Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Jaja. Da er nok et tap mot ett av de andre storlagene et faktum. Vi har kun slått Liverpool av de "4 store" denne sesongen. 4 tap mot Chelsea og Man Utd og med en negativ målforskjell på 2-10.

 

Det ser heller ikke lyst ut med tanke på seriegullet denne sesongen. For meg virker det som Fabregas har gått litt lei etter de 2 siste kampene. Spørsmålet er om han fortsatt spiller hos oss neste sesong. Det har gått snart 5 år siden han vant noe sist med Arsenal, og det ser ut som det kan ta noen år til med Wengers politikk.

 

Personlig tror jeg ikke Fabregas gidder mer etter denne sesongen, selv med kapteinsbindet på armen. Han tar nok en Henry og stikker til Katalonia. Da sitter vi her i nord-øst London med skjegget i postkassa. Hvem skal skape alle sjansene våres den neste sesongen? Da må Wenger åpne lommeboka og handle inn noen klassespillere, hvis han gidder. Så kanskje det tar noen år til før det blir noen pokaler i skapet på Emirates, mens vi håper på at en ny Cesc blir dyrket fram.

 

Dette innlegget er satt veldig på kanten, men det er dette jeg føler akkurat nå.

 

Selv om jeg selvfølgelig håper at den lille godgutten blir værende i mange år fremover.

 

Satt og tenkte på det selv... Håper virkelig ikke dette skjer, men er stygt redd der skjer! Wenger må innrømme at han har kjørt seg litt fast, og prøve å kjøpe en ny bil (les: nye spillere) for å få opp farten litt igjen! Ser gjerne at både Sakho og Chamak kommer, i tillegg til en ny keeper! Tviler dessverre på at Wenger er enig med meg.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Jeg unner Fabregas en pokal. Han fortjener det mer enn noen andre i Arsenal. Jeg forstår han virkelig om han drar i sommer, jeg vil ikke ha noen sure miner ovenfor han om det skulle skje. Det beste ville vært om han fikk sine velfortjente pokaler i den vakre Arsenal trøya, men da må laget være god nok. Pdd er ikke stallen god nok. Cesc (og Arshavin) virker som de er lei av å være "nest best" eller "tredje best". For med et forsvar som lekker som en sil, uten en duellsterk spiss, og med en keeper som gjør det dårligere enn et pinnedyr i mål, så nytter det ikke hvor god og kreativ våre midtbanespillere er. Noe tittel blir det ikke av bare små teknikkere.

Link to comment
Share on other sites

Satt og tenkte på det selv... Håper virkelig ikke dette skjer, men er stygt redd der skjer! Wenger må innrømme at han har kjørt seg litt fast, og prøve å kjøpe en ny bil (les: nye spillere) for å få opp farten litt igjen! Ser gjerne at både Sakho og Chamak kommer, i tillegg til en ny keeper! Tviler dessverre på at Wenger er enig med meg.

 

Kan ikke se for med at verken Sakho eller Chamakh kan ha noe å si på 3. plass vs 1. plass. Det er to spillere som ikke har bevist noe som helst på det aller øverste nivået. Vi trenger virkelige klassespillere, ikke ta sjanser på to spillere som har bevist at de kan spille bra i en middels god liga. Wenger sa han var ute etter Villa, det er slike klassespillere vi trenger. Men det betyr ikke at vi må strø rundt oss med enorme pengesummer for å skaffe oss disse. Men jeg ser også for meg at hvis vi skulle være så uheldige/udyktige at vi havner utenfor topp 4 eller på 4. plass og ryker relativt tidlig ut av Champions leage, så stikker Fabregas til en klubb som har potensialet til å vinne absolutt alt, nemlig Barcelona. Selv om han sier at han skal bli og at han elsker London og Arsenal, så betyr ikke det at han blir. Vi alle husker jo hvordan Henry sa at han skulle spille her resten av livet.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke se for med at verken Sakho eller Chamakh kan ha noe å si på 3. plass vs 1. plass. Det er to spillere som ikke har bevist noe som helst på det aller øverste nivået. Vi trenger virkelige klassespillere, ikke ta sjanser på to spillere som har bevist at de kan spille bra i en middels god liga. Wenger sa han var ute etter Villa, det er slike klassespillere vi trenger. Men det betyr ikke at vi må strø rundt oss med enorme pengesummer for å skaffe oss disse. Men jeg ser også for meg at hvis vi skulle være så uheldige/udyktige at vi havner utenfor topp 4 eller på 4. plass og ryker relativt tidlig ut av Champions leage, så stikker Fabregas til en klubb som har potensialet til å vinne absolutt alt, nemlig Barcelona. Selv om han sier at han skal bli og at han elsker London og Arsenal, så betyr ikke det at han blir. Vi alle husker jo hvordan Henry sa at han skulle spille her resten av livet.

Tenker mest på Sakho som en backup, håper virkelig at Gallas blir, selv om det er mer og mer usansynlig for hver dag som går uten signering av ny kontrakt. Chamak har jeg troa på, og da begynner vi å få god dekning på topp! Det jeg tror er forskjell på 1. og 3. plass er keeper! Der MÅ vi ha forsterkninger... Hvis ikke Clichy skjerper seg drastisk så må vi kanskje hente noe her og?

Men nå blir dette helt off topic, så vi får ta denne diskusjonen et annet sted!

Det viktigste er at Cesc blir, tror det er viktigere enn nye signeringer :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Tenker mest på Sakho som en backup, håper virkelig at Gallas blir, selv om det er mer og mer usansynlig for hver dag som går uten signering av ny kontrakt. Chamak har jeg troa på, og da begynner vi å få god dekning på topp! Det jeg tror er forskjell på 1. og 3. plass er keeper! Der MÅ vi ha forsterkninger... Hvis ikke Clichy skjerper seg drastisk så må vi kanskje hente noe her og?

Men nå blir dette helt off topic, så vi får ta denne diskusjonen et annet sted!

Det viktigste er at Cesc blir, tror det er viktigere enn nye signeringer :ph34r:

 

Er helt enig når det gjelder Clichy og keeperen. Men hvis Gallas drar kan jo Wenger se til Madrid etter en ny stopper ved navn Mertesacker som står uten kontrakt til sommeren. Han er en svært god stopper av det lille jeg har sett av han. Han fremstår selvsikker samtidig som han har enorm høyde, som forsvaret vårt mangler.

Men ja, det aller viktigste er at Cesc blir. Koste hva det koste vil!

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig når det gjelder Clichy og keeperen. Men hvis Gallas drar kan jo Wenger se til Madrid etter en ny stopper ved navn Mertesacker som står uten kontrakt til sommeren. Han er en svært god stopper av det lille jeg har sett av han. Han fremstår selvsikker samtidig som han har enorm høyde, som forsvaret vårt mangler.

Men ja, det aller viktigste er at Cesc blir. Koste hva det koste vil!

Ja, han og kunne vært noe :ph34r: Får se hva som skjer til sommeren, merker jeg glede/gruer meg til silly season alt! :(

Link to comment
Share on other sites

Cesc forsvinner i sommer, det er jeg overbevist om. Kan aldri tenke meg at han går på en ny sesong med Arsenal. Tålmodigheten til Wenger kommer til å ta slutt nå. Det er jævlig trist men forståelig. Tenk hva han kommer til å utrette i ett lag med bedre medspillere.

Jeg er ikke overbevist om at han forsvinner, men jeg er langt fra sikker paa at han blir!

Det kan virke som om han blir litt frustrert og oppgitt under kamper som ikke gaar vaar vei, som i gaar paa brua. I sitt stille sinn tenker han nok i de samme baner som Arsh naar han appenhjertig sier vi trenger forsterkninger. Som kaptein, og utrolig lojal, velger han aa holde munn.

Link to comment
Share on other sites

Vi må beholde Fabregas da han er utrolig viktig for oss om dagene. Jeg tror også at Fabregas ser dette, og at han blir for oss en sesong til.

 

Spørsmålet han da vil stille seg, om ikke Arsenal vinner noe, er om han er god nok for de store klubbene som vinner hele tiden. Husk på at Fabregas ble benket i EM når Spania vant, og var ikke noe førstevalg der. Han har heller ikke vært noe overbevisende god mot de store klubbene, så pr dags dato tror jeg Fabregas heller vil være stjerne i Arsenal enn "middelmådighet" i andre klubber.

 

Men som sagt; uten en sesong til med pokaler så er nok løpet kjørt for vår unge spanjol (som da ikke er så ung lenger).

Link to comment
Share on other sites

Ser at det er mange som veit at Fabregas stikker enten til sommeren, eller om et års tid. Det eneste som kan påvirke hans valg, er nemlig nye spillerkjøp som fører til pokaler.

 

Det jeg lurer på da er:

Fabregas har vel ikke bare en gang gått ut offentlig, og sagt hvor mye han liker tilværelsen i klubben. Han har flere ganger gått ut å bekreftet hans kjærlighet for klubben, og at han er stolt over å være captain i en så ung alder.

Er alt dette løgn? Kan ikke en spiller faktisk mene at pokaler ikke nødvendigvis betyr alt, men at det finnes så mye mye mer som kan påvirke situasjonen man er i?

 

Om Wenger skulle kjøpe flere spillere til sommeren, men likevel ikke vinne noe trofee: Vil han da også bli solgt?

Behøver pokaler å være den eneste grunnen, for om en spiller virkelig ønsker å spille videre for klubben?

Behøver pokaler å være den eneste grunnen, om en klubb er attraktiv eller ikke?

 

Det er da nok eksempler på motsatt situasjon, at en spiller reiser selv med en klubb som henter pokaler i ny og ne. Nevner Ronaldo som hadde en "fri" rolle i verdens beste klubb de siste 3-4årene, og som var en yndling hos fansen. Hvorfor dro han? (kun hjemlengsel, eller nye utfordringer........., og i en så ung alder?)

 

Om Fabregas drar, for det vil han nok gjøre mot slutten av karrieren. Da føler jeg at det er for å reise tilbake til hjemlandet og for nye utfordringer. Ut ifra det han har sagt, så virker det ikke som om dette skjer med de første årene. Han virker ganske lojal, uansett om det har kommet pokaler eller ikke.

 

Nei, jeg har ikke tro på denne dyrkelsen av meninger om at "uten pokaler, ingen lojalitet". Jeg tror det finnes mange grunner for om en spiller ønsker å være med videre, og så lenge prestasjonsnivået er bra.........., så får han spille fotball i øverste klasse.

Dette middelmådige laget er langt ifra ferdig om å sloss om pokalen hverken i PL eller i CL denne sesongen, og selv uten pokaler i noen sesonger har vi vært med helt der oppe i både det ene og det andre.

 

Tror nivået, spillestilen, manager, forholdet til fansen, og medspillere (for å nevne noe), kan være vel så viktig som bare pokaler.

Link to comment
Share on other sites

Ser at det blir nevnt jevnt at pokaler er det eneste som kan få Cesc til å bli i Arsenal. Men vi har vel hørt og sett før også at pokaler har fått spillere til å flytte på seg. Synes jeg hører Cesc. "Nå har jeg vunne noe med Arsenal, så da er det på tide å få en ny utfordring....."

 

Ellers ser jeg i media at en spansk radiostasjon sier at Cesc har en munntlig avtale med Barca til sommeren, til det har jeg bare å si at han har faktsik en skriftelig avtale med Arsenal som enda gjelder noen år......

Link to comment
Share on other sites

Ser at det blir nevnt jevnt at pokaler er det eneste som kan få Cesc til å bli i Arsenal. Men vi har vel hørt og sett før også at pokaler har fått spillere til å flytte på seg. Synes jeg hører Cesc. "Nå har jeg vunne noe med Arsenal, så da er det på tide å få en ny utfordring....."

 

Ellers ser jeg i media at en spansk radiostasjon sier at Cesc har en munntlig avtale med Barca til sommeren, til det har jeg bare å si at han har faktsik en skriftelig avtale med Arsenal som enda gjelder noen år......

 

Fabregas har ingen muntlig avtale med Barcelona, HVIS han faktisk hadde/har det så er det et klart brudd. For Barcelona må få Arsenal sin tillatelse til å faktisk snakke med klubben så lenge han er under kontrakt.

 

Uansett så har Barcelona selv sagt at dette ikke er sant, så det er nok bare nok en spansk drittavis som prøver å skape mediastorm rundt Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

:blink:-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 10 2010, 01:58 PM) 188572[/snapback]

Fabregas har ingen muntlig avtale med Barcelona, HVIS han faktisk hadde/har det så er det et klart brudd. For Barcelona må få Arsenal sin tillatelse til å faktisk snakke med klubben så lenge han er under kontrakt.

 

Uansett så har Barcelona selv sagt at dette ikke er sant, så det er nok bare nok en spansk drittavis som prøver å skape mediastorm rundt Fabregas.

 

Det stemmer at Fabregas ikke har noen muntlig eller skriftlig avtale med Barcelona. Det ryktet har gått ut på, er at Fabregas skal ha blitt enig med en av presidentkandidatene om en kontrakt og en overgang, dersom denne kandidaten blir valgt, og eventuelt Barcelona i etterkant av at han har blitt valgt skulle bli enig med Arsenal om en overgangssum. Mange vil nok si at dette er en rimelig dodgy måte å drive business på, men det er altså ikke ulovlig, etter som presidentkandidaten ikke er tilknyttet noen klubb når enigheten ble gjort.

 

Men uansett om det skulle være hold i ryktene, så må jo først kandidaten bli valgt som president, og Barca i ettertid bli enig om en overgangssum

Link to comment
Share on other sites

Da er det kanskje på tide at det kommer regler som forbyr presidentkandidater å inngå slike avtaler. Hvis Fabregas virkelig har hodet sitt fokusert på Barcelona og holder på med dette midt i en viktig del av sessongen er det kanskje på tide å gi kapteinsbindet til en som fortjener det?

 

Jeg er så møkka lei måten spanske klubber og media holder på at jeg ikke unner de det minste suksess lenger. Håper de ryker ut tidlig både I EM, VM og CL. Samt at de rykker nedover på FIFA-rankingen, slik at de ikke er så høye på pæra.

Link to comment
Share on other sites

Da er det kanskje på tide at det kommer regler som forbyr presidentkandidater å inngå slike avtaler. Hvis Fabregas virkelig har hodet sitt fokusert på Barcelona og holder på med dette midt i en viktig del av sessongen er det kanskje på tide å gi kapteinsbindet til en som fortjener det?

 

Når du nemner det så er det ganske rart at det faktisk er lovligt! Det er jo ikke lov å ta kontakt med spillere før klubben som eiger spillerne har godtatt? Men det er vel kanskje mer et ønske dem presidentkandidatene kommer med. Men ganske rart at dem kan gå ut og "love" at dem skal hente den ene eller den andre når dem ikke har peiling på om klubben vil selge!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...