Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

La oss skille mellom legender og helter.

En legende er en trofast helt.

Dette er bra sagt, det må ikke gå inflasjon i begrepet "legende". Det er mange som er helter for en kortere eller lenger periode, men begrepet "legende" brukes om en spiller som går inn i historien på lang sikt.

En legende må ikke nødvendigvis avslutte sin karriere, men når man hører navnet på en "legende" så tenker man automatisk på en enkelt klubb og hvor han ellers har vært er uten innteresse i den store sammenheng.

 

Før jeg går videre med Arsenal, så vil jeg kommen med en sammenligning med spillere hos en av våre argeste konkurrenter. Ronaldo var en helt for fansen i ManU, men om ti år så er statusen hans der sannynligvis ubetydelig. Giggs derimot kommer sannynligvis til å bli forbundet med ManU i laaaaang tid fremover, han kommer til å bli sett på som en legende også blandt fremtidige generasjoner.

 

Tilbake til Arsenal. Fabregas er selvsagt en fantastisk spiller, og med det rette en helt for mange men lengendestatus har han ikke fortjent ennå. Det er ikke nok å være en god spiller for å oppnå benevnelsen legende, en spiller må virkelig identifisere seg med sin klubb og trofasthet er vel en bit i puslespillet for å oppnå statusen. Fabregas er ung, og har mange år framfor seg på fotballbanen, men hvis grunnen til å forlate laget er mangelen på mesterskap så er ikke lojaliteten mot klubben stor nok. Vi kan ha forståelse for enkeltspilleren som vil videre for å vinne mesterskap, han kan bli husket med glede, men likevel så er det ikke nok til å få hederstittelen.

 

Stort sett enig med deg der , men om du ser deg omkring, hvor mange er det som er i en og samme klubb idag over så mange år???

 

Idag er det svært skjelden at en spiller blir i klubben fra vogga til graven dsv.

Og da må vell "vedtektene" om hvordan man oppnår legendestatus i en klubb revideres?

Jo kanskje det, det finnes unntak til "regelen", men "vedtektene" bør uansett være strenge.

 

Min subjektive liste om hvem som fortjener legendestatus av spillere som har vært i klubben i Wengers regjeringstid er ikke så veldig lang:

 

Bergkamp, når jeg prater med engelske fans så er det dette navnet som først dukker opp.

Adams, så absolutt Mr. Arsenal på sin tid.

Seaman, er ikke i tvil der.

Henry, unntaket som bekrefter regelen, han forlot oss men hans tid i klubben og hans "offisielle" følelser for klubben gjør at jeg tar han med (men faktisk under litt tvil).

 

"Helter" i klubben som kunne vært nær, men som likevel ikke når opp:

Fabregas, kunne blitt legende men blir det nok ikke. Min begrunnelse tidligere i posten.

Vieira, er nær men ikke nær nok etter min mening.

Wright, kunne ha vært der, men han har vel "prata" vekk litt av statusen der.

Parlour, en av mine favorittspillere, men ikke legende.

Ljungberg, Merson, Keown, Bould, Dixon, og flere er absolutt i "helteklassen" men er ikke pr. idag legender i mine øyne.

 

Men som sagt alt det jeg har skrevet er ikke sannheten, bare min subjektive mening.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Dette er bra sagt, det må ikke gå inflasjon i begrepet "legende". Det er mange som er helter for en kortere eller lenger periode, men begrepet "legende" brukes om en spiller som går inn i historien på lang sikt.

En legende må ikke nødvendigvis avslutte sin karriere, men når man hører navnet på en "legende" så tenker man automatisk på en enkelt klubb og hvor han ellers har vært er uten innteresse i den store sammenheng.

 

Før jeg går videre med Arsenal, så vil jeg kommen med en sammenligning med spillere hos en av våre argeste konkurrenter. Ronaldo var en helt for fansen i ManU, men om ti år så er statusen hans der sannynligvis ubetydelig. Giggs derimot kommer sannynligvis til å bli forbundet med ManU i laaaaang tid fremover, han kommer til å bli sett på som en legende også blandt fremtidige generasjoner.

 

Tilbake til Arsenal. Fabregas er selvsagt en fantastisk spiller, og med det rette en helt for mange men lengendestatus har han ikke fortjent ennå. Det er ikke nok å være en god spiller for å oppnå benevnelsen legende, en spiller må virkelig identifisere seg med sin klubb og trofasthet er vel en bit i puslespillet for å oppnå statusen. Fabregas er ung, og har mange år framfor seg på fotballbanen, men hvis grunnen til å forlate laget er mangelen på mesterskap så er ikke lojaliteten mot klubben stor nok. Vi kan ha forståelse for enkeltspilleren som vil videre for å vinne mesterskap, han kan bli husket med glede, men likevel så er det ikke nok til å få hederstittelen.

Jo kanskje det, det finnes unntak til "regelen", men "vedtektene" bør uansett være strenge.

 

Min subjektive liste om hvem som fortjener legendestatus av spillere som har vært i klubben i Wengers regjeringstid er ikke så veldig lang:

 

Bergkamp, når jeg prater med engelske fans så er det dette navnet som først dukker opp.

Adams, så absolutt Mr. Arsenal på sin tid.

Seaman, er ikke i tvil der.

Henry, unntaket som bekrefter regelen, han forlot oss men hans tid i klubben og hans "offisielle" følelser for klubben gjør at jeg tar han med (men faktisk under litt tvil).

 

"Helter" i klubben som kunne vært nær, men som likevel ikke når opp:

Fabregas, kunne blitt legende men blir det nok ikke. Min begrunnelse tidligere i posten.

Vieira, er nær men ikke nær nok etter min mening.

Wright, kunne ha vært der, men han har vel "prata" vekk litt av statusen der.

Parlour, en av mine favorittspillere, men ikke legende.

Ljungberg, Merson, Keown, Bould, Dixon, og flere er absolutt i "helteklassen" men er ikke pr. idag legender i mine øyne.

 

Men som sagt alt det jeg har skrevet er ikke sannheten, bare min subjektive mening.

 

Massevis av gode poeng.

Dette med helt og legende kunne vært en egen tråd, jeg liker diskusjonen.

Vi kommer inn på mange av våre helter og så leter vi oss fram til noen "vedtekter", som kan ligge til grunn for det å bli helt.

 

For meg vil Pat Rice bli en legende. For ikke å snakke om sjefen sjøl AW.

Ellers av spillere; o'Leary, Winterburn, Wilson, Radford, Kennedy, Armstrong, Rix.

Fabregas er sikkert en større spiller og helt enn mange av disse, men ikke noe mer legende om vi skal følge "vedtektene", som handler om å gi sine beste år.

Blir du solgt fordi du ikke er god nok og trapper ned i annen klubb, er det noe helt annet enn å dra fra klubben når du ennå ikke har nådd toppen.

Umulig å være legende både i Arsenal og Barcelona, mener nå jeg.

Link to comment
Share on other sites

Cliff Bastin kom til klubben i 1929.

Han spilte frem til 1947.

Var med å vinne Fa-cupen to ganger og ligaen fem ganger.

Spilte 350 kamper og skåret 150 mål.

Kom tilbake etter en lang verdenskrig i Arsenaldrakta.

Med i Engelsk fotballs "Hall of fame"

 

Dette er en legende.

 

Du kan ikke bli en legende i Arsenal om du avslutter der før du er på topp og gir resten til en annen klubb.

Du kan ikke være legende både i Arsenal og Barcelona.

 

Vet at det er en statue av Bastin i Exeter. Han er nok en legende der også, men det handler like mye om at byen klarte å få frem en spiller i Arsenalklasse.

Exeter og Arsenal kan ikke sammenlines.

Det kan og skal Barcelona og Arsenal.

 

La oss skille mellom legender og helter.

En legende er en trofast helt.

 

Mye godt i det du her skriver, men fremdeles så er Thierry Henry en legende i Arsenal, og vil være det for alltid.

Link to comment
Share on other sites

Blir du solgt fordi du ikke er god nok og trapper ned i annen klubb, er det noe helt annet enn å dra fra klubben når du ennå ikke har nådd toppen.

Her sammenfatter du på en enkel og grei må hvorfor Fabregas "bare" sannsynligvis kommer til å bare få heltestatusen og ikke legendestatusen.

Link to comment
Share on other sites

Her sammenfatter du på en enkel og grei må hvorfor Fabregas "bare" sannsynligvis kommer til å bare få heltestatusen og ikke legendestatusen.

 

 

Virker som du tar det for gitt at Fabregas forsvinner nå i sommer...

Tror ikke du skal være helt sikker på det enda, men som jeg har sagt tidligere;

en spiller av Fabregas format, som velger å bryte opp fra barndomshjemmet i Spania for å reise til London og spille på Arsenal, erstatter Vieira på en fantastisk måte, representerer klubben sin på en fremragende måte på og utenfor banen, opptrer som en selvskreven kaptein, har allerede gitt oss 7 år av sine beste år og kommer sannsynligvis til å være her enda et par, kommer for evig og alltid til å være en legende i mitt hode, og mitt tips er at om noen år kommer de aller, aller fleste til å se på ham som den legenden han er.

Link to comment
Share on other sites

Hva om Fabregas hadde blitt sparket i filler i det kommende VM og ødelagt sin karriere, hadde han da vært gammel nok til å bli kalt en legende i dine øyne??

Eller om han hadde omkommet i en bilulykke??

Det er vel mye som avgjør om en spiller kan bli/blir kalt en legende kanskje??

Jeg tipper at dere som ikke vil kalle ham en legende per i dag blir påvirket av ryktene om hans mulige transfer til Barca, Fabregas vil nok uansett gå inn som en legende i Arsenal om noen år.

Ja, faktisk så er verden slik. Det er ikke en "Arsenalsupporter"-ting, men en persons status kan endre seg mye når noe tragisk skjer rundt personen.

 

Jeg vil komme med ett eksempel fra Arsenal, der "husken" min kanskje spiller meg ett puss og Chaz vil nok da arrestere meg :)

 

David Rocastle er absolutt en av Arsenals legender. Han var uten tvil en stor spiller for Arsenal, men samtidig så har vel omstendighetene rundt hans bortgang en stor betydning for hans legendestatus. Hadde han forsatt vært i våre rekker, kanskje som en av mange "pundits" i engelsk fotball, så er jeg usikker på om han hadde hatt den samme statusen.

 

Så for å svare konkret på ditt spørsmål: Hvis Fabregas som Arsenalspiller hadde vore utsatt for en "tragedie" (skademessig eller verre), så hadde sjansen for en legendestatus vært større enn hvis han forlater klubben før han har nådd toppen av sin karriere.

Brutalt, ja absolutt, men sånn er nå verden. For å komme med ett eksempel utenfor sportsverdenen. Abraham Lincoln blir sett på som en av dei største lederne i amerikansk historie, men hadde det ikke vært for det som skjedde under ei teaterforestilling så hadde sannsynligvis statusen vært noe annerledes.

 

 

 

Virker som du tar det for gitt at Fabregas forsvinner nå i sommer...

Tror ikke du skal være helt sikker på det enda, men som jeg har sagt tidligere;

en spiller av Fabregas format, som velger å bryte opp fra barndomshjemmet i Spania for å reise til London og spille på Arsenal, erstatter Vieira på en fantastisk måte, representerer klubben sin på en fremragende måte på og utenfor banen, opptrer som en selvskreven kaptein, har allerede gitt oss 7 år av sine beste år og kommer sannsynligvis til å være her enda et par, kommer for evig og alltid til å være en legende i mitt hode, og mitt tips er at om noen år kommer de aller, aller fleste til å se på ham som den legenden han er.

Kommentaren her har Fabragas sitt navn, men den gjelder egentlig alle spillere i samme situsajon.

 

Hele debatten her tar vel for seg situasjonen hvis Fabregas forsvinner i sommer. Jeg er så absolutt ikke sikker på at det skjer, hvis han blir så tar jeg gjerne debatten igjen hvis han forsvinner en gang i fremtiden. Kanskje har jeg samme mening, kanskje har jeg endret mening, men uansett så står jeg på "prinsippet" om at en legendestatus skal være vanskelig å oppnå.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har nevnt tidligere i tråden, så er ikke Cesc noen legende i Arsenal. Han har muligheten til å bli det, hvis han velger å bli i klubben og gi oss sine beste fotballår. Drar han til Barcelona nå eller i løpet av de neste 3-5 årene, har han ikke gitt oss sine beste fotballår, og kan dermed ikke regnes som en legende i mine øyne.

 

Dersom han blir i Arsenal til han har passert 30 år, og velger å dra til Barcelona for å avslutte karrieren sin, så vil situasjonen være en annen.

Link to comment
Share on other sites

Hva Arsenal FC offisielt definerer som legender:

http://onlinestore.arsenal.com/invt/a3431

 

 

Det kan være en grei avslutning på legende-diskusjonen, nemlig den offisielle versjonen :)

Arsenal FC vurderer iallefall Henry, Bergkamp og Wright som Arsenal-legender her, og det er ok nok.

Om noen år blir nok den godeste Cesc vurdert som en av de gutta der, og dermed avslutter jeg mitt engasjement rundt legende-diskusjonen.

De neste dagene blir imidlertid uhyre interessante ang Cesc sin fremtid...

Link to comment
Share on other sites

Forutsatt at essensen i det vi for tiden leser er riktig.

Fabregas setter Barcelona over Arsenal. Uansett om han drar nå eller ikke. Barcelona er hans drøm.

Henry har alltid sagt at Arsenal er klubben hans, også mens han er i Barcelona.

Lojalitet er et mål på legende, kanskje den viktigste av alle parametre.

Et annet mål er som vi i diskusjonen har kommet fram til; om man gir sine beste år.

Et tredje er at det må jo et visst nivå til også.

Link to comment
Share on other sites

Hvis pengene fra gas faktisk blir brukt til å styrke f.eks. keeperplassen, til å hente inn en god midtstopper og til å kjøpe en skikkelig ving, så vil vi bare bli styrket hvis han stikker.

 

Men noe sier meg at pengene vil bli satt i banken, opppå esken med pengene fra Toure og Adebayor. Og Wenger fortsetter business as usual med alle talentene som skal slå til, men som lekker ut fra et hull i bunnen en etter en.

Link to comment
Share on other sites

Hvis pengene fra gas faktisk blir brukt til å styrke f.eks. keeperplassen, til å hente inn en god midtstopper og til å kjøpe en skikkelig ving, så vil vi bare bli styrket hvis han stikker.

 

Men noe sier meg at pengene vil bli satt i banken, opppå esken med pengene fra Toure og Adebayor. Og Wenger fortsetter business as usual med alle talentene som skal slå til, men som lekker ut fra et hull i bunnen en etter en.

 

 

He he, ser mørkt på livet du :)

Link to comment
Share on other sites

He he, ser mørkt på livet du :)

Selv om det muligens er ironi fra din side, så vil jeg si at dette var en unødvendig kommentar.

Skjønner ikke hvordan du kan koble negative tanker om livet opp mot kritikk til Wengers filosofi.

 

Frykter at Fabregas kommer til å dra til Barcelona. Lite som tyder på at han kommer til å bli værende, men for all del la oss håpe!

Link to comment
Share on other sites

Hvis pengene fra gas faktisk blir brukt til å styrke f.eks. keeperplassen, til å hente inn en god midtstopper og til å kjøpe en skikkelig ving, så vil vi bare bli styrket hvis han stikker.

 

Men noe sier meg at pengene vil bli satt i banken, opppå esken med pengene fra Toure og Adebayor. Og Wenger fortsetter business as usual med alle talentene som skal slå til, men som lekker ut fra et hull i bunnen en etter en.

 

Ja, men hvem skal bli vår playmaker da? som kan ta rollen til Cesc godt ?

 

Peter Hill-Wood har jo sagt at Cesc ikke skal dra fra Arsenal denne sommeren, og når han sier det, så har han vel hat et møte med Wenger om denne saken og da vet jo Wenger hva han vil si, håper at Wenger klarer å holde på Cesc.

Cesc har jo også sagt at den eneste grunnen til at han skal dra, er om Wenger Wenger slutter som trener, eller får fyken.

Men det er ikke rart Cesc er keen på å dra, dem har jo et fantastisk godt lag, og nå har dem jo fått David Villa også.

Men hvor skal Cesc brukes? Sakl Cesc erstatte Iniesta eller Xavi ?? Tviler, så jeg håper Fabregas tenker litt framtid!

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener det er en spiller idag som kan erstatte Cesc sånn nogenlunde, og det er Gourcuff. Ramsey er ennå noen år unna det nivået. Og spesielt etter den stygge skaden som skjedde.

 

Derfor mener jeg vi snart må få et svar på hva som skjer. Fordi jeg tror Gourcuff kommer til å vise seg skikkelig fram i vm og da blir han ikke akkurat noe billigere

Link to comment
Share on other sites

Ja, men hvem skal bli vår playmaker da? som kan ta rollen til Cesc godt ?

 

Peter Hill-Wood har jo sagt at Cesc ikke skal dra fra Arsenal denne sommeren, og når han sier det, så har han vel hat et møte med Wenger om denne saken og da vet jo Wenger hva han vil si, håper at Wenger klarer å holde på Cesc.

Cesc har jo også sagt at den eneste grunnen til at han skal dra, er om Wenger Wenger slutter som trener, eller får fyken.

Men det er ikke rart Cesc er keen på å dra, dem har jo et fantastisk godt lag, og nå har dem jo fått David Villa også.

Men hvor skal Cesc brukes? Sakl Cesc erstatte Iniesta eller Xavi ?? Tviler, så jeg håper Fabregas tenker litt framtid!

Tror at Nasri og Rosicky kan ta rollen til Cesc godt, vil ikke være tidenes krise om han drar, men fortsatt en nedtur ..

Link to comment
Share on other sites

Ja, men hvem skal bli vår playmaker da? som kan ta rollen til Cesc godt ?

 

Peter Hill-Wood har jo sagt at Cesc ikke skal dra fra Arsenal denne sommeren, og når han sier det, så har han vel hat et møte med Wenger om denne saken og da vet jo Wenger hva han vil si, håper at Wenger klarer å holde på Cesc.

Cesc har jo også sagt at den eneste grunnen til at han skal dra, er om Wenger Wenger slutter som trener, eller får fyken.

Men det er ikke rart Cesc er keen på å dra, dem har jo et fantastisk godt lag, og nå har dem jo fått David Villa også.

Men hvor skal Cesc brukes? Sakl Cesc erstatte Iniesta eller Xavi ?? Tviler, så jeg håper Fabregas tenker litt framtid!

 

Ja, jeg lurer også litt på hvem vår playmaker skal bli. Men jeg skrev "for eksempel" da jeg ønsket meg nye spillere. Poenget mitt var at hvis pengene fra Fabregas ble brukt til å styrke laget på flere steder, vil vi alt i alt kunne komme styrket ut av å selge han. Jeg frykter bare at det ikke kommer til å skje med Wenger.

 

Ærlig talt vet jeg jo ikke hvorfor Wenger er blitt så kjip på pengene de siste årene. Kan jo hende at han ikke får lov til å bruke noe penger, men at han holder kjeft av lojalitet til klubben. Men man skulle tro at styret i det minste tillater han å bruke penger som han har fått igjen på salg. Kanskje han har fortapt seg såpass i sitt eget eksperiment at han vil forsøke å fullføre det til han blir sparket eller legger opp.

 

Who knows :) Wenger? ;)

Link to comment
Share on other sites

Selv om det muligens er ironi fra din side, så vil jeg si at dette var en unødvendig kommentar.

Skjønner ikke hvordan du kan koble negative tanker om livet opp mot kritikk til Wengers filosofi.

 

Frykter at Fabregas kommer til å dra til Barcelona. Lite som tyder på at han kommer til å bli værende, men for all del la oss håpe!

 

 

Helt greit at du synes dette var en unødvendig kommentar, klarer akkurat nå ikke å komme på noe som interesserer meg mindre enn akkurat hva du mener om det, uansett må du selvfølgelig få lov til å kommentere det på din måte.

Jeg synes imidlertid svartmalingen som jeg kommenterte fortjente et slikt svar.

Hvis du er en av dem som mener at Wengers filosofi er å sylte penger tror jeg du har misforstått en del.

Jeg tror Wengers filosofi er å forvalte kapitalen på en slik måte at Arsenal FC kan gå fremtiden trygt i møte, i motsetning til en del andre klubber rundt oss.

Dette er jeg veldig fornøyd med og det burde også samtlige goonere være.

Jeg synes det er altfor lettvint å slenge rundt seg med negativ omtale av vår manager, og føler vel også at tanken om at Wenger ikke ønsker seg så gode spillere som mulig blir helt håpløs.

Nå har AW uttalt at økonomien i klubben er så god at han har handlefrihet til å styrke stallen i løpet av sommeren, og da blir det å spre negativitet bare skadelig og rett og slett kjedelig å høre på.

Wenger fortjener at vi supportere i denne fasen er tålmodig og avventer hvordan han vil agere på transfermarkedet før vi sprer eder og galle som desverre har blitt alt for vanlig, både her inne og på andre nettsteder.

Vi har allerede booket inn en stor forsterkning i Chamakh, noe som Wenger bør få honnør for og ikke pepper, det var nemlig ingen selvfølge at en så god spiller skulle komme gratis til Arsenal.

De samme surmaga kritikerne som nå klager på manglende innkjøp spådde før denne sesongen at vi garantert ville falle ut blant de 4 store, og det var ikke måte på hvor ille alt mulig skulle gå.

Når det så viser seg at vi var med og kjempet om pokalene helt til slutt og havner på 3.plass så finnes det ikke antydning til beklagelse og anger hos de samme surmaga supporterne, de fortsetter svartmalingen ufortrødent, uansett hvor mye de bommet på dommedagsprofetiene foran siste sesong.

Jeg må innrømme at jeg er drittlei av denne holdningen.

Puh, nå fikk jeg lettet meg igjen, regner med en storm av anklagelser nå men det får bare være, av og til må sannheten bare ut og frem :)

Hvis Cesc nå går betyr ikke det slutten for Arsenal i toppen av engelsk og internasjonal fotball, vi kommer garantert til å prege toppen av PL med eller uten Cesc.

Jeg regner med at Wenger jobber på høytrykk når det gjelder erstatning for ham allerede, og etter å ha sett samspillet mellom vår nye mann Chamakh og Gourcuff i Bordeaux er det ikke vanskelig å ønske seg denne mannen på plass som erstatter hvis Cesc skulle forsvinne allerede nå.

Det er vel kanskje grunn til å frykte at forholdet mellom Bordeaux og Arsenal muligens kan være litt betent etter at Chamakh signerte for oss, men det er vel forsøket verdt??

Link to comment
Share on other sites

Om Fabregas drar så tror jeg Nasri kan ta over rollen som playmaker. Nasri har ved flere anledninger vist at han er kapabel til å ta på seg den oppgaven. Dessuten har vi Rosicky og Ramsey i backup.

 

Men det beste er at Fabregas blir værende i klubbe + at Wenger svir av litt gryn på en klassekeeper og en ny midtstopper.

 

Helt greit at du synes dette var en unødvendig kommentar, klarer akkurat nå ikke å komme på noe som interesserer meg mindre enn akkurat hva du mener om det, uansett må du selvfølgelig få lov til å kommentere det på din måte.

Jeg synes imidlertid svartmalingen som jeg kommenterte fortjente et slikt svar.

Hvis du er en av dem som mener at Wengers filosofi er å sylte penger tror jeg du har misforstått en del.

Jeg tror Wengers filosofi er å forvalte kapitalen på en slik måte at Arsenal FC kan gå fremtiden trygt i møte, i motsetning til en del andre klubber rundt oss.

Dette er jeg veldig fornøyd med og det burde også samtlige goonere være.

Jeg synes det er altfor lettvint å slenge rundt seg med negativ omtale av vår manager, og føler vel også at tanken om at Wenger ikke ønsker seg så gode spillere som mulig blir helt håpløs.

Nå har AW uttalt at økonomien i klubben er så god at han har handlefrihet til å styrke stallen i løpet av sommeren, og da blir det å spre negativitet bare skadelig og rett og slett kjedelig å høre på.

Wenger fortjener at vi supportere i denne fasen er tålmodig og avventer hvordan han vil agere på transfermarkedet før vi sprer eder og galle som desverre har blitt alt for vanlig, både her inne og på andre nettsteder.

Vi har allerede booket inn en stor forsterkning i Chamakh, noe som Wenger bør få honnør for og ikke pepper, det var nemlig ingen selvfølge at en så god spiller skulle komme gratis til Arsenal.

De samme surmaga kritikerne som nå klager på manglende innkjøp spådde før denne sesongen at vi garantert ville falle ut blant de 4 store, og det var ikke måte på hvor ille alt mulig skulle gå.

Når det så viser seg at vi var med og kjempet om pokalene helt til slutt og havner på 3.plass så finnes det ikke antydning til beklagelse og anger hos de samme surmaga supporterne, de fortsetter svartmalingen ufortrødent, uansett hvor mye de bommet på dommedagsprofetiene foran siste sesong.

Jeg må innrømme at jeg er drittlei av denne holdningen.

Puh, nå fikk jeg lettet meg igjen, regner med en storm av anklagelser nå men det får bare være, av og til må sannheten bare ut og frem :)

Hvis Cesc nå går betyr ikke det slutten for Arsenal i toppen av engelsk og internasjonal fotball, vi kommer garantert til å prege toppen av PL med eller uten Cesc.

Jeg regner med at Wenger jobber på høytrykk når det gjelder erstatning for ham allerede, og etter å ha sett samspillet mellom vår nye mann Chamakh og Gourcuff i Bordeaux er det ikke vanskelig å ønske seg denne mannen på plass som erstatter hvis Cesc skulle forsvinne allerede nå.

Det er vel kanskje grunn til å frykte at forholdet mellom Bordeaux og Arsenal muligens kan være litt betent etter at Chamakh signerte for oss, men det er vel forsøket verdt??

 

Om du ser nærmere på innlegget mitt så har jeg ikke skrevet noe om at Wenger bør kaste penger rundt seg. Jeg har heller ikke kritisert Wenger i innlegget. Jeg påpekte bare at du kom med en unødvendig kommentar. Men for all del, vi er alle forskjellige.

 

Når det kommer til Cesc så er jeg sikker på at Nasri kan ta over den rollen. Om Wenger har penger, så bør han bruke det på en keeper etter min mening.

 

Sant det du skriver. Wenger skal ha skryt for det han har fått til.

Link to comment
Share on other sites

Helt greit at du synes dette var en unødvendig kommentar, klarer akkurat nå ikke å komme på noe som interesserer meg mindre enn akkurat hva du mener om det, uansett må du selvfølgelig få lov til å kommentere det på din måte.

Jeg synes imidlertid svartmalingen som jeg kommenterte fortjente et slikt svar.

Hvis du er en av dem som mener at Wengers filosofi er å sylte penger tror jeg du har misforstått en del.

Jeg tror Wengers filosofi er å forvalte kapitalen på en slik måte at Arsenal FC kan gå fremtiden trygt i møte, i motsetning til en del andre klubber rundt oss.

Dette er jeg veldig fornøyd med og det burde også samtlige goonere være.

Jeg synes det er altfor lettvint å slenge rundt seg med negativ omtale av vår manager, og føler vel også at tanken om at Wenger ikke ønsker seg så gode spillere som mulig blir helt håpløs.

Nå har AW uttalt at økonomien i klubben er så god at han har handlefrihet til å styrke stallen i løpet av sommeren, og da blir det å spre negativitet bare skadelig og rett og slett kjedelig å høre på.

Wenger fortjener at vi supportere i denne fasen er tålmodig og avventer hvordan han vil agere på transfermarkedet før vi sprer eder og galle som desverre har blitt alt for vanlig, både her inne og på andre nettsteder.

Vi har allerede booket inn en stor forsterkning i Chamakh, noe som Wenger bør få honnør for og ikke pepper, det var nemlig ingen selvfølge at en så god spiller skulle komme gratis til Arsenal.

De samme surmaga kritikerne som nå klager på manglende innkjøp spådde før denne sesongen at vi garantert ville falle ut blant de 4 store, og det var ikke måte på hvor ille alt mulig skulle gå.

Når det så viser seg at vi var med og kjempet om pokalene helt til slutt og havner på 3.plass så finnes det ikke antydning til beklagelse og anger hos de samme surmaga supporterne, de fortsetter svartmalingen ufortrødent, uansett hvor mye de bommet på dommedagsprofetiene foran siste sesong.

Jeg må innrømme at jeg er drittlei av denne holdningen.

 

På tide å ta seg sammen og oppføre seg igjen. Ufint svar tilbake til Overmars og samtidig nedsettende om mange brukere her på forumet. Slikt er ikke et gunners-forum verdig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...