Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Benteke? Han snakkes det om 30£mill for, da sier jeg nei takk. Han har en god periode hvert år, og utenom disse er han dårlig. Må nok sikte høyere enn han om vi ønsker ta ett steg videre gitt.

 

Ellers misstenker jeg PL ikke er ligaen for De Maria. God spiller men faller litt igjennom. Vanvittig dyr også.

 

Ellers enig i spillere, spillertyper og posisjoner for utbedring.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det viktigste for oss i sommer er å hente en kvalitetsmidtstopper (bytte ut Per) som utfyller Kos, jeg tror Gabriel og Kos er for like, begge liker å bryte foran og det kan bli farlig. Koscielny er en genial spiller så kan hende at han kan ta over Per-rollen og at det kan funke allikevel...

 

Så må det handles inn en solid forsterkning på defensiv midtbane som avlaster/oppgraderer Coq, jeg har mista trua på Flamini og Arteta. I kamper mot de store kan det kanskje være aktuelt å spille både med Coq og en ny midtbanemann.

 

Til slutt mener jeg vi definitivt må prøve å få tak i Petr Cech, en av verdens beste keepere gjennom tidene!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det viktigste for oss i sommer er å hente en kvalitetsmidtstopper (bytte ut Per) som utfyller Kos, jeg tror Gabriel og Kos er for like, begge liker å bryte foran og det kan bli farlig. Koscielny er en genial spiller så kan hende at han kan ta over Per-rollen og at det kan funke allikevel...

 

Så må det handles inn en solid forsterkning på defensiv midtbane som avlaster/oppgraderer Coq, jeg har mista trua på Flamini og Arteta. I kamper mot de store kan det kanskje være aktuelt å spille både med Coq og en ny midtbanemann.

 

Til slutt mener jeg vi definitivt må prøve å få tak i Petr Cech, en av verdens beste keepere gjennom tidene!

 

Jeg kunne ikke vært mer enig i dine vurderinger. Jeg sliter kun med å finne ut hvem det skal være. Gode midtstoppere er det få av, og alle har behov for dem (United, Liverpool, Arsenal etc.). Jeg tror også Kos og Gabriel kan bli litt for like, men Kos har riktignok vokst mye de siste sesongene og er kanskje klar for mer ansvar. Subotic kunne vært en passende erstatning for BFG, men har vel slitt med formen de siste sesongene. En annen spennende spiller i denne posisjonen er Niklas Sül, som spiller sin fotball i 1899 Hoffenheim. Han rager 195 cm over bakken, og har en enorm fysikk. Han er dog kun 20 år og ikke klar for en lederrolle i forsvarsrekka.

 

Schneiderlin er hyppig nevnt, men om han hentes vet jeg ikke som Le Coq er klar for å bli henvist til benken. Matuidi er min drømmesignering på denne plassen.

 

Link to comment
Share on other sites

Gnåla ikke om noe jeg, bare konstaterte at de er tidlig ute noe jeg er tilhenger av kontra siste liten signeringer.

 

Depay styrker dem, uten tvil om det. Hvor mye ser vi neste år! :) (det er ikke dermed sagt han hadde styrket oss i samme grad)

Link to comment
Share on other sites

Gnåla ikke om noe jeg, bare konstaterte at de er tidlig ute noe jeg er tilhenger av kontra siste liten signeringer.

 

Depay styrker dem, uten tvil om det. Hvor mye ser vi neste år! :) (det er ikke dermed sagt han hadde styrket oss i samme grad)

Det er jeg helt enig om! Får se hvordan vi gjør det. Vi er ikke akkurat kjent for å gjøre ting veldig tidlig, unntakene er sanchez og Rosicky b.la

Link to comment
Share on other sites

Stallen vår er sterkere enn på lenge, og bedring på skadefronten gjør at flere endelig har innsett dette. Likevel tror jeg vi mangler noe for å holde koken gjennom en hel sesong. Jeg er langt fra enig med hylekoret i England, med vår kjære Thierry Henry i spissen, som mener vi trenger en helt ny stamme i laget, men friskt blod som gjør oss mer solide og uforutsigbare, hadde gledet.

 

Keeperplassen: Ospina har gjort sakene sine bra, men jeg føler fortsatt at en klassekeeper med pondus og autoritet kunne spredd enda mer trygghet i de bakre rekker. Cech er nevnt. Sier ikke nei takk til ham. Og hva med et cheeky bud på Champions League-kåte Lloris?

 

Forsvar: På backene er vi meget godt besatt. Jeg er imidlertid usikker på om Gibbs er mannen som bør konkurrere med en meget solid Monreal. Han er særdeles skadeforfulgt og har vel i tillegg tatt et par steg i feil retning, synes jeg. En ung, talentfull venstreback inn? Midtforsvaret fungerer veldig bra med Mertescielny, og det Gabriel har vist så langt, bærer bud om en lys fremtid for brasilianeren. Jeg sitter litt på gjerdet når det gjelder å hente inn en ny stopper, rett og slett. Det florerer ikke akkurat av gode, tilgjengelige stoppere, og det er ikke umulig Gabriel og Koscielny kan finne tonen, dersom Per sliter med å holde koken. Benedict Höwedes er en mann jeg dog ønsker velkommen. ;)

 

Midtbane: Ifølge ESPN, har Arsenal i dag kontaktet Soton angående Schneiderlin. Nå er det vel greit å finne frem saltet og gjøre klar klypa, men dra meg baklengs for en signering det ville vært! En perfekt erstatter for Arteta og en mann som kan både konkurrere og spille i tospann med Le Coq. Spesielt i storkamper kan det være en yndet kombo i jakten på skalper. Han er i rett alder, er svær komfortabel med ball og har både hovmesteregenskaper og en "nasty streak". En type som Kondogbia kunne også vært et alternativ. Flamini kan gjerne rydde ut av skapet sitt, mens jeg mener Arteta bør få en sesong til. Spanjolen er en uvurderlig ressurs utenfor banen, og kan fortsatt være en nyttig spiller å sette inn mot slutten av tette kamper.

 

Angrep: Giroud får fortsatt så ørene flagrer av enkelte. Mesteparten av kritikken er tuftet på en hakkiplata-mentalitet og kommer fra forståsegpåere som ikke ser/nekter å erkjenne hva han faktisk tilfører laget. Dette er ikke myntet på noen her inne, just for the record. Jeg er likevel enig i at vi i enkeltkamper kunne hatt behov for en større individualist. Nå er dette behovet dekket av Alexis, men en Marco Reus, som både kan spille både på topp og på kanten, ville gjort angrepet komplett. Welbz har mange av egenskapene jeg etterlyser, men han er omtrent like målfarlig som Bacary Sagna (litt overdrevet). På kantene er vi meget godt besatt, men dersom Theo forsvinner, hadde jeg gjerne sett at Wenger hentet Pedro fra Barca. Dette er en spiller jeg har siklet etter i årevis, og med Barcas elleville angrepstrio, blir han neppe foretrukket fra start fremover. Jeg har også lekt med tanken om at "the Welsh Jesus" bør ta kontakt med sin landsmann i Real, og høre om en retur til Nord London frister. Bale har fått den madridske opinionen fyr og flamme, og da er det vel ikke lenge til han er regnet som daukjøtt. Han blir nok for dyr, men Wenger kunne utretter underverker med ham.

 

Altså:

 

GK: Cech, Ospina, Martinez

 

DEF: Bellerin, Debuchy, Chambers, Gabriel, Koscielny, Mertesacker, (Höwedes), Monreal, Ny vb

 

MID: Arteta, Coq, Rosicky, Schneiderlin, Wilshere, Ramsey, Santi

 

ATT: Özil, Alexis, Welbz, Gnabry, Theo (Pedro), Giroud, Ox, Reus (Bale), Akpom (?)

 

Farvel: Szczesny, Gibbs, Flamini, Jenkinson (dessverre), Podolski, Campbell, Sanogo, Diaby

 

Link to comment
Share on other sites

Det er noe jeg til tider har savnet fra oss også. Da får de hele pre-season i laget.

Føler vi har blitt bedre til dette, Özil og Welbeck kom seint fordi vi ventet på at brikker skulle falle på plass, Alexis, Ospina og Podolski er vel eksempler på spillere som er hentet inn tidlig (Om minnet ikke svikter meg her.)

De fleste av oss husker vel 8-2-tapet mot United og en transfer deadline day med Santos, Mertesacker og Arteta (Med Park inn dagen før) der bare Arteta var særlig god første sesongen. Tror det kommer en eller to gutter tidlig i år også, men å forvente signeringer i mai blir for dumt, var veldig overrasket når jeg så Depay hadde signert for United i dag, ikke sett noen overgangssum, men føler at PSV nok kunne solgt han for mer i sommer, mtp. alle interesserte klubber og tror de fleste klubber velger å selge om sommeren når de kan.

 

 

Altså:

 

GK: Cech, Ospina, Martinez

 

DEF: Bellerin, Debuchy, Chambers, Gabriel, Koscielny, Mertesacker, (Höwedes), Monreal, Ny vb

 

MID: Arteta, Coq, Rosicky, Schneiderlin, Wilshere, Ramsey, Santi

 

ATT: Özil, Alexis, Welbz, Gnabry, Theo (Pedro), Giroud, Ox, Reus (Bale), Akpom (?)

 

Farvel: Szczesny, Gibbs, Flamini, Jenkinson (dessverre), Podolski, Campbell, Sanogo, Diaby

 

Tror at en Mourinho som nekter oss Demba Ba også vil nekte oss Petr Cech, desverre.

 

Personlig mener jeg vi bør holde på Gibbs, vært mindre og mindre skadeplaget og selv om hans siste kamp for oss var dårlig har han ikke spilt seg ut av laget, det er Monreal som har spilt seg inn. Også en egenprodusert spiller som det blir viktigere og viktigere å ha i laget om dagen.

 

Angående Schneiderlin er jeg litt på gjerdet, tror han har mye av de samme ferdighetene som Coquelin, men litt usikker på hvor god han hadde vært uten en annen DM ved sin side, må i såfall bli en innlæringsperiode.

 

Pedro er en spiller jeg også er glad i, helt enig der.

 

Reus og Bale tror jeg ikke vi får lokket til oss, Depay hadde jeg egentlig aldri lyst på og tror egentlig det holder med de andre alternativene vi har der, mtp. at vi faktisk har dobbel dekning der.

Skulle gjerne sett en angriper i tillegg til Pedrito, spesielt i og med at jeg ønsker Theo ut, men tviler på to offensive signeringer i sommer, tviler egentlig på at vi får EN.

Link to comment
Share on other sites

Av den grunn at Gibbs er engelsk og vi ønsker å beholde den engelske stammen tror jeg neppe han går ut våre dører. Dessuten var han mye bedre enn Monreal senest ifjor, så det går i bølgedaler (se på ramsey :P)

Link to comment
Share on other sites

Depay er en fantastisk spiller, talentfull, og kan vise til en meget solid sesong i PSV. Skulle gjerne sett han i Arsenal i stede for Man Utd.

Personlig mener jeg at Arsenal må handle inn en høyre ving, synes ikke at alternativene vi har der presterer godt nok for et topplag.

Link to comment
Share on other sites

Gnabry har også spillt der. Men de fleste av de nevnte er venstre vinger. Vi har vel "OX" og Walcott som rene høyre. Begge er skadet over 50% av sesongene, så ikke umulig det er den siden vi har størst behov.

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke Chamberlain vært så mye skadet så hadde Alexis på venstre og Chamberlain på høyre så hadde vi hatt to meget gode kantspillere for oss for å si det slik. Den kombinasjonen var ekstremt god de få gangene vi stilte med de to samtidig tidligere i sesongen.

 

Men, dessverre så er Chambo veldig mye skadet. Så det spørs hva som skjer der. Personlig syntes jeg fortsatt at vi er godt dekket der så lenge ingen går ut. Vi har jo også spilt Welbeck på kanten hvor han har bidratt mye og vært et uroelement for motstanderen (frem til han kommer foran mål).

Link to comment
Share on other sites

Igrunn er vel også Alexis høyre ving?:=) Men hadde Yaya Toure vært noe å hentet? Jeg prøvde åskrive dette tidligere men fikk ingen respons :P

Link to comment
Share on other sites

Jepp Alexis funker også på høyre. Samtidig funker også Chambo på venstre. Så de kan jo bytte sider i løpet av kampen også f.eks. ;)

 

Nei jeg tror ikke Yaya Touré er noe å hente. For det første så vil neppe City selge han. For det andre så har han en helt vanvittig høy ukeslønn også har han ganske så primadonna-aktige holdninger ved siden av. For å ikke snakke om at han har vært milevis unna sin beste form denne sesongen. Vært ganske så giddalaus på midten for City.

Link to comment
Share on other sites

Gnabry har også spillt der. Men de fleste av de nevnte er venstre vinger. Vi har vel "OX" og Walcott som rene høyre. Begge er skadet over 50% av sesongene, så ikke umulig det er den siden vi har størst behov.

Sikker på at Alexis spilte ganske 50/50 i Barca og spilte vel på høyre for Chile i VM? Personlig mener jeg vi bør ha spillere som er like gode på begge, Podolski og Walcott ble ganske statisk og på vårt beste har vi hatt et veldig fritt flytende spill der gutta bytter posisjoner i angrep.

 

 

Av den grunnen ønsker jeg ut med Walcott og inn med Pedro som kan spille på begge.

Ox, Alexis og Welbz har vel spilt på begge vingene og i flere posisjoner på banen, men Theo har jeg ikke lenger troen på at passer inn. (Håper han motbeviser meg.)

Link to comment
Share on other sites

Wenger så på pressekonferansen at han kommer til å handle kvalitet fremfor kvalitet. Et lite stikk til Spurs som mener de trenger 5 nye inn i sommer?. Ser for meg at vi igjen handler en stjerne som er vanskelig å forutse fordi han plutselig blir tilgjengelig. Håper dog vi tenker litt mer taktisk og går for det vi trenger iår! Selv om vi selvfølgelig blir styrket uansett hvor denne storsigneringen måtte spille på banen?

(Uansett en litt mer offensiv Wenger enn han som for et par uker siden mente at troppen ikke trengte forsterkninger.)

Link to comment
Share on other sites

Wenger så på pressekonferansen at han kommer til å handle kvalitet fremfor kvalitet. Et lite stikk til Spurs som mener de trenger 5 nye inn i sommer. Ser for meg at vi igjen handler en stjerne som er vanskelig å forutse fordi han plutselig blir tilgjengelig. Håper dog vi tenker litt mer taktisk og går for det vi trenger iår! Selv om vi selvfølgelig blir styrket uansett hvor denne storsigneringen måtte spille på banen

(Uansett en litt mer offensiv Wenger enn han som for et par uker siden mente at troppen ikke trengte forsterkninger.)

 

 

Kvalitet fremfor kvantitet du mener?:P

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...