Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Jeg ønsker meg en manager som skjønner at man ikke alltid kan få forskjellige spillere til å fungere med samme taktikk. At man noen ganger må legge opp taktikken i forhold til spillere og motstandere. Prøve å spille på spillernes styrker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker meg en manager som skjønner at man ikke alltid kan få forskjellige spillere til å fungere med samme taktikk. At man noen ganger må legge opp taktikken i forhold til spillere og motstandere. Prøve å spille på spillernes styrker.

 

Amen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker meg en manager som skjønner at man ikke alltid kan få forskjellige spillere til å fungere med samme taktikk. At man noen ganger må legge opp taktikken i forhold til spillere og motstandere. Prøve å spille på spillernes styrker.

 

Dette er selvfølgelig kritisk også.

 

Er en grunn til at jeg ønsker med Simeone som erstatter for Wenger. Tar også gjerne Tuchel.

Link to comment
Share on other sites

Personlig har jeg ingen problemer med Cesc. Greit nok han gikk til en av våre "Hovedfiender", men Arsenal ønsket han tydeligvis ikke da, han hadde vel også forsåvidt en god grunn til å ville til London og jeg føler ikke at han har "nedverdiget" Arsenal og fansen via uttalelser slik enkelte andre har gjort (hvis jeg har fått med meg det som har foregått).

 

Om Cesc er den rette spilleren for oss er en annen sak, der har jeg ikke svaret. Men jeg er ingen prinsipiell motstander av en ny periode for Cesc i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Cesc er nå 29 iløpet av året. Er nok ikke samme spilleren vi får tilbake, men rutine og erfaringsmessig hadde han nok vært fin å få inn i stallen. Tror dog personlig at det er feil vei å gå.

 

Etter å ha sett så mange forskjellige spillere komme og gå, er jeg overbevist om at det største problemet ikke ligger hos spillerne, men både i den offensive og den defensive organiseringa. Vi spiller rett og slett ikke på spillernes styrker.
Å spille Giroud med to vinger som begge vil inn sentralt å styre spillet, samtidig som at Özil og Ramsey gjerne vil bruke det samme rommet fungerer rett og slett ikke. Det blir for lett å lese/stoppe. Da må man ha to offensive backer som kommer bakfra og kan legge inn. Bellerin har vært(er?) skadet og da får man to defensive backer i Monreal og Gabriel.

 

Spiller man med Sanchez kan det fungere fordi han vandrer mer, men ikke mot lag som er gode til å sperre av rom. Da trenger man noen som løper i bakrom. Ramsey kan dette, men da mister vi enormt mye defensivt så mye som han jukser og lunter tilbake når vi mister ball.

Om ikke en ny manager, så ønsker jeg meg iallefall noen inn i klubben som kan få en røst som lyttes til når det kommer til det taktiske(både i det offensive og det defensive spillet). En skikkelig mentaltrener hadde heller ikke vært å forakte.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Cesc er nå 29 iløpet av året. Er nok ikke samme spilleren vi får tilbake, men rutine og erfaringsmessig hadde han nok vært fin å få inn i stallen. Tror dog personlig at det er feil vei å gå.

 

Etter å ha sett så mange forskjellige spillere komme og gå, er jeg overbevist om at det største problemet ikke ligger hos spillerne, men både i den offensive og den defensive organiseringa. Vi spiller rett og slett ikke på spillernes styrker.

Å spille Giroud med to vinger som begge vil inn sentralt å styre spillet, samtidig som at Özil og Ramsey gjerne vil bruke det samme rommet fungerer rett og slett ikke. Det blir for lett å lese/stoppe. Da må man ha to offensive backer som kommer bakfra og kan legge inn. Bellerin har vært(er?) skadet og da får man to defensive backer i Monreal og Gabriel.

Er litt derfor jeg ønsker med R.Rodriguez også, det er en kar som har fart i innleggene sine og er god offensivt, Xhaka har allerede vist at han liker å trekke nesten helt ned blant stopperne for å hente ball og kan vel derfor også "bli" der nede for å støtte de mot kontringer.

 

Personlig føler jeg at laget vårt i lang tid har lidd av at det er en dårlig sammensetning. Tidligere har vi hatt for få stoppere og har måtte bruke backer i midtforsvaret, før det hadde vi for få backer og måtte bruke stoppere ute på siden (Hatt litt av samme problemet i år med Gabriel på høyreback, men denne gangen er det fordi han har spilt bedre enn Jenko og Debuchy gjør)

 

I tillegg har vi manglet defensive fibre på midten, dette har kommet inn litt i overkant med Coquelin, Elneny og Xhaka, uten at det egentlig har hjulpet da midtbanen savner noen som kan føre ballen fra dypet og finne rom. Eneste av disse spillerne som er kapabel til å åpne rom er Xhaka, men han virker noe mentalt fragil. Wilshere hadde kledd dagens midtbane godt tror jeg, klarer å gli forbi motstandere med teknikken hans og pasningsfoten hans gjennom ledd er også god (Men i likhet med Theo, Ox og Ramsey er spillet hans preget av at han velger feil valg for ofte, dvs: Prøver heller å gå videre når han blir ustø etter å ha gått forbi 2 enn å gi fra seg ballen...)

 

 

Per dags dato savner vi et par ting i stallen:

En venstreback som kan prestere på et høyere nivå enn Monreal har gjort denne sesongen og som kan komme seg opp og ned i banen samt levere litt mer offensivt (Skal sies at jeg mener Monreal er den beste på innlegg i hele klubben, han er også solid defensivt og tar som regel "alltid" riktig valg, men farten hans er lett for motstanderen å utnytte)

 

En kreativ midtbanespiller som kan styre spillet vårt fra dypt i banen og kan variere mellom å slå langt og kort. Santi har vært mye skadd nå og begynner å dra på årene og en erstatter MÅ på plass.

 

En reserve på høyreback som kan pushe Bellerin.

 

En angriper som kan score mål og assistere jevnlig. (Lucas Perez ser i mine øyne ut som "den spilleren", men får jo nesten INGEN tillit.)

 

Og sist, men ikke minst: Spillere som kan drible og skape litt på egenhånd med fart og dynamikk.

 

Hadde vi bare fått Ox, Ramsey, Wilshere, Monreal, Walcott og Jenko(Debuchy) opp på toppnivå og Santi skadefri hadde vi hatt en fantastisk sammensatt tropp.

Link to comment
Share on other sites

'Hadde vi bare fått Ox, Ramsey, Wilshere, Monreal, Walcott og Jenko(Debuchy) opp på toppnivå og Santi skadefri hadde vi hatt en fantastisk sammensatt tropp.'

-Wojciech53

 

Og dette er i mine øyne et veldig viktig punkt. Spesielt Ramsey, Walcott og Monreal er i aldre hvor de burde prestere jevnlig på et høyt nivå. Vi har alle sett toppnivået deres, men de er for ustabile. Mye tyder på at Wenger er for snill med dem, og ikke setter høye nok krav.
Kanskje det at han ikke gir de veiledning på riktig måte også er en grunn? Det å spille på disse spillernes styrker er også en svakhet Wenger har i mine øyne.

Ramsey(26) og Walcott(27(28 i mars)) er i en alder nå som burde tilsi at de er nærme toppen av karrieren.

Link to comment
Share on other sites

'Hadde vi bare fått Ox, Ramsey, Wilshere, Monreal, Walcott og Jenko(Debuchy) opp på toppnivå og Santi skadefri hadde vi hatt en fantastisk sammensatt tropp.'

-Wojciech53

 

Og dette er i mine øyne et veldig viktig punkt. Spesielt Ramsey, Walcott og Monreal er i aldre hvor de burde prestere jevnlig på et høyt nivå. Vi har alle sett toppnivået deres, men de er for ustabile. Mye tyder på at Wenger er for snill med dem, og ikke setter høye nok krav.

Kanskje det at han ikke gir de veiledning på riktig måte også er en grunn? Det å spille på disse spillernes styrker er også en svakhet Wenger har i mine øyne.

 

Ramsey(26) og Walcott(27(28 i mars)) er i en alder nå som burde tilsi at de er nærme toppen av karrieren.

Ramsey og Theo har jo også vist at de holder et meget høyt nivå når vi spiller litt mer direkte.

Kjøpet av Özil, som lenge før overgangen var en av mine favoritter, kan være en av grunnene til at vi ikke kan legge om også. Hadde vært gøy å se et litt sterkere og mer kynisk Arsenal-lag med spillere som tør å true bakrom og true med ball på topp, kraft på midten og offensive backer.

 

Cech

Bellerin-Mustafi-Koscielny-Gibbs

----Elneny----Xhaka---Ramsey

----Walcott---Welbeck---Alexis

 

Mye fart og kraft i hele laget, spillere som løper alt de kan for å presse hele kampen også (Med unntak av Theo). Elneny og Ramsey har helt greie føtter, men er jack-off-all-trades mens de beskytter Xhaka i "Pirlo-rollen". Gibbs inn på laget i mangel av bedre alternativer, Monreal blir litt for omstendelig og treig for et lag som vil spille hurtigere ball, Gibbs heller ikke ideell dog.

 

Syns sammensetningen av laget vårt nå ødeleges av at halvparten vil trille ball i hatt med motstanderen og står og venter på at noen tar ansvar, mens andre tar for mye ansvar og presser for mye. Det er sjeldent vi klarer å skape et kollektivt press... Når Alexis og Iwobi presser på står Theo og Özil og ser på. Enten spiller man rigid fotball med god posisjonering ellers presser man som en enhet.

 

Med ball syns jeg det er fint at vi kan improvisere litt og vi har et spillermateriell som klarer å score mål uten innøvde trekk med tanke på kreativiten som bor i blant annet Özil og Alexis (Samt pga. forståelsen spillerne har av hverandre). På det defensive virker det dog som det ikke drilles. Vi kan ikke separere laget inn i 5 offensive og 5 defensive i dagens fotball, forsvarsfireren og Coquelin (Eller hvem som helst andre som spiller DM den dagen) kan ikke få skylden for baklengsen om de har bygget opp angrepet fra egen keeper, da har Alexis, Özil, Theo og Iwobi alt failet med det offensive presset.

 

 

Jeg er fremdeles en stor fan av AW, men begynner å lure på hva som vil skje når han gir seg. Dersom arvtageren kan beholde dagens stall, hvordan vil vedkommende forme det? Det er rom for å utvikle et lag med Real Madrids spillestil, der ting går fort i lengderetning og man truer bakrom mye ELLER en stall som Barcelona der man er tålmodig og satser på å spille ut motstanderen. Uansett er "halve" spillestallen "spesialister" på hver sin del. De fleste vi kobles til står også for en spillestil der høyt press er det viktigste stikkordet (unntatt Allegri, der stikkordet er kjedelig mann, kjedelig fotball)

 

Formasjon osv. mener jeg teller lite i dagens fotball, men utløser man klausulen på Rodriguez så har man to kjempevåpen offensivt i R-Rod og Bellerin og kan legge om til tre stoppere for å la de få utløp offensivt.

Må si at spillestilen som Chelsea står for om dagen er usedvanlig spennende. Chelsea har de siste årene vært det eneste laget som virkelig tar tak i en kamp og kontrollerer den, de spillertypene som de har mangler vi.

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne mangler vi 3 førstelagsspillere av høyere kvalitet i følgende posisjoner: (kanskje bare 2 hvis Chamberlain tar steget opp).

 

1 venstreback

1 sentral midtbanespiller

1 spiss/evnt. kantspiller

 

Monreal/Gibbs er gode spillere. Førstnevnte var forrige sesong meget god, men er dessverre et stykke unna toppnivå nå. Her trenger vi et lite kvalitets løft i mine øyne.

 

Cazorla er/var fantastisk, men har på de siste 2-3 sesongene nå pådratt seg skader som gjør at han blir ofte i flere måneder om gangen. Ved siden av dette er ikke Ramsey i nærheten av nivået han viste for noen år tilbake. Wilshere er mye skadet og heller ikke på samme nivået. Elneny er god, men ikke helt i toppsjiktet (kan dog bli veldig god) og Coquelin er en ren defensiv spiller. Xhaka er klasse og en spiller vi burde bygge midtbanen rundt. Problemet er bare valget av partner. Forhåpentligvis så kan Chamberlain være den spilleren, men han også har lidd mye av lange skadeavbrekk. Her føler jeg vi trenger en erstatter for Cazorla (dessverre).

 

Når det gjelder spiss/kantspiller så mener jeg at Walcott ikke er god nok. Ja han startet sesongen veldig bra, men som vanlig så har han dabbet kraftig av. Og hvis han ikke scorer.. så bidrar han praktisk talt ikke på noen måte. Personlig ønsker jeg en skikkelig spiss inn. En som kan fungere i tospann med Alexis som da kan spille som en høyresidet spiss i en 4-2-3-1 (eller 4-2-1-3) formasjon.

 

Bonus signeringer/stallfyll er f.eks. et stortalent i de offensive rekker eller en keeper som er ung, men allerede bedre enn Cech og Ospina (Bernd Leno f.eks.).

 

Cech

Bellerin - Mustafi - Koscielny - ?

?/Chamberlain - Xhaka

Özil

Alexis - ? - Iwobi

Link to comment
Share on other sites

R. Rodriguez . Vidal og Lukaku . Får vann i munnen av tanken vidal og Xhaka i tospann på midten. Snakk om dynamitt. Lukaku er en av verdens beste spisser, jeg syns han er undervurdert. Han har ferdighetene til Giroud + fart. Noe som gjør han særs spesiell, er ikke mange spillere med slik fysikk som innehar den farten. E bare å bla opp før real , barca , city elns gjør det

Link to comment
Share on other sites

E bare å bla opp før real , barca , city elns gjør det

Barcelona kommer aldri til å bla opp for en spiss med tungere førstetouch enn Dan Eggen, heller ikke Guardiolas City.

Personlig syns jeg fremdeles Lukaku er ganske "raw", men med tekniske spillere rundt han tror jeg han kunne gjort det bra her. Liker at han får oppfølging av Henry, har styrke, spenst og hurtighet. Ville gitt oss flere strenger å spille på selv om Girouds teknikk er bedre.

Link to comment
Share on other sites

Barcelona kommer aldri til å bla opp for en spiss med tungere førstetouch enn Dan Eggen, heller ikke Guardiolas City.

Personlig syns jeg fremdeles Lukaku er ganske "raw", men med tekniske spillere rundt han tror jeg han kunne gjort det bra her. Liker at han får oppfølging av Henry, har styrke, spenst og hurtighet. Ville gitt oss flere strenger å spille på selv om Girouds teknikk er bedre.

 

Litt drøyt. Han er ustabil i touchet sitt, men han er ikke så ille. Evner å drible forbi spillere oftere enn Giroud blant annet også. Selvfølgelig kan det være pga. at han er latterlig mye kvikkere enn Giroud selvfølgelig..

 

Ellers har han vel 76 ligamål på 163 ligakamper for henholdsvis WBA og Everton (ekskludert Chelsea her siden han ikke fikk spilletid omtrent) i en alder av 23 år. Blir også bedre og bedre for hver sesong som går.

 

Ellers synes jeg det bare er å raide Monaco for noen spillere. "Bare" å hente inn Fabinho og Mbappe. :proud:

Link to comment
Share on other sites

"Bare" ja ;) Monaco spillere burde vel heller holde seg der kontra dra til oss. Er vel ingenting som tyder på vi kan tilby dem noe bedre sportslig.

 

Tull Marius.

 

Mer penger, høyere status, bedre liga og mer stabilitet.

 

Monaco er ikke i nærheten av Arsenal selv om de har gjort det bra i år.

Link to comment
Share on other sites

Er det en på monaco vi skulle hatt så er det den digre gorillaen bakayoko, fysikk motherfucker! Bernardo silva ville også vært fantastisk.

 

Venstrebacken (Mendy?), Bernardo Silva og Luther er alle også veldig gode.

 

Fabinho liker jeg fordi han er overalt på midtbanen. God offensivt og defensivt, men ikke en holdende spiller som Xhaka eller Coquelin. Tror han hadde vært veldig god ved siden av Xhaka.

 

Mbappe er kremen av talentgruppa til Monaco dog. Ser veldig god ut. Vi har dog våre egne talenter, men dessverre for oss så er det utrolig lenge siden et talent virkelig har fått sjansen til å utfolde seg i Arsenal..

Link to comment
Share on other sites

 

Tull Marius.

 

Mer penger, høyere status, bedre liga og mer stabilitet.

 

Monaco er ikke i nærheten av Arsenal selv om de har gjort det bra i år.

Penger har vel lite med sportslig å gjøre isolert sett. Som du sikkert skjønte satt jeg det på spissen. I cl leverer de bedre enn oss for tiden da, det er jo ett faktum.

Poenget er vel at det er mange klubber som for tiden er mer attraktive enn oss. Føler den trenden med at vi var en av Europas mest interessante lag for "up and coming" spillere gradvis svekkes. Sikkert flere årsaker (positive og negative) til dette.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Yes, Arsenal har en flott statistikk når det gjelder kvalifisering til CL, men jaggu har vi flere ganger vært nære på å ryke ut der kvallikplassen har blitt reddet i siste kamp.

 

Vårt største "problem" i inneværende sesong er at det nå er relativt mange lag som kan bli topp fire. Chelsea skal det mye til å vippe ut av topp fire, men det er bare fire poeng som skiller de neste fem lagene (og lag nr 7 er bare fire poeng etter lag nr 6, vel og merke med en kamp mer spilt).

 

Joda, Arsenal kan så absolutt klare topp fire også denne sesongen, men det skjer ikke uten at laget (inklusiv ledelsen) våkner opp. Hvis kampene den neste måneden forsetter i stilen til de to foregående månedene så kommer ikke laget til å være i nærheten av topp fire når vi kommer til slutten av mai.

Link to comment
Share on other sites

Ser Lacazette kobles til Liverpool. Hadde passet dem perfekt. Skulle ønske han hadde passet oss bedre, men sånn som vi spiller seg jeg ikke for meg at vi virkelig hadde hatt bruk for han, det ville i såfall blitt på vingen.

 

Savner både spillestilen vi hadde på tidlig 2000-tall og den evige ball-trillingen... Virker sjeldent som om vi har noen kampplan og vi får helt klart bedre resultater de få gangene AW ber gutta om å presse høyt og stiller med mye hurtighet i startelleveren...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...