Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Noen som vet om det er hold i ryktene rundt Lemar? Hadde vært en fantastisk signering

Nja, er veldig få som vet det. Tipper det er ganske bra hold i det. Flere av de mer seriøse avisene melder at vi har hatt bud inne. Når det gjelder Lacazette er jeg faktisk langt mer usikker på hva jeg skal tro.

Link to comment
Share on other sites

Ønsker meg en spiss, kantspiller og en midtbanespiller. Pluss selvfølgelig beholde Alexis og Özil.

 

 

Spillere inn:

Spiss:

Lacazette

 

Kantspiller:

Mahrez

 

Midtbanespiller:

Goretzka

 

Spillere ut:

 

Ospina

Jenkinson

Debuchy

Gibbs

Campbell

Lucas

Akpom

 

Ville ha drillet laget igjen i en 4-2-1-3 formasjon med mer ordentlige kantspillere samt mer taktisk fotball enn hva vi generelt spiller.

 

Tenker da mer på defensiv trygghet og kontringsspill.

 

Laget ville da sett slik ut:

 

 

Cech/Szcesny

Bellerin/Gabriel - Mustafi/Chambers/Mertesacker - Koscielny/Holding - Monreal/Kolasinac

 

Goretzka/Ramsey/Elneny - Xhaka/Wilshere/Coquelin

 

Özil/Iwobi

 

Mahrez/Walcott - Lacazette/Welbeck/Giroud - Sanchez/Chamberlain

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Ønsker meg en spiss, kantspiller og en midtbanespiller. Pluss selvfølgelig beholde Alexis og Özil.

 

 

Her er jeg enig i alt. Det vil kan dog bli nødvendig med flere kjøp hvis polakken blir i Italia og hvis forhandlingene om kontraktsforlengelse for enkelte spillere ikke fører frem.

 

 

 

Spillere inn:

Spiss:

Lacazette

 

Kantspiller:

Mahrez

 

Midtbanespiller:

Goretzka

 

Spillere ut:

 

Ospina

Jenkinson

Debuchy

Gibbs

Campbell

Lucas

Akpom

 

 

 

Når det gjelder spillere inn så høres dette bra ut, når det gjelder spillere ut så er det ingen hemmelighet at jeg ikke har samme troen på Chambers som det en del andre her har, så han kommer også på min ut-liste. Jeg skulle gjerne beholdt Perez, men han har ikke Wengers tillit (og får den nok heller ikke) så han må dessverre forlate oss. Med spillere inn så bør vi også kanskje kvitte oss med ett par av de mer faste "reservene" og jeg tror også at uavhengig av hva vi ønsker så forsvinner Walcott og/eller Giroud. Jeg er også usikker på fremtiden til OX (jeg vil beholde han). Jeg er også meget usikker på Wilshere. Talentet er der, det samme er skadeutsattheten. Jeg anser han ikke som et førstevalg, men han kan være et godt alternativ. Kan selges.

Hvis Özil og/eller Sanchez forsvinner da er det ekstra kritisk med å få inn nye spillere med toppnivå.

 

 

Ville ha drillet laget igjen i en 4-2-1-3 formasjon med mer ordentlige kantspillere samt mer taktisk fotball enn hva vi generelt spiller.

Tenker da mer på defensiv trygghet og kontringsspill.

 

Laget ville da sett slik ut:

 

 

Cech/Szcesny

Bellerin/Gabriel - Mustafi/Chambers/Mertesacker - Koscielny/Holding - Monreal/Kolasinac

 

Goretzka/Ramsey/Elneny - Xhaka/Wilshere/Coquelin

 

Özil/Iwobi

 

Mahrez/Walcott - Lacazette/Welbeck/Giroud - Sanchez/Chamberlain

Jeg forstår ditt formasjonsvalg, og hvis jeg hadde hatt noen som helst tro på at Wenger ville/kunne få inn ett system med "ekte" kantspillere slik at vår backer fikk litt mindre ansvar fra dørlinje til dørlinje så ville jeg nok støttet dette forslaget. Men jeg har null tro på at Wenger vil "drille" inn et slikt system der våre backer får et større defensivt ansvar og mindre offensivt ansvar og derfor vil jeg beholde tre-stopper formasjonen vi avsluttet sesongen med, siden jeg føler at det styrker oss defensivt og med større defensiv trygghet så kan laget slippe seg litt mer løs offensivt.

 

Det som jeg ser som en av bakdelene med "mitt system"er at en spiller som Özil ideelt sett skulle vært sentralt bak de tre på topp (slik du har skissert det), og akkurat det fungerer ikke i tre-stopper systemet.

 

I mitt forslag (under forutsetning at de tre "kontraktsrebellene" blir med videre) så vil jeg ikke komme med konkrete navn på nye spillere men bruker rett og slett samlebegrepet "NY". Det er så diffust med aktuelle kandidater som NYE spillere at jeg helst ikke vil "hype" opp konkrete navn (selv om jeg selvsagt har noen favorittønsker). De tre du har nevnt hadde fungert utmerket for meg som erstattere for "NY". Siden størrelsen på troppen vil være begrenset så setter jeg opp samme spiller i flere posisjoner

 

Målvakter: Cech/Szcesny (alternativt NY hvis Sczzzz ikke kommer tilbake)

Stoppere: Mustafi - Kos - Holding (alternativer: Monreal, Gabriel og Per)

Høyre vingback: Bellerin (alternativer: OX, Gabriel og Holding)

Venstre vingback: Kolasinac (alternativer: Monreal og OX)

DM: Xhaka (Alternativer: Coq og Elneny)

Boks til boks: NY (alternativer: Ramsey og OX)

Kantspillere (høyre og venstre sider): Özil, Sanchez (alternativer: NY, Walcott, OX og Iwobi)

Spiss: NY (Alternativer: Welbeck, Giroud og Sanchez)

I tillegg så har vi noen gode alternativer i f.eks. Maitland-Niles som kan brukes på vingback eller midtbane, i tillegg til ett par andre unge lovende (her blir det dog noen utlån kommende sesong)

Cazorla kan bli en god backup når (hvis) han blir frisk frem mot jul (men han blir ikke et fast førstevalg)

 

 

 

De elleve utvalgte til å starte kan da se slik ut

(med noen gode alternativer i bakhånd)

Cech

Mustafi - Kos - Monreal

Bellerin - Kolasinac

NY - Xhaka

Özil Sanchez

NY

På stopperplass så kan kunne jeg like gjerne satt opp Holding, som erstatter for Mustafi eller Monreal.

OX har også gitt en god søknad til å starte som høyre vingback.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Begynner virkelig å svirre rundt Lacazette nå . David Ornstein melder det som done deal. Har treffer vell på alt når det kommer til Arsenal. Han melder også at Wenger planlegger sesongen med Sanchez på laget.

 

Hvor god er lacazette? Skåre mye i Frankrike , men sliter med spilletid på landslaget? Er dette en Walcott + type?

Link to comment
Share on other sites

Walcott-type er han neppe, men hva han får til i Arsenal får vi se.

 

Jeg har ikke sett han så mye, men det jeg har lest virker positivt på meg, og så kritisk jeg de siste sesongene har vært til våre spissalternativer så må jeg tross alt (i utgangspunktet) være positiv til dette. For meg er dette en oppgradering (hvis han kommer).

 

Jeg registrerer at enkelte kommentarer ute på nettet drar frem det faktum at en del av målene hans har kommet på straffer som noe negativt. Jeg ser intet negativt i å få en sikker straffeskytter ☺️.

 

Det store spørsmålet rundt Lacazette er det samme som rundt alle nye spillere, vil han fungere i Wenger stilen? Vi får vente og se.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Lacazette er en adskillig mye mer komplett spiller enn Walcott. Kan ikke sammenlignes i det hele tatt..

 

Sterkere i kroppen, langt bedre teknikk, spilleforståelse og pasningsfot. For å ikke snakke om en milevis bedre avslutter.

 

Passer veldig godt til spillestilen vår, så dette blir veldig bra! :)

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om dette er bra. Da tror jeg fort alexis går

Det henger i luften slik jeg tolker hans uttalelser at han har bestemt seg, men kan ikke si mer om det nå. Hadde ikke vært problemer knyttet til å si at han hadde bestemt seg for å bli og har dermed signert ny kontrakt. Sanchez er nok tapt, men føler han erstatter Giroud mer enn Sanchez på en måte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg knytter på ingen måte Lacazettes ankomst sammen med en eventuell Alexis-avgang. Lacazettes er den spissen vi skulle ha hatt før den foregående sesongen.

 

Derimot så ser jeg ikke bort i fra at Mahrez eventuelt er tenkt som en erstatter for Alexis (han blir dog ikke en fullverdig erstatter) .

 

Og ja, det jeg tror at sjansen for at Alexis forsvinner er stor.

Link to comment
Share on other sites

Lacazette bør ikke være noen erstatter for Alexis . David ornstein melder at Sanchez fort kan bli, han pleier å ha peiling . Er bare å leve i håpet . Sanchez er best på venstre kant, PUNKTUM . Lacazette og Sanchez ilag hadde vært spennene og se

Link to comment
Share on other sites

Lacazette og Sanchez ilag hadde vært spennene og se

Alexis-Lacazette-Özil

Vanvittig bra angrep, så får det bare være at andrevalgene ikke er like bra (Iwobi-Giroud/Welbz-Theo)

 

Hadde vi nå fått inn en god boks til boks-spiller i midtbaneduoen (pivoten) hadde vi hatt et fantastisk vindu.

Nå som vi endelig har fått inn en spiss og har god bredde i midtforsvaret tipper jeg det blir B2B-spilleren som vil mangle neste sesong (vi går alltid inn i en sesong med en klar mangel i laget).

 

Forsvinner Özil eller Alexis henter vi garantert inn en erstatter. Tipper tyskeren blir, Alexis er mer 50/50.

Link to comment
Share on other sites

Håper vi for guds skyld beholder giroud, fenomenal rotasjon. Welbeck blir aldri å score nok, er ikke fit nok heller. Med lacazette og giroud har vi 2 totalt forskjellige spisser, viktig!

Spørsmålet er om giroud vil ha en sesong til med rotasjon, tross veldig bra målsnitt.

 

Utrolig at han scorer såpass når laget er så sinnsykt dårlig på å spille på hans styrker. I west ham ville han scoret 25 i ligaen, fordi de kan faktisk slå innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wenger hadde vært flink nok til å rotere mot riktig motstander tenker jeg spillerne ville vært mer fornøyde.. Og at vi klarte å spille på riktig måte med feks Giroud på topp(få ballen inn i boksen) eller spille vegg mot en feilvendt Giroud

Link to comment
Share on other sites

Håper vi for guds skyld beholder giroud, fenomenal rotasjon. Welbeck blir aldri å score nok, er ikke fit nok heller. Med lacazette og giroud har vi 2 totalt forskjellige spisser, viktig!

Spørsmålet er om giroud vil ha en sesong til med rotasjon, tross veldig bra målsnitt.

 

Utrolig at han scorer såpass når laget er så sinnsykt dårlig på å spille på hans styrker. I west ham ville han scoret 25 i ligaen, fordi de kan faktisk slå innlegg.

 

 

Hvis Wenger hadde vært flink nok til å rotere mot riktig motstander tenker jeg spillerne ville vært mer fornøyde.. Og at vi klarte å spille på riktig måte med feks Giroud på topp(få ballen inn i boksen) eller spille vegg mot en feilvendt Giroud

 

Dere er inne på noe svært viktig her og det er hvordan spillere brukes.

Jeg ser den sannsynlige ankomsten av Lacazette som noe positivt, men det at han har laget mange mål i Fransk liga garanterer ikke at han gjør det samme her.

Når det gjelder Giroud så er det ingen tvil om at han kan være effektiv når laget spiller på hans styrker. Det er egentlig litt merkelig at vi i enkelte kamper (i 2017) da vi startet med Giroud så spilte laget en trang sentralisert angrepsfotball uten de viktige innleggene der Giroud kunne skape noe, når han så ble byttet ut (gjerne med en mer kantorientert spiller) så kom plutselig innleggene men da var det ikke lenger noen foran mål med Girouds hodestyrke.

 

Totalt sett så er jeg ikke like mye "fan" av Giroud som det enkelte andre er, men jeg er ikke i tvil om at vi kunne fått en bedre uttelling hvis laget hadde spilt mer på Girouds styrker offensivt, og akkurat her så må den som styrer strategi/taktikk ta sin del av skylden for denne manglende (feilaktige) bruken av Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Med Kolasinac som Monreal sin arvtager og Lacazette som den (forhåpentligvis) etterlengtede klassespissen, så gjenstår det egentlig bare å få i orden de nye kontraktene til Sanchez og Özil med en eventuell bonussignering av Cazorla sin arvtager som B2B.

 

Jeg frykter fremdeles at Sanchez forsvinner. Det er mange momenter som spiller inn her, penger, personligheter m.m. og kanskje det er litt "usaklig" men slik jeg har forstått det så har ikke Alexis gått i en ny kontraktsperiode i noen av sine tidligere klubber.

 

Selv om det er flere posisjoner det er usikkerhet om fremdeles så må til og med en Wengerskeptiker som undertegnede gi Wenger mye honnør for å ha fått i to (forhåpentligvis) viktige brikker når vi så vidt har entret sommerens overgangsvindu.

 

Det er som sagt fremdeles en del usikkerhet, Bellerin, OX, Sanchez, Özil og målvaktssituasjonen. Men alt i alt så går undertegnede fra å være en merkbar pessimist til å være (bare) litt pessimist, og forsetter juli og første del av august i samme retning som hittil så kan dere få oppleve "underet" der jeg står frem som optimist når serien starter :gimme:

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til Wenger knows fløyen Polljen ?

Ha ha ha! Det sies at en god latter forlenger livet så jeg takker for den lille forlengelsen du gir meg.

 

Når det gjelder "Wenger knows" så kan jeg bare si: Been there, done that, No return to that camp!!!

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Da var to fantastiske spillere bekreftet. Kolasinac og Lacazette er spillertyper vi hadde trengt for flere sesonger siden...

 

Nå mangler vi "bare" en boks til boks-spiller (+ nye kontrakter til Ox, Alexis og Özil)

Ut må vi også begynne å få folk. Går litt rykter om at vi ikke har mulighet til å forlenge kontraktene pdd. fordi vi ikke kan øke lønnsnivået i klubben mtp. nye FFP-regler.

 

Trenger jo også 8 HG-spillere, hvorav 4 helst skal være fra egen klubb.

 

Woj, Wilshere, Coq, Ox, Theo, Gibbsy, Bellerin og Ramsey går som egenutviklet fra egen klubb. Gibbsy og Wilshere lever farlig her og har for høye lønninger i forhold til hva vi får tilbake (selv om jeg liker begge to veldig godt..)

 

I tillegg har vi Welbeck, Holding, Chambers og Jenko som er oppfostret i andre klubber.

Jenko kommer nok til å forsvinne i sommer mens Chambers kanskje må ut på et nytt utlån?

 

 

I tillegg til dette kan vi unnvære Lucas Perez, David Ospina, Matt Macey (Gammel nok til å måtte registreres), Martinez/Woj (Begge egenproduserte, så er det bare å se hvem som er ansett som best av klubben), Debuchy, Mertesacker (Liker tanken på å ha han som en hjelpetrener, men mistenker at lønna hans er for høy til å beholde dersom han ikke brukes) og Elneny.

 

Utrolig mye dødkjøtt i klubben pdd. Alle er gode spillere, men få som passer sammen og en del som er ute i kulden.

Link to comment
Share on other sites

Går litt rykter om at vi ikke har mulighet til å forlenge kontraktene pdd. fordi vi ikke kan øke lønnsnivået i klubben mtp. nye FFP-regler.

 

 

Akkurat dette om lønnsnivået er overdrevet av pressen. Det er ikke nye regler, men ett frivillig "lønnstak" inngått av samtlige PL-klubber som begrenser hvor mye av tv-pengene (PL-rettighetene) som kan gå til lønninger. Klubbene står fritt til å bruke andre kommersielle inntekter til å lønne spillere.

 

Når det er sagt så bør enhver klubb, av interesse for egen økonomi, prøve å holde lønnsbudsjettet under kontroll og "kvitte" seg med spillere de ikke har behov for.

Link to comment
Share on other sites

Beholder vi Sanchez, Özil og Ox tror jeg ikke det er så viktig med en ny midtbanespiller inn. Ramsey-Xhaka begynte å vise positive takter mot slutten av sesongen og Ox har sett ut som den midtbanespilleren som er flinkest til å omstille seg til forskjellige midtbanepartnere samt nye posisjoner. I tillegg har vi Elneny og Coq som er knall squadspillere. Kanskje kan en av ungguttene ta steget opp, eller Wilshere blir værende?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med deg Simbad at hvis den nevnte trioen blir med videre så er det ikke en absolutt nødvendighet med en ny b2b-spiller.

Problemet med både OX og Ramsey de siste sesongene har vært ustabilitet, begge kan fint fylle denne rollen men må vise mer stabilitet.

Hvis det skulle komme inn en slik spiller så vil nok den ene av de to (eller begge) forsvinne i løpet av sommeren.

Jeg blir ikke forbauset om OX forsvinner, jeg tror ikke det står på penger men jeg tror OX ønsker en mer fast rolle i laget og det er ikke lett å gi han noen garanti om akkurat dette.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Ox er 23, så han er delvis unnskyldt for ustabilitet, både pga lite spilletid og fortsatt relativt ung. Ramsey er 26, blir 27 i desember og burde absolutt begynne å vise mer stabilitet. Neste sesong blir nok en 'make it or break it'-sesong for ham.
Forsvinner Ox håper jeg på en Carvalho, Strootman, Fabinho eller lignende.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...