Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Ingen Fab mot Porto,men midtbanen vårs er sterk nok den.

Blir vel kanskje Song-Diaby og Nasri el Rosicky kanskje.

 

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/...eg-contest.html

 

Det spørs egentlig hvordan kampen blir. Om Porto legger seg bakpå blir det vanskelig uten en Cesc som kan bryte ned forsvaret med en genial pasning. Vi mister også litt av den roen på midtbanen. Det var veldig tydelig mot Burnley i andre omgang at midtbanen vår ikke hadde noen som kunne holde på ballen og dirigere troppene selv om Nasri og Rosicky gjorde en strålende jobb.

Link to comment
Share on other sites

Hæ? Når kom regelen om at man må stå over mer enn én kamp pga gule kort???

 

Den regelen kom for mange år siden, de har et system med antall kort før en viss dato og det har de hatt i årevis.

 

I år er reglene slik

 

5 gule kort før den siste dagen i februar og spilleren får 1 kamps karantene

10 gule kort før den andre søndagen i april og man får 2 kamper

15 gule kort før siste kamp i sesongen og man får 3 kamper

 

Song fikk sitt 10 gule kort og må sone 2 kamper.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Cesc uttaler at han er redd han har brukket noe! ;) Lover absolutt ikke godt, og han mener det hendte i straffe hendelsen!

Samtidig sier han: "Jeg håper å få ta på meg arsenal drakten mer denne sesongen!"

Hva mener han med det? Sa han den første delen egentlig, så fant han ut at han måtte legge til siste del for å ikke vekke oppmerksomhet?

Eller ville han som vanlig bare ha vekk alle rykter om at han forsvinner?

Jeg velger å tro på siste forklaringen, og satser på at han rekker siste kampen hvor han kan være med og løfte PL-trofeet B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror enkelt og greit at han mente at han ønsker å spille mer fotball i 09/10 sesongen. Faren er vel stor for at han forsvinner til sommeren hvis vi blir trofeløse i år også, men jeg tror ikke at han hintet til noen ting som helst annet enn at han håper å få spille flere kamper denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

"Jeg håper å få ta på meg Arsenal drakten mer denne sesongen!"

 

Jeg er ikke i tvil om at dette er skrevet uten videre undertanke rettet mot en eventuell overgang. Fabregas er uten tvil en lojal spiller og han ønsker å vinne trofér med Arsenal. Jeg tror vi skal forholde oss relativt rolige i forhold til en overgang til sommeren. Alle argumenter om overgang kan vris begge veier:

 

1. Barcelona er hans moderklubb (Han kom til Arsenal som 15 åring, og fikk sjansen fra omtrent første dag, hvorfor skulle vi bety vell så mye som Barca?)

2. Fabregas går om vi ikke vinner trofér i år (Jeg tror Fabregas vil vinne et stort trofé med Arsenal før han tar fravell, det ligger i hans natur)

3. Fabregas lengter hjem til varmen i Spania (For det første, da hadde han reist tilbake som 18 åring)

 

Jeg kan ikke se noen grunner til at Fabregas skal forlate Arsenal skuta til sommeren. Wenger vil antageligvis være mer tent enn noen gang på å få henta inn noen forsterkninger som kan gjøre oss virkelig stridsdyktige. Da mener jeg en keeper, så virker det høyst sannsynelig at vi får se Chamakh i Arsenal neste år. Videre så kan vi jo også nevne at unggutter som Bendtner, Walcott og særs Diaby og Nasri har tatt store steg denne sesongen. Det vi har i Arsenal nå er mer konkret enn på lenge, om vi klarer å holde på de Fabregas har rundt seg nå, så er vi med i langt større grad neste år.

 

Nei, nå tar vi det med ro, avventer situasjonen så tror jeg nok vi får se Fabregas i rød drakt (uten blå striper) neste år!

Link to comment
Share on other sites

Imponerende av Cesc å banke inn den straffa, når han tydeligvis hadde veldig vondt! For en spiller...

Link to comment
Share on other sites

Er det lov å håpe på at Fabregas bare har kommet med en liten aprilsnarr og egentlig er helt frisk og bare tuller med oss? :D

 

Ville i så fall vært veldig rart med tanke på at han kom med uttalelsene etter kampen i går..

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme at jeg med litt dårlig samvittighet håper at Fabregas ved eventuell langtidsskade må stå over VM.

 

Tenk å ha han klar og uthvilt til sesongstart, istedenfor at han kommer sliten hjem fra VM, slik alle spillere som deltar er hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme at jeg med litt dårlig samvittighet håper at Fabregas ved eventuell langtidsskade må stå over VM.

 

Tenk å ha han klar og uthvilt til sesongstart, istedenfor at han kommer sliten hjem fra VM, slik alle spillere som deltar er hver gang.

Wengers nye taktikk: Bare hente spillere fra dårlige land, som ikke kan komme langt i noe mesterskap :P

Neida, men spøk til side; Hadde absolutt ikke gjort meg noe om han hadde stått over VM... På den annen side kan vi jo vinkle det positivt å tenke at han da kanskje får et trofé, og at han da ikke føler noe større trang for å forsvinne... Dessuten tror jeg det blir mindre aktivitet i overgangsvinduet både p.g.a. VM og økonomien til mange klubber! Jeg blir vel mer redd for at Cesc forsvinnner den dagen vi vinner noen viktige troféer, men den kan jo vinkles begge veier, at han da har like stor mulighet for å vinne noe her som andre steder!

Orker ikke tenke mer på han og Barca, håper bare han blir fort frisk!

Only time will show :D

Link to comment
Share on other sites

Faentastisk :D

 

Nasri: På tide å skinne skikkelig!

 

Om vi mot formodning skulle klare å vinne noe denne sesongen, kan ingen skylde på at vi har vært heldig med skader i hvert fall! van Persie ute nesten hele sesongen, og nå mister Fabregas innspurten...

Link to comment
Share on other sites

Ufattelig trist, men er utrolig nok på en av de posisjonene vi er best besatt. Det hadde vært verre med en skade på spesielt Song eller Bendtner nå. Nasri og Rosicky kan begge to gjøre en utmerket jobb i Fabregas playmakerrolle. Spesielt Nasri tror jeg vil blomstre enda mer i denne posisjonen, for jeg føler indreløperrollen er som skapt for Nasri. Det blir spennende å se hvordan dette utvikler seg.

Link to comment
Share on other sites

Ufattelig trist, men er utrolig nok på en av de posisjonene vi er best besatt. Det hadde vært verre med en skade på spesielt Song eller Bendtner nå. Nasri og Rosicky kan begge to gjøre en utmerket jobb i Fabregas playmakerrolle. Spesielt Nasri tror jeg vil blomstre enda mer i denne posisjonen, for jeg føler indreløperrollen er som skapt for Nasri. Det blir spennende å se hvordan dette utvikler seg.

Nasri har en litt annen spillestil, ofte litt mer berøringer der han drar av en mann eller to. Ikke like direkte som vår kjære kaptein. Men det trenger ikke være noe problem. Blir spennende å se. Ingenting hadde gledet mer enn at Fabregas løftet PL bøtta i midten av mai.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at slik Fab har vært den siste tiden, er denne midtbanen like god som den som var i går:

 

Walcott - Diaby - Song - Nasri - Eboue

 

 

Men det er klart man merker det når man har en hel mistbanefemmer ute:

Arshavin - Fabregas - Ramsey - Rosicky - Denilson (Rosicky og Denilson har ikke så mye kamptrening)

Link to comment
Share on other sites

Etter denne å dømme så vil Barca ikke ha Cesc - ever. HELT greit for meg! Makan til vrøvl fra håpløse supportere skal man tom. langt unna våre egne kamptråder på sitt verste for å finne...:

http://www.barcelonafootballblog.com/2722/...e-diver-franny/

 

Man merker i kommentarfeltet når Arseblog ble oppmerksom på den og postet den på Twitter :)

Link to comment
Share on other sites

Kjipt at Fabregas er ute, men i det siste har han ikke vært helt i toppslag heller. Og Nasri/Rosicky tror jeg kan ta over det offensive savnet etter Fabregas.

 

Håper også at Fabregas ikke blir med til VM, for gutten kunne trengt en sommer å hvile på nå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...