Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Hvis det stemmer, og går i havn, skal vi være svært fornøyde! Kanskje en av de mest spennende spissene der ute om dagen. Jeg har faktisk sett et par Palermokamper i år kun for å se om Dybala er så god som ryktene sier og har blitt ganske overbevist. Ligner litt på Aguero i spillestil og bevegelsesmønster, helt motsatt av Giroud og kan bli et fantastisk alternativ i kamper vi går oss fast. Håper dette stemmer! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg syns vi skal prøve oss på Zlatan til sommeren, faktisk. Sikker på at han har klart å bidra til et eller annet. Blir jo selvfølgelig et kortsiktig alternativ, derfor kommer han nok ikke. Men det hadde vært spennende :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns vi skal prøve oss på Zlatan til sommeren, faktisk. Sikker på at han har klart å bidra til et eller annet. Blir jo selvfølgelig et kortsiktig alternativ, derfor kommer han nok ikke. Men det hadde vært spennende :-)

Teknisk sett - Meget bra, men jobber ekstremt lite og er en grunn til at han får kritikken han nå får i Frankrike, setter seg selv over lagkameratene og de andre og prøver heller på det spektakulære enn å gjøre det enkelt. Artig spiller å se på, men ser ikke for meg at han vil være verdt pengene.

Link to comment
Share on other sites

Kvitter vi oss med Jackie og Rosicky samme sommer kommer vi til å angre stort.

 

Tviler sterkt på at vi mister noe særlig om vi kvitter oss med Wilshere. Det er ikke akkurat mye han har tilført laget de siste 4-5 årene. Rosicky derimot ville vært et stort savn. Selv om han har fått veldig lite spilletid i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Å gi opp Wilshere enda er ikke akseptabelt, han må få tid på seg og forhåpentligvis kvitte seg med skadene. Fyren er enda kun 23.

 

Edit:

Og ja, han har ikke vært mye involvert de siste sesongene, men han må få tid på seg på linje med ramsey, som enda spiller kanskje hver 5 kamp på godt nok nivå.

Edited by Pirès#7
Link to comment
Share on other sites

Jeg håper vi beholder Rosicky, et fotballgeni som kanskje begynner å miste litt av farten sin, men som i de siste sesongene har vært en spiller som har kommet innpå og satt fart i laget når vi har stanget og stanget. En genial spiller som spiller i lengderetning og som kan endre et kampbildet, heldigvis har vi ikke hatt så mye bruk for han i det siste, men jeg håper vi kan fortsatt ha Tomas i troppen, en nyttig squad-spiller.

 

De jeg mener vi kan kvitte oss med som er nevnt tidl her er Flamini, antagelig Sanogo eller Campbell (jeg har mest tro på Campbell videre), Podolski tviler jeg på blir med videre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper vi beholder Rosicky, et fotballgeni som kanskje begynner å miste litt av farten sin, men som i de siste sesongene har vært en spiller som har kommet innpå og satt fart i laget når vi har stanget og stanget. En genial spiller som spiller i lengderetning og som kan endre et kampbildet, heldigvis har vi ikke hatt så mye bruk for han i det siste, men jeg håper vi kan fortsatt ha Tomas i troppen, en nyttig squad-spiller.

 

De jeg mener vi kan kvitte oss med som er nevnt tidl her er Flamini, antagelig Sanogo eller Campbell (jeg har mest tro på Campbell videre), Podolski tviler jeg på blir med videre.

Når det gjelder spillere som etter min mening bør få forlate klubben (eller ikke komme tilbake fra utlån) så er det flere av de:

Flamini, Sanogo, Campbell, Podolski, Diaby, Szczesny og Miyaichi er klare valg fra min side.

Når det gjelder polakken så tror jeg at han selv også vil bort siden det skal mye til før han er et førstevalg igjen og han bør heller ikke bli et førstevalg igjen etter min mening.

Diaby med en "Pay as you play"-kontrakt vil selvsagt ikke koste klubben mye, men blir han noen gang god nok til å være en "asset" for laget? Tvilsomt.

Flamini er rett og slett ikke god nok lenger. Når det gjelder de offensive spillerene så tviler jeg på at noen av de kommer til å få mye spilletid hvis de returnerer og det er like greit å la de forlate klubben permanent.

 

Når det gjelder våre "geriatriske spillere" Rosicky og Arteta, så kan de være gode å ha i bakhånd. men plass i første-elleveren får de nok ikke. Hvis de ønsker å avslutte karrieren i en klubb der de får mer spilletid så bør de få gå, men for min del så må de gjerne bli hvis de aksepterer at de ikke lenger er førstevalg i Arsenal.

 

Ellers så har både Theo og Jack blitt nevnt som kandidater til å forlate klubben.For min del så ser jeg gjerne at de ikke forsvinner denne sommeren, men samtidig så sitter jeg med en liten følelse av at de to kanskje ikke er i klubben lenger om et par sesonger (dette blir mer hypotetisk fra min side, men det er to spillere som har behov for å bevise sin verdi for klubben).

 

Jeg utelater Jenkinson (foreløpig) siden jeg er meget "usikker" om hva jeg skal mene om han akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

I mine øyner så er stopper der vi trenger en ny kjappere løsning. Per holder rett og slett ikke mål når det er fart involvert(Var god mot Chelsea dog)

Men utenom det så er det rom for forbedringer:

 

Keeper føler jeg vi har god dekning om WS velger å bli, og dermed aksepterer å være andre valg, de to kan nå nye høyder også med såpass konkurranse.

 

Hummels? Benatia ? Noe bør jo være tilgjengelig spesielt om vi klarer å klinsje inn 2plass + en FA cup seier til.

 

Backer har vi godt av føler jeg? Veldig skadeutsatt på venstresiden med bare Gibbs og Monreal.

 

På midtbanen så trenger vi en Schneiderlin, Carvalho eller kondogbia type, liker alle 3 svært godt. Altså en god DM, Arteta, Diaby og Flamini ut.

 

Ving har vi godt med backup og bør klare oss greit.

 

Ser på Welbeck som en svææært svak spiss, så der mener jeg vi burde gå for noe med mer avslutningskvaliteter(Han er sterk og kjapp, det er vel ca det?) Charlie Austin på spiss plass kanskje ? Men han blir vel drit dyr.

Link to comment
Share on other sites

I britiske medier har det gått sport i å poengtere at vi trenger 3-4 nye spillere for å ta ligagull neste sesong. Harry Redknapp, Henry, Mourinho +++ har alle påpekt dette, og legger vekt på at det er "ryggraden" som må oppgraderes, akkurat slik Chelsea gjorde i fjor sommer. Spørsmålet jeg stiller meg er: hvilken kvalitet skal det være på disse?

Jeg starter på toppen, med Giroud. Han har vært enorm denne sesongen. Farten mangler, men han har så mye, mye mer. Welbeck har dessverre vært mye svakere enn hva jeg forventet. Jeg sliter med å finne realistiske alternativer som kan gjøre samme jobb og i tillegg tilføye noe ekstra. Cavani er ikke tilfreds i Paris, men klubben vil ikke slippe han. Han blir nok rimelig dyr. Jackson Martinez fra Porto har nok også en stiv pris. Lacazette blir nok holdt tilbake av Lyon. Kanskje man bør hente en ung og lovende spiss, eller satse på Campbell. Spissplassen er ikke der jeg ønsker at vi oppgraderer pdd.

På defensiv midtbane trenger vi enda en kompetent mann. Skal denne mannen være av såpass høy kvalitet at han henviser Le Coq til benken? Schneiderlin nevnes hyppig, men Southampton har nå uttrykt at deres dager som farmer klubb er talte. Kondogbia og Carvallho blir dyre. Ingen av de nevnte herremenn vil være fornøyd med å være noe annet enn førstevalget.

På stopperplass trenger vi en klar oppgradering av Per. Jeg ønsker en dominant forsvarer med lederegenskapene Per har. Mye avhenger nok av Gabriels utvikling, men jeg frykter at han og Kos kan bli for like i spillestilen, og at ingen av de inntar lederrollen.

Det er ingen liten oppgave Wenger har fremfor seg denne sommeren. Mange vurderinger må tas. Jeg håper han prioriterer det defensive. Mål skorter det ikke på i dagens mannskap.

Link to comment
Share on other sites

I britiske medier har det gått sport i å poengtere at vi trenger 3-4 nye spillere for å ta ligagull neste sesong. Harry Redknapp, Henry, Mourinho +++ har alle påpekt dette, og legger vekt på at det er "ryggraden" som må oppgraderes, akkurat slik Chelsea gjorde i fjor sommer. Spørsmålet jeg stiller meg er: hvilken kvalitet skal det være på disse?

 

Jeg starter på toppen, med Giroud. Han har vært enorm denne sesongen. Farten mangler, men han har så mye, mye mer. Welbeck har dessverre vært mye svakere enn hva jeg forventet. Jeg sliter med å finne realistiske alternativer som kan gjøre samme jobb og i tillegg tilføye noe ekstra. Cavani er ikke tilfreds i Paris, men klubben vil ikke slippe han. Han blir nok rimelig dyr. Jackson Martinez fra Porto har nok også en stiv pris. Lacazette blir nok holdt tilbake av Lyon. Kanskje man bør hente en ung og lovende spiss, eller satse på Campbell. Spissplassen er ikke der jeg ønsker at vi oppgraderer pdd.

 

På defensiv midtbane trenger vi enda en kompetent mann. Skal denne mannen være av såpass høy kvalitet at han henviser Le Coq til benken? Schneiderlin nevnes hyppig, men Southampton har nå uttrykt at deres dager som farmer klubb er talte. Kondogbia og Carvallho blir dyre. Ingen av de nevnte herremenn vil være fornøyd med å være noe annet enn førstevalget.

 

På stopperplass trenger vi en klar oppgradering av Per. Jeg ønsker en dominant forsvarer med lederegenskapene Per har. Mye avhenger nok av Gabriels utvikling, men jeg frykter at han og Kos kan bli for like i spillestilen, og at ingen av de inntar lederrollen.

 

Det er ingen liten oppgave Wenger har fremfor seg denne sommeren. Mange vurderinger må tas. Jeg håper han prioriterer det defensive. Mål skorter det ikke på i dagens mannskap.

Det er mulig at det har gått sport i å poengtere at vi burde forsterke 3-4 posisjoner i laget, men det betyr ikke at poengene er "feilaktige". Spørsmålet du stiller om hvilken kvalitet det skal være på disse 3-4 er et viktig spørsmål i denne debatten. Jeg er ikke i tvil om at de av oss som har et ønske om en oppgradering (undertegnede inkludert) nok kan ta litt av i iveren etter å forsterke laget og summen av ønsker blir dermed ganske urealistisk.

 

Med fare for å repetere tidligere innlegg så har jeg ett par kommentarer til det du skriver.

Jeg er nok en av de som ivrer mest etter å forsterke spisskompetansen i laget og jeg er nok ikke en like stor beundrer av Giroud som det mange andre her på forumet er. Som tidligere sagt så mener jeg ikke at Giroud er en dårlig spiss, men jeg står ved at jeg mener at han ikke er nok hvis vi skal være "favoritter" i toppskiktet. Når det gjelder Welbeck så synes jeg han gjør mye bra på banen, men når det gjelder spissrollen så er jeg enig med deg i at han har vært en skuffelse. Du nevner Campbell som et alternativ, men jeg klarer ikke å se at han skal være den spilleren vi trenger der framme (det gjelder også de andre spillerne som er på utlån). Problemet i Arsenal pr.dato er at vi ikke har et godt alternativ til Giroud, vi trenger ikke nødvendigvis en verdensstjerne men vi trenger en målfarlig "alternativ" spillertype (sett i forhold til Giroud) som kan "dele" denne posisjonen med Giroud.

"Ung og lovende", tja! Vi har hatt litt for mange av den typen som aldri har kommet lenger enn til å være "lovende". Til sommeren så vil jeg gjerne ha inn et alternativ som har bevist at han besitter nødvendige kvaliteter i denne posisjonen.

 

DM. Heller ikke her forlanger jeg en verdensstjerne, men som tidligere sagt så er hverken Flamini eller Arteta gode nok til å være et "troverdig" alternativ i denne posisjonen. For min del så er det viktigste å ha en god nok backup her, ikke å få inn en spiller som henviser Coq til benken..

 

Midtforsvar. Det er den posisjonen jeg er mest usikker på. Vi har to (forhåpentligvis) lovende i Gabriel og Chambers og kanskje er det nok, kanskje er det ikke nok.

 

Målvakt (du nevnte ikke den). Dette er også en posisjon det er mye diskusjon rundt. Skal polakken bli eller dra? Er Ospina et klart førstevalg eller skal vi ha inn en ny ener? Personlig så heller jeg til Ospina som nr 1 og at polakken byttes ut som nr 2.

 

Du sier at det skorter ikke på mål i dagens mannskap, her er jeg uenig. Joda det blir laget en god del mål, men samtidig så skusler vi bort poeng med å ikke klare å lage de nødvendige målene i alt for mange kamper. Dette er ikke bare på grunn av de som dekker spissposisjonen, men like mye et "organiseringsproblem" der vi blir for omstendelige i angrep og ikke klarer å lage nok muligheter som angriperne kan omsette i mål. Vi har en meget rask offensiv midtbane/vinger, men for mange angrep stopper opp ved at for mange Arsenalspillere "klumper" seg sammen midt foran sekstenmeteren.

Link to comment
Share on other sites

Det er mulig at det har gått sport i å poengtere at vi burde forsterke 3-4 posisjoner i laget, men det betyr ikke at poengene er "feilaktige". Spørsmålet du stiller om hvilken kvalitet det skal være på disse 3-4 er et viktig spørsmål i denne debatten. Jeg er ikke i tvil om at de av oss som har et ønske om en oppgradering (undertegnede inkludert) nok kan ta litt av i iveren etter å forsterke laget og summen av ønsker blir dermed ganske urealistisk.

 

Med fare for å repetere tidligere innlegg så har jeg ett par kommentarer til det du skriver.

Jeg er nok en av de som ivrer mest etter å forsterke spisskompetansen i laget og jeg er nok ikke en like stor beundrer av Giroud som det mange andre her på forumet er. Som tidligere sagt så mener jeg ikke at Giroud er en dårlig spiss, men jeg står ved at jeg mener at han ikke er nok hvis vi skal være "favoritter" i toppskiktet. Når det gjelder Welbeck så synes jeg han gjør mye bra på banen, men når det gjelder spissrollen så er jeg enig med deg i at han har vært en skuffelse. Du nevner Campbell som et alternativ, men jeg klarer ikke å se at han skal være den spilleren vi trenger der framme (det gjelder også de andre spillerne som er på utlån). Problemet i Arsenal pr.dato er at vi ikke har et godt alternativ til Giroud, vi trenger ikke nødvendigvis en verdensstjerne men vi trenger en målfarlig "alternativ" spillertype (sett i forhold til Giroud) som kan "dele" denne posisjonen med Giroud.

"Ung og lovende", tja! Vi har hatt litt for mange av den typen som aldri har kommet lenger enn til å være "lovende". Til sommeren så vil jeg gjerne ha inn et alternativ som har bevist at han besitter nødvendige kvaliteter i denne posisjonen.

 

DM. Heller ikke her forlanger jeg en verdensstjerne, men som tidligere sagt så er hverken Flamini eller Arteta gode nok til å være et "troverdig" alternativ i denne posisjonen. For min del så er det viktigste å ha en god nok backup her, ikke å få inn en spiller som henviser Coq til benken..

 

Midtforsvar. Det er den posisjonen jeg er mest usikker på. Vi har to (forhåpentligvis) lovende i Gabriel og Chambers og kanskje er det nok, kanskje er det ikke nok.

 

Målvakt (du nevnte ikke den). Dette er også en posisjon det er mye diskusjon rundt. Skal polakken bli eller dra? Er Ospina et klart førstevalg eller skal vi ha inn en ny ener? Personlig så heller jeg til Ospina som nr 1 og at polakken byttes ut som nr 2.

 

Du sier at det skorter ikke på mål i dagens mannskap, her er jeg uenig. Joda det blir laget en god del mål, men samtidig så skusler vi bort poeng med å ikke klare å lage de nødvendige målene i alt for mange kamper. Dette er ikke bare på grunn av de som dekker spissposisjonen, men like mye et "organiseringsproblem" der vi blir for omstendelige i angrep og ikke klarer å lage nok muligheter som angriperne kan omsette i mål. Vi har en meget rask offensiv midtbane/vinger, men for mange angrep stopper opp ved at for mange Arsenalspillere "klumper" seg sammen midt foran sekstenmeteren.

 

Nei det betyr ikke nødvendigvis at de tar feil, men jeg fellesnevneren for disse ekspertene er at de fremstiller det som så enkelt og trekker paralleller til Chelsea. Kjøp, kjøp, kjøp = vinn, vinn, vinn. Så enkelt kan det være, og det syns jeg er ganske irriterende. Men det er nå meg.

 

Når det gjelder spissplassen så kan jeg være enig i at vi kan trenge ett alternativ til Giroud, men spørsmålet er hvem. Jeg har en drøm om at Welbeck bruker sommeren på avslutningstrening, men jeg har ikke den helt store troen. Jeg sliter med å finne alternativer som er gode nok, realistiske og som har en fornuftig prislapp. De samme vurderingene gjelder på DM. Hvem er god nok, tilgjengelig og priset fornuftig?

 

På stopperplassen er vi enige. Når det gjelder keeperdebatten henviser jeg til Ospina-tråden.

 

Ja jeg mener vi scorer mye mål. Chelsea og City har scoret flere mål enn oss i ligaen (5 og 7). Jeg kan være enig i at det er ett organiseringsproblem, men da hjelper det ikke nødvendigvis med nye spillere.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser faktisk ikke bort i fra at Dat Guy Welbz kommer til å overraske mange positivt neste sesong. Han får i sommer en skikkelig pre-season med laget, noe han misset denne sesongen. Og han startet jo karrieren hos oss relativt bra på spissplassen, frem til Giroud kom tilbake fra skade.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det er en dum tanke å dyrke enten Welbeck eller Theo som en rendyrket spiss inn mot en ny sesong, det er jo helst her de vil spille og det ser man når de får sjansen også. Nå vil vel Wenger ha spillere som kan bekle alle rollene i angrep, men tror en av disse eller kunne gjort en bra jobb på spissplassen. Men så er det selvsagt ikke helt uinteressant hvis man ser på f.eks. Cavani eller en lignende type!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja jeg mener vi scorer mye mål. Chelsea og City har scoret flere mål enn oss i ligaen (5 og 7). Jeg kan være enig i at det er ett organiseringsproblem, men da hjelper det ikke nødvendigvis med nye spillere.

 

 

Du har helt rett i det, men vi har absolutt ett behov for en spiss til vi kan stole på. En Welbeck som "plutselig" klarer å knekke koden for å lage mål er på mange måter det optimale, men utenom det så er det begredelig tynt med alternativer. Sanchez har vist at han fungerer best når han ikke er fremste mann, men får vandre litt mer bak spissen. Theo har veldig lyst til å være spiss, men jeg har så langt ikke sett noe som skal tilsi at han er det rette alternativet til Giroud. Spillerne (angriperne) som er på utlån har etter min mening ingen fremtid i Arsenalangrepet, kanskje med unntak av Akpom (på litt lenger sikt).

Så jeg er ikke i tvil om at vi må ha inn en spiss, og selv om det hadde vært en "drøm" med en superspiss inn så er jeg såpass realistisk at jeg ikke forventer at klubben skal svi av £50-60mill for en slik spiller. Men at det ikke skal finnes gode aktuelle kandidater til en "fornuftig pris" som kunne passe oss klarer jeg ikke å forstå.

 

Når det gjelder organiseringen så faller ansvaret her helt og holdent på Wenger og jeg antar at den "forklumpningen" som skjer sentralt i angrep skjer mot hans vilje. Kanskje det største "mysteriet" for meg når det gjelder "Wengerfotball" er at han synes å ha nedprioritert bruken av bredde og fart.

Link to comment
Share on other sites

Zlatan hver dag forran Cavani :)

Det jeg har kunnet konkludere med etter de 4-5 kampene jeg har sett av PSG i år er at jeg ikke ønsker meg noen av dem.

Zlatan ville vel solgt drakter, men han kom til italiensk fotball når det var på vei ned, dro til Barca, gjorde sakene sine helt greit der og dro så til Frankrike, der nivået ikke er allverden.

 

Han er riktignok stor i kjeften, men han har ikke spilt i noen klubber som reelt sett er med å utfordrer nå og har ikke vist noe som leder meg til å tro at han faktisk kan det. For å ta kampene mot Barca som eksempel var han egoistisk, dårlig til å holde opp ballen i angrep og for treig, dessuten er mannen lat.

Føler at ambisjonene hans ikke matcher det han er i kjeften og at han først og fremst er i PSG nå fordi han der kan være den store stjernen som får all oppmerksomhet, ville han fått det under Wenger? Under Ferguson? I Barcelona eller Real Madrid? Nei, det er gode grunner til at han er der han er.

 

 

Når det gjelder Cavani så mener jeg han ville passet oss bedre. Han er hardtarbeidende og kan han levere noe i nærheten av det han gjorde i Napoli ville han vært perfekt for oss med sin styrke, fart, arbeidskapasitet og avslutningsegenskaper, vil likevel være en gamble mener jeg, er lenge siden han har vært i nærheten av det nivået, både for klubb og landslag nå og prislappen og lønningene er nok fortsatt ganske digre.

 

Personlig mener jeg at hvis Welbeck står igjen etter trening en stund hver dag og øver på avslutninger så kan han bli en absolutt klassespiss (pdd. rangerer jeg han som en bedre ving..) Er en viss polakk som også burde stå igjen og trene mer når de andre gutta er ferdig med å trene så er bare å la de stå igjen for å øve fremover.

 

Ser på Welbeck som en svææært svak spiss, så der mener jeg vi burde gå for noe med mer avslutningskvaliteter(Han er sterk og kjapp, det er vel ca det?) Charlie Austin på spiss plass kanskje ? Men han blir vel drit dyr.

 

Charlie Austin? Syns ikke han er en spesielt god spiller.. Da tar jeg heller Michu som også hadde en god sesong i PL, men som hvertfall bidro i det oppbyggende spillet også.

 

 

Som sagt tidligere er min drøm:

Ving (Reus/Pedro/Iturbe)

Stopper (Otamendi/Laporte)

DM (Gonalons/Luiz Gustavo/)

 

Ser forøvrig at Gundogan ikke vil fortsette i Dortmund. Usikker på om jeg ønsker han eller ikke, definitivt kvalitet over han, men han er ikke akkurat noen rein DM.

Link to comment
Share on other sites

Lacazette er vel en av de spillerene jeg ønsker meg mest i sommer. Vært jævlig god for Lyon og har vært linket til Arsenal i et par år allerede.

 

Ellers ønsker jeg meg en bedre backup eller konkurrent for Coquelin enn det Arteta eller Flamini er pdd. Hvem dette skal være derimot er jeg usikker på, men jeg er fortsatt en stor fan av Lyon's kaptein Maxime Gonalons. Tviler dog på at Lyon vil slippe sine to beste spillere med det første dog. :P

Link to comment
Share on other sites

Personlig mener jeg vi trenger følgende:


En DM som dekker rom og holder seg i posisjoner til å plukke opp ballen slik Coquelin gjør:


Tror Schneiderlin kunne lært seg rollen, Gonalons er en drømmespiller (Blir nok med drømmen) og James McCarthy er en spiller jeg selv mener er veldig god (Ville blitt utrolig dyr, men har farten, klokskapen og pasningsfoten), ellers har Idrissa Gueye fine stats, men han har jeg sett lite på, for alt jeg vet spiller han boks til boks



En raskere og tøffere midtstopper enn Mertesacker :


Laporte? Höwedes? Bell? Umtiti? Posisjon der det er vanskelig å få inn noe nytt fordi "alle" trenger spillere her, men posisjonen jeg mener det er viktigst å legge inn pengene for forsvaret er grunnmuren for resten av laget. Ferdinand var dyr for United, men leverte i ti år, hadde vi fått inn noen som kunne gjort det samme for oss hadde det vært aller best.


(Chambers er lovende, men trenger å bli bedre en mot en, syns han er en treig back, men en stopper med greit tempo, ønsker meg helst en etablert spiller)


På den annen side kan man ikke si at Mertesacker og Koscielny har vært dårlige sammen, mener bare det må finnes bedre alternativer enn tyskeren, noen som ikke snur ryggen til, noen som tør å gå enda hardere til i duellene og noen som klarer å forflytte seg bedre.



En ving/spiss som kan være med i vårt offensive press:


Syns Pedro er det beste alternativet her, han kan fort bli lysten på å komme til PL og er i ideell alder og har ferdighetene til å styrke laget.


Reus blir for usannsynlig og ser ikke så mange andre alternativer.


Campbell blir nok fort alternativet vårt her, føler han virker litt for klønete med ball og har dårlige stats for Villarreal så langt, men han KAN jo slå til..



En reservekeeper


Ruffier, Leno eller Cech for å få en direkte konkurrent, ellers hører jeg gode ting om både Trapp og Karius



Regner med at det blir vanskelig å få lurt med seg stort fra Wolfsburg, Dortmund og Lyon i sommer, ellers hadde jeg gjerne tatt i mot blant andre Gustavo, Naldo, Umtiti, Fekir, Gonalons, Reus og Bender..


Serie A og Eresdivisie er jeg rett og slett skeptiske til å hente inn fra. Er også skeptisk til å hente inn spillere fra andre "mindre" ligaer som for eksempel Basels Schär som omtales som meget bra



Min ønskede ellever for neste sesong, med "realistiske" alternativer:


--------------------Ospina--------


Debuchy---Höwedes--Kosc-----Monreal


----------------------Coquelin--------------


Alexis--------Özil---------Cazorla---Pedro


-------------------Giroud------------------------



----------------Keeper av brukbart nivå


Bellerin----Chambers---Gabriel---Gibbs


---------------------McCarthy---------------


Ox---------Jack----------Ramsey---Gnabry


---------------------Welbeck--------------------


Selvfølgelig rotasjon inne i bildet også, spillere som Ramsey og McCarthy, spesielt, er for gode til å spille for et "reservelag"



"Til overs", men som jeg vil skal bli i klubben som støtte: Arteta, Rosicky og Campbell (Kan spille på begge vingene og som spiss, med skadeproblemene til Gnabry og Ox er det greit å ha enda en offensiv spiller i bakhånd.. Prisen hans er vel en tredel av det den var på sommeren i fjor også) Regner også med at Diaby blir..


Ønsker nytt utlån på Jenkinson mtp. at jeg tror Debuchy fortsetter og at jeg anser Bellerin som bedre, Jenko kan ta over som reserve når Debuchy drar..



Ut:


Podolski


Ryo


Sanogo


Flamini



Selvfølgelig skjer nok ingenting av dette i sommer, men dette er slik jeg ser på stallen pdd.


Link to comment
Share on other sites

Welbeck er fint alternativ på kant, Giroud trenger en bedre og annen type til å pushe seg. Mao vi trenger som Henry sier: en toppspiss.

 

Tror vi aldri vinner PL med Giroud som spydspiss, at han derimot bidrar til det er jeg helt med på!

Link to comment
Share on other sites

Welbeck er fint alternativ på kant, Giroud trenger en bedre og annen type til å pushe seg. Mao vi trenger som Henry sier: en toppspiss.

 

Tror vi aldri vinner PL med Giroud som spydspiss, at han derimot bidrar til det er jeg helt med på!

Syns ikke det finnes noen fine og realistiske alternativer. Welbeck har potensiale, men sliter med roen foran mål og en middelmådig venstrefot

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...