Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

 

Hvis man er født i 1988 så er man vel ikke 31 år. :P

 

Glik er uansett nå offisielt klar for Monaco.

 

I helvette, du svarte altfor fort, jeg har jo redigert den;p redigerte den rett etterpå.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hva vi trenger (i neste års sommervindu) er jeg litt usikker på.

 

Jeg er enig i at en venstreback bør vurderes seriøst, jeg mener også at vi bør vurdere en ny høyreback som backup for Bellerin. så sant vi ikke har denne blant de lovende unge så bør vi handle inn en backup for Bellerin. Debuchy er skadeutsatt, men forsvinner uansett senest kommende sommer, Jenkinson er rett og slett ikke god nok.

 

Når det gjelder problematikken kant/spiss så er det her jeg er usikker. Jeg har lenge etterlyst en spiss og jeg sier ikke nei takk, men hvis Alexis blir rendyrket som spiss så er jeg mer usikker. Personlig så vil jeg ha Alexis ned på kant og da vil jeg ha en "klassespiss" inn.

Når det gjelder kant så må jeg si "vet ikke". Jeg kommer selvsagt ikke til å si nei takk hvis det kommer en spiller som virkelig forsterker oss, men jeg mener vi har brukbart materiale der og med en spillestil der vi bruker våre kanter mer på kant så har jeg brukbar tro på de vi har.

 

Sett fra min side så er en viss endring av spillestil/taktikk like viktig som nye spillere inn.

Link to comment
Share on other sites

Basert på det jeg har sett så langt, så trenger vi en venstreback og en kantspiller. Ellers er troppen vår uhyre sterk.

 

Vil personlig ha en skjev 4-2-3-1 hvor vi har en overlappende høyreback og venstreback. Alexis kan da få vandre rimelig fritt, mens Walcott og Lacazette (hvis han hadde blitt hentet) kan holde seg rimelig nærme sine opprinnelige posisjoner (høyrekant og spissplass). Özil og Sanchez vil da ha rimelig frie tøyler offensivt. Samtidig som vi ikke mister særlig med bredde mtp. sidebackene. Med en holdende midtbanespiller og fremoverskutt Alexis så ville det i perioder nesten blitt som en 3-4-3.

 

Cech

Bellerin - Mustafi - Koscielny - Grimaldo

Ramsey - Xhaka

Walcott - Özil - Alexis

Lacazette

 

Cech

Mustafi - Xhaka - Koscielny

Bellerin - Ramsey - Özil - Grimaldo

Walcott - Lacazette - Alexis

Veldig angripende, men er nærmest praktisk slik vi allerede spiller pdd. når vi angriper mot lag som ligger dypt bakpå og lar oss ha mye ballbesittelse. Men, ville hatt en bedre venstreback og en bedre spiss/angrepsspiller i laget enn vi har pdd. med Grimaldo og Lacazette.

Link to comment
Share on other sites

Siden det er under en måned igjen til januarvinduet åpner, og klubben har kommet seg sånn ganske greit gjennom november, tenkte jeg det nå er tid for å tenke forsterkninger. Skal vi gå hele veien denne sesongen kan vi ikke fullføre med den troppen vi har nå og si det er greit. Skadesituasjonen har vært overkommelig så langt, men man ser antydninger til svakheter i troppen med en gang man får skade på et par sentrale spillere.

 

Da tenker jeg selvsagt på Bellerin og Cazorla som vi ikke har noen direkte erstatter for. Debuchy begynner å dra på åra og er skadeutsatt mens Jenkinson spiller med hjerte i stedet for hodet. Savnet av den andre spanjolen så vi virkelig forrige sesong, og Wenger tok læring i form av å hente inn Xhaka for å gi midtbanen en ny sjef og dirigent. Ut fra Wengers egne uttalelser så har tydeligvis Xhaka hatt behov for en lang innkjøringsperiode for å bli klar til å starte regelmessig, og sveitseren viser tegn til å fylle hullet godt. Wilshere ble sendt på utlån og personlig er jeg usikker om han kommer tilbake igjen. Coquelin og Elneny blir for lite kreative til å inneha denne rollen mens Ramsey har vært ute av form en lengre periode nå og forsøker å spille på et nivå høyere enn hva han mestrer. Spørsmålet som surrer i hodet mitt da er om vi allerede nå skal se etter og forsøke å sikre en ny teknisk og defensiv spiller med hovmesterblikk for å styre spillet. Ser i dagens ryktespalte at Wenger visstnok ønsker å hente Fabregas tilbake til klubben, men jeg stiller meg kritisk til om han innehar det nivået vi trenger i tillegg til hans lange skadehistorikk. Kunne vært spennende dog å spilt han på siden av Xhaka, samtidig som han er tilgjengelig i Champions League den tid de ikke klarte å kvalifisere seg.

 

På backplass burde vi først og fremst skaffet en ny backup for Bellerin, men om mulig ville også en forbedring av venstrebacken vært å foretrekke. Føler ikke at Monreal har vært like solid denne sesongen og Gibbs virker ikke nær å ta plassen. Ellers er jeg imponert over hvor fort Mustafi og Koscielny har funnet hverandre og dannet en etterlengtet og solid duo.

 

Fremover på banen har vi fått en ny dimensjon og uforusigbarhet ved å flytte Sanchez nærmere motstanderens mål. Å holde han skadefri vil være avgjørende da hverken Giroud, Walcott, Lucas eller Welbeck er nær hans kvalitet. Lucas har vi sett veldig lite av da han har vært skadet og er derfor spent på å se nå om han klarer å stabilisere seg i troppen og bidra først fra innbytterbenken. Welbeck er tilbake i trening, men tvilsom til å starte kamper før på nyåret. Lacazette som nevnt flere ganger over hadde vært spennende, men er han villig til å bli et andrevalg eller flyttet på kant - eller skal vi sjanse på å flytte Sanchez tilbake til vingen igjen? Et annet alternativ og som jeg har drømt om siden han slo gjennom i Schalke for fem år siden som 17 åring, er Julian Draxler. Wenger har åpenbart hatt stor interesse for spilleren gjennom mange år, men har enten ikke hatt pengene eller muligheten til å lande en handel. Nå føler jeg tiden er inne da Draxler spiller for et Wolfsburg som sliter i Bundesligaen, der han senest i helgen ble pepet på av egne fans. Dette fordi han i sommer gikk ut i media og ønsket seg bort fra klubben bare et år etter at han signerte en femårskontrakt. Han blir ikke billig av den grunn, men når en spiller ønsker seg bort og publikum vender seg mot han er det sjelden en annen løsning enn å la Draxler gå. Fordelen med Draxler er hans fleksibilitet i de fremste rekker, der han kan sammenlignes med De Bruyne i City som kan bekle alle de tre posisjonene bak spissen. Samtidig tror jeg han kunne gjort en god jobb som spiss med sin fysikk, teknikk og hurtighet over små flater.

 

Går fortsatt små rykter rundt Wengers interesse for både Payet og Mahrez, men ser ikke at noen av disse klubbene ønsker å selge disse spillerne til en forsvarlig pris.

 

Så oppsummering over hva som bør hentes inn i januar:

- Ny backup til høyreback

- Ny utfordrer for hovmesterplassen til Cazorla

- Ny og teknisk kantspiller

Link to comment
Share on other sites

 

 

Så oppsummering over hva som bør hentes inn i januar:

- Ny backup til høyreback

- Ny utfordrer for hovmesterplassen til Cazorla

- Ny og teknisk kantspiller

 

Jeg er ikke i prinsipp uenig med deg, men tror at en eller flere av dine ønsker i realiteten er mer sannsynlige i sommervinduet enn i januarvinduet.

 

For meg så er backup på høyreback pri 1. Jenkinson er rett og slett ikke god nok, og blir det heller ikke. En frisk Debuchy kan være god nok til å være backup ut sesongen, men hva er sjansen for at han forblir frisk når han kommer tilbake? Så ja ideelt sett bør vi ha inn en høyreback, gjerne en spiller på lån før vi kjøper en mer langsiktig Bellerinutfordrer til sommeren.

 

Erstatter for Cazorla? Ja kanskje. Det er mange faktorer som må vurderes her. Hva kan Xhaka vise i den nærmeste tiden, er han svaret? Jeg har en viss tro på det. Vil Ramsey finne formen igjen og bli en reell kandidat? Jeg er mer skeptisk her. Hva er Wengers planer for Wilshere etter utlånet? Jeg er personlig skeptisk til Jack i Cazorlarollen, men jeg avventer hva han kan vise på utlånet med mye spilletid.

Uansett så tviler jeg på at Wenger kjøper en erstatter for Cazorla i januarvinduet. I utgangspunktet er jeg heller ikke så oppsatt på å få en spiller inn i det vinduet, men det går mer på at jeg tror det er "lettere" å finne rett spiller etter sesong enn i sesong. Jeg er dog ikke negativ til ny spiller, hvis den "rette" dukker opp.

 

Ny teknisk kantspiller? Ja, men det skjer ikke i januarvinduet og det spørs også på hva som skjer på spissplass fremover. Hvis vi får i gang en av våre spisser, med Alexis ned på gamleplassen, så mener jeg vi har god nok dekning ut denne sesongen. Igjen en anskaffelse som jeg anser som mer sannsynlig til sommeren.

 

Får vi inn en god backup til Bellerin, lån eller kjøp, så vil jeg egentlig være fornøyd med januarvinduet. Selvsagt forutsatt at vi ikke får flere alvorlige skader innen 31. januar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

10 millioner pund i året for Özil og Alexis eller bruke over 100 millioner pund + lønnsutgifter for å erstatte dem med spillere som i det hele tatt er i nærheten av deres nivå?

Virker som en no-brainer på meg.

 

Har hatt trua på Gabriel lenge, men har nå gitt han opp, et ordentlig stoppertalent bør erstatte han og Mertesacker (En av de som allerede er gode nok... Tah, Süle eller noe liknende).

Monreal har aldri vært noen superspiller, men tidligere har han vært stødig, det er han ikke i år. Kanskje tiden er inne for å la han dra tilbake til Spania og finne et nytt førstevalg, Rodriguez ville vært fantastisk å få inn på venstrebacken...

 

Føler også at vi mangler en ving med tanke på at Iwobi, Ox og Theo er så av og på. Eventuelt en rask spiss som kan spille der. Welbeck kan man jo ikke regne med og AW er tydeligvis ikke fornøyd med Perez? Hvorfor hente inn en 28-åring om han i ligaen, maks får 5 minutter på tampen når vi ligger under?? En spiller over 25 bør enten få sjansen til å ta nivået kvikt eller så bør man la være å hente dem IMO.

 

Føler at sentralleddet vårt er veldig bra nå med en god høyreback, men all-over mangler vi kvalitet på sidene av banen.

 

Forøvrig så har Flamini knapt figurert for Palace i år og han var veldig mye involvert for oss i fjor... Nå har bredden riktignok blitt bedre, men føler vi fremdeles mangler mye.

Link to comment
Share on other sites

Perez fremstår mer og mer som panikk kjøp uten mål og mening. Hattrick til tross i cl. Wenger ønsker ikke bruke han. OX er ferdig, han klarer aldri levere jevnt over tid. Theo har vist han duger som squad spiller under minste. Ramsey begynner jeg også gi opp, om real vil ha han bare selg å få penger inn. Ellers burde vi fremdeles spillt alexis på venstre og hatt inn en kanonspiss.

 

Også er det noe med han på sidelinjen som aldri klarer fyre opp spillerne eller skape entusiasme. Emirates er stille som en kirke bortsett fra når man spiller strålende. En manager med karisma og engasjement kan plutselig dra med seg hele gjengen på en helt annen måte.

 

Da vant Liverpool også, og runden ble igjen komplett fiasko. Top4 kamp på oss Iår også.

Gleder meg vilt til en ny manager står på sidelinjen. Så krysser jeg alt jeg har for at det blir en perfekt match.

Link to comment
Share on other sites

Det er også noe jeg finner litt merkelig. Wengers uttalelser går som regel på at vi kun ser etter kvalitetesspillere. Sånn som det ser ut nå er Perez et typisk 'panikkjøp' for å prøve å godgjøre fansen. Det at han ikke setter ham innpå på 1-2 mot Chelsea feks når vi trenger mål, men velger å sette innpå en defensiv midtbanespiller istedet tyder jo på at han helst ønsker å unngå å bruke Perez. Selvfølgelig ser ikke vi supportere hvordan Lucas ser ut på treningsfeltet, og målene han scoret i CL var mot heller medioker motstand, men det er veldig rart at han ikke en gang får sjansen i serien. Litt typisk Vela som jeg mener fikk altfor å sjanser, selv om han som regel så bra ut de gangene han fikk sjansen.

Link to comment
Share on other sites

Det er også noe jeg finner litt merkelig. Wengers uttalelser går som regel på at vi kun ser etter kvalitetesspillere. Sånn som det ser ut nå er Perez et typisk 'panikkjøp' for å prøve å godgjøre fansen. Det at han ikke setter ham innpå på 1-2 mot Chelsea feks når vi trenger mål, men velger å sette innpå en defensiv midtbanespiller istedet tyder jo på at han helst ønsker å unngå å bruke Perez. Selvfølgelig ser ikke vi supportere hvordan Lucas ser ut på treningsfeltet, og målene han scoret i CL var mot heller medioker motstand, men det er veldig rart at han ikke en gang får sjansen i serien. Litt typisk Vela som jeg mener fikk altfor å sjanser, selv om han som regel så bra ut de gangene han fikk sjansen.

1-2 mot city håper jeg du mener, for Chelsea banka vi 3-0 :)

 

Men helt enig i det at han får for lite sjanser, og at Vela også fikk for lite, jeg digga Vela når han fikk spille:/

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hvilke spillere ønsker du deg:

Svaret mitt for bli mange, vil ha nytt lag med mer gjennomgående spillertyper. Også en manager som begynner å dyrke spisskompetanse til de forskjellige spillerne Istedefor å tvinge dem inn i ett spillemønster de ikke har naturlig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil prioritere fire posisjoner i laget, når det gjelder nyanskaffelser foran neste sesong:

 

Først og fremst så trenger vi sportslig nytenkning. Wenger har over litt for mange sesonger nå vist at han ikke vil/klarer akkurat det. Derfor er første prioritet et skifte i managerstolen. Det er begrenset hva anskaffelse av nye spillere vil hjelpe oss hvis den sportslige tankegangen forblir den samme.

 

Venstreback. Jeg mener forsatt at Monreal totalt sett er bedre enn Gibbs i den posisjonen, men samtidig så er ikke Monreal like god som han var foregående sesong(er). Inn med nytt førstevalg som venstre back, Monreal som backup. Gibbs selges (jeg tror uansett at Gibbs ikke vil gå på ny sesong som andrevalg).

 

Spiss. Vi har mange alternativer, men vi mangler likevel en "type" der fremme. Vi trenger en spiss som har hodestyrken/bokskvaliteten/styrken til Giroud, men som har merkbart bedre fart (og vilje) enn Giroud. Vi har alternativer med fart, men vi mangler den "komplette" spissen. Jeg har en viss tro på Welbeck og Lucas (Alexis vi jeg ha bak spissen), men jeg ser de mer som "allsidige" kanter eller partner med min "ønskespiss" hvis vi spiller med to spisser på topp.

 

Boks til Boks. Mange mener nok at når Cazorla blir frisk så har vi spilleren vi trenger. For meg så har vi i Cazorla backupen vi trenger. Cazorla begynner å bli godt voksen og han er mer skadeutsatt, Vi trenger et skikkelig alternativ. Ramsey er det ikke, jeg tviler også på at OX kan bli det selv om han har gjort en brukbar innsats her i de siste kampene,

 

Dette er de tre posisjonene jeg mener at vi MÅ styrke.

 

Når det gjelder resten av laget så har jeg mine tanker, men dette er ikke-prioriterte posisjoner fra min side (så sant ikke avganger tvinger frem kjøp)

 

Målvakter: Cech er ikke den han var (i Chelsea), men han er ikke en dårlig målvakt. Det er dog på tide å tenke på alternativer. Jeg mener fremdeles at Ospina er et godt alternativ, med Cech i backup en sesong eller to.

Høgreback: Vi har Bellerin som er en av de beste i den posisjonen, men vi trenger nok litt bedre backup her.

Stoppere: Både Kos og Mustafi kan gjøre en del rart, men vi har likevel et godt stopperpar. Gabriel virker sikrere i år enn i fjor. Holding er lovende.

DM: Vi har mange alternativer i Coq, Xhaka og Elneny. Alle tre har gode og litt mindre gode egenskaper. Vi er bra forspent her, selv om jeg gjerne skulle sett en "ny Vieira" i klubben.

Offensiv midtbane/"ballfordeler": Özil har vært langt under pari i det siste, men hvis han blir i klubben så har vi et god spiller der. I tillegg så har vi Iwobi i bakhånd i tillegg og en god backup i Cazorla.

Kanter. Jeg vet at mange gjerne vil se en ny kant inn, og selv om jeg forstår dette så er det ikke en prioritert posisjon fra min side når det gjelder kjøp, Med Alexis, Iwobi, Lucas, Welbeck og Walcott så er vi godt forspent her.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mangler en ballfordeler på midten (Drøm: Thiago, men skadene hemmer han for mye...) (Skulle ikke lånt ut Jackie som har ferdighetene til å styre midtbanen når han er i form)

En venstreback (Drøm: R. Rodriguez)

Høyreback som kan pushe Bellerin

 

Først etter dette er på plass bør vi se etter en ving... Jeg syns alternativene på topp er helt greie og at vi har spillere som kan spille i diverse kampbilder, men på vingen har vi for mange upålitelige spillere som kun leverer godt i enkeltkamper (Looking at you, Ox and Theo). Spillere som Welbeck og Lucas bør kunne fungere utpå kantene, men har kanskje litt dårlig teknikk til å lykkes der ute.

 

Veldig fornøyd med stoppere, keeper, alternativ i den defensive midtbaneposisjonen, den offensive midtbanen og i angrepet egentlig. Jeg er også litt redd for at det vi mangler ikke kan kjøpes...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...