Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

B) Jeg vil gjerne starte med å fortelle at jeg er imponert av denne spilleren og må bare si GRATULERER MED DAGEN CESC!!!

 

Det har sikkert vært et vanvittig år for denne vesle spanjolen, jeg vet at det har gjort det for meg.

 

Foressten så har jeg også bursdag idag (4. Mai), hehe...det høres kanskje litt søkt ut.

 

(Første tråd om Cesc dette her..)

 

GRATULERER TIL MEG OG CESC (vi e ganske lik vi to) :D :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Grattis! du må ikke glemme å gratulere meg den 13 mai!

4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-Mai

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-Dager til!

Noen spillere som har bursdag den 13??

Fredag den 13 faktisk....! Ulykkes-dag det da??

Link to comment
Share on other sites

Guest gunner13

ja men ikke i dag-..... :) :D

Grattis me dagen begge to...

Jeg syns at cesc er en veldig flott spiller som spiller veldig mye bra fotball ute på banen.

:D

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Nå sitter jeg å leser denne tråden med en arsenal-drakt med Fabregas15 på ryggen... :P

Så jeg må si meg så SYKT enig i at han er en KJEMPE-spiller av (ung)verdensklasse! :D

 

GRATULERER MED DAGEN BEGGE TO! ;D

 

(Det er litt synd at Cesc vokser fordi det var ganske gøy å ha en 17-åring med på laget...

men, men det kan jo ennå komme like unge/yngre spillere da... ;D)

 

 

GRATTIS MED DAGEN! :D

Link to comment
Share on other sites

Fabregas ble vel så vidt jeg har fått med meg kåret til Man of the Match av Sky Sports i dag. Vel fortjent, noe jeg også syntes i kamptråden. Han sa også etter kampen at han nå så frem til cupfinalen, at han håpet å kunne få spille den - og at han trives veldig godt i England.

 

Jeg håper også han får spille cupfinalen, noe som virker mer og mer sannsynlig for hver dag som går, ettersom Ljungberg enda ikke er i trening og Wenger har sagt at de som ikke har spilt innen neste helg, er heller ikke aktuelle til finalen.

 

Ettersom det har blitt mer og mer vanlig at motstanderne demmer opp med tre mann sentralt på midten i en 4-5-1 formasjon for å stoppe Arsenal, gir Fabregas på høyre kant Arsenal en ny dimensjon å spille på. Han gjør det rett og slett vanskeligere å stoppe Arsenal i midtbaneleddet fordi han trekker inn mot midten og selv blir en tredje mann for Arsenal sentralt. Dermed forsvinner den numerære fordelen mostanderne har hatt ved å spille i en 4-5-1, og det blir ikke like lett å stoppe distribusjonen, spesielt fordi Cesc er så utrolig god til å slå ballen.

 

Cesc er ingen høyre kant, og det vil han heller aldri bli, men spesielt i dagens kamp viste han hvor godt kan også kan fungere i en slik posisjon på Arsenal. Hadde Arsenal spilt med et mer klassisk vingspill (ned til linja og slå inn) hadde det stilt seg annerledes, men kantene har som regel alltid en tendens til å trekke inn i banen slik Wenger spiller. Og nettopp derfor fungerer det så bra med Cesc når han er i flyten. Fordi han får en større frihet offensivt, han blir ikke markert like hardt og han får bedre muligheter både til å avansere med ballen og slå pasninger.

 

Å ha denne skjeve 4-4-2 formasjonen som et alternativ til den mer klassiske som spilles med Ljungberg i laget, spesielt i kamper der motstanderen pakker opp på midten, og satser alt på å stoppe distribusjonen gjennom midten tror jeg kan vise seg veldig verdifull - ikke minst i Europa der Arsenal ofte synes å gå seg fast når man møter motstandere med disiplinert organisering på midtbanen.

 

Mulig dette kan være med på å løse Arsenals problemer i Champions League ved at man blir mindre forutsigbare og mer robuste sentralt på midten ved å kunne spille tre mann der.

Link to comment
Share on other sites

En spiller helt utenom det vanlige. En "Pele".

Teknikk av dimensjoner, og er veldig rettvendt i sin spillestil.

Alltid en pasning til medspillere, alltid spillbar, og kan fort gi en langpasning som åpner forsvar.

 

Gutten er Spanias gave til fotballen. Han er spanjolenes Pele, han er Arsenals perle.

8359[/snapback]

 

Nåja, vi får vel moderere oss litt? Vel er han god, særdeles god for alderen, men å si at han er Spanias gave til fotballen og spanjolenes Pele, er vel litt tidlig å si mener nå jeg. Spania har hatt mange tenåringsperler, men ikke alle har hatt en lang og god karrierre.

 

Jeg ser for øvrig ingen grunn til at Cesc ikke skal bli en stor, stor spiller, en spiller av verdensklasse, kanskje til og med spilleren som vil bli å regne som verdens beste om noen år. Men for nå; et vanvittig stort talent, med et vanvittig talent, som vi får håpe han kan utvikle videre, og at han vil vokse jevnt og trutt og bli den verdensklasse-spilleren vi alle så inderlig håper han vil bli.

 

Forresten en særdeles god artikkel om Cesc, Dr. Phil. God lesning!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Noen morsomme setninger tatt ifra The SP:

 

"WAYNE ROONEY

 

Education

 

Went to De La Salle in school in Croxteth. Speaks English. Badly".

--

 

Family

 

Dad Wayne is a labourer; mum Jeanette a dinner lady.

 

"Tri-lingual Fabregas travels to work by Tube, earns four grand a week and lives with a landlady in north London.

 

Rooney - rarely trusted to conduct press conferences in his native English - has just bought SEVEN cars, earns fifty grand a week and is having a £3.5million mansion built in stockbroker Cheshire".

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Gud å glad jeg har blitt i denne spilleren! Ønsker han som fast på laget, bare synd at samarbeidet med Vieira ikke sitter helt enda men med tiden..? Mener han "er" og kan bli en av europas beste midtbaane spillere!

Link to comment
Share on other sites

Gud å glad jeg har blitt i denne spilleren! Ønsker han som fast på laget, bare synd at samarbeidet med Vieira ikke sitter helt enda men med tiden..? Mener han "er" og kan bli en av europas beste midtbaane spillere!

9253[/snapback]

Ja, en helt fantastisk spiller etter min mening.. Jeg så en ikke veldig imponerende kamp av Arsenal Mot Palace en Novemeberdag i croydon, men en som imponerte meg var Fabregas. Han slo sikre gode pasninger, og taklet fantastisk. Jeg kan ikke forstå annet enn at han kommer til å bli den største på midten noensinne. Seriøst, Jeg er forelsket(L)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg må si det var herlig å se Fabregas i går, spesielt da han scoret reduseringsmålet til 1-2. Sprang etter ballen, hentet den ut av nettmaskene og gestikulerte til publikum for å oppildne dem. Allerede nå ser man at han er villig til å ta ansvar.

 

Det er kanskje naturlig, men jeg synes man helt klart har kunnet se både i intervjuer og på banen at han har mer selvtillit og virker mer moden enn for et år siden. I tillegg virker den fysiske delen av spillet hans å komme seg, selv om han enda har mye å gå på i en alder av atten år og tre måneder.

 

Jeg tror kombinasjonen med defensivt trygge Gilberto bak og ballsikre Cesc mer offensivt på midtbanen kan bli en hit i år. Jeg, med mange, hevdet allerede i fjor at dette var den mest spennende kombinasjonen sentralt på midten, og det håper jeg vi får se til fulle i år.

 

Cesc hadde en god kamp i går, og spesielt i annen omgang da Gilberto kom inn for Flamini hevet han seg. Lampard og Gudjohnsen sentralt hos Chelsea var knapt å se. Det eneste jeg savner hos Cesc nå er et bedre skudd. Teknikken og pasningsfoten er allerede veldig bra. Én feil på tampen i går ødelegger ikke det inntrykket. I tillegg har han en balanse som gjør at han er ekstremt vanskelig å ta fra ballen.

 

Det skal bli spennende å følge ham videre denne sesongen, og jeg ser ingen grunn til at Cesc ikke skal bli bedre. Han er både jordnær og selvsikker og har i grunn alt som skal til for å bli en glimrende midtbanespiller.

Link to comment
Share on other sites

Guest espenstoele
Så dere cesc krangla med makelele mot har han vært fall....Han er et super spiller..Han kommer til åspille fast tror jeg..Han blir verdens beste om 5år..

16914[/snapback]

 

Helt enig! Cesc blir verdens beste...om noen år. Tror også han vil gjøre en grei jobb i år. Gøy å se at det temperement i gutten, at han ikke lar seg skubbe av Makelele. Han gjorde en ålreit figur i går. Hadde vært kult hvis denne 18-åringen ble årets midtbaneprofil i PL, og ikke spillere kjøpt for mafiamillioner..

 

PS: Chelsea spilte dritkjedelig fotball i går, synes jeg. Langballer i beste Drillo-stil, samt uthaling av tiden. Ja, de vinner kamper på det, men hvordan kan man holde med et sånn lag.

 

Go Cesc!

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Fantastisk spiller!!! Likte også å se Flameni spille, det som er kult med han er at han er ikke redd for å gå i sklitakklinger. Men Fabregas er utrolig og jeg ønsker å se han og Hleb som fast midtbane hvis ikke Hleb tar over venstre ving.. Man kunne også se at Fabregas var blitt litt eldre i utseende og kraftigere bygd, noe som tyder på enda flere bra sesonger!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal si meg enig i at Cesc ikke er spesielt hurtig, i allefall ikke sammenlignet med hurtigtogene rundt ham. Det skal jo sies at Reyes, Henry, Ljungberg, ja også Pires er veldig raske spillere. Cesc er vel ganske gjennomsnitts på dette punktet. Ikke spesielt rask, men heller ikke spesielt treg.

 

Som sentral midtbanespiller mener jeg vel likevel ikke hurtighet er like viktig som for vinger og angripere. Tar man for seg et knippe av verdens beste sentrale midtbanespillere eller playmakere i dag er det vel knappest noen av dem som er for hurtigtog å regne.

 

Cesc er med sin balanse og teknikk absolutt i stand til å komme seg forbi motspillere. Jeg husker noen utrolig dribleraid i fjor, blant annet et mot Rosenborg, hvor han gikk forbi halve laget og ble taklet i siste liten. Jeg venter bare på den dagen et slikt raid skal holde helt i mål. Da kommer til det til å bli en av sesongens scoringer.

Link to comment
Share on other sites

Francesc Fabregas har blitt yndlingsspilleren min på Arsenal etter hvert. (sammen med Reyes.) Han spiller som en gud på 25 år! Har har som du sier Dr. Phil hatt noen konge dribleraid som han har blitt stoppa i slutten på av keeper eller forsvaret...men uansett om han ikke klarer å score på de så er det iallefall stor sjangs for at han lager frispark i veldig gode posisjoner som han kansje etter hvert begynner å ta selv også. Dette er iallefall klart en spiller for framtiden! Har dere kanskje sett målet til Cesc i kampen mot Liverpool da vi vant 3-1...de får han en litt vanskelig ball fra Bergkamp, men han får ballen til å henge på foten som om det skulle være lim på skoen, så skyter han smart med utsiden av høyrefoten og lurer Dudek trill rundt! Målet mot RBK og viste at han er en stor gutt!

Så stå på Cesc, du er god og kommer til å bli enda bedre!

Link to comment
Share on other sites

PS: Chelsea spilte dritkjedelig fotball i går, synes jeg. Langballer i beste Drillo-stil, samt uthaling av tiden. Ja, de vinner kamper på det, men hvordan kan man holde med et sånn lag.

 

16917[/snapback]

Her kaster du stein i glashus... :ermm:

 

Cesc er en fantastisk fotballspelar. Bedre blir han også. Når han stabiliserer seg på det beste nivået hans er han allerede en av dei beste i verden.

 

Han mangler vel kanskje fortsatt litt på det defensive? Såg ikkje kampen i går, så veit ikkje korleis han var der. Det skal dog seiast at man må vurdere nøye kor mykje ein skal prioritere det defensive hjå Fabregas. Ein kan jo ikkje risikere at det går ut over resten av spelet..

Link to comment
Share on other sites

Guest Øystein

Syntes at Cesc og Gilberto va utruli gode i lag i går. De utfylte hverandre som hånd i hanske. Dette lover bra til sesongen virkeli begynner :blink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...