Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Toure er ingen erstatter for Fabregas; Toure er eit anker, det samme er Song. Da er vi avhengig av å få ein ny midtbanespelar til å innta Fabregas-rollen for dei 400 millionane. Vær så snill ikkje si Diaby;)

 

 

Selvfølgelig er ikke Toure en direkte erstatter for Fabregas, trodde det var innlysende...

Det har seg imidlertid slik at Yaya Toure kan gjøre oss mere solide defensivt på midtbanen samtidig som Wenger kan omskolere Song til en verdensklasse midtstopper, som han er det på landslaget, samtidig som han også kan være et meget godt cover for Toure.

Diaby og Nasri vil være potensielle indreløpere ja men føler meg helt sikker på at Wenger da vil gå for en erstatter som heter Gourcaeff fra Bordeaux.

Super-spennende spiller som har dannet et fryket radarpar med Chamakh denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Selvfølgelig er ikke Toure en direkte erstatter for Fabregas, trodde det var innlysende...

Det har seg imidlertid slik at Yaya Toure kan gjøre oss mere solide defensivt på midtbanen samtidig som Wenger kan omskolere Song til en verdensklasse midtstopper, som han er det på landslaget, samtidig som han også kan være et meget godt cover for Toure.

Diaby og Nasri vil være potensielle indreløpere ja men føler meg helt sikker på at Wenger da vil gå for en erstatter som heter Gourcaeff fra Bordeaux.

Super-spennende spiller som har dannet et fryket radarpar med Chamakh denne sesongen.

Spørst hvor intresert Bordeaux er til å selge han til oss etter at vi mest sannsynlig stikker av med Chamakh uten at dem får ei krone.

Link to comment
Share on other sites

Drar han nå, så vil han aldri oppnå noen legendestatus i Arsenal iallefall. I tillegg vil han ha løyet Arsenalfansen midt i trynet. Hvor mange ganger denne sesongen har han uttalt at han skulle bli i Arsenal også neste sesong?

 

Dar han, så blir det iallefall spennende å følge med på hvordan han takler en benketilværelse. Pr. dags dato er det ikke plass til Fabregas på midtbanen til Barca, hvis de ikke har tenkt å spille med tre offensive spillere sentralt.

 

Fabregas er en stor stjerne i Arsenal, hvor fansen elsker han. I Barcelona blir han bare en i gjengen, som ikke akkurat har noen høy stjerne blant fansen.

 

Nå er det på tide at klubben viser at de mener alvor. Dersom han ønsker å forlate klubben, så er det greit nok, men da skal det skje på klubbens premisser. Arsenal skal sette prisen, og den SKAL ikke være under 500 millioner.

Link to comment
Share on other sites

Spørst hvor intresert Bordeaux er til å selge han til oss etter at vi mest sannsynlig stikker av med Chamakh uten at dem får ei krone.

 

 

Her er det som alltid spilleren selv som sitter med nøkkelen, ingen klubber kan tviholde på spillere som ønsker seg bort, i lengden.

Money talks.......desverre.

Link to comment
Share on other sites

Vi må huske at det her er Rykter, Fabregas er fortsatt Arsenal kaptein. Men som ALLE andre så vil jeg ha dette ut av systemet innen KORT tid... Wenger har jo prøvd å bygge et lag rundt fabregas etter at henry forlot Arsenal.. Skal han starte på nytt? skal vi vente i 5 år til før vi i det hele tatt får se en pokal på Emirates?

 

Herregud, Si at du blir!!!!

Link to comment
Share on other sites

Drar han nå, så vil han aldri oppnå noen legendestatus i Arsenal iallefall. I tillegg vil han ha løyet Arsenalfansen midt i trynet. Hvor mange ganger denne sesongen har han uttalt at han skulle bli i Arsenal også neste sesong?

 

Dar han, så blir det iallefall spennende å følge med på hvordan han takler en benketilværelse. Pr. dags dato er det ikke plass til Fabregas på midtbanen til Barca, hvis de ikke har tenkt å spille med tre offensive spillere sentralt.

 

Fabregas er en stor stjerne i Arsenal, hvor fansen elsker han. I Barcelona blir han bare en i gjengen, som ikke akkurat har noen høy stjerne blant fansen.

 

Nå er det på tide at klubben viser at de mener alvor. Dersom han ønsker å forlate klubben, så er det greit nok, men da skal det skje på klubbens premisser. Arsenal skal sette prisen, og den SKAL ikke være under 500 millioner.

 

 

Tror ikke Barca bruker 500 mill på en benkesliter ;)

 

Vi må huske at det her er Rykter, Fabregas er fortsatt Arsenal kaptein. Men som ALLE andre så vil jeg ha dette ut av systemet innen KORT tid... Wenger har jo prøvd å bygge et lag rundt fabregas etter at henry forlot Arsenal.. Skal han starte på nytt? skal vi vente i 5 år til før vi i det hele tatt får se en pokal på Emirates?

 

Herregud, Si at du blir!!!!

 

 

Støttes :P

Link to comment
Share on other sites

Drar han nå, så vil han aldri oppnå noen legendestatus i Arsenal iallefall. I tillegg vil han ha løyet Arsenalfansen midt i trynet. Hvor mange ganger denne sesongen har han uttalt at han skulle bli i Arsenal også neste sesong?

 

Dar han, så blir det iallefall spennende å følge med på hvordan han takler en benketilværelse. Pr. dags dato er det ikke plass til Fabregas på midtbanen til Barca, hvis de ikke har tenkt å spille med tre offensive spillere sentralt.

 

Fabregas er en stor stjerne i Arsenal, hvor fansen elsker han. I Barcelona blir han bare en i gjengen, som ikke akkurat har noen høy stjerne blant fansen.

 

Nå er det på tide at klubben viser at de mener alvor. Dersom han ønsker å forlate klubben, så er det greit nok, men da skal det skje på klubbens premisser. Arsenal skal sette prisen, og den SKAL ikke være under 500 millioner.

 

Fabregas vil nok for de aller fleste ha en legendestatus, pga sitt nivå som fotballspiller fra 16-årsalderen. Sitt enorme register på fotballbanen, sin oppførsel utenfor fotballbanen (aldri uteliv og skandaler), sin voksenhet i hodet på det å gå ut å bekrefte gang på gang at han er en "gooner" uansett hvor mye det har blitt blåst de siste 3-4 årene...osv osv.

De aller fleste har vel ventet på en overgang til Barcelona, men at det skulle skje nå vil evt være 2-3 år for tidlig (iallefall hva jeg har trodd)

 

 

Finnes det flere faktorer enn kun Barca, som gjør at han nå kan dra? (familie, osv?)

 

Er dette nok til at han skal bli hakket på, om det skulle skje i sommer?

Er dette nok til at han skal miste sin "legende-status" som Arsenal-spiller i historien?

 

Men for all del: Dette kan nok også vise seg som tidligere, at alt er bullshit. Jeg venter, og føler meg ganske rolig (overraskende nok), over at jeg fortsatt ser Fab som Arsenal-kaptein de neste sesongene.....

 

Tiden vil vise :P

Link to comment
Share on other sites

Fabregas vil nok for de aller fleste ha en legendestatus, pga sitt nivå som fotballspiller fra 16-årsalderen. Sitt enorme register på fotballbanen, sin oppførsel utenfor fotballbanen (aldri uteliv og skandaler), sin voksenhet i hodet på det å gå ut å bekrefte gang på gang at han er en "gooner" uansett hvor mye det har blitt blåst de siste 3-4 årene...osv osv.

De aller fleste har vel ventet på en overgang til Barcelona, men at det skulle skje nå vil evt være 2-3 år for tidlig (iallefall hva jeg har trodd)

Finnes det flere faktorer enn kun Barca, som gjør at han nå kan dra? (familie, osv?)

 

Er dette nok til at han skal bli hakket på, om det skulle skje i sommer?

Er dette nok til at han skal miste sin "legende-status" som Arsenal-spiller i historien?

 

Men for all del: Dette kan nok også vise seg som tidligere, at alt er bullshit. Jeg venter, og føler meg ganske rolig (overraskende nok), over at jeg fortsatt ser Fab som Arsenal-kaptein de neste sesongene.....

 

Tiden vil vise :P

 

 

Denne tankegangen følger jeg full ut, håper virkelig vi vurderer dette riktig!!!

Link to comment
Share on other sites

Same ol story dette her..Vieira, Henry...nå Fabregas...

Eneste forskjellen er at Fabregas ikke er på tampen av karrieren, men har mange gode år foran seg på fotballbanen. Han har vel ikke sagt at han blir i Arsenal neste sesong, men har også sagt at han ikke har planer om å takke for seg nå.

Syns vel han har all verdens tid til å dra til Barca senere siden han er bare 23 år, men Wenger er ikke typen å holde igjen en spiller mot sin vilje...uansett hvor god han er.

Det er nok ønsket om å spille med spanske lagkamerater og trofetørken i Arsenal som gjør at han kanskje tenker på å skifte beite. Men det er jo likevel et svik mot Arsenal-fansen dette.

Det blir jo svært vanskelig å oppnå noe når vi mister vår beste spiller nesten hver sommer.

Men er litt enig med Kim.. Det er ingen garanti at Fabregas automatisk starter kampene for Barcelona og dermed blir litt samme situasjon som på det spanske landslaget.

Men samtidig klarer de vel alltids å involvere han, Xavi og Iniesta samtidig på banen på et vis..hehe.

Når det gjelder stjernestatusen tror jeg han fort blir svært populær der hvis han presterer noe han ganske sikkert kommer til å gjøre.

Dette er jo praktisk talt landslaget til Spania krydret med Messi, Alves m.fl. Derimot tror jeg han vil merke at den spanske ligaen er lang kjedeligere enn Premier League.

Det er kun to lag som kjemper om tittelen hver eneste år og spenningen forsvinner til juletider. I England er det minste litt spenning helt til slutt og alle lag kan slå hverandre og er jevnere enn noen gang.

 

Og vi får de pengene vi mener han er verdt...neppe. Tipper det blir £30-40 mill. noe som selvsagt er ALT for lite. £60 milloner....da begynner det ligne noe.

 

Nå bør vi vel avvente før noe som helst er bekreftet angående Fabby, men ryktene går vel mer og mer over til fakta desverre.. :P

Link to comment
Share on other sites

Drar han så drar han, vi finner alltids nye helter.

 

jeg syntes ikke det er snakk om å ha en HELT i laget, men det er mer snakk å bygge laget rundt en spiller.. fabregas serverer, han scorer og han viser sin kjærlighet for Arsenal på banen..

 

Selger vi han så må vi bruke flere år på å finne en annen spiller og bygge rundt han....

Link to comment
Share on other sites

 

 

He he, jeg liker virkelig denne karen. Min personlige yndling er Song og det har han vært leeenge.

 

Fabregas er isolert sett vår beste spiller, men hans posisjon er ikke hvor vi er mest sårbare. Vi har veldige lovende spillere som kan steppe inn og gjøre en veldig god jobb. Ingen av dem er like stabile som Fabregas, men flere av dem har et veldig høyt toppnivå, Ramsey, Diaby, Nasri og kanskje Arshavin? Personlig har jeg veldig stor tro på en spiller som Merida, men det ser jeg ut til at han er på vei ut han også...

 

Det er bare en liten fordel for oss (i tillegg til økonomi da), og det er at ikke alt trenger å gå gjennom han og at store deler av laget jobber for en mann. Kanskje vi blir bedre som lag uten Fabregas? Litt som når Henry forlot oss?

 

Jeg avslutter med at jeg virkelig håper han blir.

Link to comment
Share on other sites

Kun hvis vi får inn Yaya toure+Yoann Gourcuff+en klassestopper+klassekeeper godtar jeg dette salget. Ja, da forventer jeg at vi får en god sum for Cesc. Har en følelse at jeg blir skuffet denne sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Da Arsenal solgte Henry til Barcelona, så var det på sirka 150-200 mill...

 

Husket godt at sesongen før, ville Barcelona hentet han for 500-600 mill.

... og han var appåtil skadeplaga store delar av sesongen :P ein ellers så skadefri Henry

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke forstå at mange her tar dette så lett. Jeg mener dette ville vært fryktelig. Dette er spilleren vi har hyllet inn og ut siden han var 16 år, dette er spilleren alle andre lag misunner oss. Dette er vår desidert største stjerne. Og han er bare 22 år gammel. Han er mine øyne det nærmeste vi har vært en Mr.Arsenal etter Adams. Alltid vært lojal og skrytt veldig av klubben.

 

Jeg husker jeg syntes det var forferdelig når Henry forsvant, men han begynte å bli gammel og var ikke helt den samme lenger. Men da var det lett og trøste seg med at vi hadde en av verdens beste midtbanespillere til å styre skuta, noe han forsåvidt begynte å gjøre selv når Henry var kaptein. Å erstatte en spiss er en ting. Og erstatte en av verdens beste playmakere er ikke så lett. For spillere som han er sjelden vare. Derfor er det ganske ironisk og utrolig at den ene klubben i verden som faktisk har en spiller som er lik fabregas og hakket bedre skal hente han.

 

Jeg tror salgene av Flamini og Hleb slo hardt inn på han. Og nå som Senderos også er på vei ut døra har han jo mistet mange av de nærmeste vennene sinde. Jeg tror at mistrivsel over å miste gode kamerater faktisk er en større grunn en savnet av Barcelona. Så da kan man jo spørre seg hva som vil skje med Van Persie neste sesong?

 

For Arsenal sin del synes jeg det er katastrofe. Igjen kan vi miste en av våre aller største stjerner, og vi opprettholder vårt gode rykte som farmerklubb. Hvorfor skjer dette kun oss? iløpet av de siste årene er det vel kun C.Ronaldo som har vinglet fram og tilbake i en topp 4 klubb. Mister vi Cesc så tar vi 2 steg tilbake

og en fram, om det kommer noen inn, som vi har gjort i 3 sommere på rad. Og vi havner på stedet hvil.

 

Nei gudene forby at dette skjer. Dessverre er det litt for mye detaljer og andre ting som faktisk virker mer troverdig en silly season vanligvis har og tilby. Så jeg tror faktisk dette fort kan skje før vm.

 

Den tid den sorg :P

Link to comment
Share on other sites

Vi har da vel for vane å selge spillere på billigsalg til Barcelona. Det er en kjent sak at i salg av spillere er vi en svak aktør som selger våre beste spillere for knapper og glansbilder.

 

Tipper vi får 25mill for Fabregas - hvorpå Wenger sier at det var en "to good to say no" deal.

 

Hørte jeg Denilson som playmaker neste sesong?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke forstå at mange her tar dette så lett. Jeg mener dette ville vært fryktelig.

Jeg tror egentlig ikke at det er så mange her som tar det så lett. Men i dagens fotballverden så må man leve med realitetene, og ikke grave seg ned i sanden.

 

Jeg tror ikke det er så mange som ønsker å bli "kvitt" Cesc, vi er vel alle enige at han betyr mye for vår kjære klubb. Men som jeg har nevnt tidligere, Cesc er ikke uerstattelig men selvsagt blir det ikke lett å finn den rette erstatteren.

 

Hvis Fabregas går til Barcelona i år, neste år eller senere. så er det fordi han virkelig ønsker å spille for den klubben. Jeg ser ikke noen grunn for at Arsenal skal prøve å hindre en slik overgang, da jeg tviler på at Fabregas motivasjon for å spille for oss blir så stor da og vi er kanskje best tjent med en erstatter som da er motivert til å ta hans plass på laget.

Link to comment
Share on other sites

Cesc er en massiv spiller for oss. Han er noe av det beste som har ikledd en Arsenaltrøye.

Vi har hatt et par andre i den klassen før Rocky og Chippy.

Skulle dette stemme får vi håpe Wenger klarer det vi ikke gjorde da disse forsvant.

De ble aldri skikkelig erstattet.

 

Fabregas gjør vel egentlig det Henry gjør. Han vil ha en karriere å se tilbake på med å vinne trofeer. Tross alt så er det det disse guttene med ambisjoner vil...ha en suksessfull karriere.

Og går Fab så er det helt klart et stikk i siden på Wenger for han har da ikke tro på at wenger klarer å skape et lag som vinner trofeer ennå.

 

Nå er dette ikke avgjort,men skulle han gå er det et stort tap for Arsenal. Frykten er at Wenger ikke erstatter Fab.

Jeg er nemlig overbevist at hadde Wenger gjort et par grep på transfermarkedet i januar hadde kanskje vi hatt et trofe etter denne sesongen.

 

Det blir spennende å følge utviklingen i denne saken. Han skal definitivt ikke gå billig som andre også sier.

Vi trenger ikke selge.

 

Arsenal består uansett og håpet er at Wenger gjør grep som får Arsenal styrket ut av dette. Men da må penger brukes på typer som kan forsterke spillergruppen vår.

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...it-Arsenal.html

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6161919,00.html

Link to comment
Share on other sites

Cesc forsvinner sannsynligvis i sommer ihvertfall innen ett år. Spanjolen er på ingen måte uerstattelig men det som bekymrer mest er det faktum at Wenger ikke kommer til å erstatte han. Han har rett og slett ingen historie for å gjøre det.. :P

 

Det er i utgangspunktet ikke slutten på Arsenal som en tittel-kandidat om Fabregas går. Tvert i mot kan vi invistere i to knallgode spillere for den summen Cesc genererer. Desverre blir det nok ikke slik med Wenger ved roret...

Link to comment
Share on other sites

Cesc er en massiv spiller for oss. Han er noe av det beste som har ikledd en Arsenaltrøye.

Vi har hatt et par andre i den klassen før Rocky og Chippy.

Skulle dette stemme får vi håpe Wenger klarer det vi ikke gjorde da disse forsvant.

De ble aldri skikkelig erstattet.

 

Fabregas gjør vel egentlig det Henry gjør. Han vil ha en karriere å se tilbake på med å vinne trofeer. Tross alt så er det det disse guttene med ambisjoner vil...ha en suksessfull karriere.

Og går Fab så er det helt klart et stikk i siden på Wenger for han har da ikke tro på at wenger klarer å skape et lag som vinner trofeer ennå.

 

Nå er dette ikke avgjort,men skulle han gå er det et stort tap for Arsenal. Frykten er at Wenger ikke erstatter Fab.

Jeg er nemlig overbevist at hadde Wenger gjort et par grep på transfermarkedet i januar hadde kanskje vi hatt et trofe etter denne sesongen.

 

Det blir spennende å følge utviklingen i denne saken. Han skal definitivt ikke gå billig som andre også sier.

Vi trenger ikke selge.

 

Arsenal består uansett og håpet er at Wenger gjør grep som får Arsenal styrket ut av dette. Men da må penger brukes på typer som kan forsterke spillergruppen vår.

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...it-Arsenal.html

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6161919,00.html

Der har vi roten til all skiten som vil skje oss hvis Cesc gaar. Som du sier vil det vaere et sikkelig stikk i siden til Wenger og han vil IKKE hente inn en ny playmaker av internasjonal klasse. Det har aldri skjedd og vil ikke skje igjen.

Derimot er det et fryktelig nederlag for hans ungdomspolitikk og seneste revolusjon.

Spillere vil vinne, tjene gode penger; ikke loepe i Donkeys fotspor da den generasjonen er doed.

 

Om Cesc forsvinner er oensker jeg ham all lykke de neste 10-12 aarene. Vinn det du kan, Fab! Fullt fortjent med ditt talent!

 

Man kan si mye rart om gamle Myles, men denne er ganske korrekt: http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...nt01returnid=42

Link to comment
Share on other sites

Ingen røyk uten ild og så videre, men hvordan i alle dager har alt av media klart å plukke opp noe som vist nok skal være en privat samtale mellom Cesc og Wenger? Av det jeg har plukket opp er en av dem en eller annen spansk journalist som har meldt denne overgangen flere år på rad nå. Ikke vet jeg.

 

Cesc har sagt flere ganger at han vil spille for Barca. Om han velger å reise nå er det et solid tegn til Wenger at prosjektet hans har feilet. Det er nok mer fristende å spille ved siden av Xavi, Iniesta og Messi, enn det er å spille med Diaby, Denilson og Walcott.

 

Takket være internett er dette her blåst opp til en orkan før noe egentlig har skjedd. Det er en enorm fest for alle besøkstellere rundt om på diverse nettaviser og blogger. Dette er det som genererer penger i kassen. Det var en tid man kunne si at "det står jo i The Guardian, så da er det sikkert hold i det", men sånn er det ikke lengre. Alle kaster seg over alt som kan sørge for besøk til sidene deres.

 

Eneste man kan gjøre er å lene seg bakover og se hva som skjer fremover. Jeg tror ikke Cesc på noen måte er fornøyd med det sportslige i Arsenal. Så får tiden vise om han da velger å dra videre, eller fortsatt vise Wenger tiltro og kjempe videre i rødt og hvitt.

 

Edit: I det jeg klikket submit har Express.co.uk lagt ut en sak om at Barca skal by 70 millioner for Torres. Håper de kjøper Rooney, Drogba og Lampard i samme sleng.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...