Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Det virker som om det har gått sport i å kritisere Per her på forumet. Han var elendig mot Monaco og startet sesongen litt svak i etterkant av VM. Forøvrig har han vært helt glimrende.

Har det gått sport i å kritisere Per? Så absolutt ikke!! Selvsagt så spørs det på definisjonen av "å gå sport i". Hvis definisjonen er, slik som jeg tror, at det er mange av oss som "ukritisk" henger oss på en trend der en eller flere spiller(e) blir utsatt for kritikk så kan jeg ikke se at Per er utsatt for dette.

 

Det er riktig at det er flere av oss som stiller visse spørsmålstegn ved enkelte sider av det Per leverer, men jeg kan ærlig talt ikke se at det som blir leverte av kritikk vedrørende han er så sterk eller så "massiv" at han blir mer utsatt (for kritikk) her på forumet enn mange andre av våre spillere.

Jeg har stilt spørsmålstegn ved Per (min navnebror) sin framtid som førstevalg ved siden av Kos, men jeg har ingen problemer med å være enig med deg i at han har vist mye glimrende spill også denne sesongen.

 

Hvis det er EN spiller man kan si at det har "gått sport i" å kritisere så er det polakken, selv om jeg mener at mye av kritikken der er rettmessig.

Link to comment
Share on other sites

Det virker som om det har gått sport i å kritisere Per her på forumet. Han var elendig mot Monaco og startet sesongen litt svak i etterkant av VM. Forøvrig har han vært helt glimrende.

Mye enig med Poljen her, som jeg har skrevet tidligere et Per en meget god forsvarsspiller og under en mer defensiv trener ville han ha vært perfekt. Men hos et lag der vi ønsker å stå høyt og presse hardt synes jeg vi skades i det øvrige spillet av forsvarslinja må ligge et hakk dypere enn om vi hadde hatt en med bedre forflytningsevne ved siden av Koscielny, som sagt er det stopperplassen vi har "minst" behov for å forsterke av "problemområdene"

Link to comment
Share on other sites

I hver de to siste sesongene så har det komme ett kjøp som "ekspertene" karakteriserer som et "klassekjøp", Özil og Sanchez.

 

Hvis jeg da skal legge til grunn at den kommende sesongen også vil inneholde ett "klassekjøp" i størrelseorden pluss/minus £40 mill, i hvilken posisjon mener jeg den da bør komme?

 

På keeperplass? Nei egentlig ikke. Ospina virker på meg å ha mye av det som skal til for å bli en god solid målvakt og jeg har ingen problemer med at han blir satset på i neste sesong. Jeg er overbevist om at polakken er på vei ut, sannsynligvis også etter eget ønske, og når vi da får inn en erstatter så må det selvsagt være kvalitet på den målvakten slik at han er et reelt alternativ til Ospina. Men jeg ser ingen grunn til å bruke store summer på denne spilleren, salget av Szcz burde finansiere dette kjøpet. Selv Cech vil ikke koste skjorta i innkjøp (men kanskje i lønn).

 

I forsvaret? Nei!!! Jeg kan selvsagt drømme om noen av de navnene som er nevnt i diskusjonen den siste tiden, men det er ikke lagdelen der jeg vil prioriterer "kostbare" innkjøp.

 

Defensiv midtbane? for seks måneder siden ville svaret vært et klart JA, i dag er svaret et like klart NEI. Jeg mener at det Coq har vist etter at han kom tilbake er så bra at han fortjener å være vårt førstevalg neste sesong. Jeg mener fremdeles at vi trenger å en bedre backup i denne posisjonen, men heller ikke her vil jeg bruke store summer på innkjøp.

 

Offensiv midtbane/Ving? NEI! På offensiv midtbane så har vi så absolutt de spillerressursene vi trenger, og jeg ser ikke behov for en ny ving slik Arsenal legger opp sin taktikk. Og det er i spillestil/taktikk jeg mener vi har mest å hente i denne lagdelen neste sesong, og ikke ved spillerkjøp.

 

Spiss? JA! Giroud er ikke en dårlig spiss, men han har et begrenset repertorar. Han vil kunne være en fantastisk backup/alternativ når han er i form, men det vi virkelig mangler her er et alternativ av "klasse" i denne posisjonen. Denne sesongen har vi egentlig ikke hatt et godt alternativ til Giroud. Jeg hadde litt tro på Welbeck, og selv om han viser at han kan være en spiller for oss i tiden som kommer så er det ikke som vår fremste mann. Alternativer som Sanchez og Walcott har etter min mening ikke noe å gjøre i spissrollen, de er så mye bedre som i sine roller på midten og siden. Vi har mange angripere på utlån og jeg kan ikke se at noen av de har det som skal til for å være reelle alternativer i spissrollen.

 

SÅ min konklusjon er den at hvis vi også kommende sesong kun skal gjøre ett "klassekjøp" i tillegg til et par "backupspillere" , så er det en spiss vi skal bruke pengene på (og ja jeg vet at det ikke er alle her som er enige i min vurdering av Giroud og behovet for noe nytt der framme).

Link to comment
Share on other sites

Gå for Khedira, Lacazette og Fekir. Alt som trengs ;-)

Tja, njei, vet ikke helt ;D

 

Khedira var jeg veldig hipp på tidligere, er ikke like hipp nå. har vel vært mye ute av Real bl.a. på grunn av skader. Har ikke fått sett så mye av det han har spilt denne sesongen, men føler en svak skepsis (vel og merke uten altfor mye "bakgrunnsmateriale").

 

Lacazette og Fekir har jeg kun kjennskap til gjennom det lille jeg har lest på nettet.

Lacazette synes umiddelbart å være litt fristende ut fra statistikker og lesning ellers, og hvis jeg har oppfattet det rett så er han en ren spiss (som er det jeg er ute etter når det gjelder offensivt spillerkjøp)

Fekir oppfatter jeg som en mer "allsidig" spiller midtbane/angrep, og personlig så VIL jeg ha en ren spiss (vi har nok offensive midtbanespillere). Dessuten så ser jeg ikke behovet for kjøp av begge disse to spillerne.

 

GI meg gjerne korreks når det gjelder min oppfatning av alle de tre nevnte herrene, men jeg konkluderer (som sagt uten altfor mye bakrunnsmateriale) med: Lacazette - Tja, Fekir - Njei - Khedira - Vet ikke helt.

Link to comment
Share on other sites

Hva er den store forskjellen på njei og vet ikke helt?

Godt spørsmål ;D

 

Njei er vel (pr min definisjon) det motsatte av Tja. Njei bli dermed ikke et klart nei, men heller mot det. Vet ikke helt = klarer ikke å bestemme meg. :genius:

Link to comment
Share on other sites

GI meg gjerne korreks når det gjelder min oppfatning av alle de tre nevnte herrene, men jeg konkluderer (som sagt uten altfor mye bakrunnsmateriale) med: Lacazette - Tja, Fekir - Njei - Khedira - Vet ikke helt.

Lacazette - JA!

Khedira - Mente vi burde hente han i fjor, men nok en sesong med skader og lite spilletid i La Real har gjort han til "den nye Diaby" (Den gamle er jo "erklært frisk")

Fekir - Nei.

Link to comment
Share on other sites

Fekir er det neste store for Frankrike, fantastisk talent og uforutsigbarhet som gjor at han ble årets unge spiller i ligue 1. Og jeg ser veldig mye på fransk fotball så jeg føler jeg har bakgrunn for mine påstander.

Er han ikke lik Nasri spiller-type? Kan ikke se for meg at det er spillertypen vi bør gå for..

IMO bør vi heller få inn en mer naturlig ving eller en spiss + backup på DM og keeper.

Link to comment
Share on other sites

Fekir er det neste store for Frankrike, fantastisk talent og uforutsigbarhet som gjor at han ble årets unge spiller i ligue 1. Og jeg ser veldig mye på fransk fotball så jeg føler jeg har bakgrunn for mine påstander.

Jeg har ingen grunn til å betvile sine påstander, problemstillingen er om dette er tidspunktet for nok en gang å gå for en ung og lovende spiller som kanskje (men bare kanskje) kan bli den neste store. Hadde vi kunne øst ut med penger slik som en del andre klubber så hadde det vært en ting, men for meg så har det blitt litt for mange unge og lovende (og usikre) spillere og litt for få av de "sikre" spillerne de siste sesongene. Akkurat i dette vinduet så føler jeg at behovet er størst for en spiss som vi kan være mer sikre på (selv om vi uansett hvilke kvaliteter en spiller skal ha aldri er garantert suksess)

Er han ikke lik Nasri spiller-type? Kan ikke se for meg at det er spillertypen vi bør gå for..

IMO bør vi heller få inn en mer naturlig ving eller en spiss + backup på DM og keeper.

I det kommende vinduet så er det nok dette som er viktigst.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Er han ikke lik Nasri spiller-type? Kan ikke se for meg at det er spillertypen vi bør gå for..

IMO bør vi heller få inn en mer naturlig ving eller en spiss + backup på DM og keeper.

Det vet man aldri...ung talentfull og fra Algerie, mulig han er en kukk!

Men som spiller er fekir en langt mer direkte og effektiv spiller, virker det som foreløpig iallefall.

Link to comment
Share on other sites

Det vet man aldri...ung talentfull og fra Algerie, mulig han er en kukk!

 

Jeg innbiller meg at Wojciech53 tenkte på likhet som spillertype og ikke personlighet da han sammenlignet Fekir med Nasri

Link to comment
Share on other sites

Det vet man aldri...ung talentfull og fra Algerie, mulig han er en kukk!

Men som spiller er fekir en langt mer direkte og effektiv spiller, virker det som foreløpig iallefall.

Han valgte vel å spille for Frankrike i fjor sommer istedenfor Algerie? Så pr def er han vel franskmann?

Link to comment
Share on other sites

http://www1.skysports.com/football/news/11679/9871661/james-milner-holds-talks-with-arsenal-and-liverpool

 

Det har vært snakk om Milner tidligere. På free transfer føler jeg det er en no-brainer. Wenger uttalte etter finalen at han så etter kvalitetsspillere, og ikke de dyreste. Kan det være noe i ryktene rundt den allsidige engelskmannen?

Link to comment
Share on other sites

http://www1.skysports.com/football/news/11679/9871661/james-milner-holds-talks-with-arsenal-and-liverpool

 

Det har vært snakk om Milner tidligere. På free transfer føler jeg det er en no-brainer. Wenger uttalte etter finalen at han så etter kvalitetsspillere, og ikke de dyreste. Kan det være noe i ryktene rundt den allsidige engelskmannen?

Inn med Milner - ut med Flamini. No-brainer.

Som Flamini kan han bekle begge backene, og midtbaneplassene, men er også smart og hardtarbeidende offensivt. Litt mindre aggressiv enn Flamini, men i alle andre aspekter av spillet er han bedre.. (Flaminis aggressivitet er vel både hans største styrke og svakhet, løper ut av posisjon alt for ofte)

Link to comment
Share on other sites

Det snakkes om at han krever £150k i uka(rundt det Özil og Sanchez har), samt at det blir en heftig sing-on-fee. Det er derimot prisen for å hente en etablert spiller på "free transfer". Jeg mener han er en undervurdert spiller, men jeg tenker at han vil gå til en klubb hvor han får spille fast. Får han det hos oss?

Link to comment
Share on other sites

Nei, han får ikke spille fast hos oss, han blir en Benayoun som kommer inn av og til. Jeg har veldig sansen for Milner altså, men ser ikke helt hvor han skal passe inn. Han er ingen defensiv midtbane og på plassen ved siden av Coq/ny def midtbane har vi Cazorla, Ramsey, Jack som fungerer og de fire fremste plassene har vi masse å ta av. Jeg tror også at MIlner er veldig intr i å spille hver uke.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...