Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Det er en virkelig trist dag om det er hold i disse ryktene http://www.dagbladet.no/2010/05/18/sport/f...elona/11760950/

Og lignende som andre har lagt ut her. Om det er fører noe sannhet i disse ryktene, så håper jeg i det minste at Arsenal styret forstår verdien Fabregas har både som spiller og person i Arsenal, og at vi ikke selger han "billig". Med det mener ikke noe mindre enn 50 mill £. Det aller beste er jo selvfølgelig om at det hele er oppsinn og agurk nytt, og ingen salg av Fabby, men at vi får minst en forsterkning i hvert ledd (utopia)

 

 

Larsenal76

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Er lei at vi lar oss herse med av Barca. Ingen grunn til at vi skal være et Barcelona akademi hvor de kan bare hente spillere av oss når de vill. Wenger og klubben må gi TYDELIG beskjed om hva vi mener. Den motbydelige måten Barcelona oppfører seg på, fortjener en kraftig klage til UEFA, undertegnet Arsenal.

 

Fyr opp noen kraftsalver på Arsenal.com som det ikke går ann å feiltolke. Det er på tide at vi viser at vi ikke er noen nikkedukke, men en klubb med stolthet som ingen kan utnytte!

Link to comment
Share on other sites

Eg har sagt det før og gjentar meg sjølv nå; han har kontrakt til 2014, og skal ikkje selgast for eit øre under kva Ronaldo kosta Real Madrid. Vi har "gitt" vekk Henry til Barca og selger vi nå Fabregas, verdas beste midtbanespelar, til Barca for "småpeng" blir eg rett og slett forbanna. Skjer det brødfør vi spelarar til Barca og vi sit igjen med smulane, heilt frivillig.

Link to comment
Share on other sites

 

Det jeg derimot ikke har forståelse for er at han skal ut i media med dette. I det klubbene er enige (i år, neste år, eller ved en senere anledning) om en overgangssum og gitt han anledning til å diskutere en personlig kontrakt, kan han si noe om hans ønske om å spille for Barca. Men per dags dato er han under kontrakt med arsenal, han er kaptein og han er høyt verdsatt i klubben. I den situasjonen han er bør han holde seg for god til å komme med slike mediauttalelser. Om han vil skifte til favorittklubben bør dette tas internt.

 

Det BØR tas internt ja, og dette vet selvsagt Fab, men kanskje han gjør det stikk motsatte fordi han ønsker en såkalt "uholdbar situasjon" hvor Arsenal intet har annet valg enn å selge..?

 

Vet ikke hva jeg skal tro jeg altså.... Stoler ikke 100 % prosent på Fab og det han har sagt tidligere

 

STAY CESC !!!!

Link to comment
Share on other sites

Er dritt lei av at våre beste spillere forsvinner, like fort som Wenger gir dem kapteinsbindet så vil dem til andre klubber. Arsenal er en av verdens beste klubber, ikke et jævla farmerlag for spanske lag med valg om ny president, eller oljepenger fra en eller annen stat.

Forsvinner Fabregas også nå, kan vi gi Almunia kapteinsbindet, så blir vi en liten slamp med penger for han også! På tide Wenger og Arsenal viser dem at vi vil kjempe om dem store tittlene i England og Europa og holde på sine største stjerner!

Og viss 30-35 mill er det som blir lokket med er det ikke noe å vurdere engang. Når dem betaler 56 for Kaka, som ikke er like god og eldre.

Link to comment
Share on other sites

Hvis fabregas går står vi tomhendt igjen med ukjente spillere som diaby, denilson, på midtbanen. Snakk om å vise styrke i sommer. Syntes det er på tide Wenger gjør noe drastisk. Altså Barca har lekt med arsenalspillere i alle år. Jeg sier bare slutt å forhandle med en idiotisk klubb som faktisk har vokst grosalt på min hatliste.

Link to comment
Share on other sites

"club captain Cesc Fabregas has put in an official transfer request to manager Arsene Wenger, saying he wants to join Barcelona this summer." http://www.metro.co.uk/sport/football/8267...al-to-barcelona

 

Vil han forlatet Arsenal så er det bare til å selge han. Vi kan ikke stille med spillere som ikke har lyst til å gi noe for klubben!

 

Når det kommer til hvor mye vi kan få for Fabregas så er også det begrenset. Grunnen til at Barca tror 35mill pund er nok, er fordi at Wenger ikke holder igjen spillere som vil dra fra klubben. Hadde derimot Fabregas gått ut og sagt at han vil være i Arsenal resten av karieren, så hadde nok et bud rundt 50 - 60 mill pund blitt lagt på bordet.

Link to comment
Share on other sites

Hvis fabregas går står vi tomhendt igjen med ukjente spillere som diaby, denilson, på midtbanen. Snakk om å vise styrke i sommer. Syntes det er på tide Wenger gjør noe drastisk. Altså Barca har lekt med arsenalspillere i alle år. Jeg sier bare slutt å forhandle med en idiotisk klubb som faktisk har vokst grosalt på min hatliste.

Nasri og Arshavin er vel ikke direkte ukjente. Men helt enig i at vi bare kan be Barcelona stikke av, vi har kontrakt med han. Bare vise ambisjoner så er eg ganske sikker på at Fabregas vil bli værende i klubben i mange år til.

Link to comment
Share on other sites

Same old story. Vieira var linket vekk i flere sesonger. Det samme var Henry. Nå er det Fabregas. Jeg sitter bare å krysser fingerene for at Cesc ikke gjør det samme som de to, og jeg krysser fingrene for at Wenger er hard i denne saken.

 

Vi fikk en grei pengesum for Vieira, og det åpnet dører for nettopp Fabregas, men når det gjelder Henry er jeg forbannet den dag i dag. Barcelona bød rundt £40 millioner et halvår før Henry dro fra oss, men gikk for kun £15-16 millioner pund sommeren etter.

 

Poenget mitt er at hvis Fabregas drar til Barcelona for en verdi under £50 millioner pund så er det faen meg en katastrofe. Jeg tror ikke på at Fabregas ønsker seg bort allerede denne sesongen, og jeg er sikker på at det kun er rykter, men når vi først skal selge vår aller beste spiller, som attpåtil kun er 22 år, så sier det seg selv at vi HVERTFALL skal ha halvparten av det Real Madrid betalte for Ronaldo.

Link to comment
Share on other sites

Same old story. Vieira var linket vekk i flere sesonger. Det samme var Henry. Nå er det Fabregas. Jeg sitter bare å krysser fingerene for at Cesc ikke gjør det samme som de to, og jeg krysser fingrene for at Wenger er hard i denne saken.

 

Vi fikk en grei pengesum for Vieira, og det åpnet dører for nettopp Fabregas, men når det gjelder Henry er jeg forbannet den dag i dag. Barcelona bød rundt £40 millioner et halvår før Henry dro fra oss, men gikk for kun £15-16 millioner pund sommeren etter.

 

Poenget mitt er at hvis Fabregas drar til Barcelona for en verdi under £50 millioner pund så er det faen meg en katastrofe. Jeg tror ikke på at Fabregas ønsker seg bort allerede denne sesongen, og jeg er sikker på at det kun er rykter, men når vi først skal selge vår aller beste spiller, som attpåtil kun er 22 år, så sier det seg selv at vi HVERTFALL skal ha halvparten av det Real Madrid betalte for Ronaldo.

Og mer enn hva dem betalete for Kaka som var 56 mill! Kaka er ikke like god som Fabregas og mye eldre. Som nemt har ikke Wenger vert knallhard i forhandlingene når det gjelder spillere som ønsker seg vekk. Men nå er det på tide å være det. 50 mill + 10 mill hver sesong han er der (videresalg) synest eg er en grei pakke for en av verdens beste midtbanespillere, vertfall når han er så ung. Desuten er vi ikke avhengig av penger fra overganger så da trenger vi ikke selge han viss dem ikke legger inn godt nok tilbud.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hater Barcelona og Laporta.

Jeg hater Måten de forhandler med klubb og spillere.

Jeg hater måten de snakker til media på.

Jeg hater krøllene til Puyol og Milito.

Jeg hater også Tottenham,Man utd,Chelsea,Liverpool,Real Madrid,Barcelona,Sergio Busquets,John Terry,Steven Gerrard,Lampard,Ballack,Rooney,Neville-søstrene,Nicky butt,Cashley,Adebayor,Bellamy,Keane,Kevin Davies,Bentley,Teddy the cunt, og ikke minst Jehovas Vitner og pølse med potetmos.

 

Fra ikke fullt så alvorlig til dødsalvorlig, så har jeg mistet det meste av respekt for Barcelona og Real Madrid, måten de hinter og flørter med spillerne våre(og andre),helt til de klarer å kjøpe dem for en billig penge,uten å vise respekt for andre klubber. Motbydelig,Florentino Perez og Laporta er utrolig kvalme mennesker,som er i helt feil yrke ifølge meg.

 

Hvis det virkelig er sant at Fabregas har levert en transfersøknad blir jeg ufattelig skuffet,ikke minst fordi jeg mener han skylder klubben vår mye,han er tross alt kaptein også.

Og jeg håper det ikke ligger alt for mye sannhet i disse artiklene.

 

Han har flere ganger gått ut å sagt at han elsker klubben,og jeg er ikke i tvil om at det er sant heller.

 

Cesc er en gooner,og jeg håper han forblir det til han er godt over 30 år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hater Barcelona og Laporta.

Jeg hater Måten de forhandler med klubb og spillere.

Jeg hater måten de snakker til media på.

Jeg hater krøllene til Puyol og Milito.

Jeg hater også Tottenham,Man utd,Chelsea,Liverpool,Real Madrid,Barcelona,Sergio Busquets,John Terry,Steven Gerrard,Lampard,Ballack,Rooney,Neville-søstrene,Nicky butt,Cashley,Adebayor,Bellamy,Keane,Kevin Davies,Bentley,og ikke minst Jehovas Vitner og pølse med potetmos.

 

Fra ikke fullt så alvorlig til dødsalvorlig, så har jeg mistet det meste av respekt for Barcelona og Real Madrid, måten de hinter og flørter med spillerne våre(og andre),helt til de klarer å kjøpe dem for en billig penge,uten å vise respekt for andre klubber. Motbydelig,Florentino Perez og Laporta er utrolig kvalme mennesker,som er i helt feil yrke ifølge meg.

 

Hvis det virkelig er sant at Fabregas har levert en transfersøknad blir jeg ufattelig skuffet,ikke minst fordi jeg mener han skylder klubben vår mye,han er tross alt kaptein også.

Og jeg håper det ikke ligger alt for mye sannhet i disse artiklene.

 

Han har flere ganger gått ut å sagt at han elsker klubben,og jeg er ikke i tvil om at det er sant heller.

 

Cesc er en gooner,og jeg håper han forblir det til han er godt over 30 år.

Amen!

Btw så trur eg at du glemte Teddy "is still a cunt" sheringham der oppe i den regla di.

Link to comment
Share on other sites

Skuffende hvis han drar, men allikevel har jeg forståelse for det. Det er jo som ventet i såfall. Vi visste jo at han en dag kommer til å forlate klubben og økonomisk sett kan det jo hende at det er lurt å slippe han nå for en ganske stor sum, i stedet for om noen år til en mye lavere sum. Så klart kunne han jo betydd ganske mye for laget disse årene, men på en annen side har man heller ikke noen garanti for det.

 

I en slik situasjon blir det vanskelig. Fabregas er Barca-gutt og at han ønsker å spille for klubben er helt forståelig. Det blir også veldig vanskelig å holde på han hvis Barca først kommer med et tilbud, fordi å si nei da når Cesc helt sikkert innerst inne vil tror jeg ikke gjør det noe bedre hverken for oss selv eller for Cesc. Å ha en Cesc på 80% neste sesong f.eks er vi ikke tjent med.

 

Jeg forventer at klubben ikke lar Fabregas gå billig i hvertfall. Fabregas har sine aller beste år foran seg, så en overgangssum bør ligge på rundt 500 mill etter min mening. Evt hvis man får en Zlatan eller en Toure i bytte så kan jo det hjelpe på. Det er i hvertfall ikke noe poeng i å la han gå billig. Fabregas er ung, har store år foran seg og har kontrakt med oss. Da er det bare å tyne mest mulig penger ut av Barca i såfall.

 

Edit: Hvis det ikke er noe i disse ryktene så syns jeg Wenger eller Fabregas bør komme med en kunngjøring på Arsenal.com veldig snart. Vi er ikke tjent med å ha såpass intense rykter hengende over oss hele sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Hvem i all verden skal ta Cesc sin plass da? Arteta har blitt nevnt, han er ikke god nok. Arshavin går fra å være fantastisk til mildt sagt elendig. Nasri har prøvd seg i den rollen og gjort det rimelig bra men langt fra Cesc-klasse.

 

Fabregas drar dessverre :)

Link to comment
Share on other sites

Det har jo alltid vært ett spørsmål om tid før han vender tilbake. Utifra troppen vi har hatt de siste sesongene og dens gjenspeiling på våre ambisjoner så synes jeg han har holdt ut lenge. Gi oss 50 mill pund, evt. 45 mill mot at dere også tar med Almunia så er jeg fornøyd. Cescs arvtager burde ha vært Merida men desverre så forsvinner nok han også.

 

In arshavin we trust

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Sånn som jeg forstår det er det to grunnleggende måter å håndtere denne typen tøys fra spillere på:

 

 

1. Kikke dem ut med en gang de flørter med andre klubber.

 

Denne strategien er vel den mest brukte. Ferguson virker å være en notorisk bruker av denn strategien, og flere ganger har han vist Manus største profiler døra når de viste illojalitetet mot klubben. Det kan virke som at også Wenger har benyttet seg av denne løsningsstrategien i forbindelse med Adebayor.

 

+ Du blir kvitt uromoment i klubben.

 

+ Du casher inn masse penger for spilleren.

 

- Du mister klubbens store profil.

 

- Spilleren får det som han vil, og du forebygger ikke problemet fra å hende igjen med andre spillere.

 

 

2. Nekte å selge spilleren og kreve at han forholder seg til kontrakten.

 

Denne strategien er det stikk motsatte. Jeg kommer ikke på noen kjente managere som har brukt denne i utstrakt grad. Likevel tror jeg at strategien har sine meritter spesielt på lang sikt.

 

- Spilleren blir grinete og skaper uro.

 

- Man får ikke noen penger for han.

 

+ Spilleren blir grinete først og det kan påvirke hans prestasjoner på banen. Likevel tror at jeg at han etter en stund kommer seg over skuffelsen og innser at han ikke ønsker å sitte på benken resten av karrieren og forsoner med å bli værende i klubben.

 

+ Klubben sender ut et signal til fremtidige spillere om at når de kommer til Arsenal, så kommer de til Arsenal for å bli i Arsenal. Skriver han en 8 års kontrakt så blir han vær så god nødt til å fullføre den. Hvis han tror at han kommer til å føle seg for stor for klubben og utvikler primadonna-tendenser, får han heller finne seg en annen klubb i utgangspunktet.

Link to comment
Share on other sites

Følger vi mønsteret til Wenger fremover blir Van Persie solgt neste år, siden vi har kjøpt Chamakh. Vermaelen blir solgt for å ikke "ødelegge" talentet til Djourou. Arshavin ryker for å gi plass til Walcott.

 

Fremtiden ser lys ut!

Wenger knows...

Link to comment
Share on other sites

Jeg hater Barcelona og Laporta.

Jeg hater Måten de forhandler med klubb og spillere.

Jeg hater måten de snakker til media på.

Jeg hater krøllene til Puyol og Milito.

Jeg hater også Tottenham,Man utd,Chelsea,Liverpool,Real Madrid,Barcelona,Sergio Busquets,John Terry,Steven Gerrard,Lampard,Ballack,Rooney,Neville-søstrene,Nicky butt,Cashley,Adebayor,Bellamy,Keane,Kevin Davies,Bentley,og ikke minst Jehovas Vitner og pølse med potetmos.

 

Ahaha! Gav meg en god latter på en ellers dårlig dag...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke det minste overasket hvis Fabregas forsvinner. Selvfølgelig gidder ikke stjernespillere å være del av ett uendelig ungdomsprosjekt. Hadde Wenger bare klart å balansere laget bedre hadde situasjonen kanskje sett helt anderledes ut. Men slik er det ikke og slik blir det sikkert aldri heller før vi får oss en manager som ikke er helt fastlåst i det samme mønsteret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke det minste overasket hvis Fabregas forsvinner. Selvfølgelig gidder ikke stjernespillere å være del av ett uendelig ungdomsprosjekt. Hadde Wenger bare klart å balansere laget bedre hadde situasjonen kanskje sett helt anderledes ut. Men slik er det ikke og slik blir det sikkert aldri heller før vi får oss en manager som ikke er helt fastlåst i det samme mønsteret.

 

Tommel opp!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...