Jump to content

Carl Jenkinson


Mr Chapman

Recommended Posts

gun__1307527596_jenkinson2.jpg

 

Har versert rykter om denne karen i ganske lang tid nå, men først i dag ble overgangen fra Charlton til Arsenal bekreftet. Jenkinson har kamper for A-laget til Charlton, og vært kaptein på U19-landslaget til Finland. Han er opprinnelig høyreback, men kan bekle de fleste roller defensivt.

 

Fra Gunners.no:

Fakta:

 

Navn: Carl Daniel Jenkinson

Født: 8. februar 1992 (19 år), Harlow, England

Høyde: 185 cm

Posisjon: Forsvar

Tidligere klubber: Charlton Athletic

Draktnummer: 34

 

Regner med han blir back-up for Sagna og Eboue neste sesong. Greit å få inn et talent i en posisjon hvor vi egentlig ikke har så mye ungt å skryte av. Gilbert har i alle fall ikke utviklet seg til å bli den spilleren man først håpet på.

 

Her er Jenkinson i aksjon for Charlton (på venstreback):

 

http://www.youtube.com/watch?v=J61-X1DRcNc

 

Velkommen! :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 198
  • Created
  • Last Reply

Dette betyr at Eboue går ut av stallen. Wenger reduserer lønningene og får inn en som går inn under kvoten for de under 21. Smart kjøp virker det som

 

Jeg blir svært overrasket om Eboue forsvinner ut. 20 kamper i løpet av en sesong er bra for Eboue. Og han kan fort få mer med eventuelle skader på vanligvis så stabile Sagna.

Nei, Jenkinson tror jeg heller er nærmere en luftetur! Mitt tips er at han ryker ut på utlån allerede førstkommende sesong;-)

Link to comment
Share on other sites

Om, han ikke blir lånt ut, så er mulighet for at han får noe spilletid i CC og FA cupen.

MEst sannsynlig blir han lånt ut, men man veit aldri med Wenger ;)

Med "ingen innvirkning" så mener nok Sir John at Jenkinson på ingen måte øker oddsen vår hos bookmakerne for at PL trofeet skal havne på Emirates

Link to comment
Share on other sites

Velkommen! Så han spiller på det finske U-landslaget altså. Kanskje lurt det, siden det er ganske stor konkurranse om å få plass på det Engelske U-landslaget.

Det er vel heller et svakhetstegn hvis konkurransen er for hard på det Engelske laget

Link to comment
Share on other sites

Med "ingen innvirkning" så mener nok Sir John at Jenkinson på ingen måte øker oddsen vår hos bookmakerne for at PL trofeet skal havne på Emirates

 

Med ingen innvirkning mener jeg at en 19 åring som knapt har vert på banen i Championship neppe hever kvaliteten i Arsenal på kort sikt. Det ville i tilfelle være et mirakel.

Jeg har Arsene Wenger mistenkt for å gå tilbake til å bruke ligacupen som et barneteater igjen. Tror det blir med det for Carl i denne omgang.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel heller et svakhetstegn hvis konkurransen er for hard på det Engelske laget

 

Hvorfor det? Gutten er vel realistisk å tenker kanskje slik at; om han er garantert spilletid på det finske U-landslaget, så får han starte hver kamp og vil bare få mer å mer erfaring. Og på det engelske landslaget, der han kanskje får spille noen kamper på rad, før han blir starter på benk til fordel for en annen unggutt som er hakket bedre, og som florerer i England. Bedre å spille hver eneste kamp man kan, istedenfor at det blir noe "av og på" opplegg. Og hvem skal erstatte Jenkinson i finland? Er nok ikke noen særs store talent som er bedre en Jenkinson, vil jeg tro.

 

Men selfølgelig, valget hans kan jo avhenge av mye annet.

Link to comment
Share on other sites

Med ingen innvirkning mener jeg at en 19 åring som knapt har vert på banen i Championship neppe hever kvaliteten i Arsenal på kort sikt. Det ville i tilfelle være et mirakel.

Jeg har Arsene Wenger mistenkt for å gå tilbake til å bruke ligacupen som et barneteater igjen. Tror det blir med det for Carl i denne omgang.

 

Rettelse: League one. Har vanskelig for å tro at Jenkinson har en stor framtid på Emirates. Men velkommen skal han være!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor det? Gutten er vel realistisk å tenker kanskje slik at; om han er garantert spilletid på det finske U-landslaget, så får han starte hver kamp og vil bare få mer å mer erfaring. Og på det engelske landslaget, der han kanskje får spille noen kamper på rad, før han blir starter på benk til fordel for en annen unggutt som er hakket bedre, og som florerer i England. Bedre å spille hver eneste kamp man kan, istedenfor at det blir noe "av og på" opplegg. Og hvem skal erstatte Jenkinson i finland? Er nok ikke noen særs store talent som er bedre en Jenkinson, vil jeg tro.

 

Men selfølgelig, valget hans kan jo avhenge av mye annet.

Hvis ambisjonen ligger på U-Landskamper for Finland så tror jeg ærlig talt ikke at han er god nok for oss. Nivået på de engelske u-lagene er langt i fra skremmende

Link to comment
Share on other sites

Rettelse: League one. Har vanskelig for å tro at Jenkinson har en stor framtid på Emirates. Men velkommen skal han være!

 

Ja, såpass var det faktisk. Uansett, for fremtiden ja - for det som står umiddelbart foran oss tviler jeg sterkt gitt.

Da er vel en kar som Francis Coquelin bedre skodd for oppgaven, uten at jeg skal påberope meg utstrakt kunnskap om noen av dem.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...