Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Ønsker Vela en overgang til oss?

Han har uttalt tidligere at han har vokst som person og at Arsenal kan være interessante. Om jeg ikke tar helt feil.

 

Hvis Wenger velger å hente Vela blir det spennende å se om han gjør det med intensjon om å bruke han eller kun selge han videre med enorm profitt.

Personlig ser jeg helst at vi bruker Vela, men vi kan jo alltids ta en "Demichelis" å selge han videre for stor profitt med en gang også..

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt tidligere så kan jeg ikke se hvorfor vi ikke skal hente tilbake Vela hvis han ønsker seg tilbake. Etter det han har prestert i Spania de siste 3 sesongene så regnes han som en av ligaens beste offensive spillere og blir kalt "Real Sociedad's Messi" av supporterene. Kan spille som spiss, på begge kantene og som offensiv midtbane/hengende spiss. Han kjenner klubben og London. Og vet nå hva som skal til for å lykkes. Det er ikke uten grunn til at han har uttalt at han ønsker seg tilbake til England. Han føler nok at han har noe ugjort her.

 

Han har scoret 41 mål og har 28 målgivende på 106 kamper i La Liga. Til sammenligning så har en spiller som har en prislapp på £45m og er året eldre på 22 mål og 47 målgivende på 123 kamper for et av ligaens dominerende lag. Nemlig Angel di Maria og Real Madrid.

 

Så det å få Carlos Vela for under 4 millioner pund er et vanvittig kupp. Han er i dagens marked verdt minst 20 millioner pund. Og helt ærlig: Hadde han ikke spilt i Arsenal tidligere og vært "ukjent" for oss (som Griezmann) så hadde de fleste her vært ekstremt fornøyde med å bli linket til han.

 

Det er heller ikke uten grunn til at Wenger og Arsenal sørget for å få inn en buyback og en 50% sell-on klausul når de solgte Vela. De var fullstendig klar over potensialet hans.

Link to comment
Share on other sites

En grei spiller, men ikke noe mer. Det at han "minner om Kongen" er i så fall bare bittelitt. Remy er ikke en brøkdel av den spilleren Henry er eller var.

 

Wenger kunne hentet Remy ved flere anledninger tidligere hvis han faktisk var interessert, men han har aldri kjøpt han på tross av at Remy har vært tilgjengelig for en overkommelig slump med penger og har uttalt seg positivt til Arsenal. Tviler sterkt på at han vil hente han nå tatt i betraktning av at han aldri har hentet han tidligere.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

kongen er kongen, ingen Arsenal spiller kommer noen gang til å nå han til ankelen engang! Men han minner meg litt om, det gjør han.

 

Han er putta 14 på 24 mål i PL, for et elendig Newcastle lag denne sesongen. Til sammenligning har Giroud putta 16 på 36 startende. Hadde vært spennende og prøvd, sett hva han kunne fått til men en Ozil som tilrettelegger.

Link to comment
Share on other sites

Hadde gjerne tatt Remy jeg. Han er veldig kjapp, en god avslutter og rimelig brukbar teknisk. + at han er en ganske god pasningsspiller.

 

Føler dog at mentaliteten til Remy ikke er helt riktig, men tror han ville ha scoret mye mål i Arsenaldrakta, men utifra hva Wenger har gjort tidligere så tviler på at Remy kommer.

 

Skulle dog gjerne hatt en spillertype som han i Arsenal. Derfor jeg er hypp på Michy Batshuayi blant annet.

 

Forøvrig: Skulle gjerne sett at vi prøvde oss på Ciro Immobile også. Ryktes at Dortmund og Juventus kjemper om italieneren. Hvorfor vi aldri melder oss på når det gjelder spisskjøp av spillere som både har fart og fysikk skjønner jeg ikke. Er ekstremt lenge siden vi faktisk har hatt en kjapp spiss, teknisk god og med rimelig god fysikk.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...


Håper fortsatt han blir Arsenal spiller, men ryktene de siste dagene vitner om at det ikke er en "done deal" som det har vært mye prat om. Visstnok er vi ikke engang i samtaler om Aurier engang ifølge agenten hans. Håper dog bare dette er pisspreik for Aurier er virkelig en spennende høyreback og med Sagna som forsvinner så trenger vi en høyreback til. Og da helst en som er bedre enn hva vi allerede har.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at Gundogan har lagt på seg litt den siste tiden! Dog kanskje ikke så rart mtp. at han har vært skadet i nesten 1 år. En fantastisk spiller selvsagt, men ikke helt i matchform om dagen! :P

 

BpnMK_QIQAEvInQ.jpg

BpktZB7IcAAK2jV.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er rart at man blir feit når man er fotball spiller, uansett om man er skadet eller ikke. Går alltid ann å trimme uansett hva du har "ødelagt"

Link to comment
Share on other sites

Kosthold er dog en god idé

 

Når han er skadefri så jobber han lett vekk den magen. Og når man først ikke kan trene på 10 måneder etter å ha trent uke inn og ut i rundt et tiår så er det kanskje ikke så rart han "slipper seg litt løs". ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Når han er skadefri så jobber han lett vekk den magen. Og når man først ikke kan trene på 10 måneder etter å ha trent uke inn og ut i rundt et tiår så er det kanskje ikke så rart han "slipper seg litt løs". ;)

Vil tro det er det som skiller spillerne på nest øverste hylle fra de på tredje øverste hylle. Gutten har ingen grunn til å ikke ta dietten sin seriøst når han ikke får spilt, dette skader imaget hans og selv meg, som elsker god mat ville ikke lagt meg ut når jeg tross alt for betalt for å sitte på ræven, er det lille ekstra i innstillingen som gjør deg nest best.(OG de aller beste blir jo aldri skadet..)

Link to comment
Share on other sites

Nå har Ilkay Gundogan vært en av de spillerene som har løpt mest i Europa når han har spilt. Var enorm for Dortmund særlig den siste sesongen han var skadefri (12/13). At de beste spillerene "holder seg skadefrie" og opprettholder dietten sin når de er skadet i en sesong kommer nok veldig ann på. Diaby er visstnok en av de mest profesjonelle når det gjelder trening, dietter o.l., men han er allikevel såpass skadet at han spiller under 20 kamper i løpet av en sesong i snitt. At de mest profesjonelle spillerene unngår skader stemmer heller ikke. Er utallige eksempler på spillere som gjør absolutt alt riktig, men allikevel ender opp med å være mye skadet. Derav Diaby eksempelet.

 

Når Gundogan som sagt også har en nerveskade som gjør at han ikke kunne trene i nærheten av hva han gjorde tidligere (i hans tilfelle var det praktisk talt null) så sier det seg selv at det vil oppstå litt forskjell i forhold til inntak av energi/proteiner og det man bruker i form av energi. Når man trener 2 ganger om dagen 7 dager i uka i nesten 50 av 52 uker av året så spiser man mye for å opprettholde muskelmasse o.l.. Det er ikke alltid lett for spillere som er vant til å spise mye (og da særlig pasta o.l. som er rene karbohydrater og som ofte fører til "vom") å kutte ned på dette når de plutselig skal røre seg absolutt minst mulig.

Er ikke uten grunn til at fotballspillere som gir seg med fotball ofte eser ut i løpet av årene hvis de ikke holder seg aktive.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...