Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Noen som vet hvor lang kontrakt han har i Arsenal?

 

Har vel kontrakt til 2014, men det ryktes at den ble forlenget til 2015 i vinter inkl. et solid lønnshopp.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Helt ja, legende nei - ikke ennå. Det skal mer til enn som så. Forøvrig synes jeg lydene fra Barca og kortene de har på hånd er ganske pinglete. Antar dette fisler ut i ingenting denne gangen.

 

 

Det er vel selvfølgelig opp til hver enkelt hva man kaller en legende.

I mine øyne er Fabregas en Arsenal-legende i kraft av det nivået og den høyden han har dratt Arsenal til.

Både når det gjelder nivå på banen og utenfor banen.

Kort og godt en uforglemmelig spiller for meg, uansett om vi velger å selge han nå.

Link to comment
Share on other sites

Om Fabregas reiser til Spania i sommer, så vil han for meg være en legende.

23 år gammel, og allerede vært en fast brikke på laget i 6 sesonger. Holdt et nivå i øverste klasse år etter år, og dette allerede i sin unge alder.

 

En stor spiller, både på og utenfor banen.

Nei, for meg blir han en legende. Hvorfor ikke?

Spilt like mange sesonger som Pires gjorde i klubben, og skal det være noen forskjell på at laget vant flere pokaler for å få en "legende"-status?

 

Begge disse spillerene har holdt et fantastisk nivå på sine prestasjoner sesong etter sesong, og alle fortjener for meg legende-statusen. Aldri noen skandaler utenfor banen i sine Arsenal-karrierer, og stod frem som spillere som elsket fotballen og som presterte kamp etter kamp på et ekstremt høyt nivå på områder som: teknikk, spilleforståelse, overblikk, skudd, pasninger, vilje, og magiske øyeblikk.

 

Tror likevel at Fabregas får flere sesonger i den fantastiske røde og hvite drakta, og vil toppe heile skjiten <_<

Link to comment
Share on other sites

In September 2006, with six years left on his deal, Arsenal offered a new five-year deal (with an option to extend by a further three years) to the midfielder, which he signed on 19 October 2006.[23] While the contract was unusually long, Fàbregas cited Arsenal's playing style and Wenger as reasons for his long-term commitment to the club.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Cesc_Fàbregas

 

Arsenal midfielder Cesc Fabregas has signed a new eight-year contract.

 

Slik jeg forstår dette så har han en kontrakt med oss til 2014. Jeg ser ingen grunn til at vi skal selge han. Det er på tide vi står opp mot antatt større klubber, vi er ikke en farmerklubb for noen.

Link to comment
Share on other sites

In September 2006, with six years left on his deal, Arsenal offered a new five-year deal (with an option to extend by a further three years) to the midfielder, which he signed on 19 October 2006.[23] While the contract was unusually long, Fàbregas cited Arsenal's playing style and Wenger as reasons for his long-term commitment to the club.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Cesc_Fàbregas

 

Arsenal midfielder Cesc Fabregas has signed a new eight-year contract.

 

Slik jeg forstår dette så har han en kontrakt med oss til 2014. Jeg ser ingen grunn til at vi skal selge han. Det er på tide vi står opp mot antatt større klubber, vi er ikke en farmerklubb for noen.

 

 

Jeg kan være tilbøyelig til å være enig med deg, men slett ikke for enhver pris.

Dette har veldig mye med hvordan innstillingen til Cesc er og om han klarer å nullstille og være toppmotivert for neste sesong.

Hvis han ikke er det tror jeg det lønner seg å selge nå, cashe inn og bruke pengene på toppmotiverte toppspillere som ønsker å spille for oss.

Link to comment
Share on other sites

En dag stikker Cesc til Barca, det er bare et spørsmål om tid. Men jeg tror ikke han reiser i sommer. Han skylder oss mer enn det. Noe mange lurer på er hvem som skal ta over når han bestemmer seg for å forlate oss. Jeg mener at vi burde lete i egne rekker. Henri Lansbury, Jack Wilshere og Aaron Ramsey mener jeg burde ta over den rollen etterhvert. Hvorfor? De to første er lokale, og sannsynligvis mer lojale. Ramsey virker også som en veldig lojal spiller. Disse tre spillerne kan alle finne på å bli i Arsenal hele karrieren, og jeg er sikker på at minst én av dem kommer til å bli verdensklasse.

 

Wenger har latt Cesc spille fast siden han var 17 år. Takket være Arsenal har Cesc blitt en av verdens aller ypperste spillere. Det minste vi burde forlange er at han er i klubben frem til en av disse tre er klare til å ta over.

Link to comment
Share on other sites

Blir han solgt så blir han solgt, ingen krise isolert sett det heller. Poenget mitt er at vi nå har bånnsolid økonomi og vi trenger ikke stå med lua i hånda når RM, Barca eller andre vil ha våre spillere. Det er på tide vi tar noen "kamper" med lag som vil ha våre spillere slik at ingen tror de kan plukke opp våre gutter for småpenger. £30 mill for Fabregas er et skambud slik jeg ser det.

 

Jeg håper klubben setter hardt mot hardt og tvinger han til å bli i noen år til, så får vi heller selge han da hvis han ikke forlenger kontrakten ytterligere.

Link to comment
Share on other sites

En dag stikker Cesc til Barca, det er bare et spørsmål om tid. Men jeg tror ikke han reiser i sommer. Han skylder oss mer enn det. Noe mange lurer på er hvem som skal ta over når han bestemmer seg for å forlate oss. Jeg mener at vi burde lete i egne rekker. Henri Lansbury, Jack Wilshere og Aaron Ramsey mener jeg burde ta over den rollen etterhvert. Hvorfor? De to første er lokale, og sannsynligvis mer lojale. Ramsey virker også som en veldig lojal spiller. Disse tre spillerne kan alle finne på å bli i Arsenal hele karrieren, og jeg er sikker på at minst én av dem kommer til å bli verdensklasse.

 

Wenger har latt Cesc spille fast siden han var 17 år. Takket være Arsenal har Cesc blitt en av verdens aller ypperste spillere. Det minste vi burde forlange er at han er i klubben frem til en av disse tre er klare til å ta over.

 

 

Kloke ord professor, men jeg frykter at det kan føles som en nedtur hvis overgangen går i vasken nå...

I så fall bør han erstattes med nye sultne spillere.

Jeg håper selvfølgelig at han blir og opptrer sultent ut over høsten, frykter imidlertid at tiden sammen med landslaget og masse Barca-spillere i VM kommer til å ødelegge den muligeheten...

For øvrig enig i at vi har spillere i egne rekker som en vakker dag kan klare å gjøre jobben.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel selvfølgelig opp til hver enkelt hva man kaller en legende.

I mine øyne er Fabregas en Arsenal-legende i kraft av det nivået og den høyden han har dratt Arsenal til.

Både når det gjelder nivå på banen og utenfor banen.

Kort og godt en uforglemmelig spiller for meg, uansett om vi velger å selge han nå.

Helt enig. Fabregas har gitt Arsenal ekstremt mye siden han kom til klubben.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener som flere andre at hvis Cesc går i sommer, er han fortsatt en legende i klubben. Ikke bare har han spilt stabilt godt i mange år, men han har aldri laget noe styr i media SELV. Han har ofte uttalt seg godt om Arsenal, og har gitt oss så mye. Jeg tror heller ikke at Cesc drar i sommer, bare så det er sagt. Cesc blir til han har vunnet Premier League med Arsenal. Jeg mener Cesc er den beste kapteinen vi kunne hatt nå! :)

Og bare en siste ting til Barca; WE'VE GOT CESC FABREGAS !!!!

Link to comment
Share on other sites

Cesc vil nok aldri bli glemt. Å spille fast for et av verdens beste lag er ganske sykt når en er 17 år. Men vil han bli en legende som blir nevnt i samme åndedrag som Thierry Henry, Tony Adams, Dennis Bergkamp og Patrick Vieira? Tror ikke det, gitt. Spesielt ikke når han forlater klubben som har gjort ham til den han er i så ung alder.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel selvfølgelig opp til hver enkelt hva man kaller en legende.

I mine øyne er Fabregas en Arsenal-legende i kraft av det nivået og den høyden han har dratt Arsenal til.

Både når det gjelder nivå på banen og utenfor banen.

Kort og godt en uforglemmelig spiller for meg, uansett om vi velger å selge han nå.

 

I så fall finnes det vanvittig mange legender der ute. Nei, her må noen stramme inn legendebegrepet.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel selvfølgelig opp til hver enkelt hva man kaller en legende.

I mine øyne er Fabregas en Arsenal-legende i kraft av det nivået og den høyden han har dratt Arsenal til.

Både når det gjelder nivå på banen og utenfor banen.

Kort og godt en uforglemmelig spiller for meg, uansett om vi velger å selge han nå.

Legende i en alder av tjue tre år høres noe rart ut.

Vi snakker om en guttunge.

Og i alle fall om en fremdeles er i levende livet.

Helt ja -legende nei.

 

Men vi legger jo forskjellige definisjoner og begrensninger inn i begrepene vi bruker.

Link to comment
Share on other sites

Cesc vil nok aldri bli glemt. Å spille fast for et av verdens beste lag er ganske sykt når en er 17 år. Men vil han bli en legende som blir nevnt i samme åndedrag som Thierry Henry, Tony Adams, Dennis Bergkamp og Patrick Vieira? Tror ikke det, gitt. Spesielt ikke når han forlater klubben som har gjort ham til den han er i så ung alder.

 

Henry spilte to sesonger mer enn det Fabregas har gjort til nå, så da må kanskje grensen for å gå inn under "legende" være at man har spilt i klubben enten 7 eller 8 sesonger?

Eller, må man ha passert en viss alder?

 

Mange (inkludert meg) ser Pires som en legende, og da er det naturlig at Fabregas også blir under samme kategori:

- Like mange sesonger i drakta, det skille faktisk 2 kamper frem til nå

- Eksepsjonelt høyt fotball-nivå på sine prestasjoner, ren klasse.

- Begge var/er like sympatiske utenfor fotballbanen, aldri noen skandaler.

 

Synes det blir feil å gå på alder, når man skal bestemme hvem som fortjener å være en legende. Hvordan avskrive Fab, når Pires er for mange?

 

Uansett, Fabregas blir et par år til :)

Link to comment
Share on other sites

Henry spilte to sesonger mer enn det Fabregas har gjort til nå, så da må kanskje grensen for å gå inn under "legende" være at man har spilt i klubben enten 7 eller 8 sesonger?

Eller, må man ha passert en viss alder?

 

Mange (inkludert meg) ser Pires som en legende, og da er det naturlig at Fabregas også blir under samme kategori:

- Like mange sesonger i drakta, det skille faktisk 2 kamper frem til nå

- Eksepsjonelt høyt fotball-nivå på sine prestasjoner, ren klasse.

- Begge var/er like sympatiske utenfor fotballbanen, aldri noen skandaler.

 

Synes det blir feil å gå på alder, når man skal bestemme hvem som fortjener å være en legende. Hvordan avskrive Fab, når Pires er for mange?

 

Uansett, Fabregas blir et par år til :)

 

Forskjellen på Pires og Fabregas er også at Pires ga sine beste fotballår for Arsenal.

Pires var en av de untouchables som gjorde noe unikt for Arsenal FC.

Derfor er det en av årsakene til at disse spillerne tross alt har blitt legender.

 

Klart det er forskjellige definisjoner på hva en legende er. Fabregas er ikke innenfor

legendebegrepet mitt når det gjelder Arsenal. En fantastisk fotballspiller bevares,

men jeg vil fortsatt se at han gjør som han sier at han skal vinne trofeer med

Arsenal som kaptein. Ikke at han muligens stikker fordi han ikke tror han kan

vinne trofeer med Arsenal.

Der er forskjellen mellom han Vieira,Pires,Bergkamp og Henry for å nevne noen.

Og som ga sine beste fotballår for klubben de elsker.

Det er legendestatus i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen på Pires og Fabregas er også at Pires ga sine beste fotballår for Arsenal.

Pires var en av de untouchables som gjorde noe unikt for Arsenal FC.

Derfor er det en av årsakene til at disse spillerne tross alt har blitt legender.

 

Klart det er forskjellige definisjoner på hva en legende er. Fabregas er ikke innenfor

legendebegrepet mitt når det gjelder Arsenal. En fantastisk fotballspiller bevares,

men jeg vil fortsatt se at han gjør som han sier at han skal vinne trofeer med

Arsenal som kaptein. Ikke at han muligens stikker fordi han ikke tror han kan

vinne trofeer med Arsenal.

Der er forskjellen mellom han Vieira,Pires,Bergkamp og Henry for å nevne noen.

Og som ga sine beste fotballår for klubben de elsker.

Det er legendestatus i mine øyne.

 

Så, en spiller som er på et lag som har "mindre" sjanse for å vinne enn tidligere storheter, skal ha det vanskeligere å komme under en "legende" status, uansett om han presterer på det ypperste nivå (som Pires....)?

 

For meg har ikke de beste årene i en fotballers liv noe å si, det er hva han presterer for klubben og hvordan han opptrer som menneske de viktigste argumentene mine.

Når en spiller på 16-17 år, går inn å presterer slik Fabragas gjorde i Arsenal fra dag en, er for meg mesterlig og unikt. Tviler sterkt på at vi vil oppleve dette mange ganger de neste 20årene, om vi idet hele tatt for en spiller som tar et slikt nivå med største ro.

 

Nei, jeg klarer desverrre ikke å forstå logikken at Pires har blitt en legende, og at Fabregas ikke skulle bli det "om" han forsvinner denne sommeren. Da mener jeg at man ser litt for mye lag og resultater, for å sette opp en status.

 

Fabregas kan vel ikke noe for at hans talent var over de aller fleste, og slo igjennom slik han gjorde. At han da skal miste "legendestatusen" fordi han kanskje drar til sin hjemby, sin familie, sine venner, sitt favorittlag, sin klubb som han vokste opp i, før han er sin "såkalte" beste alder er urettferdig.

Men; jeg respekterer synet ditt.

Link to comment
Share on other sites

I så fall finnes det vanvittig mange legender der ute. Nei, her må noen stramme inn legendebegrepet.

 

 

He he, skjønner at legendebegrepet må landes her nå.

Det finnes slett ikke vanvittig mange legender i Arsenal, men det finnes en god del.

Jeg kan nevne noen få bare for syns skyld; Charlie George, Liam Brady, Tony Adams, Dennis Bergkamp, Thierry Henry og Fransesc Fabregas.

Noen som vet hvor mange sesonger chippy spilte for oss før han dro til Italia??

Legende-begrepet knyttes i mitt hode til hvor lenge en spiller har spilt for oss, eventuelt at han er en local-lad som har oppnådd mye for oss eller at han har holdt et vanvittig høyt nivå over tid samtidig som spilleren år etter år står mot fristelsene fra store penger hos andre klubber.

Et veldig viktig moment er at spilleren oppfører seg eksemplarisk utenfor banen, prater utelukkende positivt om Arsenal FC og sine medspillere.

Helst bør det være en kombinasjon av disse momentene, men her er kravet noe flytende.

Da skulle den saken være i boks, heretter skulle ingen være i tvil om hva en legende er :)

Link to comment
Share on other sites

Tror nok Arsenal skal ha mye mere for Cesc en Barca klarer å betale så tviler på at han drar i sommer.

Wenger klarer nok å overtale gutten til å bli, i klubber som Real og Barca er det så kamp om plassene.

Ser jo Robben og Sneijder ble kasta på dør i Real og alle vet de 2 er goe nok til å spille på alle lag i denne værden. Ser jo Henry, Bojan, Toure i Barca sitter på benken kamp etter kamp, de hadde nok spilt på de fleste andre lag i værden. Hleb ble heller ikke finni go nok, men på mange andre lag hadde han spilt fast.

Ser Ribery valgte å bli i Bayern for der er han en stor stjerne, i klubber som Real og Barca blir du kansje mye sittanes på benken og lagt i fra en så stor fotball stjerne. Tror Wenger vet bedre en alle andre at Cesc langt i fra blir en så stor stjerne i Barca, da mener jeg i Arsenal er han som en gud for alle Arsenal fans og en store stjerne og for spille fast , for utviklere seg bare mer å mer for vært år. Mens i Baca kan han bli sittanes mye på benken og bli satt i skyggen av spillere som Messi og co. Er det noe Barca har mye av så er det mange goe mittbane spillere, i mine øyne trenger de ikke Cesc. Men problemet er at Barca og Real bare skal prøve å renske alle andre klubber for de største stjernene, det er Robben og Sneijder og Hleb et godt bevis på. På sitt beste er slike spillere goe nok for hvem som helst klubber i værden, men jeg mener klubber som Barca og Real som stadig henter de beste spilleren i værden ødlegger mye. Gjør du en dårlig kamp i de klubbene der kan du bli sittanes på benken de neste 2-3 kampene. Cesc og Xavi er helt like i spillestilen de er hjernen bak de smarte passingene og ofte skorer mål på helt lik måte. de har Keita som holder stadig Toure på benken de er ankere bak som gjør jobben som Song gjør i Arsenal. Så har vi de Pedro, Busquets, Jeffren, Chygrynskiy og ikke minst Messi og Iniesta og kansje de henter ande også så Cesc tar en stor risk med å dra dit. Han kommer neppe til å spille fast kamp etter kamp der nede :)

Link to comment
Share on other sites

Legende i en alder av tjue tre år høres noe rart ut.

Vi snakker om en guttunge.

Og i alle fall om en fremdeles er i levende livet.

Helt ja -legende nei.

 

Men vi legger jo forskjellige definisjoner og begrensninger inn i begrepene vi bruker.

 

 

Hva om Fabregas hadde blitt sparket i filler i det kommende VM og ødelagt sin karriere, hadde han da vært gammel nok til å bli kalt en legende i dine øyne??

Eller om han hadde omkommet i en bilulykke??

Det er vel mye som avgjør om en spiller kan bli/blir kalt en legende kanskje??

Jeg tipper at dere som ikke vil kalle ham en legende per i dag blir påvirket av ryktene om hans mulige transfer til Barca, Fabregas vil nok uansett gå inn som en legende i Arsenal om noen år.

Link to comment
Share on other sites

Så, en spiller som er på et lag som har "mindre" sjanse for å vinne enn tidligere storheter, skal ha det vanskeligere å komme under en "legende" status, uansett om han presterer på det ypperste nivå (som Pires....)?

 

For meg har ikke de beste årene i en fotballers liv noe å si, det er hva han presterer for klubben og hvordan han opptrer som menneske de viktigste argumentene mine.

Når en spiller på 16-17 år, går inn å presterer slik Fabragas gjorde i Arsenal fra dag en, er for meg mesterlig og unikt. Tviler sterkt på at vi vil oppleve dette mange ganger de neste 20årene, om vi idet hele tatt for en spiller som tar et slikt nivå med største ro.

 

Nei, jeg klarer desverrre ikke å forstå logikken at Pires har blitt en legende, og at Fabregas ikke skulle bli det "om" han forsvinner denne sommeren. Da mener jeg at man ser litt for mye lag og resultater, for å sette opp en status.

 

Fabregas kan vel ikke noe for at hans talent var over de aller fleste, og slo igjennom slik han gjorde. At han da skal miste "legendestatusen" fordi han kanskje drar til sin hjemby, sin familie, sine venner, sitt favorittlag, sin klubb som han vokste opp i, før han er sin "såkalte" beste alder er urettferdig.

Men; jeg respekterer synet ditt.

 

Og jeg sier ikke på noen måte at mitt syn er riktig heller. Folk har forskjellig oppfatning av hva legende er.

Mitt utgangspunkt er mye at Fabregas skulle vinne noe med Arsenal som kaptein,noe han kanskje

går vekk ifra. Jeg mener også at Fabregas har ikke holdt på lenge nok til å defineres som legende. Fabregas er etter min mening for ung til å defineres som en legende.

 

Når jeg tenker på legender tenker jeg på spillere som har holdt på i mange år og som folk aldri glemmer.

Som Vieira,Bergkamp,Pele,Maradona for å nevne noen.(smetter inn David Rocastle også jeg som jeg aldri kommer til å glemme)

Fabregas er uten tvil en spiller som har gjort mye for Arsenal,men er det nok til å få legendestatus?

 

Når det er sagt så respekterer jeg uten tvil ditt syn også.

 

Som du ser av denne artikkelen er det absolutt uenighet i legendestatusen:

 

http://lister.vg.no/?do=show&id=13019

Link to comment
Share on other sites

Cesc, legende, ikke i nærheten.

Henry legende , nei.

Pires legende, ja

Bergkamp legende, ja.

 

BE

Cesc legende, ja. Satte nye rekorder og løftet Arsenal opp på et helt nytt nivå.

Henry legende, ja. Mest skorende spiss i Arsenals historie.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...