Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Gundogan og Milner linkes i dag.

Milner ser jeg ikke samme behovet for lenger selv om jeg ønsket han før (Til tross for en av hans beste sesonger i City), hardtarbeidende potet som gjør det han blir bedt om, men ingen teknisk brilliant spiller og ingen naturlig DM.

 

Gündogan ser jeg på som en potensielt god DM, vil komme litt i samme kategorien som Wilshere og Ramsey, med Ramsey og Gundogan vil vi ha to spillere med stor motor sentralt på banen (En Gundogan-signering vil dog bety døden for Cazorla som dyptliggende midtbanespiller..) som kan bytte på å gå og holde igjen.

 

Ingen ideell DM, men bedre enn å ha Arteta og Flamini i dekning, kan dog stilles store spørsmål til hvor god Gundogan er defensivt, statsene hans er ikke veldig tiltalende.

 

Bare vi får inn en spiller som kan spille på vingen (helst begge, Pedro f.eks) og en DM (Eller en som funker i kombo med Ramsey/Jack) er jeg relativt fornøyd.

 

Keeper og ny stopper blir bonus..

Mertesacker har virkelig tatt seg opp og er på "toppnivå" igjen, men jeg stoler ikke lenger på han og mener han er for lite tøff og for treig.

På keeperplassen gjelder det egentlig bare å finne en med grei erfaring nå, Martinez virker ikke som han tar stegene og tviler på at WS blir.

Link to comment
Share on other sites

Er vel bare å kjøpe Bale nå er det ikke? Kommer jo sikkert til å bli slaktet etter kampen mot Juventus. Bare et spørsmål om tid før Madrid vil kvitte seg med han (eller James Rodriguez for den saks skyld).

 

Er ingen fan av Pedro. Syntes han er god, men ikke så god. For å ikke snakke om at han er en skikkelig kødd av en spiller. Ufyselig type. Og ikke en slik ufyselig type man bare "må" elske heller.

 

Har ingen tro på at vi kjøper en midtstopper heller. Med Koscielny, Mertesacker, Gabriel og Chambers føler jeg vi er godt dekket. Toppnivået til de to første er også veldig høyt og godt nok til å vinne mesterskap med (enn så lenge hvertfall). Ikke et område hvor jeg føler vi trenger å uroe oss særlig akkurat nå. Vi har også Debuchy og Monreal som kan komme inn på stopperplass.

 

Midtbanen og spissplass/kant er posisjonene hvor jeg føler vi trenger å gjøre noen innskudd i troppen. Jeg føler Coquelin er god nok. Kanskje ikke den perfekte spilleren til alle kamper, men han har prestert mer enn godt nok til å vise at han holder nivået pdd. Skulle gjerne selvfølgelig sett at vi hentet inn en enda bedre spiller en "Le Coq", men tviler på at vi kommer til å kjøpe det med det første akkurat. Har jo vært mye snakk om Schneiderlin, men han spiller ikke DM-rollen alene for Southampton. Den deler han med Wanyama som står for mye av de tøffe takene på midtbanen deres. Så om han kommer til Arsenal så ville han vel på en måte vært mer lik Arteta i spillestil og da måtte vi justert laguttaket og taktikken etter det igjen.

 

Blir interessant å se hva som skjer i sommer. Er ikke "mye" som skal til før vi er der nå føler jeg.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Blir interessant å se hva som skjer i sommer. Er ikke "mye" som skal til før vi er der nå føler jeg.

Jeg er enig i at det ikke er så mye som skal til før vi er der, men jeg er ikke sikker på at det kommer til å skje så mye i sommer som fører oss dit (vi vil være).

 

Jeg er enig i at vi på midtbane (defensivt) må ha en backup/alternativ til Coq og at spissplassen også er viktig. Når du nevner ving så er jeg mer usikker selv om jeg i prinsippet ikke er uenig, og grunnen til at jeg er usikker på behovet går på spillestil ikke spillemateriell. Som jeg nok har nevnt flere ganger i mine innlegg de siste sesongene så har vi (ofte) en spillestil der alle offensive spillere i stor grad trekker inn i midten. Jeg har lenge ønsket meg tilbake til en spillestil der vi bruker mer bredde og ikke bare overlater det meste ansvaret der til backene, men så lenge vi spiller såpass tett offensivt som vi gjør så ser jeg ikke noen grunn til å hente inn en ny ving.

 

I forsvaret så er jeg til stor grad enig, men min navnebror Per tror jeg nok har passert toppen og jeg er ikke ennå sikker nok på alternativene. Jeg fikk et godt inntrykk av Chambers som makker til Kos tidlig i sesongen (eller pre-sesongen), men det kan virke som at Wenger ikke har det samme inntrykket siden han nærmest konsekvent har spilt han på back (der han fungerer mindre godt) og nå etter at Gabriel kom så har han nærmest blitt usynlig.

Jeg tror heller ikke at det kommer noen ny stopper, men jeg tror nok at jeg ikke ville protestert hvis den "rette" spilleren kom inn.

 

I mål så tror jeg polakken forsvinner og at det må komme inn en ny målvakt, men jeg blir ikke enig med med selv om en ny målvakt i utgangspunktet skal være 1. eller 2. valg.

Link to comment
Share on other sites

I mål så tror jeg polakken forsvinner og at det må komme inn en ny målvakt, men jeg blir ikke enig med med selv om en ny målvakt i utgangspunktet skal være 1. eller 2. valg.

Henter vi inn et "andrevalg" så har vi gjort en dårlig handel. Vi må nesten hente noen som kan utfordre Ospina om keeperplassen.

Link to comment
Share on other sites

Er vel bare å kjøpe Bale nå er det ikke? Kommer jo sikkert til å bli slaktet etter kampen mot Juventus. Bare et spørsmål om tid før Madrid vil kvitte seg med han (eller James Rodriguez for den saks skyld).

 

Er ingen fan av Pedro. Syntes han er god, men ikke så god. For å ikke snakke om at han er en skikkelig kødd av en spiller. Ufyselig type. Og ikke en slik ufyselig type man bare "må" elske heller.

 

Har ingen tro på at vi kjøper en midtstopper heller. Med Koscielny, Mertesacker, Gabriel og Chambers føler jeg vi er godt dekket. Toppnivået til de to første er også veldig høyt og godt nok til å vinne mesterskap med (enn så lenge hvertfall). Ikke et område hvor jeg føler vi trenger å uroe oss særlig akkurat nå. Vi har også Debuchy og Monreal som kan komme inn på stopperplass.

 

Midtbanen og spissplass/kant er posisjonene hvor jeg føler vi trenger å gjøre noen innskudd i troppen. Jeg føler Coquelin er god nok. Kanskje ikke den perfekte spilleren til alle kamper, men han har prestert mer enn godt nok til å vise at han holder nivået pdd. Skulle gjerne selvfølgelig sett at vi hentet inn en enda bedre spiller en "Le Coq", men tviler på at vi kommer til å kjøpe det med det første akkurat. Har jo vært mye snakk om Schneiderlin, men han spiller ikke DM-rollen alene for Southampton. Den deler han med Wanyama som står for mye av de tøffe takene på midtbanen deres. Så om han kommer til Arsenal så ville han vel på en måte vært mer lik Arteta i spillestil og da måtte vi justert laguttaket og taktikken etter det igjen.

 

Blir interessant å se hva som skjer i sommer. Er ikke "mye" som skal til før vi er der nå føler jeg.

 

Dette var et meget godt innlegg fra Krokstadelvas store fotballnerdesønn. Coq er god, jeg ønsker en rival på hans posisjon. Giroud er god, men jeg ønsker en rival i hans posisjon. Sanogoo er konstant skadet. Welbeck har bare ikke "it" som holder på dette nivået. Vi snakker om en spiss som er dårlig til å avslutte og det holder ikke for oss. En topp kantspiller kunne også vært greit.

 

Som vanlig vet jeg ikke hvem jeg ønsker inn, men har vel noen tanker om hvem som bør ut.

 

Sczceshny - Ospina som førstevalg (hvis Wenger ikke velger å gå for en enda bedre keeper). Jeg hadde vært ok fornøyd med Martinez på benken.

Arteta - bør spille sine siste år på et lag som Aston Villa eller tilsvarende.

Rosicky - for mye skadet til å satses på. Det er bedre å la en spiller som Gnabry få ett innhopp eller to i stedet for denne aldrende Tsjekkeren.

Flamini - kan gjerne gå til Stoke.

Podolski - kanskje folk skjønner hvorfor Wenger ikke lot han spille stort?

Ryo - for mye skadet til å bli en skikkelig god spiller. Synd, markedsføringsmessig hadde det vært gull med en stjernespiller fra Japan.

Campbell - passer vel bedre i Spania

 

Usikre

Wellington - kanskje han burde satses på? Hva vet jeg. Men, når jeg leser om han så blir jeg vel ikke helt overbevist.

Walcott - på det beste så er han veldig god og en flott spiller å ha i stallen. Men har vel aldri helt blitt den storspilleren jeg hadde håpet når vi signet han. Mulig han må vike for en som er enda bedre, men gutten har fortsatt muligheter til å bli skikkelig god.

Diaby - innerst inne håper jeg at denne karen kan få et par relativt skadefri år.

Toral - han har vært sterkt skaderammet, men er vel one for the future. Kan han bli neste sesongs overraskelse?

 

 

Til sist, Wilshere må beholdes. Han får for mye kritikk etter min smak. Han har virket veldig spillesugen i sine to siste innhopp. Et talent av de helt sjeldne, som kan bli helt enorm hvis han holder seg skadefri

Link to comment
Share on other sites

Ønsker Kondogbia og Lacazette inn.

Hent Milner også for litt bredde.

La Arteta,Flamini og Diaby gå. Penger å hente på Podolski,Campbell,Ryo.

Opprydding må til.

Akpom,Gnabry og Chambers kunne gjerne gått på lån i en PL-klubb.

Link to comment
Share on other sites

Henter vi inn et "andrevalg" så har vi gjort en dårlig handel. Vi må nesten hente noen som kan utfordre Ospina om keeperplassen.

Det er jeg enig i, men hvis vi f.eks. skulle få inn Cech så kommer vel ikke han uten at han blir forespeilet an han i utgangspunktet skal være vår nr. 1.

Hvis vi henter inn det jeg tenker som et 2. valg så er det fordi Ospina i utgangspunktet skal være nr 1, men selvsagt må den som kommer være god nok til å ta opp konkurransen. Det blir litt som i inneværende sesong der Ospina nok var hentet inn for å være et 2. valg, men har tatt steget opp som et klart førstevalg.

Link to comment
Share on other sites

 

Som vanlig vet jeg ikke hvem jeg ønsker inn, men har vel noen tanker om hvem som bør ut.

 

 

Jeg er enig i dine betraktninger om spillere som bør ut eller som er usikre. Unntaket er at jeg legger Diaby i den sikre "ut-gruppen". Jeg deler ditt "håp" vedrørende Diaby om et par relativt skadefrie år for å avslutte karrieren, men jeg kan ikke se at han får så mye spilletid i Arsenal. Så¨det blir litt som mrd dine tanker om Arteta, at Diaby bør få få muligheten til eventuelt å spille i en litt "mindre" klubb ;D hvis han blir skadefri

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Ønsker Kondogbia og Lacazette inn.

Hent Milner også for litt bredde.

La Arteta,Flamini og Diaby gå. Penger å hente på Podolski,Campbell,Ryo.

Opprydding må til.

Akpom,Gnabry og Chambers kunne gjerne gått på lån i en PL-klubb.

Milner - njaei, isåfall må vel Mozart gå? Foretrekker den tekniske tsjekkeren på høy lønn fremfor den versatile engelskmannen.

Franskmennene hadde vært fantastisk å få inn.

Overgangene ut er helt greie (Vil gjerne holde litt lenger på Campbell dog)

 

Akpom tviler jeg på at vi får leid ut til en annen PL-klubb, ble med 5 starter og 2 innhopp i Championship i år,

 

Det er jeg enig i, men hvis vi f.eks. skulle få inn Cech så kommer vel ikke han uten at han blir forespeilet an han i utgangspunktet skal være vår nr. 1.

Hvis vi henter inn det jeg tenker som et 2. valg så er det fordi Ospina i utgangspunktet skal være nr 1, men selvsagt må den som kommer være god nok til å ta opp konkurransen. Det blir litt som i inneværende sesong der Ospina nok var hentet inn for å være et 2. valg, men har tatt steget opp som et klart førstevalg.

Da er vi helt enige.

Link to comment
Share on other sites

Ser gjerne Milner inn hvis vi gir slipp på Flamini og Arteta. God på midten og på kanten. Er også sjeldent skadet og gir 100% uansett.

 

Tror han kunne vært en solid spiller å ha i stallen.

Link to comment
Share on other sites

Ser gjerne Milner inn hvis vi gir slipp på Flamini og Arteta. God på midten og på kanten. Er også sjeldent skadet og gir 100% uansett.

 

Tror han kunne vært en solid spiller å ha i stallen.

Problemet mitt med det er at han vel har 90.000£ i uka og at Rosicky har 70.000£ i uka, dersom begge skal fortsette på så høye lønninger tar det fra oss lønna til en "stjerne". Ser helt klart fordelene med Milner dog, kan spille hvor som helst på midten, back, ving eller spiss. Tipper Liverpool vil tilby han mer i lønn enn oss, så får han velge selv om han vil spille nesten fast der eller sitte mye på benken hos oss.

Link to comment
Share on other sites

Det later til at Charlie Patino er klar for oss. Hva tror folket om han? Slår han igjennom for oss og eventuelt når?

 

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/11607260/.html

Bare å gi han sjansen på førstelaget med en gang, på den måten sikrer vi størst sjanse for hyppige skader i fremtiden (Skal ikke mye til å brekke en 11-åring, leddene er ikke ferdig sammenvokst engang)

 

Liker ryktene om Leno og dersom han har en klausul på 13 millioner pund (Alltid merkelig at spiller i PL har klausuler med euro og spillere i andre ligaer har klausuler med pund, menmen det er Metro..) bør han plukkes opp, han foran Cech 10/10 ganger.

Link to comment
Share on other sites

Leno er en helvetes god keeper, men skulle han ikke være så og si klar for Real Madrid?

 

 

Gikk mye rykter om det i mars, hørt lite om det siden. Spørs vel litt hva som skjer med Casillas?

Skal ikke de Gea også til Madrid? blir flust med reservekeepere der da :D

Link to comment
Share on other sites

Cech sin agent har idag gått ut og sagt at Man Utd, Arsenal og PSG er klubber som har vist interesse som han kunne tenke seg å spille for. Hadde jo vært fantastisk gøy hvis han hadde begynt å storspille for oss! Da kunne vi jo også evnt solgt polakken og latt de midlene gå til de andre nevnte posisjonene hvor vi trenger forsterkninger?

Link to comment
Share on other sites

Cech sin agent har idag gått ut og sagt at Man Utd, Arsenal og PSG er klubber som har vist interesse som han kunne tenke seg å spille for. Hadde jo vært fantastisk gøy hvis han hadde begynt å storspille for oss! Da kunne vi jo også evnt solgt polakken og latt de midlene gå til de andre nevnte posisjonene hvor vi trenger forsterkninger?

Jeg har ikke noe i mot Cech, men det at han kommer og polakken går frigjør vel ikke så mye midler til annet bruk. Cech kommer ikke gratis og har vel ei brukbar lønn som andre alternativer klubber kan/vil matche, så lønnsmessig tipper jeg han blir dyrere enn polakken. Et salg av polakken vil selvsagt bety penger inn, men jeg kan ikke se at vi skal gå noe særlig i overskudd (hvis det i det hele tatt er mulig) på kjøp/salg når det gjelder de to spillerne.

 

Ett skifte av målvakter, så absolutt ja. Men at det skal gi midler til å forsterke andre posisjoner, neppe.

Link to comment
Share on other sites

Dersom Cech er tilgjengelig så går vi selvfølgelig for han. Han og Ospina er dobbel dekning med bra keepere.

 

På backplassene har vi god dobbel dekning.

 

På stopperplassen har vi grei dekning selv om jeg stiller spørsmål til Per, kunne fått inn en raskere og "tøffere" spiller her som virkelig tråkker til i duellene, men Gabriel har hatt årets beste Arsenal-takling og han og Chambers er begge talentfulle så vi trenger ikke gjøre store ting her egentlig.

 

På DM må vi ha inn et alternativ for Coquelin, å regne med at han skal holde 55+ kamper neste år er galskap, Diaby er for mye skadet og bedre offensivt, Wilshere og Ramsey har største styrkene offensivt, Arteta er for treig og Flamini er alt for dårlig.

 

Så tror jeg vi trenger noe nytt på enten ving eller spissplass, mener fortsatt Walcott kan forlate klubben, men det er kanskje bare meg akkurat nå?

 

 

Mine ønsker:

Cech

Höwedes

Kondogbia

Pedro

 

Mye rutine her og selv om det vil koste opptil 65 millioner pund så ville vi virkelig kunne kneppet inn på Chelsea og kanskje tatt dem neste år... En ting er sikkert: Cech må komme først, dersom vi begynner å ruste skikkelig opp vil de aldri gi oss en så bra keeper.

Link to comment
Share on other sites

Cech eller Casillas? Fantastiske keepere begge to. Höwedes er perfekt for Arsenal. Men jeg er veldig usikker på om Kondogbia er rett mann. På sitt beste, er han nok det. Men han varierer vanvittig i prestasjonene. Mange andre lignende spillere i samme posisjon som er minst like gode, og mer stabil. Pedro kan være et godt alternativ. Men jeg mener at det bør hentes inn en ren spiss i tillegg. Mandzukiz er mitt ønske. Cavani blir nok for dyr til at det blir aktuelt.

Link to comment
Share on other sites

Det virker som om det har gått sport i å kritisere Per her på forumet. Han var elendig mot Monaco og startet sesongen litt svak i etterkant av VM. Forøvrig har han vært helt glimrende.

Enig. Dette har vært hans beste sesong for oss. Men fyren begynner å bli gammel, og jeg håper og tror at gabriel er mannen som erstatter han på sikt. Jeg håper vi får se han ikveld!

Mange sier han og kos er like, men Kos er betraktelig kaldere i hodet nå enn han var, så kanskje han hadde blitt den som holdt litt igjen.

Hadde vært ett artig stopperpar å sett noen kamper, fart og brutalitet x100

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...