Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Da har Sami Khedira gått ut å sagt at han forlater Real til sommeren. Vært en fin erstatning for Flamini og Arteta.

Khedira gratis og Schneiderlin for ca 20m,da har vi en svært så komplett midtbane. Da mangler vi egentlig bare en rask midtstopper.

En rask midtstopper? Vi har 2 av de, koscielny er kanskje den raskeste stopperen i eliten, og gabriel er kvikk han og. Kan ikke ha for mange like stoppere.

Link to comment
Share on other sites

Vil også påstå at behovet for en ny sisteskanse er relativt prekært, dersom WS ikke evner å få hodet på rett kjøl. Ospina blir for usikker i feltarbeidet, etter min smak. Etter å ha bivånet De Geas ufattelige nivå denne sesongen, ser man virkelig hvor mange poeng en solid sisteskanse kan redde i løpet av en sesong.

 

Jeg sier ikke nei til Petr Cech...

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal vi plutselig ha Kehdira, Schneiderlin og Coq?

Jeg liker veldig godt Schneiderlin, og håper han kommer om noen skal komme. Ellers viser jo Coq nå at han virkelig fortjener å utfordre om DM plassen. Ellers enig i at Arteta nok er ferdig på toppnivå og samme med Flamini.

 

Edit:

 

Ang keeperplassen. Nå har Ospina tatt over den faste plassen, og vi har knapt tapt kamper etter dette. Det nevnes feltarbeid som ett ankepunkt. Da råder jeg folk til å se hvordan nevnte De Gea var i feltet første sesongen sin.... Det var ikke akuratt noe å rope hurra for, og langt svakere enn Ospina til nå har opptredt. Jeg liker veldig godt keepere med reflekser, ala Ospina.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Keeperplassen mener jeg vi er greit besatt på

Venstrebackplassen har vi strålende dekning på

Høyrebackplassen har vi et meget bra førstevalg og to talentfulle andrevalg (Bellerin og Jenks)

Stopperplassen er grei, Gabriel og Koscielny (+ Chambers) vil kunne spille i kamper vi vil sette linja og høyt og presse mens Mertesacker kan komme inn i kamper vi forventer roligere tempo, helst ser jeg en mer komplett stopper enn Mertesacker inn her.

På DM kan vi godt kvitte oss med Flamini, Arteta er rolig og får spillet til å flyte og har rutinen, ser gjerne at han får et år til.

Sentrale midtbanen er vi godt besatt på

Vingplass og spissplass mangler vi kanskje en spiller på (Kommer an på hvor Welbeck er tiltenkt å spille)

 

Mine drømmer:

Stopper: Höwedes (Mer temposterk enn Mertesacker og anvendelig spiller, Laporte/Varane/Benatia/Inigo/Abdennour er også fine alternativer)

DM: Schneiderlin/Khedira (Begge to vil forlate klubbene sine etter sesongen, spørsmålet er om vi vil ta en gratis Khedira med hans skadeplager og store lønninger eller PL-proven Schneiderlin) Kondogbia er vel også et alternativ

Ving: Marco Reus (Vil alltid ønske meg Reus, kvalitetsspiller!) Gaitan er også et meget spennende alternativ

 

Hadde ikke sagt nei takk til Cech heller, men mener vi ikke er så langt unna.

 

Drømmen:

 

1.lag

Ospina

Debuchy-Höwedes-Koscielny-Monreal

-------Schneiderlin----Cazorla---------

Alexis--------Özil------------Reus

-------------Giroud---------------

 

2.lag

WS

Bellerin-Chambers-Gabriel-Gibbs

-----Coquelin-----Ramsey---

Ox------Wilshere---Gnabry/Campbell

---------Welbeck--------------

 

To meget bra staller - I dette scenarioet kan Diaby, Flamini, Mertesacker, Ryo, Sanogo, Podolski og Walcott få gå, Arteta og Rosicky igjen som støtte på midtbanen sammen med talenter som Crowley, Zelalem og Bielik.

Eneste svakheten i de to stallene er kanskje Gnabry/Campbell, men ser på de som store talenter (hvertfall førstnevnte)

 

Kanskje litt FM/FIFA-tankegang dette her, med 3 (4 med Cech) nye og 7 ut (Kun Flamini, Mertesacker og Walcott som er aktuelle for laguttaket i øyeblikket uansett), men stallen ville VIRKELIG kunnet utfordre på alle fronter.

Link to comment
Share on other sites

Keeperplassen mener jeg vi er greit besatt på

Venstrebackplassen har vi strålende dekning på

Høyrebackplassen har vi et meget bra førstevalg og to talentfulle andrevalg (Bellerin og Jenks)

Stopperplassen er grei, Gabriel og Koscielny (+ Chambers) vil kunne spille i kamper vi vil sette linja og høyt og presse mens Mertesacker kan komme inn i kamper vi forventer roligere tempo, helst ser jeg en mer komplett stopper enn Mertesacker inn her.

På DM kan vi godt kvitte oss med Flamini, Arteta er rolig og får spillet til å flyte og har rutinen, ser gjerne at han får et år til.

Sentrale midtbanen er vi godt besatt på

Vingplass og spissplass mangler vi kanskje en spiller på (Kommer an på hvor Welbeck er tiltenkt å spille)

 

I stor grad enig, men ikke helt.

 

Keeperplass: Jeg har mistet troen på WS, og jeg tror heller ikke at han ønsker å gå inn i en ny sesong som andrevalg i den posisjonen. Om Martinez er et alternativ som vårt "nye" andrevalg er jeg usikker på. Så jeg ønsker meg en ny målvakt inn, gjerne en "rutinert ringrev".

 

Backer: God dekning. Er dog i tvil om det er plass til Jenks på høyreback, eller om han er interessert i å være et tredjevalg bak Debuschy og Bellerin.

 

Stoppere: Jeg er enig i at vi har bra dekning. Per drar på årene og nærmer seg tidspunktet da han ikke kommer til å være et naturlig førstevalg. Gabriel er jeg litt usikker på og Chambers mener jeg har fått prøve seg for lite i midtstopperrollen. Jeg synes Wenger velger feil når Chambers i hovedsak kun har fått prøvd seg på backen. Vi har ikke ett presserende behov for en ny midtstopper, men ideelt sett så ville også jeg hatt inn en ny "komplett" midtstopper.

 

DM. Coq er ett soleklart alternativ i tiden fremover. Flamini er det ikke og etter min mening så er vil ikke Arteta være god nok til å være vårt eneste alternativ til Coq i denne posisjonen. Vi trenger en ny spiller inn.

 

Sentral/offensiv midtbane og ving. Vi er godt besatt og slik jeg ser det så er det ikke spillermateriellet som er problemet her, men derimot at Arsenal for ofte spiller for trangt fremover og ikke benytter godt nok det materiellet vi har til å bruke bredde og fart i en større grad. Slik jeg ser det så hjelper det ikke å få inn noen ny ving slik Arsenals spill synes å være lagt opp, og en eventuell ny ving på komme p.g.a. av at nåværende alternativer forlater klubben.

 

Spiss. Her mener jeg at vi har et behov for en spiller inn, en såkalt "komplett" spiss. Både Giroud og Welbeck har kvaliteter, men de har også mangler. Giroud er fantastisk i feltet (ikke minst mot "dårligere" motstandere), men mangler kvaliteter som bl.a. fart og tildels også "ståpåvilje" når det butter i mot. Welbeck er den rake motsetningen, han har fart og ståpåvilje, men er rett og slett for ineffektiv foran mål. Welbeck har for meg vel så mye å bidra med som ving/offensiv midtbane som han har som en ren spiss. VI trenger en ny spiller inn.

 

Min prioritering vedrørende nye spillere når det gjelder posisjoner (jeg vil ikke komme med konkrete navn)

 

1. DM

2. Spiss

3. Målvakt (hvis WS forsvinner)

4. Stopper (Hvis det blir avgang i de bakre rekker)

5. Ving (dette betyr i så fall at noen må ut)

Link to comment
Share on other sites

Hadde vi fått inn Cech, Khedira/Schneiderlin og Reus (Walcott ut) så ville vi hatt et helvetes godt lag for å si det mildt. Selv uten en midtbanemann til å danke ut Coquelin så ville vi hatt et fantastisk lag med ny sisteskanse og en "hakket" bedre spiller i Reus. Vi trenger dog en spiller til på midten da jeg føler at Flamini og Arteta (da særlig Flamini) ikke holder nivået. Arteta har også vært veldig mye skadet den siste tiden og fylte 33 år i dag.

 

Personlig skulle jeg forøvrig helst sett at Chamberlain skulle holdt seg skadefri og gjort en av kantrollene til sin egen, men dessverre er han altfor skadeutsatt virker det som. Reus har slitt litt med skader denne sesongen, men han har egentlig aldri vært noe særlig skadeutsatt tidligere så føler ikke at han er en risikosignering slik sett. Hvorvidt han er villig til å flytte på seg og om vi er villige til å betale nok penger derimot er noe helt annet..

Link to comment
Share on other sites

Vil anta at nesten alle storlag vil kaste seg inn i kampen hvis Reus blir tilgjengelig i sommer og at han ender opp i den klubben som tilbyr han en kjempekontrakt.. Men for all del, hadde vært en fantastisk signering!

 

Nå skal det sies at han virker å ha prioritert attraktiv fotball fremfor kroner tidligere, så kan jo håpe han fortsetter i det sporet :shy:

Link to comment
Share on other sites

Har ikke akkurat store troen på at vi kommer til å kjøpe Marco Reus for å si det slik. Ikke Petr Cech heller, men det er lov å drømme er det ikke? :)

Hvorfor ikke? Vi kjøper jo verdensklassespillere, og hvis walcott drar så blir nok reus en av de som blir seriøst vurdert.
Link to comment
Share on other sites

Ser forøvrig ut som Real Madrid er i ferd med å hente Bernd Leno fra Leverkusen. Synd mtp. at de da trolig dropper å hente de Gea. Spanjolen er en av grunnene til at United faktisk ligger på 4. plass i mine øyne. Vært fantastisk denne sesongen.

 

Ellers skal det nevnes at Leno er en fantastisk god keeper også. Bare 23 år gammel og er vel den beste keeperen i Bundesligaen etter Neuer.

Link to comment
Share on other sites

Veldig sjeldent at en keeper som ikke spiller fast på førstelaget forblir førstevalg på landslag. Ville vært ekstremt spesielt om han ikke hadde danket ut Wojciech som førstevalg der nå i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat det jeg sier ja BE. Du er så flink på sammenligningene dine altså! :genius:

 

Neh. Syntes at Fabianski er en god keeper, men han er ikke god nok. Han passer fint i en mindre klubb som Swansea fremfor en klubb som Arsenal da han tydeligvis slet med presset i en større klubb. Fortsatt 5 år eldre enn Szczesny også så vi får se hvordan ståa er om 5 år. Pdd. så står Wojciech med både flere førstelagsopptredner i både Premier League og Champions League enn Lukasz samtidig som de har like mange landskamper for Polen. For å ikke snakke om at han vant Golden Glove troféet forrige sesong sammen med Cech.

 

Underlig at slikt kan skje når han er så fantastisk dårlig sammenlignet med Fabianski syntes jeg. Litt av en luring denne polakken vår ;)

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Backer: God dekning. Er dog i tvil om det er plass til Jenks på høyreback, eller om han er interessert i å være et tredjevalg bak Debuschy og Bellerin.

Mener Jenko har vist at han fortjener å fortsette her, bra sesong med fast spill for West Ham og klart å få litt ro med ballen i beina og oversikt. Fått litt erfaring lengre frem på banen også, mer robust enn Bellerin. Usikker på hvem av de jeg ville hatt i stallen og utlånt neste år, men tror de er perfekt som alternativer på høyreback for oss i fremtiden. (Fått øvd litt på innlegga også ser jeg, nydelig frem til Lingard)

 

Will Hughes ser forøvrig ut til å kunne bli en helt fantastisk fotballspiller, synd han spiller i posisjonen der vi har best dekning og mange fremadstormende talent..

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Mener Jenko har vist at han fortjener å fortsette her, bra sesong med fast spill for West Ham og klart å få litt ro med ballen i beina og oversikt. Fått litt erfaring lengre frem på banen også, mer robust enn Bellerin. Usikker på hvem av de jeg ville hatt i stallen og utlånt neste år, men tror de er perfekt som alternativer på høyreback for oss i fremtiden. (Fått øvd litt på innlegga også ser jeg, nydelig frem til Lingard)

 

Will Hughes ser forøvrig ut til å kunne bli en helt fantastisk fotballspiller, synd han spiller i posisjonen der vi har best dekning og mange fremadstormende talent..

Jeg skal innrømme at når jeg skrev min kommentar vedrørende Jenkinson så har jeg i svært liten grad tatt hensyn til eventuell utvikling han må ha hatt i låneperioden, så min vurdering har nok blitt farget av det inntrykket jeg fikk av han før utlånet.

Men samtidig så er jeg godt fornøyd med utviklingen til Bellerin denne sesongen, og siden Debuchy sannsynligvis igjen blir førstevalg neste sesong og jeg ikke tror at hverken Bellerin eller Jenkinson vil "akseptere" å være et tredjevalg neste sesong så må en av de ut (enten via salg eller utlån), og med de manglende kunnskapene jeg har om Jenks sin utvikling og det positive inntrykket jeg har av Bellerin så har jeg rent subjektivt kommet til den tidligere konklusjonen.

Jeg aksepterer dog at jeg objektivt sett kan være på "bærtur" når det gjelder det reelle styrkeforholdet mellom Jenkinson og Bellerin pr. dags dato.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal innrømme at når jeg skrev min kommentar vedrørende Jenkinson så har jeg i svært liten grad tatt hensyn til eventuell utvikling han må ha hatt i låneperioden, så min vurdering har nok blitt farget av det inntrykket jeg fikk av han før utlånet.

Men samtidig så er jeg godt fornøyd med utviklingen til Bellerin denne sesongen, og siden Debuchy sannsynligvis igjen blir førstevalg neste sesong og jeg ikke tror at hverken Bellerin eller Jenkinson vil "akseptere" å være et tredjevalg neste sesong så må en av de ut (enten via salg eller utlån), og med de manglende kunnskapene jeg har om Jenks sin utvikling og det positive inntrykket jeg har av Bellerin så har jeg rent subjektivt kommet til den tidligere konklusjonen.

Jeg aksepterer dog at jeg objektivt sett kan være på "bærtur" når det gjelder det reelle styrkeforholdet mellom Jenkinson og Bellerin pr. dags dato.

Er vanskelig å vurdere mtp. West Ham og Arsenals form og forskjellen på spillestil. Jenko fikk dog sin andre assist mot Tyskland U21 nå (Vært involvert i alle 3, stilling 3-2), så at han ville vært foran Chambers (Benken til U21) i køen tror jeg.

 

Debuchy har riktignok vært uheldig med skader i år, men når vi hadde skader på stopper gikk han inn der også så at 2 og 3.valget får 12+ starter neste sesong er ikke helt urealistisk (Over alle turneringer), spesielt ikke dersom de lærer seg å bekle begge backene..

 

BTW: Så var jeg særdeles skeptisk til Bellerin foran kampen mot Dortmund i høst, trodde unggutten ville få det vanskelig og jeg fikk helt rett, gjorde feil etter feil etter feil. Etter det har han tatt store steg og er nå dyktig i posisjoneringsspillet, sterkere, tør mer fremover og flinkere til å kombinere. Har INGEN tvil om at han har en større fotballfremtid enn Jenko.

 

MEN jeg tror Jenko elsker klubben mer enn noen andre i laget, at han er villig til å være Bellerins reserve og en squad-spiller i troppen og at han også kan bli en ganske bra høyreback for en PL-stall, på mange måter bør vi vel kanskje låne ut den beste av dem og beholde den dårligste som støtte? (Siden antallet kamper under et utlån sannsynligvis blir flere enn her og fordi det er såpass liten forskjell på dem pdd.)

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Akkurat det jeg sier ja BE. Du er så flink på sammenligningene dine altså! :genius:

 

Neh. Syntes at Fabianski er en god keeper, men han er ikke god nok. Han passer fint i en mindre klubb som Swansea fremfor en klubb som Arsenal da han tydeligvis slet med presset i en større klubb. Fortsatt 5 år eldre enn Szczesny også så vi får se hvordan ståa er om 5 år. Pdd. så står Wojciech med både flere førstelagsopptredner i både Premier League og Champions League enn Lukasz samtidig som de har like mange landskamper for Polen. For å ikke snakke om at han vant Golden Glove troféet forrige sesong sammen med Cech.

 

Underlig at slikt kan skje når han er så fantastisk dårlig sammenlignet med Fabianski syntes jeg. Litt av en luring denne polakken vår ;)

Pokaler:

Ws 0

Lf 1

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Pokaler:

Ws 0

Lf 1

 

BE

 

Pokaler:

Matt le Tissier 0

Anderson 15

 

Ikke at det betyr at Anderson er en bedre spiller enn le Tissier var av den grunn.

 

PS: Szczesny vant Community Shield i 2014 forøvrig. Pluss at han var også inkludert i spillerene som vant FA Cupen. Så slikt sett er det vel 2-1 til den yngre polakken. ;)

Link to comment
Share on other sites

For en spiller Anderson var Stefan. Han kostet Manu en formue i innkjøp og i lønn og bidro nada sportslig. Bedre kan et vel ikke gjøres

 

Anderson 8. What a legend!

 

Glemmer aldri når United fansen mente han var bedre enn Fabregas. :lol:

Link to comment
Share on other sites

 

Anderson 8. What a legend!

 

Glemmer aldri når United fansen mente han var bedre enn Fabregas. :lol:

 

Det skal sies at jeg husker han spilte skjorta av Fabregas en kamp. Gutten var jo et kjempetalent, heldigvis endte han opp som lettere korpulent.

Link to comment
Share on other sites

Zamparini sier vi forhandler med Dybala, som kan spille spiss, ving og back spissen, ingen notorisk målscorer, men god teknisk, hardtarbeidende angrepsspiller.

Personlig syns jeg han ser bra ut, men tror han vil få litt mindre plass og tid på ballen i PL. Hadde utvilsomt vært en spennende signering dog..

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...