Jump to content

Carl Jenkinson


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 198
  • Created
  • Last Reply
  • 4 months later...

 

Skjønner fortsatt ikke hvorfor Sagna blir foretrukket fremfor han etter hvordan han har prestert denne sesongen. Det er særdeles få dårlige kamper av Jenkinson så langt og på sitt beste har han vært fantastisk. Sagna er kanskje flinkere på pasningsspill og har innimellom vanvittige taklinger, men jeg syntes Jenkinson er vassere enn han både defensivt og offensivt nå og i sine beste kamper har Jenkinson holdt et høyere nivå enn hva Sagna har gjort på sitt beste denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson begynner virkelig å ta stegen skikkelig! Ser også på han som bedre enn Sagna, på alle ledd.

Sagna har ikke vært helt seg selv etter skaden/skadene han har hatt. Så jeg ser heller at Jenkinson skal være den faste !

Link to comment
Share on other sites

Sagna er et tryggere valg fordi Jenkinson gjør en del dumme balltap av og til, men pdd vil jeg heller se Carl i startoppstillingen enn Bacary likevel, har bare mer energi, savner Sagna som han var når han kom; energisk, rask og han taklet og taklet og taklet.

Link to comment
Share on other sites

Sagna har rutine som kommer veldig godt med i sesonginnspurten. Synes det er bra at Wenger slipper Jenks til litt og litt i stedet for å kaste han ut på dypt vann og satse på han lærer å svømme

Amen! Jeg anser dette som en bærekraftig talentutvikling. Altfor ofte har vi fått unggutter inn i første 11'ern med altfor stort ansvar og for lite konkurranse. Jeg tror dette opplegget passer Carl perfekt. Jeg husker godt starten av forrige sesong da han regelrett gikk rett fra Charltons reservelag og ble kastet inn på Old Trafford. Jeg tror ikke det er ideelt. Vi slipper også fysisk rovdrift av en ung-, og en litt eldre kropp (Sagna).

Link to comment
Share on other sites

Sagna har rutine som kommer veldig godt med i sesonginnspurten. Synes det er bra at Wenger slipper Jenks til litt og litt i stedet for å kaste han ut på dypt vann og satse på han lærer å svømme

 

Jenkinson har jo spilt mot Chelsea, Manchester City, Bayern München, Schalke, Liverpool og Tottenham så langt denne sesongen. Og mot samtlige av disse lagene har han vært bunnsolid.

 

Dette er kanskje en litt annerledes situasjon mtp. at vi nå er i en sluttspurt, men ikke glem at Jenkinson også spilte i vår siste kamp forrige sesong også. Da var han rimelig elendig, men han har nok trolig tatt til seg en god del erfaring fra den kampen.

 

En ting er hvertfall sikkert og dette trodde jeg ikke at jeg ville si bare et år senere, men jeg føler meg langt mer trygg når Jenkinson starter på høyre enn Sagna.

 

Amen! Jeg anser dette som en bærekraftig talentutvikling. Altfor ofte har vi fått unggutter inn i første 11'ern med altfor stort ansvar og for lite konkurranse. Jeg tror dette opplegget passer Carl perfekt. Jeg husker godt starten av forrige sesong da han regelrett gikk rett fra Charltons reservelag og ble kastet inn på Old Trafford. Jeg tror ikke det er ideelt. Vi slipper også fysisk rovdrift av en ung-, og en litt eldre kropp (Sagna).

 

Dette er hva man kaller en ilddåp, men i motsetning til forrige sesong så har nå Jenkinson bevist mot flere gode lag at han faktisk holder nivået. Og i motsetning til i fjor så er han en langt langt bedre spiller og fremstår som en totalt annerledes gutt ute på banen.

 

Skjønner dog argumentasjonen til dere begge, men jeg syntes at når en spiller som Jenkinson faktisk presterer at han burde få et par kamper på rappen. Istedet så får vi Sagna som pdd. ligger på nivået under Jenkinson, men som går rett inn uten å måtte slåss om plassen sin.

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson har holdt et bra nivå ja og han skal forhåpentligvis fortsette å utvikle seg. Det er derfor unødvendig å gi gutten alt for mye ansvar på et så kritisk tidspunkt i sesongen når vi har en back som er såpass god som Sagna.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Arsenal's Carl Jenkinson flattered by reports of Paris St Germain interest

 

Nå skal jeg ikke si at hele dette "intervjuet" er bullshit, men når de skriver ting som det her under så må man virkelig begynne å lure..

 

"I don't close any door. I could very well extend my contract here in London but equally I could leave at the end of the season. I only have one year left on my contract - we will see."

 

Carl Jenkinson signerte en 5-års forlengelse i desember. Så.. hmm?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke helt hva dere mener jeg? Det er jo Sagna som kommer med de uttalelsene i følge artikkelen, og så står det at Jenk har lyst til å ta over den faste backplassen.

Om det bare er min kraftige hangover som gjør at jeg hallusinerer eller noe, så mener jeg at når jeg leste den for litt siden så var den annerledes, de har endret den.

Det sto at Jenkinson sa alt i artikkelen, og som du ser på linken StefanB la ut så var overskriften også annerledes...

Link to comment
Share on other sites

Om det bare er min kraftige hangover som gjør at jeg hallusinerer eller noe, så mener jeg at når jeg leste den for litt siden så var den annerledes, de har endret den.

Det sto at Jenkinson sa alt i artikkelen, og som du ser på linken StefanB la ut så var overskriften også annerledes...

Det var vel nesten det jeg regnet med! Men da har de i hvert fall korrektert den, så slipper vi å lure på Jenkinsons motiver i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

Kolossal feil av Sky Sports hvertfall. De har tydeligvis "hentet seg inn", men det er rimelig latterlig at de klarte å blande dette med Jenkinson. Sier litt om hvor mye peiling de faktisk har. Skal godt gjøres.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

I mine øyne var Jenkinson Arsenals beste i gårsdagens CoC-kamp mot WBA. På tross av totalt forskjellige forutsetninger både fysisk og teknisk, synes jeg hans entusiasme minner mye Wilsheres. Det var skikkelig driv i Carl oppover høyresiden ved flere anledninger. Av og til dro han seg innover i banen også, og skapte en eventyrlig mulighet for Eisfeld, som han dessverre blåste over. Defensivt kan jeg ikke huske at han gjorde noen store feil.

 

Jeg synes han aspirerer til å ta over høyrekantrollen i Theos fravær.

Link to comment
Share on other sites

Carl var en gigant i går også. Fikk dere med dere returløpet hans i det 120 min? Det var fart, kraft og vilje fra en ung mann som absolutt ikke ville tape. Jeg ble imponert i går, men det skal sies at Jenk har imponert meg en rekke ganger siden debuten.

Link to comment
Share on other sites

Carl var en gigant i går også. Fikk dere med dere returløpet hans i det 120 min? Det var fart, kraft og vilje fra en ung mann som absolutt ikke ville tape. Jeg ble imponert i går, men det skal sies at Jenk har imponert meg en rekke ganger siden debuten.

 

 

en meget god back-up på backen, jeg er ikke veldig bekymret når vi må putte innpå Jenk i stedet for Sagna, men Sagna er fremdeles førstevalg!

 

 

Jeg håper så inderlig at Carl kan bli en ny Dixon eller Lauren for oss. Viljen og lysten står det iallefall ikke på. Carl's a gooner.

 

Jenkinson tror jeg blir en verdig arvtager til Sagna, han blir bedre og bedre i det meste. Men det er et punkt som fremdeles gjør meg litt "skremt" av og til, og det er at det i blant forekommer noen "horrible" tvers-over pasninger (som regel den retningen) som i verste fall blir gavepakker til angripende lag (motstander). Dette er et punkt som må lukes bort, uten om det så viser han svært gode takter og behovet for å kjøpe inn en (eventuell) erstatter for Sagna anser jeg som unødvendig. Da tenker jeg behovet for å kjøpe en som kommer fremfor Carl på rangstigen selvsagt.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...