Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Personlig håper jeg at vi henter inn Elneny sin "kompis" fra Basel, Breel Embolo hvis ikke Akpom fortsetter utviklingen sin. Supertalent med fysikk, teknikk og spilleforståelse.

 

Har liten tro på at Wenger kommer til å kjøpe en superspiss med det første.

Link to comment
Share on other sites

Syntes Akpom er et vanvittig stort talent jeg, men han trenger spilletid for få ut potensialet sitt. I motsetning til Embolo som har kunne spille på førstelaget i en ellers rimelig svak serie så har ikke det samme vært like lett for Akpom. Særlig ikke mtp. at Arsenal de siste årene ikke har hatt "tid" til å gi unge talenter sjansen såfremt de ikke presterer med en gang eller det skjer noe dratisk.

 

Bellerin og Coquelin er to talenter som fikk sjansen når det var krise, men som tok sjansen sin. Akpom f.eks. har aldri fått den sjansen. Det gjorde aldri heller Afobe, Vela, Oyzakup, Nordtveit o.l., men de har alle vist at de er meget gode spillere selv om de ikke slo gjennom i Arsenal som vi alle håpet.

 

Akpom som Embolo har fart, fysikk og teknikk, men er hakket mer målfarlig enn Embolo i mine øyne. Ved siden av at han også har god spilleforståelse (var ganske svak her derimot når han spilte i Emirates Cup, men generelt sett så har han alltid vært en veldig smart spiller).

 

Hadde Akpom blitt gitt en skikkelig sjanse til å skinne så tror jeg han kunne blitt jævlig god, men man vet aldri. Det samme gjelder jo forøvrig med Embolo også. Han kunne jo blitt en ny Henry/Anelka. Eller så kunne han blitt en ny Jeffers. :P

Link to comment
Share on other sites

Må bare si at Payet er en fantastisk spiller. Skulle gjerne sett han i Arsenal på en av kantene i kombinasjon med Özil og Alexis.

Det er ein trio som klinger noko heilt vilt i mine øyre ja. Dei detaljane han viste utpå bana i går var heilt sjuke, dei var ganske så effektive og lurte av spelarar og skapte rom. Slike fikse og trikse detaljar plar ebbe ut i ein støttepasning. Meget imponert av mr Payet.

Og ja, han verkar å vere ein god lagspelar.

Link to comment
Share on other sites

Mahrez er god, men føler at Payet er en klasse over. Mahrez er litt mer ego og hakket mindre villig til å ofre seg for laget, men fortsatt som sagt en veldig god spiller. ;)

 

 

Det kan godt hende, men jeg liker Mahrez:p

Har heller ikke sett så veeeldig mye på Payet, bare hørt av andre at han virker å være veldig god.

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

Det var synd Wenger ikkje plukka opp ein ung fransk Kurt Zouma før Mourinho. Han var ein gigant i går, og har vært ein av Chelseas beste i år tykkjer eg. Er kun 21 år, men spelar som om han skulle hatt ein del år bak seg allereie på toppnivå. Hadde han vore ein offensiv spelar hadde han nok hamna på radaren tenkjer eg.

Edited by Ulfagrafr
Link to comment
Share on other sites

Per har vært god i mange år han, men vi kan ikke akuratt kalle han fremtiden :) Alderen og tregheten hans begynner gradvis å avsløre han mer sesong for sesong. Jeg har lenge sagt at jeg tror p.d.d Gabriel - Kos er vårt beste stopperpar. Vi burde handle en skikkelig stopper til i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Per har vært god i mange år han, men vi kan ikke akuratt kalle han fremtiden :) Alderen og tregheten hans begynner gradvis å avsløre han mer sesong for sesong. Jeg har lenge sagt at jeg tror p.d.d Gabriel - Kos er vårt beste stopperpar. Vi burde handle en skikkelig stopper til i sommer.

Eg er ikkje ueinig med deg i at Per har vore god for oss, og er fortsatt god, men tykkjer tendensane hans er nedadgåande. Wenger som kanskje best av alle veit kva som rører seg av unge talenter, spesielt i Frankrike, burde kanskje slått til på Zouma som erstattar for Per når ein ser kor god og rå den fyren er allereie. Koscielny er heller ingen unggut og har sikkert gode tre år att på absolutt toppnivå før han og bør erstattast.

Eg veit ikkje om Wenger i det heile tatt vurderte Zouma, og det er lett å vere etterpåklok, men kjøp av Zouma framfor Chambers i 2014 hadde nok vert det beste valget. Der har nok Chelsea den nye Terry, ein stoppar som kan spele 10-15 år på toppnivå for klubben.

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke dette Mertesacker-tråden, men jeg synes ikke Per er noen god organisator baki der heller, jeg synes altfor ofte vi ser at han faktisk ser litt rådvill ut hvordan han skal agere og han styrer ikke spillerne dit han burde spesielt når det er litt kaos i feltet, f.eks. hvis det kommer en høy ball inn som bare blir headet opp i været igjen, da tenker jeg at han som (vise)kaptein og en av de mest rutinerte på laget burde styre hvor de forskjellige spillerne skal skjerme/dekke opp/støte ut på...

 

Er enig i at Zouma var veldig god i går og hadde ikke blitt lei meg om han var i Arsenal i stedet. Jeg har ikke navn på en spesiell spiller, men kan godt hende at Gabriel fra neste sesong bør gå inn som fast makker til Kos.

Link to comment
Share on other sites

jeg synes altfor ofte vi ser at han faktisk ser litt rådvill ut hvordan han skal agere

Per er fremdeles en god midtstopper, men jeg er av den oppfatning at han fra neste sesong ikke bør være et førstevalg sammen Kos i midtforsvaret.

 

Jeg er enig i at han i enkelte situasjoner kan virke litt rådvill, og da ikke minst når han har ball og blir presset av motstander. Defensivt så har han fremdeles mange kvaliteter, dog med et stort unntak når det gjelder fart, men offensivt (når Arsenal har ball) er en situasjon som det til tider kan virke som han mistrives med.

 

Når det gjelder midtstopperrollen i klubben så bør Gabriel etter min mening erstatte Per som førstevalg (fra neste sesong), hvis man skulle mene at Gabriel ikke er god nok så må det "kjøpes" en ny stopper som skal være førstevalg sammen med Kos.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Tor Kristian Karlsen var jo veldig skeptisk til Mertesacker i starten bl.a. pga manglende fart... Per brukte jo noe tid på å tilpasse seg engelsk spillestil og tempo og er vel ikke helt feil å si at han gjorde en del feil i starten. Etter hvert har han vært en stødig spiller for oss og i lange perioder vært veldig god sammen med resten av femmeren som spiller bakerst. Jeg kan ikke huske så mange kamper hvor Mertesacker har blitt kåret til banens beste f.eks. Han spiller jo stort sett på det sikre, men jeg mener vi burde ha en bauta i midtforsvaret a la (tidl versjon av) Kompany.... En som går litt foran i krigen og styrer troppene.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Spiss: Føler vi trenger en god all-rounder. En meg god fysikk og teknikk (evnen til å ta ned ballen med en mann i ryggen og en gang iblant faktisk vende opp og sette fart istedet for å bare spille en støttepasning) og gjerne god fart ved siden av det igjen.

 

- Romelu Lukaku

- Antoine Griezmann

- Alexandre Lacazette

- Breel Embolo

- Daniel Sturridge - Vet denne karen er mye skadet, men en klassespiss uten like når han er skadefri. Trolig den beste spilleren på lista og egentlig den som passer best inn i laget vårt av samtlige her på lista. En medisinsk test ville avslørt om det kun var uhell eller om han er en "permacrock". Altså en som alltid kommer til å slite med skader.

 

 

Kantspillere: Her føler jeg vi trenger en partner til Alexis og Özil. Alexis burde være den spilleren som setter fart og scorer 15-20 mål fra en kantposisjon. Den andre kantspilleren burde også bidra greit med mål og målgivende, men han burde være en mer balanserende spiller som kan hjelpe midtbanen med å dominere hvis det er behov. Samtidig skal han også ha god teknikk og dribleferdigheter.

 

- Julian Draxler - Draxler måtte spilt på venstrekanten. Så derfor dyttet Alexis til høyre, men i en litt mer fri rolle så kunne Alexis, Özil og Draxler sømløst byttet rundt og gjort livet til et helvete for motstanderene. Alexis har også for det meste spilt mest på høyrekanten i sin karriere frem til han kom til Arsenal.

- Andriy Yarmolenko

- Dimitri Payet

- Leroy Sane

- Riyad Mahrez

- Yacine Brahimi

 

Midtbanen: Føler vi trenger potensielt en eller to spillere her. Cazorla og Coquelin er førstevalgene for øyeblikket. Den ene er en dyptliggende playmaker som starter og styrer spillet litt lavere i banen. Her er egentlig Cazorla rimelig perfekt for oss. Kan fortsatt spille i flere år, men med han ute så er det få spillere som kan fylle det rommet. Wilshere kunne vært den spilleren hvis han ikke hadde vært en überkjeks, men dessverre har jeg liten tro på det. Elneny kan potensielt også være denne spilleren, men akkurat nå er det vanskelig å si hvor god han er eller hvor god han kan bli for oss. Den siste spilleren er en ren DM. Coquelin i den formen han var i i 2015 er det vanskelig å oppgradere på i mine øyne, men det er selvfølgelig noen forslag til spillere i disse posisjonene:

 

- William Carvalho

- Granit Xhaka

- Riechedly Bazoer - Stort Ajax talent. 18 år gammel og allerede veldig god. Tror han kommer til å bli et beist av en midtbanespiller om noen år.

- Andre Torres

- Miralem Pjanic

- Oguzhan Oyzakup - Eks Arsenalspiller. Var alltid imponerende for ungdomslagene våre og de veldig få innhoppene han fikk. Er allerede en veldig god spiller og blir bare bedre og bedre.

 

Forsvaret: Føler vi trenger en ung og dominerende stopper som kan ta over tronen for Per om en sesong eller to. Føler fortsatt at tyskeren holder nivået såfremt vi tilpasser oss hans styrker, men vi har ingen fysisk dominerende stoppere i klubben. Vi har manglet en "bauta" siden Campbell forsvant. Samtidig som vi også trenger en ny backup/konkurrent på høyrebacken for Bellerin da Debuchy er en pingle av en mann.

 

Midtstopper:

- Mehdi Benatia

- Jonathan Tah

- Daniele Rugani

- Niklas Süle

- Kostas Manolas

- Aymeric Laporte

 

Høyreback;

- Serge Aurier

- Stephan Lichtsteiner

- Juanfran

- Lukasz Piszczek

 

Laget til sesongstart 2016-17 hvis jeg fikk velge:

 

----------------------------------------

Cech

Bellerin - Benatia - Koscielny - Monreal

Coquelin - Pjanic

Alexis - Özil - Draxler

Sturridge

----------------------------------------

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Draxler har vært en drøm i mange år allerede og vært linket ganske kraftig for noen overgangsvindu siden. Var vell også en del snakk om at man kunne forme han som spiss da han delvis var det for Schalcke.

 

Dette er feil. Draxler spilte aldri som spiss for verken Schalke sitt førstelag, reserver eller ungdomslag.

 

Han spilte derimot som en litt offensiv nummer 10 bak spissen til god effekt. ;)

Link to comment
Share on other sites

Han var vell en lignende spiss som Fabregas i Barcelona bare hakket mer gjennombruddsvillig, så om han var en svært offensiv nummer 10 eller ikke blir vell flisespikkeri.

 

Nei han var ikke det. Fabregas spilte som den øverste spilleren for Barcelona. Draxler hadde alltid en spiss foran seg og var aldri den fremste for Schalke.

 

Alle ryktene om at Draxler skulle bli omskolert til spiss var fra en blogger som spekulerte i dette og som dermed ble plukket opp av DailyMail og som spredde seg videre til The Mirror, The Sun o.l..

Link to comment
Share on other sites

Spiss: Føler vi trenger en god all-rounder. En meg god fysikk og teknikk (evnen til å ta ned ballen med en mann i ryggen og en gang iblant faktisk vende opp og sette fart istedet for å bare spille en støttepasning) og gjerne god fart ved siden av det igjen.

 

Kantspillere: Her føler jeg vi trenger en partner til Alexis og Özil. Alexis burde være den spilleren som setter fart og scorer 15-20 mål fra en kantposisjon. Den andre kantspilleren burde også bidra greit med mål og målgivende, men han burde være en mer balanserende spiller som kan hjelpe midtbanen med å dominere hvis det er behov. Samtidig skal han også ha god teknikk og dribleferdigheter.

 

Midtbanen: Føler vi trenger potensielt en eller to spillere her. Cazorla og Coquelin er førstevalgene for øyeblikket. Den ene er en dyptliggende playmaker som starter og styrer spillet litt lavere i banen. Her er egentlig Cazorla rimelig perfekt for oss. Kan fortsatt spille i flere år, men med han ute så er det få spillere som kan fylle det rommet. Wilshere kunne vært den spilleren hvis han ikke hadde vært en überkjeks, men dessverre har jeg liten tro på det. Elneny kan potensielt også være denne spilleren, men akkurat nå er det vanskelig å si hvor god han er eller hvor god han kan bli for oss. Den siste spilleren er en ren DM. Coquelin i den formen han var i i 2015 er det vanskelig å oppgradere på i mine øyne, men det er selvfølgelig noen forslag til spillere i disse posisjonene:

 

Forsvaret: Føler vi trenger en ung og dominerende stopper som kan ta over tronen for Per om en sesong eller to. Føler fortsatt at tyskeren holder nivået såfremt vi tilpasser oss hans styrker, men vi har ingen fysisk dominerende stoppere i klubben. Vi har manglet en "bauta" siden Campbell forsvant. Samtidig som vi også trenger en ny backup/konkurrent på høyrebacken for Bellerin da Debuchy er en pingle av en mann.

 

 

 

Spiss: Helt enig med deg, jeg vil dog endre "og gjerne god fart...." til " ha rimelig god fart"

 

Kantspillere: Jeg trodde/håpte at Walcott skulle være den brikken som sammen med Alexis, Özil og en ny spiss skulle skape et formidabelt angrep. Jeg håper fremdeles på Theo, selv om troen ikke er like sterk lenger. I utgangspunktet så burde vi allerede i dag (med Walcott, OX, Campbell, Welbeck og kanskje en eller to unge lovende) ha god nok oppdekning på kanten, så selv om jeg så absolutt ikke er motstander av en forsterkning her så er det vel kanskje den posisjonen jeg prioriterer minst når det gjelder forsterkninger. Men samtidig så er det flere av de nevnte som ikke direkte har imponert så kanskje er det behov for å selge unna et par stykker og bruke de midlene til ett nytt førstevalg.

 

Midtbane: Jeg er enig i at Caz og Coq i utgangspunktet er førstevalg, og Elneny kan ha potensiale til å være en god backup for begge de to spillerne. Cazorla har nok noen sesonger til i kroppen, men han har passert 31 og vi får se hvor lenge han vil være et opplagt førstevalg. Coq har potensiale til å være et førstevalg i lang tid og når han etterhvert med erfaring får kvittet seg med de verste taklingene han har vist oss av og til så kan det bli riktig så bra. Arteta, Flamini og Rosicky bør være i sin siste sesong, Glassfoten til Wilshere vet jeg ikke om vi noen gang kan stole på, og så gjenstår "tilfellet" Ramsey. Potensialet er der, men får vi igjen se det han leverte i sin storhetssesong? Jeg er usikker. Vi trenger sannsynligvis en ekstra midtbanespiller.

 

Forsvar: Jeg tror også at vi har behov for den "bautaen" du nevner i midtforsvaret. Vi har tre relativt gode midtstoppere, men vi har ingen virkelig "sjef" der bak når vi ser fremover i tid. Uansett hvor mye vi måtte like Mertesacker så er han etter min mening over sin storhetstid og hen er heller ikke den "sjefen" jeg trodde han skulle være. Koscielny har mange kvaliteter, men han gjør enkelte store brølere, han er ingen "sjef" og han har slitt litt for mye med skade. Gabriel vet jeg ikke helt hva jeg skal mene om, han er absolutt god nok til å være vårt tredjevalg og kanskje også fast midtstopper, men jeg ser ikke noe "sjefsemne" der. Noen vil nok også ta med Chambers når vi diskuterer stoppere, men for meg så er han en spiller som passer bedre i en "mindre" klubb.

Så min konklusjon er at vi bør få inn en ny midtstopper og da en som skal være det naturlige førstevalget i klubben og sjef i forsvaret. Kommer det til å skje i sommer? Tvilsomt.

Vi trenger selvsagt også en backup/konkurrent til Bellerin og for meg så heter ikke denne spilleren Jenkinson,

 

Siden jeg de siste årene har kuttet ned min "fotballtid" og i hovedsak bare følger med på Arsenal, så skal jeg ikke fornærme noen med å komme med forslag til spillere som gjerne burde vært i Arsenal, men at det fremdeles er et behov for en "forsiktig" forsterkning av troppen er jeg ikke i tvil om.

Samtidig så er det betimelig å spørre om det ikke også er behov for nye impulser i ledersjiktet når vi ser hva andre klubber med mindre ressurser klarer å få til. Det blir ikke noe skifte i "stolen" denne sommeren, men når 20-års jubileet er feiret til høsten og den inneværende kontrakten går ut neste sommer (tror jeg) så er det så absolutt på tide å ta et skifte.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...