Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Han er unnskyldt, men har ikke helt troa på at han skal få det til. Gjør for mye dårlig vurderinger og bruker ikke styrkene sine ofte nok. På den andre siden har jeg ikke noe lyst til at vi skal selge han, da kan du jo banne på at han slår til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenker at å få inn Mahrez kunne vært fint. Dermed kunne vi brukt Ozil I Santis posisjon og Mahrez på kant.

Jeg definerer Santi-rollen som en boks til boks spiller (ved siden av vår DM) og her vil jeg på ingen måte ha Özil, til det er hans defensive kvaliteter (vilje) for svak.

 

Özils spilleposisjon i laget er egentlig litt "problematisk", da han egentlig burde ligge sentralt rett foran "Santi-erstatteren" og fordele baller. I vårt gamle system (to stoppere, to backer) så var det en selvsagt spillerposisjon, men i vår nye formasjon (tre stoppere, to vingbacker) så må Özil ut i en mer kant-orientert posisjon.

Så spørsmålet er hvilken formasjon bør vi starte sesongen med og hvor bør Özil spille. For meg er svaret enkelt, vi bør starte den nye sesongen som vi avsluttet den gamle, med tre stoppere og to vingbacker og med Özil i en litt mer kant-orientert rolle men med stor frihet til å bevege seg (noe våre kanter som regel gjør uansett formasjon).

Link to comment
Share on other sites

Polljen, jeg er fortsatt overbevist om at 4-3-1-2 er den formasjonen som passer vår spillerstall best.

Özil i 10-errollen og Sanchez sammen med en annen spiss på topp. Én av de tre sentralt bak Özil med en mer defensiv rolle(evt to alt etter motstander).

 

Om Özil skulle hviles/bli skadet kan feks Sanchez overta den rollen.

 

Edit: Marius, etter det jeg har forstått kan Kolasinac spille både vingback og som en av tre stoppere, mens hans foretrukne rolle er som vingback.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Simbad, det er godt mulig at du har rett, men jeg har kun vurdert de to formasjonen vi brukte sist sesong.

Først 4-2-3-1, som vi har brukt i mange sesonger og som jeg synes gir våre midtstoppere for liten støtte. Hovedproblemet for meg her er at våre backer får for stort ansvar og må dekke hele sidene fra dørlinje til dørlinje. Dette kombinert med et for lite defensivt ansvar fra resten av laget har gjort oss svært sårbare.

 

I en 5-2-2-1 (eller hva den nye formasjonen nå måtte hete) så har tre stoppere gjort oss mindre sårbare bakover. Våre to backer (nå: vingbacker) får nå et litt mindre (men bare litt) ansvar på sine sider og jeg føler dette har hjulpet oss også offensivt, men det er på ingen måte et perfekt system.

 

Din formasjon høres ikke dum ut, men den var ikke i mine tanker da jeg kom med min kommentar ovenfor ?

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Våre to backer (nå: vingbacker) får nå et litt mindre (men bare litt) ansvar på sine sider og jeg føler dette har hjulpet oss også offensivt, men det er på ingen måte et perfekt system.

For å utdype dette litt ytterligere: Jeg er sikker på at backene våre lå gjennomsnittlig nesten like høyt tidligere, men at de ofte havnet litt på etterskudd ved raske vendinger fra motstander. Når vi har 3 bak rekker stopperen ofte å presse litt så midtstopperen og backene kommer seg tilbake i posisjon.

Link to comment
Share on other sites

For å utdype dette litt ytterligere: Jeg er sikker på at backene våre lå gjennomsnittlig nesten like høyt tidligere, men at de ofte havnet litt på etterskudd ved raske vendinger fra motstander. Når vi har 3 bak rekker stopperen ofte å presse litt så midtstopperen og backene kommer seg tilbake i posisjon.

Du har helt rett, og sier det bedre enn meg. Våre backer ligger like høyt uansett system, men med den nye stopperlinjen så har vi litt mer å gå på når backene skal gå fra en offensiv til en defensiv rolle.

Jeg har forsåvidt ikke noe problem med å gå tilbake til en "normal" backlinje, men det fordrer at laget som helhet er mye mer disiplinerte når det gjelder å gjøre en defensiv innsats.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vi trenger en midtbanespiller til av høy klasse. Xhaka og Ramsey er greie, men vi vet at sistnevnte alltid blir skadet i minst 3 måneder i løpet av sesongen. De vi har i bakhånd er Elneny og Coquelin. Cazorla og Wilshere kan man ikke regne med. Den ene har vært ute i snart et år og blir 33 år i oktober. Den andre har knapt nok holdt seg skadefri hele karrieren sin (Diaby mk2).

 

Ellers trenger vi fortsatt et alternativ offensivt sett også. Selv om Alexis blir..

 

Tøff sommer for Arsenal dette. Regner med vi ikke henter det vi har behov for dog dessverre..

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå så er ikke unge fremtidige lovende eller tidligere gode spillere det vi trenger. Vi trenger ikke "stallfyll" av noe slag, vi har nok av det.

 

Det vi trenger er spillere som kan gjøre dette laget, vi er så opptatt av, bedre og mer komplett!

 

Så selv om nevnte spiller kanskje fremdeles har noen kvaliteter, så sier jeg nei takk!

Link to comment
Share on other sites

To til? Jeg må si meg ganske fornøyd med vinduet og fornuften sier at vi er ferdig handlet. Kunne gjerne ønsket meg en sentral midt som kan konkurrere med Ramsey om plassen ved siden av Xhaka. Ser det svirrer litt rundt Lemar, Goretzka og Seri, hvor alle kunne passet fint i den rollen, men jeg blir overrasket om vi henter to 40m+ spillere i samme vindu. Hvis vi fortsetter i 3-4-3-systemet som vi avsluttet sesongen med synes jeg førsteelleveren vår ser knallsterk ut (forutsatt av Kol er så god som folk skal ha det til).

 

På den andre siden ser jeg gjerne at vi hadde fått solgt unna litt. Dette kan være en fin sesong for unggutta til å ta steget opp og få prøve seg i innledningen av EL i tillegg til det vanlige i ligacupen. Synes Martinez har vært solid de gangene han har fått muligheten. I tillegg vil han være mer enn happy med å være nummer to bak Cech i motsetning til Ospina. Han er også egenutviklet, og har rekkevidden og potensialet til å ta over den dagen Cech gir seg. Ellers skulle jeg gjerne gjort plass til Niles og muligens Nelson i troppen.

Link to comment
Share on other sites

To til? Jeg må si meg ganske fornøyd med vinduet og fornuften sier at vi er ferdig handlet. Kunne gjerne ønsket meg en sentral midt som kan konkurrere med Ramsey om plassen ved siden av Xhaka. Ser det svirrer litt rundt Lemar, Goretzka og Seri, hvor alle kunne passet fint i den rollen, men jeg blir overrasket om vi henter to 40m+ spillere i samme vindu. Hvis vi fortsetter i 3-4-3-systemet som vi avsluttet sesongen med synes jeg førsteelleveren vår ser knallsterk ut (forutsatt av Kol er så god som folk skal ha det til).

 

På den andre siden ser jeg gjerne at vi hadde fått solgt unna litt. Dette kan være en fin sesong for unggutta til å ta steget opp og få prøve seg i innledningen av EL i tillegg til det vanlige i ligacupen. Synes Martinez har vært solid de gangene han har fått muligheten. I tillegg vil han være mer enn happy med å være nummer to bak Cech i motsetning til Ospina. Han er også egenutviklet, og har rekkevidden og potensialet til å ta over den dagen Cech gir seg. Ellers skulle jeg gjerne gjort plass til Niles og muligens Nelson i troppen.

Dette var et meget godt innlegg.

 

Vi trenger nok å rydde litt opp i stallen. Følgende kan godt selges for min del;

 

Keeper: Ospina

Forsvarere: Debuchy, Gibbs, Gabriel og Jenkinson (som dessverre aldri ble den spilleren jeg hadde håpet på :-()

Midtbane: Oxlade-Chamberlain. Jeg velger å beholde Wilshere.

Angrep: Akpom, Perez og Campbell.

 

Det blir kanskje vanskelig å selge Campbell. Disse trenger strengt talt ikke å erstattes. Det blir kanskje litt tynn dekning for Bellerin når jeg tenker meg litt om. Kanskje vi kan beholde en av dem?

Link to comment
Share on other sites

Med så mange spillere på utgående kontrakt bør me hente inn minst 1 til 2 kvalitetspillere med tanke på neste sesong, med utgangspunkt i at eit par av dei unge tar steget opp.

 

Alexis Sanchez, Mesut Ozil, Alex Oxlade-Chamberlain, Santi Cazorla, Jack Wilshere og Kieran Gibbs er spelarar som truleg går ut kontraktsperioden eller blir solgt i dette vinduet.

 

Av desse er det viktig å beholde dei tre første dersom ikkje skadesituasjonen til Santi og Wilshere skulle endre seg dramatisk.

Edited by gunnersfan
Link to comment
Share on other sites

N'zonsi tror jeg hadde en knallkamp mot oss grunnet fraværende midtbane. Ikke at han er dårlig, men vi burde sikte høyere enn så. Tar man denne kampen som eksempel kan mange prikke inn slike scoringer når de kan stå helt upresset på 16-17m.

 

Sevilla skal til CL også, så vi får neppe hentet han selv om man hadde hatt lyst.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Når mann ser hvordan city, Chelsea og United har invistert i spillertroppen sin . Å da i det hele tatt tro at vi skal være i nærheten , uten 2 klasse spillere til virker alt for naivt , hvertfall med tanke på at nivåforskjellen var der før sesongen. Frykter dette blir nok en sesong der vi går inn med åpenbare mangler. Troppen vår er bred, men herregud så mye daukjøtt det er i den.

Link to comment
Share on other sites

N'zonsi tror jeg hadde en knallkamp mot oss grunnet fraværende midtbane. Ikke at han er dårlig, men vi burde sikte høyere enn så.

Husker vi var linket når han var i Blackburn og Stoke. Var ikke bra nok da. Utviklet seg til å bli en fantastisk midtbanespiller etter han gikk til Sevilla dog. Har en ro over seg med ballen, er knallsterk og veldig bra defensivt. Skal dog sies at jeg ikke tror en Carvalho/Nzonzi er løsningen på midtbaneproblemene. Mener vi trenger en B2B-spiller med fart i beina.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Jeg vet ikke om jeg allerede har skrevet deg i posten her men jeg gjentar Llorente har imponert meg i Swansea og som for meg virker å ha gått litt under radaren for eksperter og folk flest, 28 + 5kamper 15 mål for et Swansea som har slitt i bunnen i år. Det er en spiller med øye for mål. Han er 32 år, så ingen planer om å gjøre han til en spiller i startellveren, men perfekt for å komme inn som en joker og bare putte når vi trenger det.

 

 

lol...

 

Nå hentet Spurs Llorente av de samme årsakene som jeg nevnte... da regner jeg med i det minste at Giroud blir.

Spurs er vel om vi liker det eller ei en bedre klubb pr def enn vi akkurat på stående fot.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Håper Wenger sprenger banken og kjøper en Nemanja Matic eller en Sergio Busquets type spiller, egentlig uansett hvem, bare de har basis ferdigheter som de to nevnte herrer. Og at denne spilleren blir brukt til å skjerme forsvaret. Å være forsvarspiller i Arsenal må vel være en av de mest utakknemlige jobbene i fotballverden.

 

Denne spilleren kunne gjerne blitt hentet i januarvinduet 2018

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...