Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Nei gudene vet! Og ja vi må nok legge om formasjonen evt og finne en ny playmaker. Eneste jeg kan se for meg som kan bli meget god og en start å kikke etter for å evt erstatte Fabregas er, Yoann Gourcuff.

 

Eller en formasjon hvor Arshavin er playmakeren.

 

Keeper

 

Sagna - Stopper - Vermaelen - Clichy

 

Song

 

Nasri - Diaby

 

Arshavin

 

van Persie - Chamakh

 

Altså en 4-1-2-1-2. Her ville Arshavin ha glidd rett inn og jeg tror han ville strålt.

 

Uansett tror jeg Fabregas blir, hørte noe om at han og kjæresten akkurat hadde kjøpt et nytt hus/leilighet i London et sted, så jeg beroliger meg med det. Samt at Fabregas selv har sagt flere ganger at han ikke har planer om å forlate Arsenal ennå.

Link to comment
Share on other sites

Cesc er vel omtrent ene og alene grunnen til at vi spiller 4-3-3 possesion, en formasjon jeg hvertfall ikke liker. Kanskje Wenger går tilbake til gode gamle 4-4-2 kontring, som vi faktisk hadde suksess med.

Edit: ...hvis Cesc drar.

Link to comment
Share on other sites

Som??

 

For Adams var Arsenal 100%. Ingen flørting med andre klubber. Det var

ikke uten grunn han ble kalt for Mr. Arsenal.

Adams hadde aldri gått ut i noen presse og sagt han ville spilt for en

annen klubb. En slik type hadde det vært deilig og hatt som kaptein igjen.

Adams var ikke like populær under lønnsforhandlinger da han var

fornøyd med bare å spille for Arsenal,og ikke særlig kravstor.(ref Seaman biografien).

Men den tia er nok forbi dessverre.

Link to comment
Share on other sites

For Adams var Arsenal 100%. Ingen flørting med andre klubber. Det var

ikke uten grunn han ble kalt for Mr. Arsenal.

Adams hadde aldri gått ut i noen presse og sagt han ville spilt for en

annen klubb. En slik type hadde det vært deilig og hatt som kaptein igjen.

Adams var ikke like populær under lønnsforhandlinger da han var

fornøyd med bare å spille for Arsenal,og ikke særlig kravstor.(ref Seaman biografien).

Men den tia er nok forbi dessverre.

 

 

Forskjellene på Adams og Fabregas er nok mange...

Først og fremst er vel bakgrunnen veldig forskjellig, cesc er katalaner og Tony var engelsk.

Adams ble aldri jaktet av Barca, cesc har blitt det mange år nå.

Cesc drikker xl-1, Adams drakk øl.

Adams var en bauta i midtforsvaret tuftet på fysikk og vilje, cesc er en gudbenådet spiller tuftet på teknikk og fotballforståelse.

Ulikhetene er mange men likheten er at begge ELSKER Arsenal veldig høyt og begge har bevist det.

Uansett må vi nok innse og forstå at cesc og hans familie alltid vil være katalanere, noe som betyr at vår kaptein en gang vil reise hjem og spille for "verdens beste klubb".

La oss håpe det blir lenge til.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Barcelona først legger inn et bud på Fabregas, så spørs det vel bare om Fabregas har is i magen nok til å si nei. Barcelona er klubben han er vokst opp i og som han alltid vil ha sterk tilknytning til pga venner og familie.

 

Man kan si at Fabregas er ung og har mange store år foran seg, men man vet aldri i fotball. Skulle Fabregas plutselig få et heller svakt år neste år så er det ikke dermed sagt at Barca kommer tilbake da og ønsker å kjøpe han. Selv om jeg skulle likt å se at han ble i klubben til endt karriere så vet jeg at det ikke kommer til å skje. Han må jo så klart tenke på sin egen karriere og hans egne ambisjoner og det har jeg full forståelse for, selv om det vil være vanskelig å se han forsvinne.

 

Jeg tror og håper at Wenger heretter klarer å få frem flere "hjemlige" storspillere. Med utenlandske spillere som blir superstjerner så blir det alltid et stort spørsmålstegn før klubber som Barcelona og Real Madrid kommer luskende. Har man engelske spillere så tror jeg sjansen er større for at de forblir i klubben i stedet for å prøve lykken andre steder. Allikevel er det også en ambisjon vi må ha om at vi skal bli såpass store som Barcelona og Real Madrid. Per dags dato blir vi nok sett på som et mellomstopp opp til klubber som er et par hakk større enn oss selv, og det håper jeg vi kan klare å gjøre noe med i fremtiden.

 

Det er sjelden du ser spillere som ønsker seg bort ifra klubber som Barcelona og Real Madrid, hvis de ikke er skjøvet helt ut til siden. På en måte så skulle jeg ønske Wenger og styret hadde vært såpass at de hadde statuert et eksempel med Fabregas nå og avslått alle tilbud som evt måtte komme og nektet å selge han. Allikevel så vil jo det ødelegge for Fabregas og for oss selv, så det er egentlig lite vi får gjort. Selv om det hadde vært veldig bra hvis man hadde klart å statuert et eksempel og satt ned foten for at Barca og Real Madrid skal komme og lure etter spillerne våre hver gang de utvikler seg til å bli veldig gode.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Barcelona først legger inn et bud på Fabregas, så spørs det vel bare om Fabregas har is i magen nok til å si nei. Barcelona er klubben han er vokst opp i og som han alltid vil ha sterk tilknytning til pga venner og familie.

 

Per dags dato blir vi nok sett på som et mellomstopp opp til klubber som er et par hakk større enn oss selv, og det håper jeg vi kan klare å gjøre noe med i fremtiden.

 

 

 

Er enig her.. Sukk, jeg fikk hjertet i halsen av TV2 igår- men jeg håper det er tatt litt ut av sammenheng som dere sier, dette er jo tross alt noe han har sagt før.. Likavæl, akkurat igår ligna det litt på C Ronaldos flørting siste sesongen i Man U. Menmen, en får vente og se B) Håper han blir et år eller to uansett!

Link to comment
Share on other sites

At Cesc Fabregas på et eller annet tidspunkt ender opp i Barcelona er sikkert som amen i kirka. Helt naturlig er det også. Hjembyen, favorrittklubben og en av de virkelig største i verden. Fabregas er også mer knyttet til Arsene enn Arsenal, og tidspunktet for skiftet styres nok mye av det. Wenger blir uansett en sesong til, det samme blir Fabregas. Forlenger Wenger kan det gå lenger, men innen Cesc er 25-26-27 år gammel er han nok flyttet hjem.

Link to comment
Share on other sites

Oppsummerer det godt? Han kaller Wenger for en "delusional dictator" og spillere som Diaby og Walcott for muppets.

Ja. Må ikke ta alt av Myles Palmer seriøst. Han setter Fabregas sin situasjon i Arsenal helt på "spissen". Ved å gjøre det så får han også fram mange gode poeng. Jeg nevner blant annet:

 

"He should not be playing with clowns like Almunia and Flapianski"

En spiller som Fabregas kan gå inn på alle lag i hele verden. Han er en stjerne, men kan ikke gjøre all jobben selv. De fleste gode spillere vil spille på et godt lag. Almunia og Fabianski har vært en stor katastrofe denne sesongen, og med klubbens amisjoner om å vinne ligagull så burde de hentet inn en klassekeeper.

 

"Fabregas should be playing in a team of men who know how to defend and win trophies"

Cesc har vært i Arsenal mange år nå, men har ikke vunnet så mye trofeer. Han er ung og har kun en kariere som Palmer skriver. Ikke rart om han da vil dra til Barcelona.

 

Mye av det andre han skriver er bare tull for å sette saken helt på "spissen".

Link to comment
Share on other sites

Jeg har full forståelse for at Cesc vil til Barcelona. Om jeg hadde spilt for Barca hadde jeg følt det samme overfor arsenal. Cesc er Barcasupporter og det er naturlig at han vil spille for dem.

 

Det jeg derimot ikke har forståelse for er at han skal ut i media med dette. I det klubbene er enige (i år, neste år, eller ved en senere anledning) om en overgangssum og gitt han anledning til å diskutere en personlig kontrakt, kan han si noe om hans ønske om å spille for Barca. Men per dags dato er han under kontrakt med arsenal, han er kaptein og han er høyt verdsatt i klubben. I den situasjonen han er bør han holde seg for god til å komme med slike mediauttalelser. Om han vil skifte til favorittklubben bør dette tas internt.

Link to comment
Share on other sites

Oppsummerer det godt? Han kaller Wenger for en "delusional dictator" og spillere som Diaby og Walcott for muppets.

 

Hehe, ja, den godeste Myles har det ikke helt godt med seg selv for tiden. Det er nesten så jeg må flire når det klikker helt for han på slutten av artikkelen.

In his heart, I think Wenger would like to take the 40m euros from Barcelona and spend it on Phrench kids and African kids. He'd like to spend it on giving Diaby a pay rise.

 

Myles mistet grepet for en god stund siden, men nå tar han jo helt av.

Link to comment
Share on other sites

At Cesc Fabregas på et eller annet tidspunkt ender opp i Barcelona er sikkert som amen i kirka. Helt naturlig er det også. Hjembyen, favorrittklubben og en av de virkelig største i verden. Fabregas er også mer knyttet til Arsene enn Arsenal, og tidspunktet for skiftet styres nok mye av det. Wenger blir uansett en sesong til, det samme blir Fabregas. Forlenger Wenger kan det gå lenger, men innen Cesc er 25-26-27 år gammel er han nok flyttet hjem.

 

25-26-27, akkurat i den alderen Cesc ville ha vært ene og alene om å være verdens beste midtbane.

Men jeg tror på at han blir, han har jo sagt at om Wenger går, så går han, men Wenger blir, og da vil sannsynligvis Cesc bli også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det bare et tidsspørsmål før Fabregas forsvinner. Og for å være helt ærlig, så forstår jeg gutten veldig godt. Både familiært og ikke minst sportslig. Spania er hans hjemland. Det er der han vokste opp og det var i Barcelona han startet karrieren. Det er også her han finner sin familie og sine venner.

 

Sportslig er Arsenal svært lite å skryte av. Siden debuten i 2003 har han fått med seg seier i FA-cupenfinalen. Den kom i 2005 og etter det har det vært magre år for Arsenal. Klart at gutten vil vinne mer.

Håper at dette bare er oppspinn, og håper at Wenger og Arsenal gjør sitt for å beholde han. Det vil blant annet si at det gjøres solide grep sportslig, slik at Arsenal kan bli en seriøs utfordrer til ligagullet neste år.

 

PS! Mmaelen er inne på noe når han nevner Adams sine holdninger. Det beste hadde vært om spillere flest holdt kjeft om sine fremtidige planer.

Link to comment
Share on other sites

Eg trur neppe vi kjem til å vinne noko, og eg trur heller ikkje at vi kjem til å få noko slags form for stabilitet, patriotisme eller vinnervilje inn i troppen så lenge kapteinen vår "står på vent" for å få lov til å reise til Barcelona.. Dersom det som er blitt sagt i media stemmer, så syns eg Fabregas berre skal reise, og helst med ein gong..

Link to comment
Share on other sites

Premier League: Arsenal: Cesc Fabregas on Barcelona rumours

Sunday, 16 May, 2010

12:58 PM

 

 

CESC Fabregas has said he will only leave Arsenal for Barcelona.

 

 

 

But the Spain midfielder quickly distanced himself from reports claiming he has already made his mind up – and will leave Emirates the summer, preferably before next month’s World Cup.

 

The Arsenal skipper said on Friday: “I’m 23 and have a long career ahead of me.

 

“I have never hidden the fact that playing for Barcelona is a dream that I would like to fulfill and if I must leave Arsenal it would only be to play at Barca.

 

“I haven’t decided anything. I never planned to leave Arsenal and if I haven’t left it’s because I’m very happy here and because they treat me with enormous respect.”

 

Fabregas joined the Gunners in 2003 aged 16 after leaving Barca, where he had trained with their academy.

 

He is currently recovering from injury but has been named in Spain’s provisional 30-man World Cup squad for South Africa.

 

The Gunners’ playmaker cracked a bone in his leg during Arsenal’s 2-2 Champions League quarter-final first leg against Barcelona at the Emirates back in March.

 

 

http://www.whtimes.co.uk/sport/football/pr...umours_1_301896

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett intervjuet med Cesc som det refereres til klarer jeg ikke å oppdage at han sier noe nytt.

Alt dette er kjente ting fra før.

Han sier som tidligere at han har en drøm om en gang å spille for Barca men at han slett ikke har det travelt med å reise fra Arsenal.

Dette pga at han stortrives i London og Arsenal, som han alltid har sagt.

Jeg oppfatter ikke dette intervjuet som en "kom-og-hent-meg"-oppfordring til Barca, heller en gjentagelse av det han tidligere har sagt.

Det er sikkert mulig å diskutere om det å åpentlyst flagge at han ønsker hjem igjen en eller annen gang er smart, men likefullt er det fullt forståelig at han har dette ønsket.

Jeg håper og tror at han blir i minst tre sesonger til og forblir skadefri i kommende sesong, da blir det utrolig vanskelig å stoppe oss :P

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett intervjuet med Cesc som det refereres til klarer jeg ikke å oppdage at han sier noe nytt.

Alt dette er kjente ting fra før.

Han sier som tidligere at han har en drøm om en gang å spille for Barca men at han slett ikke har det travelt med å reise fra Arsenal.

Dette pga at han stortrives i London og Arsenal, som han alltid har sagt.

Jeg oppfatter ikke dette intervjuet som en "kom-og-hent-meg"-oppfordring til Barca, heller en gjentagelse av det han tidligere har sagt.

Det er sikkert mulig å diskutere om det å åpentlyst flagge at han ønsker hjem igjen en eller annen gang er smart, men likefullt er det fullt forståelig at han har dette ønsket.

Jeg håper og tror at han blir i minst tre sesonger til og forblir skadefri i kommende sesong, da blir det utrolig vanskelig å stoppe oss :P

Eneste forskjellen er at Barcelona stiller krav i år.

 

'BARCELONA have made it clear it's now or never for Cesc Fabregas as they prepare to step up their pursuit of the midfielder,'

 

'Fabregas has been left in no doubt that he is the man Barcelona want to sign this summer, but are offering no guarantees that the offer will be open again next year.

 

http://www.football365.com/story/0,17033,8...6157085,00.html

 

Siden Henry kom til Barcelona i juni 2007 så har han vært med på å vinne dette:

 

La Liga: 2008–09

Copa del Rey: 2008–09

UEFA Champions League: 2008–09

Supercopa de España: 2009

UEFA Super Cup: 2009

FIFA Club World Cup: 2009

 

Og da er ikke denne sesongen medregnet!!! Ikke rart at Cesc blir fristet til å dra?

Link to comment
Share on other sites

Eneste forskjellen er at Barcelona stiller krav i år.

 

'BARCELONA have made it clear it's now or never for Cesc Fabregas as they prepare to step up their pursuit of the midfielder,'

 

'Fabregas has been left in no doubt that he is the man Barcelona want to sign this summer, but are offering no guarantees that the offer will be open again next year.

 

http://www.football365.com/story/0,17033,8...6157085,00.html

 

 

Jeg nekter å tro at Barca legger seg på et slikt lavmål, spørs om dette er en del av silly season.

Akkurat som Guardiola ikke står med døren vidåpen om tre år...latterlig tanke.

Hvis dette er tilfelle kan det slå uheldig ut for Barca faktisk.

Regner med at denne måten å overtale spillere på ikke er noe Barca vil vedkjenne seg og at vi kan vente oss en tydelig tilbakevising den nærmeste tiden.

Link to comment
Share on other sites

Dette now or never, er bare til å stresse Cesc med å dra, men dette er kun en taktikk for å få Cesc denne sommeren.

Styret til Arsenal hadde møte med representanter fra Barca når Barca gjestet Emirates under Champions Leaue. Og da ga styret klar beskjed om å la Cesc være i fred, og Barca ble enige i dette.

Usportslig av Barca å holde på sånn, misliker det laget mer å mer når de driver på slik som dette!

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett intervjuet med Cesc som det refereres til klarer jeg ikke å oppdage at han sier noe nytt.

Alt dette er kjente ting fra før.

Han sier som tidligere at han har en drøm om en gang å spille for Barca men at han slett ikke har det travelt med å reise fra Arsenal.

Dette pga at han stortrives i London og Arsenal, som han alltid har sagt.

Jeg oppfatter ikke dette intervjuet som en "kom-og-hent-meg"-oppfordring til Barca, heller en gjentagelse av det han tidligere har sagt.

Det er sikkert mulig å diskutere om det å åpentlyst flagge at han ønsker hjem igjen en eller annen gang er smart, men likefullt er det fullt forståelig at han har dette ønsket.

Jeg håper og tror at han blir i minst tre sesonger til og forblir skadefri i kommende sesong, da blir det utrolig vanskelig å stoppe oss :P

 

Spørsmålet gjenstår dog: Hvorfor har han behov for å en gang i uken gå ut i media og komme med vage uttalelser om "en gang i fremtiden", "jeg er barcafan" bla bla, hvis han har så fornøyd i Arsenal?

 

Jeg tviler ikke på at media spør han titt og ofte om overgang til Barcelona, men er det så forbasket vanskelig å gi noen avvisende standardsvar til det spørsmålet?

 

Enten får han se å pelle seg vekk fra Arsenal, eller så får han bli og oppføre seg som en anstendig spiller (og kaptein) skal gjøre og slutte å spre usikkerheter og tøys.

Link to comment
Share on other sites

Liker heller ikke dette.

 

http://www.eatsleepsport.com/arsenal/fabre...ks-1062707.html

 

http://justarsenal.com/arsenal-transfer-ru...d-fabregas/4013

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...c-Fabregas.html

 

Ifølge ryktene er idag dagen for disse samtalene med Wenger.

Om han er katalan eller ei så er det utrolig skuffende av Fabregas skulle dette stemme.

Ikke helt hva han har sagt til fansen dette.

Link to comment
Share on other sites

http://www.metro.co.uk/sport/football/8266...la-at-barcelona

 

Hvor lenge skal disse skitne røverne få lov til å holde på slik??

Hver bidige sommer driver de med dette vanviddet.

 

Det medieskapte glansbildet av Barca er så falskt at det er på grensen til pinlig. De korrupte og kvalme presidentene/ presidentkandidatene skjuler sin agenda bak flott fotball og unicef-logoen som får gud og hvermann til å ligge langflat i nesegrus beundring.

Jeg er så dritlei hele Barcelona at jeg direkte frydet meg da Jose Mourinho og Inter sendte de hodestups ut av CL i april. Og jeg er en av de som virkelig misliker Mourinhos resultatorienterte og taktiske fotball.

 

Synes mottakelsen Petit fikk etter overgangen fra oss oppsummerer klubben Barcelona på en utmerket måte:

 

The day I arrived the coach asked Richard Dutruel, the other French player in the squad, to translate for me. He asked me, visibly ashamed, not to laugh but the coach wanted to know where I played. I could not believe it.

 

"I thought it was a joke, but that was when I realised that I had been signed to help the political ambitions of Gaspart who wanted to be the president.

 

http://www.goal.com/en/news/8/main/2008/09...3%A7a-nightmare

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...