Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

 

Du er så uendelig optimist du Tapapa :proud:

 

I utgangspunktet ja, men dette laget har gitt med mange grå hår for å si det pent.

 

Før sesongen så ønsket jeg meg primært en ny keeper og en ny dm. Ospina har jo ikke fått vist så mye enda, men det ser lovende ut med han i mål og da er jeg fornøyd med at klubben har adressert dette.

 

I tillegg hadde jeg virkelig ønsket meg en ny DM. Det fikk vi ikke, men nå har Coquelin blomstret og det er super-gledelig. Han er som en egenprodusert å regne og det er alltids å foretrekke. Hvis han klarer å opprettholde det nivået han har vist i det siste, så har Wenger og klubben funnet en ypperlig løsning. Og da ser jeg ingen grunn til å ikke være fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

 

I utgangspunktet ja, men dette laget har gitt med mange grå hår for å si det pent.

 

Før sesongen så ønsket jeg meg primært en ny keeper og en ny dm. Ospina har jo ikke fått vist så mye enda, men det ser lovende ut med han i mål og da er jeg fornøyd med at klubben har adressert dette.

 

I tillegg hadde jeg virkelig ønsket meg en ny DM. Det fikk vi ikke, men nå har Coquelin blomstret og det er super-gledelig. Han er som en egenprodusert å regne og det er alltids å foretrekke. Hvis han klarer å opprettholde det nivået han har vist i det siste, så har Wenger og klubben funnet en ypperlig løsning. Og da ser jeg ingen grunn til å ikke være fornøyd.

Coq er så absolutt en del av det som bør bli en god løsning på DM, og jeg forventer ikke noe nytt i i dette vinduet. Men har er ikke den "totale" løsningen når vi der fram mot sesongen 15/16, der trenger han en "makker" som DM.

Flamini og Arteta er ikke gode nok til å bekle denne rollen når vi starter en ny sesong så jeg vil forsatt argumentere for behovet for en ny DM.

 

Jeg er også fornøyd med at Ospina nå blir foretrukket, men det er for tidlig å konkludere i den posisjonen.

 

.....og en ny "ny" stopper i Chambers nå som Bellerin spiller back.

 

 

Bellerin imponerer meg mer og mer og jeg håper Wenger får fingeren ut og forlenger kontrakten hans snarest. Jeg har ikke fulgt med Jenkinson i West Ham, men han må ha forbedret seg betraktelig fra hans tid i Arsenal for at jeg vil prioritere han fremfor Bellerin.

 

Chambers er helt klart vår nye stopper, men har vi nok backup totalt sett i den posisjonen (jeg velger å ikke inkludere Monreal og Debuchy i backupen)?

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Wenger bekrefter på dagens pressekonferanse at de er i samtaler med Villareal angående forsvareren Gabriel Paulista. Siden han er Brasilianer og da ikke automatisk får arbeidstillatelse i England så kan dette stoppe en handel.

 

PS!! av en "merkelig "" grunn så blir reglene for arbeidstillatelse i England endret fra kommende sommer da spillere som koster mer enn £10 mill automatisk får arbeidstillatelse O_O

Link to comment
Share on other sites

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/--han-er-mer-etterspurt-enn-degaard/8533844.html

Kan nok med hjelp fra Bould, Per og Koscielny, bli en meget god stopper. Men har som jeg også har sett, en lang vei igjen. Jeg er av den oppfatning at vi heller skulle fått inn en som var klar til å prestere på høyt nivå, stabilt, fra første kamp. Men er selvsagt fornøyd med alle forsterkninger. Gledelig er det også at Wenger antyder at et kjøp av stopperen ikke nødvendig vis betyr at han er ferdig med innkjøpene :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg er av den oppfatning at vi heller skulle fått inn en som var klar til å prestere på høyt nivå, stabilt, fra første kamp.

Er vel vanskelig å finne en stopper på det nivået som vil godta å sitte benk, som Poldi gjorde i lang tid, da jeg ser for meg at Wenger vil fortsette med gamle trygge bak? Det viktigste er vel å få inn en god nok til å rullere noe så totalbelastningen på Per og Kos kan reduseres så de ikke blir skadet.

Link to comment
Share on other sites

Flere topplag har rullering på gode stoppere. Per blir ikke akuratt yngre og kjappere med åra. At man switcher på tre gode stoppere burde vært naturlig...

Vi har jo en solid midtbane der spillere som Cazorla, Özil, Walcott, Ramsey, Welbeck, Sanchez, Rosicky, Arteta og Wilshere alle må belage seg på å rullere innimellom. Burde ikke være værre på stopper plass også...

Link to comment
Share on other sites

Chelsea har unge Zouma, City har "gamle" Demichelis, det er faktisk ganske få lag som har gode 3. valg på stopperplass. Men med våre skadeproblemer må vi nesten skaffe oss en. Er lite keen på en brasilianer, gir meg assosiasjoner til Denilsons siste år for oss, Santos, Baptista osv.

En spiller så stødig og lojal som Gilberto Silva skulle jeg gjerne hatt dog.

Link to comment
Share on other sites

Går sterke rykter nå om at vi er i teten til å sikre oss Asier Illarramendi fra Real Madrid. Lite jeg har sett til han så jeg har ingen anelse på hvor god han igrunnen er.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel en offensiv midtbane? Isåfall tror jeg ingenting på ryktene.

 

Edit: Ser han har spillt både sentral midt og defensiv midtbane. Litt skeptisk til om han har det som trengs, men husker han var ett talent.

 

Ser også real kjøpte han for 34£ mill fra Real Soceidad, så han blir neppe billig isåfall :)

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Villareal melder på sine nettsider at en foreløpig avtale som vil bli fullført på mandag, er gjort med Arsenal vedrørende overgangen til Gabriel Armando de Abreu (bedre kjent som Gabriel Paulista).

 

VIllareal melder også at det er inngått en utlånsavtale som gjør at Joel Campbell vil spille resten av sesongen for Villareal

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Forhåpentligvis så er Gnabry straks matchfit igjen. Da har vi like mange spillere som før Campbell dro uansett + at Campbell ikke akkurat skinte de få gangene han fikk sjansen uansett. Ser også heller at Akpom får flere sjanser enn Sanogo da jeg mener han er et adskillig mye større talent enn franskmannen.

 

Podolski ut derimot er selvsagt vår største svekkelse. Knallspiller å ha på benken.

Link to comment
Share on other sites

Tor-Kristian Karlsen har postet noen tweets om Gabriel Paulista:

"I do like him, but have a few reservations. Pros: very very quick & agile, brave, versatile (cb plus either fb), takes no prisoners (1/6)"

 

"Style wise: "adrenaline defender" (more Lucio than David Luiz) who's probably better suited to Premier League than Spanish football (2/6)"

 

"Cons: I've followed him since his days at Vitoria & was intrigued to see him in Spain, but hasn't quite developed as much as expected (3/6)"

"More of a utility defender at Villarreal rather than undisputed regular at cb. Still very raw, prone to making rash/ill-fated decisions(4/6)"

 

"All that'd be fine if he'd been a teenager & not 25 later this year. With all that (+ January) in mind the touted fee seems excessive (5/6)"

 

Slik han beskriver Paulista (som jeg selv aldri har sett spille), kan han virke som det vi trenger akkurat nå. En defensiv potet, som i hovedsak spiller stopper. Jeg tror og håper at Wenger, Bould og Mertesacker kan bearbeide de manglene han eventuelt måtte ha. Håper vi sikrer oss denne spilleren ila uka.

Link to comment
Share on other sites

Håper vi sikrer oss denne spilleren ila uka.

Ryktes om at han har fått arb. tillatelse nå, syns 13.9 millioner pund er mye for en spiller som har bevist såpass lite, men en defensiv potet er, som du sier, akkurat det vi trenger nå.

Da har vi isåfall to gode høyrebacker (Debuchy, Bellerin), to gode venstrebacker (Monreal, Gibbs), to gode stoppere (Mertesacker, Koscielny) og to poteter som kan spille der det er bruk for de bak der (Paulista, Chambers)

 

Må gjennom en medical først dog.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

GK:

WS

Ospina

Martinez

En bra keeper i WS og en strålende keeper i Ospina, sålenge WS ikke begynner å klage og heller konsentrerer seg om fotballen trenger vi ikke noe her på en god stund.

 

Høyreback:

Debuchy

Bellerin

Jenkinson

Debuchy og Jenko kan også spille stopper.

 

Venstreback:

Monreal

Gibbs

Strålende alternativer som kan spille utifra form

 

Stopper:

Mertesacker

Koscielny

Gabriel

Chambers

Grei bredde, stiller fortsatt spørsmålstegn med Gabriel, spesielt språk og teknikk, men får håpe han bare trenger å tilpasse seg litt

 

DM:

Coquelin

Trenger et alternativ til Coquelin, Flamini og Arteta holder ikke nivået

 

Dyp playmaker:

Wilshere

Ramsey

Cazorla kan også spille her, og må nok det mtp. de andres skadeposisjon, men Ramsey og Wilshere kan begge styre tempo og er brukbare defensivt med stor motor, tror begge to kan fylle "Cazorla"-rollen ganske fint.

 

Offensiv midtbanespiller:

Cazorla

Özil

To strålende playmakere som kan åpne de fleste forsvar, to meget gode boksåpnere.

 

Vinger:

Alexis

Theo

Ox

Gnabry

Welbeck

Raske, tekniske spillere som er best i bakrom, men også kan ta seg forbi spillere, litt skadeplaget dog.

 

Spisser:

Giroud

Akpom

Welbeck, Theo og Alexis kan spille her.

 

24 spillere - Akpom, Chambers, Bellerin = 21 spillere

 

Slik jeg ser det er det viktigste området en ny DM, her vil jeg helst ha Schneiderlin, PL-proven og ville passet spillestilen vår perfekt.

 

Sekundærbehovet vil jeg si er en angriper, Giroud, Theo og Alexis scorer bra med mål, men Welbeck, Ox, Gnabry og Akpom scorer lite og Alexis/Walcott er litt små til å spille aleine på topp, ville elsket å se Dzeko i laget vårt, selv om det er svært usannsynlig. (Cavani et annet strålende alternativ)

 

Det stedet vi er tredje mest utsatt vil jeg si er på stopperplass, Koscielny er kvalitet, men Mertesacker blir ikke raskere. Gabriel sliter litt med touchen og språket og forhåpentligvis bedrer det seg før neste sesong sparkes i gang. Chambers er litt opp og ned, synes han er en nydelig backup, men jeg syns ikke Mertesacker passer inn i resten av laget mtp. hans mangel på hurtighet og det hindrer oss å stå høyere i laget og sette presset høyt.

 

Ønsker inn:

Schneiderlin (Kan bli dyr, men nå som CL er "utenfor rekkevidde" for Southampton har han sikkert lyst til å prøve seg der neste sesong)

Dzeko (Må bli lei av benketilværelsen i City? Selv om han får spille et par kamper på rad rundt jul hvert år)

Benatia (Dominerende i lufta, rask, sterk og en virkelig leder, reserve i Bayern)

Kanskje noe urealistisk og FM/FIFa over ønskene, men tre klassespillere inn og vi vil ha bra dobbel dekning i hvert ledd..

 

I tillegg til disse og spillerne vi alt har, så har vi jo meget et par bra talenter som Bielik, Crowley og Zelalem (Var hvertfall meget bra)

 

Ønsker ut:

Per - For lavt tempo, gjør at vi må senke laget, med en raskere stopper ville vi kunne stått høyere og presset bedre

 

Flamini - Har ikke disiplinen som kreves, løper som en hund i 90 minutter og god til å blokkere, men har ikke den nødvendige kvaliteten.

Arteta - Kan godt bli værende som en squad-spiller, men ikke driblesterk nok eller agil nok til å distribuere som Wilshere, Cazorla og Özil og for treig til å dekke store rom som DM.

 

Martinez - Kan godt lånes ut, 22 år nå og er litt drøyt å registrere 3 keepere i en tropp på 25 menn, finnes sikkert noen i akademiet som kan ta plassen som tredjekeeper.

Diaby - Skader.

 

Podolski - Definitivt på vei ut, leverte alltid bra med målpoeng og var en humørspreder, men trakk for langt ned i banen som spiss og virket aldri helt komfortabel ute på venstrevingen, ville likt å se han på høyre der han kunne gått inn og skutt, men manglet kanskje litt hurtighet/teknikk/høyrebein for å være en dominerende spiller i laget vårt uansett? Kanskje greit å bli kvitt lønna hans, siden han åpenbart ikke er fornøyd.

 

Sanogo - Fyren er et eneste stort spørsmålstegn for meg, får ikke spille for CP nå og ser ut til at skadene tok knekken på karen, ekstremt bra fysikk, men klønete og en dårlig avslutter, kan godt stikke, selv om jeg tror han kan putte bra i fremtiden.

 

Ryo - var et stort talent, spiller nå i nederlandsk andredivisjon, i utgangspunktet benket av en middelmådighet og nå er selv benken langt unna.

 

Galindo - Husker han kom til klubben og virket som et stort talent, fikk aldri arbeidstillatelse og er nå 23 og er tilbake i boliviansk fotball på lån, kommer aldri til å spille PL-ball så like greit å bare få han ut av klubben.

 

 

Er vel bare Per og Poldi man kan tjene inn noe særlig på her, de vant riktignok VM i sommer, men regner med at markedsverdien på de kombinert ikke dekker inn overgangssummen på en av mine ønskede.. Blir likevel kvitt hvertfall halvannen mill i uka på lønnsbudsjettet ...

 

Spørsmålstegn:

Rosicky - Kontrakten går vel ut? Ser gjerne at tsjekkeren blir, god til å sette fart og en god squad-spiller som bruker å være blant våre viktigste menn over nyttår hver sesong.

Campbell - Nytt utlån? Salg? Har noe "ekstra" ved seg og med han inn i troppen igjen kan man "eliminere" den offensive signeringen, da jeg vet det bor mål i denne karen.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

 

Det er mye jeg er enig i når det gjelder dine vurderinger, men jeg har noen få punkt jeg vil kommentere.

 

Målvakter: Hvis Ospina forsetter som vårt førstevalg ut sesongen og dermed må ansees som vårt klare førstevalg neste sesong, så blir jeg ikke forbauset om WS ønsker å finne en ny klubb i løpet av sommeren. Etter å ha vært vår nr 1 over lenger tid så tror jeg ikke han vil akseptere en langvarig nedgradering. Da blir spørsmålet om Martinez skal overta denne rollen (som nr 2) eller om vi må ha inn en ny (god) målvakt.

 

Høgreback: Jeg tviler også på om det går å ha tre gode/brukbare spillere i førstelagstroppen når vi også har en stopper (Chambers) som kan bekle denne rollen. Debuchy er vårt førstevalg og jeg tror ikke det er plass til både Bellerin og Jenkinson, eller at noen av de to "aksepterer" å være et tredjevalg.

 

Venstreback: Enig

 

Stopperplass: Min navnebror Per som jeg har stor sans for begynner nå å merke alderen og jeg er enig i at han på sikt (neste sesong) ikke bør være førstevalg sammen med Kos som stopperduo. men om han skal gå eller forbli som en god backup er jeg usikker på. Jeg er også litt usikker på om Chambers og/eller Gabriel er klare til å være førstevalg på stopperplass. Dessverre så har vi fått sett Chambers alt for lite i denne rollen da Wenger gir ett inntrykk (på meg) om at Chambers er en back som kan benyttes som stopper, men for meg så er det som stopper Chambers er best.

 

DM. Her er jeg helt enig, og vi trenger en ny spiller som kan erstatte Flamini og Arteta som et alternativ til Coq.

 

MIdtbane/Vinger: Vi har et godt nok materiell og jeg vil gjerne beholde Rosicky et år til hvis det er mulig.

 

Spiss: VI har virkelig et behov her. Vi har to halvveis gode spisser pluss ett ungt talent. Akpom er lovende, men ikke klar til å bli et førstevalg ennå. Giroud og Welbeck har sine "gode sider" men er ikke den "komplette" spissen vi trenger i laget. Vikarene Sanchez og Walcott er for meg ikke spillere som kan bekle en slik rolle "permanent" og deres "ekspertise" er å spille sammen med en klassespiss, men de kan ikke bli klassespisser.

Campbell og Sanogo har ingen fremtid i klubben og bør selges.

 

Spillere ut:

Er enig med deg i det meste, selv om jeg er litt usikker på om Mertesacker skal selges eller beholdes som backup.

Campbell er ikke et spørsmålstegn for meg, han skal selges.

Jeg er også usikker på om Jenkinson skal beholdes, da vi er godt besatt i den posisjonen.

Jeg vil heller ikke motsette meg et salg av Szczesny kommende sommer, da jeg ikke lenger anser han som aktuell som førstevalg i Arsenal.

 

Spillere inn: (har ikke navn kun posisjoner)

Punkt 1 og 2 er etter min mening svært viktig.

 

1. DM - Kompetent alternativ til Coq.

2. Spiss - en såkalt "klassespiss".

3. Stopper - Her er jeg mer usikker, men hvis Per forlater klubben så må vi ha inn en spiller.

4. Målvakt - Igjen noe usikker, men WS har for meg ingen fremtid i klubben og jeg er usikker på om Martinez er god nok til å være vårt nye andrevalg.

 

(5. dette er nok "off topic", men det er et behov for noe nytt også på sidelinjen. Om det er "nytenking" med dagens ledelse eller en ny ledelse er en annen sak og blir diskutert i andre tråder, men det er et klart behov for forbedringer også der)

Link to comment
Share on other sites

Blitt helt frelst av Geoffrey Kondogbia. Ikke bare etter kampen mot oss, men alt han gjør virker bunnsolid, også i toppkamper. Begavet med en ekstrem fysikk kombinert med tempo, pasningsfot og teknikk er han en perfekt DM i mine øyne.

 

Han ikke like hypet som en Schneiderlin/Carvalho og spiller på et Monaco-lag som fort kan rakne til sommeren hvis de ikke får inn nye midler fra gudene vet hvor. I tillegg er han fransk og bare 22 år, noe som ikke pleier å være et minus i boken til Arsene :D

 

Føler sommerens storkjøp kommer til/bør/må komme i denne posisjonen.

Edited by Noname
Link to comment
Share on other sites

Blitt helt frelst av Geoffrey Kondogbia. Ikke bare etter kampen mot oss, men alt han gjør virker bunnsolid, også i toppkamper. Begavet med en ekstrem fysikk kombinert med tempo, pasningsfot og teknikk er han en perfekt DM i mine øyne.

 

Han ikke like hypet som en Schneiderlin/Carvalho og spiller på et Monaco-lag som fort kan rakne til sommeren hvis de ikke får inn nye midler fra gudene vet hvor. I tillegg er han fransk og bare 22 år, noe som ikke pleier å være et minus i boken til Arsene :D

 

Føler sommerens storkjøp kommer til/bør/må komme i denne posisjonen.

Kondogbia er meget bra og yngre enn Schneiderlin, men Monaco har da midler og et ungt og talentfullt lag, skulle gjerne likt å se han her da han har et Vieira-drag over seg, men tviler på at han går til oss nå i sommer.

 

Kondogbia er en spiller som vet hva jobben hans er (Slik som Coquelin gjør) og gjør den, men selv om Monaco hadde trengt penger tror jeg heller de ville kvitta seg med Falcao og Moutinho enn å selge Kondogbia (Som jeg ser som en fremtidig Real Madrid-spiller)

Link to comment
Share on other sites

Kanskje litt uklart, men tenkte ikke på at de ikke har råd til å beholde han, men at de forsøkte å bygge opp et nytt storlag uten og lykkes slik at de store stjernene som James og Falcao dro igjen. Kan være han føler han også vil flytte på seg for å nå ambisjonene sine?

Edited by Noname
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da har Sami Khedira gått ut å sagt at han forlater Real til sommeren. Vært en fin erstatning for Flamini og Arteta.

Khedira gratis og Schneiderlin for ca 20m,da har vi en svært så komplett midtbane. Da mangler vi egentlig bare en rask midtstopper.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...