Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Jeg hater Barcelona og Laporta.

Jeg hater Måten de forhandler med klubb og spillere.

Jeg hater måten de snakker til media på.

Jeg hater krøllene til Puyol og Milito.

Jeg hater også Tottenham,Man utd,Chelsea,Liverpool,Real Madrid,Barcelona,Sergio Busquets,John Terry,Steven Gerrard,Lampard,Ballack,Rooney,Neville-søstrene,Nicky butt,Cashley,Adebayor,Bellamy,Keane,Kevin Davies,Bentley,og ikke minst Jehovas Vitner og pølse med potetmos.

 

 

Enig. Men pølse med potetmos er jo godt da!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Følger vi mønsteret til Wenger fremover blir Van Persie solgt neste år, siden vi har kjøpt Chamakh. Vermaelen blir solgt for å ikke "ødelegge" talentet til Djourou. Arshavin ryker for å gi plass til Walcott.

 

Fremtiden ser lys ut!

Wenger knows...

Hehe. Jeg en kan jo begynn å lure.

Om Fabregas drar så tror jeg Wenger er raskt ute med å finne en god erstatter. Wenger sa at han skal styrke stallen med et par erfarne spiller. Hvis Fabregas drar så finner han sikkert på noe lurt, akkurat som da Vieira dro.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal Van Persie og Arshavin gidde å bli igjen på dette synkende skipet?

Siste jeg leste av Van Persie var at han aldri vil forlate Arsenal. Han elsket klubben for mye til det. Arshavin kan bare gå, en god, men ganske så lat spiller til tider.

Om Fabregas nå drar så stemmer jeg på at Vermaelen eller Van Persie skal bli kaptein iallefall!

Link to comment
Share on other sites

Håper fortsatt i det lengste at dette ikke stemmer, men virker mer og mer sannsynlig at Cesc forsvinner nå. Og dette var sommeren da Arsenal skulle styrke laget!!! Wenger har nå en sykt stor jobb foran seg. Nå må Arsenal snart vise seg som den superklubben de ønsker å være (og tar billettpriser som). Men se på Man United når Ronaldo forsvant, de havna da kun ett poeng bak ligamester Chelsea... så har ingen tro på at Arsenal er noe synkende skip uten Cesc....

Link to comment
Share on other sites

Eg ser ingen grunn til at Arsenal skal holde på Fabregas viss spelaren ikkje ynskjer det sjølv. Eg er rett og slett dritt lei av å høyre om spelarar som er på veg ut. Dette er berre ein gjentakande historie, nett som med Henry og Vieira.

 

Hvis alle rykta stemmer og Arsenal står utan kapteinen i august månad så må han erstattast med ein klassespelar. Då snakkar me om spelarar på nivå med Frank Lampard, Steven Gerrard. Å få nokon av desse er sikkert heilt utenkeleg. Eit alternativ er å kreve Zlatan og Toure i bytte, ikkje berre ein av dei men begge to.

 

Uff!

Link to comment
Share on other sites

Siste jeg leste av Van Persie var at han aldri vil forlate Arsenal. Han elsket klubben for mye til det. Arshavin kan bare gå, en god, men ganske så lat spiller til tider.

Om Fabregas nå drar så stemmer jeg på at Vermaelen eller Van Persie skal bli kaptein iallefall!

 

Hvis Fabr tar hatten sin og går nu, bør man tenke nøye over hvem man skal utnevne til kaptein, i og med at de siste tre kapteinene har stukket ganske raskt etter utnevnelse.

 

Mange vil nok stemme på Almunia :P

Link to comment
Share on other sites

OM det stemmer som jeg nå leser på nett at Cesc har bedt om å forlate klubben så er ikke det noe katastrofe.

 

Barca vil ha ham, han vil bort, Arsenal har intet behov for å selge = skyhøy pris. Ikke under 500 millioner. Wenger ville nok vært snill nok til å la ham gå for en slikk og ingenting, men heldigvis har vi Ivan den grusomme nå. Dette blir dyrt for katalanerne. Og ikke kom med den at Cesc senker prisen pga ønske om å forlate. Arsenal må IKKE la seg presse denne gangen.

 

Når Wenger har fått de 500 millionene inn på konto kjøper han ny stjernemidtstopper og en solid keeper.

 

Så legger han om til den taktikken han "kan" 442 med følgende lag:

 

Ny keeper

Sagna - Ny midtstopper - Vermaelen - Clichy

 

Walcott/Nasri/Arsjavin - Song - Diaby/Denilson/Ny midtbanespiller/Ramsey - Nasri/Rosiscky

 

Arsjavin/Rvp

Rvp/Bentner/Chamakh

 

Nok av muligheter. Og ikke minst - vi får en kaptein som ikke bare har det i kjeften og kysser drakten i går og ber om å bli solgt i dag: RvP(med Vermaelen som visekaptein).

Link to comment
Share on other sites

Dersom Cesc forlater Arsenal MÅ prisen stå i forhold til hva andre har betalt.

 

- Kaka 56 mio pund

- Ronaldo 80 mio pund

- Zlata 60 mio pund

- Berbatøv 30 mio pund

 

etc. etc. etc.

 

Da seg hør og bør prisen for Cesc mhp. kontrakt, alder, status osv. tilsi at Arsenal bør få ca. 60 mio pund. Noterer meg at 30 - 35 mio pund er sagt av skysports som i mine ører høres latterlig ut.

Link to comment
Share on other sites

Vi får vel bare igjen får vår ganske usaklige taktikk med å hente unggutter uten klubbfølelse. Ser vi tilbake noen år, var det engelske spillere som var svært trofast mot arsenal. Og det kommer ikke akkurat som et sjokk at en fransk eller spansk spiller vil bort. Du finner vel ikke land som fostrer større klubbhorer enn dette. Hvis det skulle bli slik at Fabregas drar, har arsenal-fansen mistet alle sine favoritt-spillere i løpet av de siste årene. Og jeg trur det ikke vil få gå ubemerket gjennom Emirates sine vegger. Vi har når klart å slengt Vieira, Henry, Petit, Pires, Overmars osv osv på dør, og ja nesten alle av de til Barcelona. Og hva sitter vi igjen med. Er vel bare to spillere som kan bli kalt arsenal-helter, RVP og Campbell. Så får vi nå se hva som skjer da. Jeg er hvertfall mer enn nok lei spanske spillere. Og franske spillere. På tide med Engelskmenn igjen.

Link to comment
Share on other sites

Nok av muligheter. Og ikke minst - vi får en kaptein som ikke bare har det i kjeften og kysser drakten i går og ber om å bli solgt i dag: RvP(med Vermaelen som visekaptein).

 

Dummeste jeg har hørt noen gang. Mener du virkelig at Fabregas bare har det i kjeften!?!??!!?

Er du klar over hvor god kaptein "Captain Fantastic" har vært denne sesongen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir egentlig VELDIG skuffet ovenfor Fabregas, vis han forlater oss tilfordel for Barcelona. Han har sagt flere ganger at han elsker Arsenal, og vil bli her i flere år. Det er ganske sannsynlig at han drar til Barcelona en dag, men allerede iår ?Da har alt han har sagt bullshit.

 

Jeg er også redd for at Barca komme til å "true" Fabregas med dette" Enten kommer du til oss iår, eller aldri"

 

Selger vi han, så er jeg 99.9% at Wenger henter en verdig erstatter. Han gjør ikke det samme feilen to ganger !

Link to comment
Share on other sites

Forsvinner Fabregas, så skal det være for langt over 600 millioner kroner.

 

Og det skal hentes inn en verdensklasse keeper, stopper og erstatter for Fabregas!

 

Edit: Vil forøvrig legge inn denne her for å berolige dere litt. Personlig tror jeg det er pisspreik fra ende til annen, og at det eneste drittlaget Barcelona prøver å gjøre er å få Cesc til å bli fristet til å gå over til Barcelona denne sesongen ved å gi han et ultimatum.

Link to comment
Share on other sites

Håper og tror fortsatt vår kaptein blir værende noen sesonger til, men det virker som om klubbene har gått i forhandling om ham...

Det betyr vel i praksis at hvis Barca ønsker ham nok, får de ham.

Medaljens bakside med å produsere verdensstjerner som Cesc, Henry, Vieira og Anelka er at de etterhvert blir veldig ettertraktet av klubber fra sydligere strøk med uanstendig tilgang på finanser.

Da blir det vanskelig å stå imot både for spillere og dermed også klubb.

Ingen kan vel tenke seg å ha en kaptein som ønsker seg til en annen klubb???

Jeg føler meg imidlertid sikker på at Wenger kommer til å ta seg en alvorsprat med Cesc og det pleier å hjelpe som kjent :P

Jeg tror nøkkelen ligger i at Cesc ser muligheten for å vinne noe stort neste sesong, dvs at Wenger må grave dypt i lommeboken nå i sommer og handle inn dugelige erstattere for Silvestre, Gallas og Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Dersom Cesc reiser, kan vi berre gløyme kjøp av stjernespelarar i sommar. Nei, då blir det nok kjøpt eit par unggutar som vil bruke Arsenal som springbrett..

 

Dette er ein sorgens dag, om desse rykta skulle stemme..

 

Eg har alltid støtta Wenger uansett, men dersom Cesc reiser, og spesielt dersom han reiser for under £30 mill, så begynner eg verkeleg å lure.. Noko er det som gjer at profilane forlet oss, ein etter ein..... (bortsett frå grådigheit sjølvsagt)

Link to comment
Share on other sites

Selger vi Fabregas utan å hente inn ein som direkte kan ta over hans rolle (kven skulle det være?), og samtidig få inn pengar som kan dekke kjøpet (supplert med det vi har å benytte) av keeper, midtstopper og enda ein midtbanespelar så er det nok verdt det, og vi kan umiddelbart igjen være ein reell ligautfordrer.

Link to comment
Share on other sites

Vanligvis handler det om at spillere blir fristet av store beløp.

I Cesc sitt tilfelle handler det nok mere om ønsket om å komme hjem.

Ønsket om å spille sammen med spillere han har vokst opp sammen med og som hele verden tilber som magikere fra Katalonia.

Hvem kan klandre Cesc for det??

Uansett om vår kaptein forsvinner nå eller ikke, kommer Arsenal til å bestå som toppklubb i Europa, først og fremst pga Wengers evne til å dyrke frem nye verdensstjerner.

Det finnes en del spennende spillere som kan utvikles til å dra oss til nye høyder.

Chamakhs makker i Bordeaux er en av disse, playmakeren som har servert Chamakh jevnt og trutt denne sesongen ville virkelig kunne blitt en sensasjon i Arsenal.

Enn så lenge håper jeg Cesc fortsetter hos oss, men om han uttrykker et sterkt ønske om å dra til Barca nå synes jeg han bør få gjøre det.

Spillere som har tankene et annet sted kan aldri gjøre en god jobb.

Yaya Toure pluss 400 mill og jeg ser uante muligheter :P

Link to comment
Share on other sites

Vanligvis handler det om at spillere blir fristet av store beløp.

I Cesc sitt tilfelle handler det nok mere om ønsket om å komme hjem.

Ønsket om å spille sammen med spillere han har vokst opp sammen med og som hele verden tilber som magikere fra Katalonia.

Hvem kan klandre Cesc for det??

Uansett om vår kaptein forsvinner nå eller ikke, kommer Arsenal til å bestå som toppklubb i Europa, først og fremst pga Wengers evne til å dyrke frem nye verdensstjerner.

Det finnes en del spennende spillere som kan utvikles til å dra oss til nye høyder.

Chamakhs makker i Bordeaux er en av disse, playmakeren som har servert Chamakh jevnt og trutt denne sesongen ville virkelig kunne blitt en sensasjon i Arsenal.

Enn så lenge håper jeg Cesc fortsetter hos oss, men om han uttrykker et sterkt ønske om å dra til Barca nå synes jeg han bør få gjøre det.

Spillere som har tankene et annet sted kan aldri gjøre en god jobb.

Yaya Toure pluss 400 mill og jeg ser uante muligheter :P

Toure er ingen erstatter for Fabregas; Toure er eit anker, det samme er Song. Da er vi avhengig av å få ein ny midtbanespelar til å innta Fabregas-rollen for dei 400 millionane. Vær så snill ikkje si Diaby;)

Link to comment
Share on other sites

Blir utrolig skuffet om dette stemmer.

 

Skulle han gå, så må det hentes inn erstatter. Frykter dog at Wenger setter sinn lit til spillere som f.eks. Diaby og Nasri. Har vel hørt denne før?

 

Blir enda mer skuffet dersom også Fabregas selges for "småpenger".

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...