Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Selv om Elneny ikke offisielt ennå er Arsenalspiller så er det vel ikke lenger noen tvil om at han er på vei og at det bare er "formaliteter" (event. arbeidstillatelse) som gjenstår.

 

Fra arsenal.com:

 

"on Mohamed Elneny…

It is complicated a little bit but we are working hard on it and hopefully in the next two or three days we will get to the end of it."

Link to comment
Share on other sites

 

Virker som en bortimot "Done Deal" dette, ja. Litt typisk at Arsenals overganger drar ut tid og at han ikke blir klar før godt uti januar.... Hadde vært fint å hatt han i troppen til denne kampen for eksempel!

 

At akkurat denne overgangen drar ut kan kanskje skyldes at Elneny (som egypter) må få innvilget arbeidstillatelse i Storbritannia, så for en gangs skyld så er sannsynligvis Arsenal "uskyldige" i at det drar ut i tid ;D

Link to comment
Share on other sites

At akkurat denne overgangen drar ut kan kanskje skyldes at Elneny (som egypter) må få innvilget arbeidstillatelse i Storbritannia, så for en gangs skyld så er sannsynligvis Arsenal "uskyldige" i at det drar ut i tid ;D

 

Ja det er helt sikkert riktig, Wenger uttalte jo at det var litt komplisert og det var vel antydet noe med arb.tillatelsen. Snakk om at han blir klar i løpet av dagen i dag. Vi får se på Arsenal.com. Går jo sterke rykter om Rabiot fra PSG også, en spiller Wenger skal ha fulgt nøye.

Link to comment
Share on other sites

Rabiot er en herlig spiller. Problemet med han dog er at moren hans er et jævla mareritt. Så utenfor banen er det mye styr rundt han, men på banen er han veldig god.

Moren hans er et mareritt og det har manifestert seg i han. Selvtillit på linje med Zlatan uten å være i nærheten av samme nivå.

Granit Xhaka linkes også, ville passet godt inn tror jeg, men han blir ikke billig.

 

Tror nok ingen av de to kommer, AW er jo stor tilhenger av å hente inn spillere med rett personlighet, der passer ikke Rabiot inn mens Xhaka nok blir dyrere enn det AW ville betalt.

Spent på å se Elneny når den transferen kommer i boks.

 

Kan jo likevel tenkes at vi er på jakt etter to nye midtbanespillere med tanke på at Rosicky, Flamini og Arteta vel er uten kontrakt til sommeren?

Flamini har vært bedre i det siste, men han er vel alltid god i siste kontraktsår

Arteta har rett og slett ikke fysikken til å klare seg og vil nok ikke bli mye brukt uansett.

Rosicky blir et tap, har alltid likt spilleren som alltid var direkte og kreativ, men han har nok lyst til å presse ut sine siste år av karrieren hjemme i Tsjekkia?

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Rabiot er en herlig spiller. Problemet med han dog er at moren hans er et jævla mareritt. Så utenfor banen er det mye styr rundt han, men på banen er han veldig god.

Så synd at du har dårlig erfaring med moren hans Stefan. Ville hun ikke flytte til Krokstadelva sammen med deg?

 

La nok ikke dine problemer med moren ramme avkommet hennes ?

Link to comment
Share on other sites

Så synd at du har dårlig erfaring med moren hans Stefan. Ville hun ikke flytte til Krokstadelva sammen med deg?

 

La nok ikke dine problemer med moren ramme avkommet hennes

 

Faen å dere skal henge dere opp i "Ælva" a! :lol:

 

Kjerringa er jo spik spenna gæren, men gutten er'e fortsatt håp for!

 

Tror en midtbane med Rabiot og Coquelin hadde vært rimelig bra om noen år.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal-manager Arsène Wenger toner ned viktigheten av å hente en toppspiss til klubben i løpet av januarvinduet.

– Jeg foretrekker å få de spillerne vi allerede har i klubben tilbake fra skade. Danny Welbeck er to eller tre uker unna, og jeg er trygg på at vi ikke finner en bedre spiller enn ham på markedet, sier franskmannen ifølge Teamtalk.

 

---

 

Nå vet jeg ikke hvilke spisser som er tilgjenglige men det kan ikke være mange når Welbeck er bedre enn de alle :D

Link to comment
Share on other sites

Leser i dagens ryktespalte om at Arsenal vurerer Andriy Yarmolenko fra Dynamo Kiev. Er 26 år, 189 cm høy og teknisk begavet med et bredt repertoar av finter og driblinger. Har vært linket til større klubber ute i Europa i en årrekke, men har holdt seg i Kiev siden 2007 og utviklet seg til en veldig interessant spiller. Spiller fortrinnvis på på høyrekanten i en lignende rolle som det Walcott har for oss, der han skjærer inn i banen og jager bakrommet. Siden debuten i 2007 har han spilt 282 kamper i alle turneringer og scort 108 mål, som er et bra snitt for en vingspiller.

 

I utgangspunktet vil jeg si dette hadde vært en spennende signering da han tilfører noe annet enn hva har nå, og ligger foran en spiller som Oxlade-Chamberlain kvalitetsmessig, mens Joel Campbell er litt vanskelig å sette i bås da han har tatt store steg de siste månedene. Skal vi hente inn en ny kantspiller så mener jeg man strengt talt må vurdere hva man skal gjøre med Chamberlain, der et utlån til en klubb hvor han får regelmessig spilletid kunne vært utslagsgivende for karrieren. Da ville man hatt Yarmolenko, Sanchez, Walcott og Campbell og kanskje Welbeck som alternativer på kanten, samtidig som to av disse i Wengers øyne er alternativer som midtspiss. Da regner jeg ikke med Rosicky som har vært et alternativ lenge og som mest sannsynlig forlater oss til sommeren samtidig som Ramsey og Cazorla foretrekker å spille i midten. Bakfra har vi Reine-Adelaide og Iwobi som spennende unggutter, som allerede har debutert og presser på for å komme opp på det nødvendige nivået.

 

Men så er det denne prislappen som er satt på Yarmolenko da - 250 millioner kroner. Er behovet for et fjerde alternativ på kanten så nødvendig at vi behøver å bruke pengene her, eller bør man legge dem inn og heller se seg etter et alternativ som kan utfordre Giroud der den reelle konkurransen om plassen er mye mindre? Samtidig har vi om ikke så lenge et behov for forsterkning blant midtstopperne der Chambers ikke når opp, mens Mertesacker for meg har nådd toppen og ikke er like kvass i utnyttelsen av rutinen som tidligere. Koscielny og Gabriel kan spille i enda mange år, men jeg kunne tenkt meg et godt alternativ inn her - ikke nødvendigvis nå, men til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Yarmolenko skiller seg ut fra de to nevnte på flere områder og er egentlig en ukrainsk versjon av Sanchez, bare 20 cm høyere. I forhold til Walcott og Chamberlain så står han bak både flere scoringer og assist, der Chamberlain aldri har vært særlig produktiv.

 

For å sammenligne litt tall:

 

Yarmolenko - 283 kamper - 108 mål - 72 assist = 0,63 per kamp

Walcott - 347 kamper - 85 mål - 69 assisit = 0,44 per kamp

Chamberlain - 188 kamper - 23 mål - 29 assist = 0,28 per kamp

-------------------------------------------------------------------------------------

Sanchez - 343 kamper - 105 mål - 76 - assist = 0,53 per kamp

 

For bare moro skyld så måtte jeg dra med Sanchez da jeg sammenlignet de, og han har blitt hyllet som et angrep alene. Hvis man legger bort agressiviteten og ser bare tallene så ligger Yarmolenko faktisk foran. Om Wenger hadde hentet han inn så ville jeg egentlig bare sagt takk og farvel til Chamberlain da veien tilbake ville blitt alt for lang slik som han presterer for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Imponerende tall, men er ekstrem nivåforskjell på den ligaen og la liga/pl.. alex teixera på shakthar har 22 ligamål på 15 kamper, han er ikke spiss engang..

Fernandinho på City scorte over 20 mål i ligaen for shakhtar i en sesong om jeg husker rett, sier litt.

 

Samtidig har jeg sett yarmolenko flere ganger for Ukraina, der han og konoplyanka herjer stort sett hver kamp. Så han ville definitivt vært en forsterkning

Edited by Pirès#7
Link to comment
Share on other sites

Det er derfor at alle må lese tall/statistikk med et kritisk blikk. Jeg tok det med for å vise at han er en produktiv spiller i den ligaen han spiller, og sammenlignet med Chamberlain som nok må vike plass i stallen hvis han hentes inn. Tror ikke The OX ville levert de samme tallene om de hadde byttet liga, selv om det blir bare synsing - men dog.

Link to comment
Share on other sites

Det er derfor at alle må lese tall/statistikk med et kritisk blikk. Jeg tok det med for å vise at han er en produktiv spiller i den ligaen han spiller, og sammenlignet med Chamberlain som nok må vike plass i stallen hvis han hentes inn. Tror ikke The OX ville levert de samme tallene om de hadde byttet liga, selv om det blir bare synsing - men dog.

Det tror ikke jeg heller, men ville nok levert bedre enn nå! Ikke at det skal så mye til akkurat..

Link to comment
Share on other sites

Mtp. utviklingen til Campbell så tror jeg at han og Sanchez er to meget gode alternativer på kantene. Vi har i bakhånd derfor Walcott, Chamberlain, Welbeck, Ramsey og Wilshere når samtlige er skadefrie.

 

Campbell er kanskje ikke verdensklasse, men han har så mange kvaliteter og så få svakheter at han er en styrke for ethvert lag vil jeg påstå. Flere av pasningene hans i det siste har vært ting bare Özil har vært i stand til. Ved siden av at han også har et helvetes bra skuddbein som han så langt ikke har fått vist noe særlig.

 

Tror bare han blir bedre og bedre jo mer han får spille. Og i motsetning til Walcott og Chamberlain så krysser han av flere bokser enn disse to i forhold til hva han gir laget.

 

Når det gjelder spissplass så blir jeg gang på gang både imponert og oppgitt over Giroud. Mannen kan bomme på de letteste sjansene i verden. For så å score et mål som ekstremt få andre spisser klarer. Han kan holde unna 3 Bayern spillere og ta ned ballen for så å spille gjennom en medspiller. For så i neste øyeblikk tape en hodeduell mot en spiller på 140.

Toppnivået til Giroud er høyt, men bunnivået hans er også overraskende lavt. Er som om han noen ganger ikke "gidder", men det har heldigvis blitt færre og færre kamper i en sesong hvor Giroud har disse kampene. Samtidig har han også vist at han konstant utvikler seg til å bli bedre og bedre. Tror fortsatt han kommer til å bli bedre sesongene som kommer. Litt som Drogba tror jeg han er en "late bloomer". Det eneste jeg syntes er kjipt med Giroud er at han er så jævlig treig. Hadde han bare vært hakket raskere så hadde han vært en så mye større trussel.

Link to comment
Share on other sites

Leser i dagens ryktespalte om at Arsenal vurerer Andriy Yarmolenko fra Dynamo Kiev. Er 26 år, 189 cm høy og teknisk begavet med et bredt repertoar av finter og driblinger..................

 

.............. Da ville man hatt Yarmolenko, Sanchez, Walcott og Campbell og kanskje Welbeck som alternativer på kanten, samtidig som to av disse i Wengers øyne er alternativer som midtspiss. ..........

 

............. Er behovet for et fjerde alternativ på kanten så nødvendig at vi behøver å bruke pengene her, eller bør man legge dem inn og heller se seg etter et alternativ som kan utfordre Giroud der den reelle konkurransen om plassen er mye mindre? Samtidig har vi om ikke så lenge et behov for forsterkning blant midtstopperne der Chambers ikke når opp, mens Mertesacker for meg har nådd toppen og ikke er like kvass i utnyttelsen av rutinen som tidligere. Koscielny og Gabriel kan spille i enda mange år, men jeg kunne tenkt meg et godt alternativ inn her - ikke nødvendigvis nå, men til sommeren.

 

 

 

Når det gjelder spissplass så blir jeg gang på gang både imponert og oppgitt over Giroud. Mannen kan bomme på de letteste sjansene i verden. For så å score et mål som ekstremt få andre spisser klarer. Han kan holde unna 3 Bayern spillere og ta ned ballen for så å spille gjennom en medspiller. For så i neste øyeblikk tape en hodeduell mot en spiller på 140.

Toppnivået til Giroud er høyt, men bunnivået hans er også overraskende lavt. Er som om han noen ganger ikke "gidder", men det har heldigvis blitt færre og færre kamper i en sesong hvor Giroud har disse kampene. Samtidig har han også vist at han konstant utvikler seg til å bli bedre og bedre. Tror fortsatt han kommer til å bli bedre sesongene som kommer. Litt som Drogba tror jeg han er en "late bloomer". Det eneste jeg syntes er kjipt med Giroud er at han er så jævlig treig. Hadde han bare vært hakket raskere så hadde han vært en så mye større trussel.

 

Når det gjelder Yarmolenko så er ikke min kjennskap god nok til å vurdere han, men jeg stoler på de positive signalene som flere av dere har gitt uttrykk for, så ut i fra det så er jeg på ingen måte negativ til denne spilleren.

 

Men dere (49unbeaten og StefanB ) trekker frem et viktig punkt ved å sette fokus på behovet for en kantspiller versus en spiss.

Med en relativt frisk tropp så har vi flust med spillere som kan gjøre en god jobb på kanten, men vi har egentlig bare en "ekte" spiss i førstelaget og det er for meg det store problemet offensivt i Arsenal.

Som 49Unbeaten skriver så anser sannsynligvis Wenger to av våre kanter som alternativer på spissplassen (Walcott og Sanchez) og i tillegg så antar jeg at han også regner med en frisk Welbeck som en tredje backup der. Personlig så er jeg uenig i de antatte vurderingene av Wengers alternativer på spissplass.

Selvsagt kan alle de tre aktuelle spillerne kunne "vikariere" i denne posisjonen, Walcott er da det mest opplagte alternativet, men ingen av de tre er etter min mening de rette spillerne til å være et alternativ til Giroud på topp.

Walcott har hatt enkelte gode kamper på topp og det er ingen hemmelighet at han ønsker å bekle spissrollen, men for meg så er han betraktelig bedre som kantspiller (når han er i form) enn som spiss.

Sanchez har jeg ikke blitt imponert av i de få forsøkene han har hatt i spissrollen, men jeg er mektig imponert over det han leverer når han spiller litt bak spissen i en kantrolle (med relativt stor bevegelsesfrihet). Sanchez bør ikke være et fast spissalternativ.

Welbeck (da han kom til klubben) var i mine tanker det spissalternativet vi manglet, men den "målvegringen" han viste før han ble skadet gjør meg særdeles usikker på han. Welbeck viste mye positivt ute på banen, men foran mål har han ikke vist det potensialet som jeg trodde bodde i han, men selvsagt så kan det hende at han blomstrer når han får sjansen igjen.

 

Når det gjelder Giroud så er jeg vel relativt enig med den vurderingen Stefan B kommer med, og den vurderingen styrker min mening om at vi må ha et alternativ (litt annerledes angriper) som et alternativ til Giroud. Vi trenger to "spesialiserte" spisser i Arsenaltroppen.

 

Etter at vi nå har fått inn et potensielt godt alternativ/backup på DM så er etter min mening det spissplassen som er den neste posisjonen Wenger bør prioritere å forsterke. Jeg tror ikke det skjer i dette vinduet, men det bør skje til sommeren.

Jeg har vel gitt klare uttrykk for at vi bør få inn ett nytt førstevalg på spissplass, men det viktigste for meg er ikke å henvise Giroud til benken men å få inn et solid alternativ som kan bekle spissrollen imot motstandere der Giroud normalt sliter (fart er et av kriteriene). En kloning av Giroud og Walcott hadde vært perfekt, men om en slik spiller eksisterer (innenfor Arsenal sitt budsjett) er en annen sak.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Den som passer best inn som en kloning av Giroud og Walcott må være Pierre Emerick Aubameyang (26) fra Dortmund, som både har fysikk og styrke til å holde på ballen samtidig som man har fart til å jage rom. En annen løsning kan være Higuain (28) fra Napoli som er mer lik Aguero og til sommeren kanskje ønsker nye utfordringer. Problemet ligger mer i at begge disse, og andre alternativer fra samme hyllen koster mellom £40-60 millioner etter dagens marked å dømme - og med det frykter jeg at Wenger ser seg fornøyd med hva vi har.

 

I forhold til å forberede et bytte blant midstopperne med nye krefter så kom jeg over Ömer Toprak fra Bayer Leverkusen som et spennende alternativ. Har spilt i Bundesliga siden 2008/09 sesongen, der han har gått gradene fra Freiburg i 2. Bundesliga og deres ferd opp og så til nevnte Leverkusen.

 

Et litt bedre alternativ er AS Roma's Konstaninos Manolas, som er 24 år og allerede spilt på seg endel erfaring fra Serie A. Her kan vi kanskje forsøke og utnytte et allerede samarbeid med Szczesny som nyter stor tillit på lån denne sesongen. Veien hans frem i Arsenal er fortsatt lang, og jeg ville forsøkt å gjort overgangen permanent med en liten slump penger på bordet samtidig.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...