Jump to content

Carl Jenkinson


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 198
  • Created
  • Last Reply

Læringskurven er definitivt bratt! Da blir det enten full stopp og/eller få meter til topps.

 

Jeg var tidligere i høst svært skeptisk. Og det gleder meg stort å se skepsisen bli gjort stadig mer til skamme. Jenkinson gjør ting enkelt. Topp innsats, gode holdninger. En spiller det er lett å bli glad i. En ekte forsvarsspiller. I likhet med Mertesacker. Og noe ganske annet enn dagene med Toure og Eboue, eksempelvis.

 

Å kaste ham ut på dypt CL-vann, uten en gang å ha spilt i Championship først, er Wenger-gambling på sitt mest fascinerende.

Link to comment
Share on other sites

Men den backrekka vi kan være i ferd med å spille - har en god sammensetning synes jeg.

 

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Santos

 

Der har du angrep og forsvar - spe på med Song så er dette solid.

Koscielny er ikke mye svakere enn Vermaelen. Syntes han har hatt en god utvikling.

Og viljen hans er det kanskje ingen som har like mye av.

Link to comment
Share on other sites

Men den backrekka vi kan være i ferd med å spille - har en god sammensetning synes jeg.

 

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Santos

 

Der har du angrep og forsvar - spe på med Song så er dette solid.

Når du i tillegg vet at Sagna, Gibbs, Koscielny, Djourou og Squillaci er skadet eller benkfyll så skal ikke jeg klage på en stund.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Utrolig synd å lese at sesongen til Carl kan være over. Synd for han og synd for klubben. Nå må det handles backer.

 

Link?

 

Sa selv at det burde vært handlet inn en høyreback før sesongen i det hele tatt ble sparket i gang. Deretter en venstreback til når Traoré ble solgt og Santos/Gibbs var de eneste venstrebackene vi hadde tilgjengelige. Wenger knows indeed :genius:

Link to comment
Share on other sites

 

Link?

 

Sa selv at det burde vært handlet inn en høyreback før sesongen i det hele tatt ble sparket i gang. Deretter en venstreback til når Traoré ble solgt og Santos/Gibbs var de eneste venstrebackene vi hadde tilgjengelige. Wenger knows indeed :genius:

Leste det på forsiden.

Link to comment
Share on other sites

Leste det på forsiden.

 

Så det nå, men finner absolutt ingenting om dette på verken Arsenal.com, NewsNow eller et generelt google søk hvertfall. Kan dog hende det har vært på en pressekonferanse tidligere i dag? Men i så fall er det ufattelig rart at ingen andre nyhetsbyråer har snappet det opp ennå..

Link to comment
Share on other sites

 

Så det nå, men finner absolutt ingenting om dette på verken Arsenal.com, NewsNow eller et generelt google søk hvertfall. Kan dog hende det har vært på en pressekonferanse tidligere i dag? Men i så fall er det ufattelig rart at ingen andre nyhetsbyråer har snappet det opp ennå..

Ja du sier noe. Jeg tok det for god fisk at forsiden vår hadde det fra troverdige kilder. Arsenal.com er vel heller ikke den raskeste til å oppdatere når det gjelder skader. Vi får sikkert en bekreftelse/avkreftelse i løpet av morgendagen.

Link to comment
Share on other sites

Dette er nok per dags dato en ikke-sak og har nok sitt utløp i følgende:

 

Carl Jenkinson (Back)

Last Updated: 20 December

Speaking on December 16, Arsene Wenger said: "His scan was not good news, the wait will be longer than expected. We have to wait four more weeks for another scan. His stress fracture is not a career-damaging injury but it will take a bit longer than expected."

 

Det står ingen ting om at han blir ute resten av sesongen, bare at han skal ta ny scan om fire uker og at hans rehabilitering tar noe lenger tid en forventet.

 

http://www.arsenal.com/team-news

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Fint med Jenkinson tilbake. På samme tidspunkt i fjor satt han sammen med fansen på tribunen, og i dag kom han rett inn på banen og la Luca Modric rett i bakken og laget frispark. Sånt kan man like :D

 

Ser ut som han har løftet litt vekter mens han har vært skadet også. Merkverdig (og bra) at både han og Miquel ble foretrukket foran Djourou i dag, håper vi får se mer av han fremover nå.

Link to comment
Share on other sites

Syns egentlig han hadde god fysikk allerede da han ankom, jeg. Fighter og jobber mye også, i tillegg til å slå gode innlegg. Defintivt en potensiell arvtager til Bacary Sagna, selv om jeg håper franskmannen holder i mange år til. Jenkinson har fortsatt mye å gå på når det kommer til det defensive, og da spesielt posisjoneringen. Noe som kom tydelig fram i hans første måneder her.

 

Liker han uansett.

Link to comment
Share on other sites

Han hadde allerede en meget god fysikk når han ankom klubben ja. Han var vel den spilleren som plasserte seg øverst i samtlige fysiske tester under preseason blant annet. Likanes gutt, men jeg syntes fortsatt det var for tidlig å la han være backup for Sagna i høst. Dog tok han forholdsvis store steg etterhvert selv om posisjoneringen hans var temmelig dårlig (som Gibbs). Slik sett var Yennaris langt med stødig defensivt sett, men Jenkinson skal ha credit for et par ting og det er at han jobber knallhardt og har meget gode innlegg.

 

Pluss han er en ekte Arsenal gutt og det er alltid gledelig!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...