabregas to go public." Det er jo ikke usannsynlig at det er hold i at Fabregas skal bort, men går han ut i pressen og sier han vil bort så er dette ekstremt ødeleggende for Arsenal i forhold til forhandlinger. Dette vil kun være med og presse prisen ned i mine øyne. Mitt håp er at Arsenalfor en gangs skyld er knallharde i denne saken. Arsenal bør kreve minimum 500 mill, eller så får bare Fabregas bli i klubben mot sin vilje.

Link to comment
Share on other sites

Leste ett eller annet rykte her i går om at "Barcelona urges Fabregas to go public." Det er jo ikke usannsynlig at det er hold i at Fabregas skal bort, men går han ut i pressen og sier han vil bort så er dette ekstremt ødeleggende for Arsenal i forhold til forhandlinger. Dette vil kun være med og presse prisen ned i mine øyne. Mitt håp er at Arsenalfor en gangs skyld er knallharde i denne saken. Arsenal bør kreve minimum 500 mill, eller så får bare Fabregas bli i klubben mot sin vilje.

Enig. Arsenal må stå på kravene. Kan ikke selge en så god og ung spiller til under 500mill. Virker også slik at forhandlingene ikke kommer igang fordi Arsenal står på kravene.

 

Her forresten noen kilder om at Fabregas muligens skal ut i pressen for å få forhandlingene igang.

DAILY MAIL

* Cesc Fabregas is coming under pressure to publicly declare his wish to join Barcelona as the impasse with Arsenal showed no signs of ending yesterday.

 

DAILY STAR

* Arsenal were last night still waiting for an official approach for Cesc Fabregas amid claims Barcelona cannot afford him.

Link to comment
Share on other sites

Fra Independent:

 

The Barcelona president Joan Laporta last night suggested Arsenal were overpricing Cesc Fabregas because he had left them for next to nothing seven years ago and has won next to nothing in the way of major honours since.

 

With Barcelona's £30m evaluation of Fabregas still £20m short of the sum Arsène Wenger wants to receive for his talisman, Laporta said: "We are not going to pay more than we think is normal and logical. You have to take into account what he has won and the needs of both clubs. There are various ways of coming to the right price for a player who was raised by Barcelona."

The insinuation from the Barcelona president is that Fabregas was already formed as a player when he was whisked away by Wenger in 2003 and that having won nothing more than an FA Cup medal since it would be unreasonable to ask for a single euro more than the £30m Real Madrid paid Liverpool for Xabi Alonso last season.

 

Arsenal are unlikely to be moved by calls for them to lower their asking price as some sort of delayed compensation for taking Fabregas so cheaply as a 16-year-old. They would also point out that Alonso is five years older than their player and therefore, unlike Fabregas, had no real sell-on value when Real signed him last summer.

 

The stalemate is expected to run into next week when Fabregas will be at Spain's training camp in Madrid, having been named in Vicente Del Bosque's 23-man squad for the World Cup. Barça hope a steady flow of Fabregas interviews to the Spanish press repeating his preference to join them this summer will make it increasingly implausible that Arsenal will keep him against his will.

 

Recent precedents, however, give some hope to Arsenal fans hoping he stays for another season – David Villa's move to Barcelona, Cristiano Ronaldo's switch to Real Madrid and Thierry Henry's transfer to Barça were all delayed a year before being finalised, although Henry's last season in north London left some Arsenal fans wishing he had left the previous summer.

 

Her antyder altså klasseløse Laporta at Barca har rett på avslag i prisen på grunn av at Cesc har en fortid i klubben. Han argumenterer også med at Cesc ikke har vunnet noen store titler med Arsenal.

Fy f**n for en skitten klubb! Ikke det spor bedre enn Real, Chelsea og City.

 

En debattant på Arsenal-manias forum oppsummerer det best:

 

I'm gonna send Big Sol and Tom round to smash the living f**k out of your f****g cunting c**t looking c**t of face you greesy f****g cunting c**t for disrespecting the Arsenal. Oh and were gonna run Busquets over to give him something to f****g roll around and cry about. Tell Pique to expect some mail shortly and to open it surrounded by all your other cunting Barca c**nts, make sure Laporta is there, wouldn't want that f*r missing out.

Link to comment
Share on other sites

Også en interessant artikkel:

 

http://arsenal-mania.com/articles/3108598/...ut-nothing.html

 

Let's get something straight first. This all started when some Spanish journalist who claims good sources within the modern game said that Fabregas had met with Wenger and demanded a transfer to Barcelona.

 

Demanded. Can you imagine Cesc doing that? We know that Fabregas met with Wenger, flew all the way back from Barcelona where he was receiving treatment, in fact. But it's not uncommon for employers to meet their employees, especially as that employee is still very much injured and has a decent chance of playing in a World Cup campaign next month!

 

Peter Hill-Wood:

 

http://www.goal.com/en/news/9/england/2010...c-fabregas-from?

Link to comment
Share on other sites

Fler enn meg som er lei ryktene? En av de bedre reklamefilmene jeg har sett, for å koble av litt:

http://www.youtube.com/watch?v=idLG6jh23yE

 

Han har bare en liten bi/statistrolle, men veldig morsom for det!

Trenger litt avkobling fra alle ryktene! Barcelona kan kysse meg i ræva! Makan til frekke personer uten respekt har jeg ikke sett på en stund!

 

EDIT:

Og hvis dette stemmer, må jeg innrømme at jeg føler litt skadefryd, og at det kan stikke kjepper i hjulene for den påståtte overgangen:

http://msn.tv2sporten.no/fotball/-barcelon...ld-3212251.html

Link to comment
Share on other sites

Om det ikke blir en avtale med Barcelona, trenger vi en god og troverdig grunn for det som har skjedd.

Vanskelig med en kaptein og stjerne som signaliserer, om det er riktig det vi leser, at han vil vekk.

Må i så fall ta en Gerrard eller helt tilbakevise at han skal ha vært så tydelig på et ønske om overgang.

Hvordan vil Emirates ta han i mot?

Vil vi få en ny kaptein uansett?

Handler mye om klokt diplomati dette.

Link to comment
Share on other sites

Av en eller annen grunn har jeg Jamie Sanderson på facebook. (Skaperen av den meget troverdige youngguns bloggen.) Han har ofte statusoppdateringer som omhandler Arsenal, og jeg har ennå ikke opplevd at han har hatt feil. Hvilke kontakter han spiller på er usikkert, men de virker å være rimelig godt implantert i systemet. Dette er hans siste oppdatering, 11 timer siden;

Barcelona are in negotiations with Arsenal over Cesc Fàbregas, technical secretary Txiki Begiristain has confirmed. However, they have not spoken to the player, despite media speculation, and won't until a fee is agreed.

Link to comment
Share on other sites

Av en eller annen grunn har jeg Jamie Sanderson på facebook. (Skaperen av den meget troverdige youngguns bloggen.) Han har ofte statusoppdateringer som omhandler Arsenal, og jeg har ennå ikke opplevd at han har hatt feil. Hvilke kontakter han spiller på er usikkert, men de virker å være rimelig godt implantert i systemet. Dette er hans siste oppdatering, 11 timer siden;

Barcelona are in negotiations with Arsenal over Cesc Fàbregas, technical secretary Txiki Begiristain has confirmed. However, they have not spoken to the player, despite media speculation, and won't until a fee is agreed.

Liker dette svært dårlig. Vil gjerne ha med Fabregas på laget et par år til.

Link to comment
Share on other sites

Om det ikke blir en avtale med Barcelona, trenger vi en god og troverdig grunn for det som har skjedd.

Vanskelig med en kaptein og stjerne som signaliserer, om det er riktig det vi leser, at han vil vekk.

Må i så fall ta en Gerrard eller helt tilbakevise at han skal ha vært så tydelig på et ønske om overgang.

Hvordan vil Emirates ta han i mot?

Vil vi få en ny kaptein uansett?

Handler mye om klokt diplomati dette.

 

 

Cesc har vært så tydelig angående dette at jeg blir litt forundret over alle disse spekulasjonene.

Han har alltid uttrykt et ønske om å få reise hjem i løpet av karrieren, og det handler vel om en klubb som de aller fleste fotballspillere ønsker å spille for.

Hans kompiser fra oppveksten spiller der, hans familie bor der.

Ingen kan vel være overrasket over spillerens ønske i dette tilfellet?

Samtidig har han uttrykt utallige ganger at han trives vanvittig godt i Arsenal, føler en sterk tilhørighet her, har veldig godt forhold til både manager og fans, og at han ikke har noe som helst hastverk med å komme tilbake til Barca.

Dette er utgangspunktet.

Så har Barca selvfølgelig meldt sin interesse som vanlig, de har vel gjort det i de siste 5-6 overgangsvinduene, og hvem kan vel klandre dem for det??

Fabregas har utviklet seg i Arsenal til å bli en av verdens aller beste spillere og når han samtidig kommer fra Barcelona er det helt naturlig etter min mening at klubben ønsker ham velkommen tilbake.

Situasjonen er imidlertid den at Arsenal IKKE ønsker å selge Cesc på det nåværended tidspunkt, noe som betyr at Barca må respektere Arsenals ønske og ikke starte forhandlinger med spilleren.

Videre forventer jeg at Fabregas forholder seg til sin kontrakt med Arsenal profesjonelt og fullfører sin kontrakt hvis Arsenal ønsker det.

Spørsmålet som kan være interessant å diskutere er hva som lønner seg for Arsenal FC i en slik situasjon.

Når lønner det seg å selge vår juvel?

Dette dreier seg selvsagt om overgangssum, kontraktslengde, motivasjon til spiller og sist men ikke minst klubbens situasjon.

Hvor avhengige er vi av Cesc per i dag?

Hvem kan erstatte ham i laget, har Wenger noen gode kjøp på hånden?

Hvor mye får vi for ham om vi selger ham nå, neste sesong om to sesonger osv?

Hvor stor tillit har Wenger til at Cesc er toppmotivert for en ny sesong i Arsenal?

Fransesc Fabregas kommer til å være en helt og en legende i mine øyne uansett utfall av denne situasjonen.

Link to comment
Share on other sites

Cesc har vært så tydelig angående dette at jeg blir litt forundret over alle disse spekulasjonene.

Han har alltid uttrykt et ønske om å få reise hjem i løpet av karrieren, og det handler vel om en klubb som de aller fleste fotballspillere ønsker å spille for.

Hans kompiser fra oppveksten spiller der, hans familie bor der.

Ingen kan vel være overrasket over spillerens ønske i dette tilfellet?

Samtidig har han uttrykt utallige ganger at han trives vanvittig godt i Arsenal, føler en sterk tilhørighet her, har veldig godt forhold til både manager og fans, og at han ikke har noe som helst hastverk med å komme tilbake til Barca.

Dette er utgangspunktet.

Så har Barca selvfølgelig meldt sin interesse som vanlig, de har vel gjort det i de siste 5-6 overgangsvinduene, og hvem kan vel klandre dem for det??

Fabregas har utviklet seg i Arsenal til å bli en av verdens aller beste spillere og når han samtidig kommer fra Barcelona er det helt naturlig etter min mening at klubben ønsker ham velkommen tilbake.

Situasjonen er imidlertid den at Arsenal IKKE ønsker å selge Cesc på det nåværended tidspunkt, noe som betyr at Barca må respektere Arsenals ønske og ikke starte forhandlinger med spilleren.

Videre forventer jeg at Fabregas forholder seg til sin kontrakt med Arsenal profesjonelt og fullfører sin kontrakt hvis Arsenal ønsker det.

Spørsmålet som kan være interessant å diskutere er hva som lønner seg for Arsenal FC i en slik situasjon.

Når lønner det seg å selge vår juvel?

Dette dreier seg selvsagt om overgangssum, kontraktslengde, motivasjon til spiller og sist men ikke minst klubbens situasjon.

Hvor avhengige er vi av Cesc per i dag?

Hvem kan erstatte ham i laget, har Wenger noen gode kjøp på hånden?

Hvor mye får vi for ham om vi selger ham nå, neste sesong om to sesonger osv?

Hvor stor tillit har Wenger til at Cesc er toppmotivert for en ny sesong i Arsenal?

Fransesc Fabregas kommer til å være en helt og en legende i mine øyne uansett utfall av denne situasjonen.

 

 

Vel, hvis Cesc blir hos oss, men har tankene sine i Barca blir det nok varierende prestasjoner fra den kanten også..uansett hvor god han måtte være.

Jeg tror ikke Cesc har noe problemer med å spille videre for Arsenal, men hvis han føler det er mer riktig å reise er det ikke noe vi kan styre.

Vi vet jo Wenger aldri beholder spillere som ikke vil være i Arsenal.

 

Hva som skjer bak kulissene er ikke godt å si, men mediene er vel neppe helt på jordet at noe foregår. Representantene fra Barca driver tydeligvis å påvirker situasjonen via media, men det er jo sånn de driver forretninger og påstår samtidig de er respektfull. Helt utrolig! :D

 

Om vi beholder Cesc èn sesong og selger han neste sommer ser jeg ingen grunn til at han skal falle så mye i verdi ift. nå. Han er 23 år og har fortsatt 10 gode år igjen på fotballbanen og blir jo ikke akkurat dårligere for hver sesong. £50 mill. eller mer er uansett et minimum selv om kontrakten vil være ett år kortere.

Men jeg frykter han blir solgt for mindre.. :)

 

Syns det bør komme noe offisielt fra Fabregas eller Arsenal snart for denne ventingen fører bare til mer usikkerhet og spekulasjoner. skal han selges bør vi få en rask avklaring så vi kan hente erstatter før VM. Skal han ikke selges, vel da bør de si det da og ønske alle en god sommer!

Link to comment
Share on other sites

Helt ja, legende nei - ikke ennå. Det skal mer til enn som så. Forøvrig synes jeg lydene fra Barca og kortene de har på hånd er ganske pinglete. Antar dette fisler ut i ingenting denne gangen.

En grei oppsummering dette.

Skal noe til å bli en legende.

Ikke så mange av dem.

Link to comment
Share on other sites

Alltid iriterenes at Barca skal hente de beste spilleren våres, begyner å bli en bra liste nå med mange go spillere som har gått til Barca. Det som er det rareste er jo at ingen av spillere har blomstra i Barca drakta, de fleste spillere har bare blitt dårligere en de var i Arsenal. Eneste jeg frykter er at Arsenal selger spilleren sinne for en del mindre penger en Barca egentlig burde betalt for dem.

Link to comment
Share on other sites

Det med at ingen har bemerket seg noe særlig i Barca har nok noe med å gjøre at det ikke er managerene som handler spillere, var vel Petit som kom til Barca og fikk beskjeden at treneren ikke visste hvilken posisjon han spilte! Dessuten vil jeg påpeke at antallet spillere som lykkes i både spansk og engelsk fotball er liten.

 

Tror også at Wenger sitt system gjør at alle spillerne spiller hverandre gode, og så må man se på reglene innen feks kosthold som hjelper spillerne å spille godt uke etter uke som kanskje ikke er så mye lagt vekt på der, dette kan være grunnen til at noen av spillerne som har vært stjerner på Highbury/Emirates ikke lykkes så godt andre steder

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...