Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Det delpoenget mitt du refererte til var ikke at spillere som var meget profesjonelle ikke blir skadd, poenget var at de beste ikke blir skadd særlig ofte(Messi med sin første ordentlige skade i fjor f.eks, Ronaldo, Zlatan, Iniesta, Xavi blir så og si aldri skadet.

 

Dog skjønner jeg godt det med høyt inntak og jeg er fullt klar over Gundogan sine kvaliteter(Etter Reus er han min favoritt i Dortmund), likevel synes jeg det er dumt at en spiller skal se slik ut. Skadd eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Snakkes forøvrig om at Toni Kroos sin prislapp ligger på rundt £20m og at klubber som Chelsea og Real Madrid + United (visstnok) er interessert. Nå er det vel ikke akkurat realistisk at han ville valgt Arsenal ovenfor f.eks. Real Madrid og Chelsea, men lurer på om vi har noe interesse for han?

 

En fantastisk spiller og er like gammel som Ramsey. Ville også vært en über oppgradering på Arteta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Få her som støtter Jack i større grad enn meg, men ønsker meg virkelig Miralem Pjanic, er blitt helt forelsket i fotballen den mannen spiller, genialiteten over enkelttouchene, pasningene og driblingene hans, også bedre defensivt enn Jack. Tror han kunne spilt fantastisk i Jacks posisjon i 4-1-4-1 eller tatt over etter Arteta som "kontrolløren" på DM i 4-2-3-1. Hadde nok vært smartere med en ordentlig DM og en stopperreserve, men virkelig en fascinerende spiller..

 

WS

Debuchy-Mertesacker-Koscielny-Gibbs

----------Ramsey--------Pjanic---------------

 

--Theo-----------Özil---------------Alexis

--------------------Giroud---------------------

Link to comment
Share on other sites

Går mye rykter om at Cavani ikke trives i PSG og linkes stadig vekk til oss. Tror uansett Wenger er fornøyd etter at vi fikk Welbeck, men hadde ikke vært umulig å tenke seg at de kunne ønsket et bytte mot Giroud da han sikkert hadde vært storfornøyd med å spille andrefiolin til en kjempelønning, PSG får fyllt opp "homeground"-kvoten og får inn en god del til å balansere FFP-problemene deres.

 

Er vel bare våte drømmer men.. :shy:

Link to comment
Share on other sites

Giroud har akuratt blitt enig om ny kontrakt leste jeg, så dette skjer ikke.

 

Giroud blir en god backup som jeg har sagt hele tida. Eneste jeg håper er at han ikke får 100k i uka for å sitte på benken mesteparten av tiden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noget urealistisk, men ryktes om Hummels om dagen. Om vi fikk inn Hummels har vi et stopperpar som komplimenterer hverandre svært godt i han og Kosc samt Mertesacker som rutinert backup + Chambers som kan spille der. Ser dog på det som urealistiske rykter som går, Wenger kommer ikke til å handle et så stort navn i januar, spesielt ikke mtp. at Hummels ikke vil kunne registreres i CL og Dortmund er pdd. en minst like stor klubb som Arsenal.

 

Vi vil også trenge en DM, ville likt å se Schneiderlin her, Soton måtte holde på han i sommer for å ikke virke som om de casha inn på alt de hadde og han kan nok være tilgjengelig i vinter eller neste sommer.

 

Hadde vi fått inn de to neste sommer uten noen viktige ut vil vi ha en av ligaens klart beste stall og god backup i hver posisjon.

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi Welbeck, Giroud og Sanogo. I tillegg har Wenger sagt han hentet Alexis for å spille han på topp og ikke bare kant. Spiss er vi nok ferdig med enten man liker det eller ikke. Welbeck har faktisk putta litt i det siste også, så det er jo positivt.

 

Kehdira er jeg litt skeptisk til, men han er jo en av Özil's beste venner så kanskje han kan få tyskeren på bedre tanker om vår "kjære" manager har tenkt til å spille han der han hører hjemme etter skaden. Som nevnt finnes det bedre alternativere til DM enn Kehdira, som forøvrig også har sine skader...

 

Hummels har jeg null tro på kommer, vi skal nok finne gull i gråstein når det kommer til defensive posisjoner som vanlig. Treffer man blink og finner en ny Koschelny og da uten hans håpløse førstesesong er det jo topp, men skal vel godt gjøres.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener ikke det finnes noe bedre alternativer på DM enn nettopp Khedira(Som kan være aktuell å hente). Eneste negative ved han er at han er veldig skadeutsatt....

 

Eneste jeg kan tenke meg som kan være omtrent på høyde må være Carvalho.

Link to comment
Share on other sites

Khedira og Bender er begge to skadeutsatte spillere som sjeldent er involvert i mer enn 50% av kampene i løpet av en sesong. Jeg er møkkalei av å ha spillere som konstant er ute halvparten av sesongen. Da vil jeg heller ha en spiller som kan spille 90% av kampene og heller være 95% av spilleren den andre er.

 

Personlig ønsker jeg fortsatt William Carvalho, men han er dessverre veldig dyr. Og pdd. så sliter jeg med å finne andre gode alternativer som samtidig heller ikke koster skjorta.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hvem jeg ønsker inn? Har ikke peiling. Det eneste jeg vet, er at jeg ønsker en DM inn som holder et betraktelig høyere nivå enn Flamini, og som også holder et høyere nivå enn Arteta. Hva skal spilleren koste? Det driter jeg rett og slett i. Nå tenker sikkert flere at det blir helt feil og komme med forslag til forsterkning uten og i det hele tatt ha noen egne forslag til forsterkninger. Vel, jeg forventer at det skal være nok kompetanse på dette feltet i klubben til og kunne hente inn en forsterkning uten at jeg skal måtte sitte her i Norge og synse om hvem vi burde hente.

 

Dersom det ikke hentes en DM av skikkelig kvalitet i januar, vurderer jeg rett og slett og kutte ut og bruke penger som ender i klubbkassa. Hvorfor skal jeg bruke penger på klubben når klubben ikke bruker pengene for og styrke klubbens mulighet til sportslig suksess? Det vil si at jeg rett og slett vurderer og kutte ut og kjøpe drakter og andre Arsenaleffekter. Jeg vurderer og kutte ut og dra til Emirates for og se kamper, og heller dra på bortekamper.

 

Og bare for å ha det avklart, dette er ikke skrevet i affekt, dette er noe jeg har vurdert over lengre tid, og kampen i går var det som fikk begeret til og renne over. Jeg gir altså klubben ut januar til og bevise at de mener alvor på det sportslige plan. Jeg er ikke interressert i og fylle opp lommene til Kroenke ytterligere, jeg er interressert i og være med og bidra til at Arsenal skal kunne utvikle seg sportslig.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig Kim. Før sesongen ønsket jeg meg primært en ny DM, sekundært en ny keeper og evntuelt erstatninger for spillere som forlot oss. Jeg er fornøyd med innkjøpene på alle plassene, men savner fortsatt et rivjern av en DM. Hvem denne DM blir, aner jeg virkelig ikke. Hva han koster er også sekundært.

 

Ospina som førstekeeper i januar og en topp DM og denne sesongen kan fortsatt bli morsom.

Link to comment
Share on other sites

Spillere ut: Podolski, Arteta, Flamini,Rocisky

Ut på lån: Sanogo, Campbell

 

Inn: Khedira,Cabaye, Reus, Schar

Khedira tor jeg personlig ender i Chelsea eller United. Kanskje vi heller skal gå for Illaramendi(?).Han kan være ledig på lån i januar, for så å hentes i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Spillere ut: Podolski, Arteta, Flamini,Rocisky

Ut på lån: Sanogo, Campbell

 

Inn: Khedira,Cabaye, Reus, Schar

Khedira tor jeg personlig ender i Chelsea eller United. Kanskje vi heller skal gå for Illaramendi(?).Han kan være ledig på lån i januar, for så å hentes i sommer.

Hva skal vi med Cabaye? Middelmådig defensivt, alt han gjør er å gå inn knallhardt med knottene først, også en meget dyr spiller.

Schar, Khedira og Reus hadde vært strålende kjøp (Reus kommer ikke til å skje dog, Theo og Alexis er dessuten også veldig gode valg i vingposisjonen) Vil beholde Rosicky, mannen har en tendens til å komme i form når resten av laget er ute av form og løfter ofte laget.

 

Min liste:

Krychowiak, Rabiot og Schar

Slipper skadeutsatte Kheidra og får inn billigere Krychowiak og Rabiot, polakken er også en mer utpreget defensiv spiller. Ellers er William Carvalho et meget bra alternativ, strålende spiller! Alex Song er også en strålende spiller når han ikke jukser på det defensive(og det var når han begynte med det at Barca ble så imponerte at de kjøpte han...)

Hadde vi fått inn disse tre mener jeg at vi har en utmerket stall. Vil også påpeke at den eneste jeg VIL ha ut er Flamini, å selge Podolski, Arteta og Rosicky ville vært idioti da de alle har spisskompetanse og er tre av de mest rutinerte spillerne våre.

Link to comment
Share on other sites

Hvem jeg ønsker inn? Har ikke peiling. Det eneste jeg vet, er at jeg ønsker en DM inn som holder et betraktelig høyere nivå enn Flamini, og som også holder et høyere nivå enn Arteta. Hva skal spilleren koste? Det driter jeg rett og slett i. Nå tenker sikkert flere at det blir helt feil og komme med forslag til forsterkning uten og i det hele tatt ha noen egne forslag til forsterkninger. Vel, jeg forventer at det skal være nok kompetanse på dette feltet i klubben til og kunne hente inn en forsterkning uten at jeg skal måtte sitte her i Norge og synse om hvem vi burde hente.

 

 

Jeg er helt enig i dine krav og jeg er også enig i at det bør være nok kompetanse i klubben til å finne den rette spilleren.

 

Jeg er nok mer skeptisk til at vi får den spilleren inn i Januarvinduet. Hvis denne "rette spilleren" er i et lag som går videre fra gruppespillet i CL så tviler jeg på at han får lov til å gå i januar. Jeg ser gjerne at vi alternativt får inn en spiller på lån frem til sommeren som holder et akseptabelt nivå "d.v.s . minimum Arteta.nivå". En slik spiller kunne forsåvidt også kjøpes hvis det var for å være backup til den "rette" spilleren som da MÅ komme til sommeren.

 

Uansett defensive forsterkninger må komme i jauarvinduet.

Link to comment
Share on other sites

Slenge vekk Özil i samme slengen ?

Tja. Hvis han skal forsette å være forvist ut på vingen, så er jeg fristet til å være enig.

 

Nei Özil skal selvsagt bli. Han er jo dritgod

 

BE

Tja. I utgangspunktet enig så lenge han brukes "riktig" (hvis ikke så se svaret ovenfor til Marius-.)

Link to comment
Share on other sites

Winston Reid og William Carvalho hadde vært rimelig nydelig å få inn i januar. Kommer dog selvsagt ikke til å skje. Særlig ikke sistnevnte hvertfall, men jeg ønsker en rendyrket defensiv midtbanemann inn. En skikkelig "destroyer" som også evner å spille ball, men som har hovedoppgave å ligge dypt på midten og ankre opp forsvaret vårt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
×
×
  • Create New...