Jump to content

Carl Jenkinson


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 198
  • Created
  • Last Reply

----------

inkluderer Arsenal-DNA at man har forhøyet risiko for skader og en tilbøyelighet til å lage straffespark...? ;)

 

Når det gjelder det første må jeg si at ganske mange spillere opp igjennom må ha hatt Arsenal-DNA i seg....

 

Jeg tror det kan være god sjanse for at Jenkinson kan komme tilbake (selv om et lån ofte indikerer at klubben vurderer å kvitte seg med deg) etter at Chambers har fått kommende sesong på å prøve seg noen ganger i midtforsvaret og som h.back som back-up til Debuchy og Per/Kos. Wenger har vel indikert at det kan være aktuelt å "rendyrke" han som stopper og bli den nye Tony Adams.... Så når Mertesacker om noen sesonger takker for seg så stepper Chambers inn som stopper og Jenkinson kan være back evt back-up på backen. Tror det blir en bra erfaring dor Jenk å få spille forhåpentligvis jevnt hver uke og lære seg enda bedre posisjonering.

Link to comment
Share on other sites

 

Når det gjelder det første må jeg si at ganske mange spillere opp igjennom må ha hatt Arsenal-DNA i seg....

 

Jeg tror det kan være god sjanse for at Jenkinson kan komme tilbake (selv om et lån ofte indikerer at klubben vurderer å kvitte seg med deg) etter at Chambers har fått kommende sesong på å prøve seg noen ganger i midtforsvaret og som h.back som back-up til Debuchy og Per/Kos. Wenger har vel indikert at det kan være aktuelt å "rendyrke" han som stopper og bli den nye Tony Adams.... Så når Mertesacker om noen sesonger takker for seg så stepper Chambers inn som stopper og Jenkinson kan være back evt back-up på backen.

Tror det blir en bra erfaring dor Jenk å få spille forhåpentligvis jevnt hver uke og lære seg enda bedre posisjonering.

Ser mer på Chambers som en Koscielny-type etter hans første kamper som stopper, mer fart og glad i å prøve å bryte, men er jo for tidlig å trekke noen konklusjon og bildet mitt kan endres fort.

 

Ang. utlånet til Jenks vil jeg legge til at jeg synes det er meget bra å få lånt han ut til et lag som spiller så annerledes fotball, skal nå spille fotball for et lag som er underdog i halvpartene i PL og han får lært seg hvordan det er å ligge mer bakpå og spille i en helt annen stilart.

 

Lett å finne likheter mellom Chambers og Jenkinson egentlig, syns det er litt merkelig at Jenkinson ikke fikk prøve seg på stopperplass, hadde jo spilt en del der før han kom. Synes Chambers har gjort det bra så langt, men er jo litt ekstra sjarm med Jenko som har vært fan hele livet sitt og er så glad for å være i klubben.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 7 months later...

Jeg leste en gang at Carl var den spilleren som hadde best kondis av våre. Nå viser det seg at han hat størst toppfart også. Få gutten hjem Arsene Wenger! Om det så medfører at vi må slippe Debuchy.

Jeg er av den oppfatning at Jenkinson bør satses på videre. Debuchy er 30 år og skadeplaget. Bellerin er veldig ung, og bør ikke rushes inn som førstelag, selv om han har potensialet til å bli det. Chambers er i mine øyne en fremtidig stopper. Jenko har Arsenal i blodet, og når det kombineres med kvalitet og dedikasjon kan det bli enormt bra.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er av den oppfatning at Jenkinson bør satses på videre. Debuchy er 30 år og skadeplaget. Bellerin er veldig ung, og bør ikke rushes inn som førstelag, selv om han har potensialet til å bli det. Chambers er i mine øyne en fremtidig stopper. Jenko har Arsenal i blodet, og når det kombineres med kvalitet og dedikasjon kan det bli enormt bra.

 

Så selv om Bellerin har vært førstevalg nå stort sett denne sesongen og vært meget imponerende mot de største lagene (United, City, Chelsea etc.) så burde han ikke rushes inn? Ser ikke helt hvordan det å ta han ut av førstelagsvarmen når han spiller som han gjør akkurat hjelper heller.

 

I mine øyne har Bellerin prestert bedre enn Jenkinson. Carl har vært solid i West Ham, men ikke på Bellerin sitt nivå. At jeg gjerne ser at Arsenal satser videre på Jenkinson derimot det håper jeg. Jeg liker Debuchy, men 30 år gammel og som du sier vært ganske så skadeplaget siden han kom sommeren 2014.

Link to comment
Share on other sites

For min del må må gjerne debuchy gå inn i midten og Bellerin og Jenks kan bytte litt på å spille høyreback. Chambers fungerer fint som 5. Valg på midtstopperplass etter Per, Kos, Debuchy og Gabriel.

 

BE

Blir vel 6. valg da, bak Monreal som har gjort bra saker i midtforsvaret ;D

Link to comment
Share on other sites

Ja, ikke uenig i det. Chambers var til gode å imponere meg Per ;)

 

BE

 

Han var ganske god på stopperplassen i preseason og noen kamper. Har også hatt et par gode kamper på backen selvom han også har hatt mange under middels.

 

Ingen tvil om at han har potensial dog. Ellers er jeg i motsetning til deg ikke helt overbevist når det gjelder Debuchy på stopperplass. Kun sett han der spille en gang og selv om han var meget god i den kampen så tror jeg han (som Monreal) er mer en nødløsning i tilfelle Mertesacker, Koscielny, Gabriel og Chambers er utilgjengelige. Litt som Monreal tidligere i sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Synes de fartsmålingene er merkelige. Så i høst at Smalling var mål til raskest på trening hos Man utd også. Det gir jo ingen mening.. Hos Jenks var farten hovedankerpunktet mitt. Selv når alternativet var en aldrende Sagna. Har ikke sett for mye av West Ham i år så kan jo for al del være at han har fått noen mirakelpiller som har gitt han fart på beina :D I såfall er jeg enig i at han kan bli en bra back, men setter fremdeles Bellerin LAANGT over. Hadde uansett vært gøy om en som er født og oppvokst med som gooner slår skikkelig igjennom :)

Link to comment
Share on other sites

Carl er mannen for framtiden. Solid høyre-back med enorm arbeidskapasitet og fighting vilje! Gode innlegg, fart og styrke.

Har potensiale til å bli en av de beste!

 

 

Mulig det, men bellerin er garantert verdens beste høyreback om 3-4 år. Kanskje litt drøyt, men fyren er ett vanvittig talent.

Jeg har dessverre ikke fått sett hvordan Jenkinson har utviklet seg i West Ham og selvsagt lider min vurdering av Jenkinson v Bellerin av det, men jeg tror det skal mye til å danke ut Bellerin når det gjelder fremtidig potensiale.

 

Når Carl var i Arsenal så er det ikke tvil om at arbeidskapasiteten, viljen og styrken var stor. Farten tviler jeg på at Jenkinson har noen fordel av fremfor Bellerin. Når det gjelder innlegg så hadde han noen gode i angrep, men han hadde også enkelte "horrible" tversoverpassninger lenger bak på banen.

 

Når det gjelder Bellerin så har han ikke samme styrken som Jenkinson hadde, men uten om det så står han på ingen måte tilbake for Jenkinson. Det eneste (hypotetiske) "ankepunket" jeg har mot Bellerin er at han i løpet av få år kanskje kommer til å få noen "Fabregas-nykker" der han lengter hjem til Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

 

Så selv om Bellerin har vært førstevalg nå stort sett denne sesongen og vært meget imponerende mot de største lagene (United, City, Chelsea etc.) så burde han ikke rushes inn? Ser ikke helt hvordan det å ta han ut av førstelagsvarmen når han spiller som han gjør akkurat hjelper heller.

 

I mine øyne har Bellerin prestert bedre enn Jenkinson. Carl har vært solid i West Ham, men ikke på Bellerin sitt nivå. At jeg gjerne ser at Arsenal satser videre på Jenkinson derimot det håper jeg. Jeg liker Debuchy, men 30 år gammel og som du sier vært ganske så skadeplaget siden han kom sommeren 2014.

Logikken min her går på at unge talenter fort kan bli slitne og ikke tåler samme belastning som eldre spillere. Da Fabregas slo igjennom i 04/05 sesongen skjedde nettopp dette, og han hadde en dårligere periode. Det samme kan sies om RvP i 05/06 og Wilshere i 10/11 sesongen. Nå har vi større bredde og en god mulighet til å bedrive mer bærekraftig talentutvikling.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...