Jump to content

Carl Jenkinson


Mr Chapman

Recommended Posts

Nå tror jeg det faktisk er lettere å spille back i West Ham kontra Arsenal, så det burde også regnes inn. De har en annen spillestil og tilnærming til backene sine på den kanten av London, noe som gjør at man ikke blir like utsatt i posisjonen. Bellerin er rimelig stødig som presterer slik han har gjort iår i en alder av 20 år. Det er overhengende fare for at han bare blir bedre ;)

 

Jenkinson er ingen dårlig spiller, samtidig er han engelsk og på kontrakt flere år til. Kanskje ett objekt vi tjener gode penger på nå da vi har 2 (3) alternativer i dagens tropp på plassen hans?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 198
  • Created
  • Last Reply

Vil helst ha med Jenko videre, hovedargumentet mitt for det er hvor mye tryggere han har blitt med ballen under låneoppholdet.

Virket alltid nervøs med ballen tidligere og gjorde feil, men har blitt færre og færre feil utover sesongen og hadde en matchvinnertakling senest i helgen. Personlig mener jeg Debuchy er en bra spiller, men jeg har mer lyst til å se Jenko og Bellerin spille for Arsenal enn han. Regner dog med at Debuchy blir i klubben og at Jenko lånes ut/selges

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Usikker på hvem jeg ville satser på av Bellerin og Jenkinson.... førstnevnte har jo hatt en bra sesong, men er først og fremst en offensiv back, jeg tror vi trenger en som dekker hele sida og har kanskje mest tru på Jenkinson bakover på banen. Var vel mange som trodde at Nico Yennaris også hadde fått sitt gjennombrudd etter noen kamper på høyrebacken, han ble vel shippa rett etter sesongen, kan jo skje med Bellerin og det.....

Link to comment
Share on other sites

Usikker på hvem jeg ville satser på av Bellerin og Jenkinson.... førstnevnte har jo hatt en bra sesong, men er først og fremst en offensiv back, jeg tror vi trenger en som dekker hele sida og har kanskje mest tru på Jenkinson bakover på banen. Var vel mange som trodde at Nico Yennaris også hadde fått sitt gjennombrudd etter noen kamper på høyrebacken, han ble vel shippa rett etter sesongen, kan jo skje med Bellerin og det.....

Nååja, yennaris viste aldri noe i nærheten av det bellerin har gjort.

Link to comment
Share on other sites

Tipper på et utlån, for å fortsette utviklingen av spilleren og at Wenger satser på at Debuchy holder seg skadefri og at Chambers stepper inn ved behov. Kan bli en lang sesong hvis Debuchy blir førstevalg og Bellerin må slite benken.... Chambers på backen har vel ikke vist seg veldig suksessfullt men... Evt dyrker han Chambers i midten og beholder Bellerin som reserve/nytt førstevalg?

 

Jenko går nok mot en ny sesong ute.

 

Er enig at Bellerin har gjort et litt større inntrykk enn Yennaris.... Vi håpet vel alle på Justin Hoyte en gang i tiden også....

Link to comment
Share on other sites

Er enig at Bellerin har gjort et litt større inntrykk enn Yennaris.... Vi håpet vel alle på Justin Hoyte en gang i tiden også....

Litt forskjell på teknikken til de tre nevnte, Bellerin har utmerket teknikk og har blitt utrolig mye bedre defensivt siden Dortmund-kampen. Tar seg i hver kamp syns jeg og er en stund siden hans forrige "dårlige" kamp.

Tolker AWs uttalelser dit at Jenko blir lånt ut til PL ett år til og at Debuchy/Bellerin kjemper om plassen.

 

Håper virkelig at Bellerin/Jenko kan være fremtiden vår på høyrebackplass, ikke ett vondt ord sagt om Debuchy, men gir en litt bedre følelse å se "våre egne" løpe utpå der.

Link to comment
Share on other sites

Litt forskjell på teknikken til de tre nevnte, Bellerin har utmerket teknikk og har blitt utrolig mye bedre defensivt siden Dortmund-kampen. Tar seg i hver kamp syns jeg og er en stund siden hans forrige "dårlige" kamp.

Tolker AWs uttalelser dit at Jenko blir lånt ut til PL ett år til og at Debuchy/Bellerin kjemper om plassen.

 

Håper virkelig at Bellerin/Jenko kan være fremtiden vår på høyrebackplass, ikke ett vondt ord sagt om Debuchy, men gir en litt bedre følelse å se "våre egne" løpe utpå der.

Enig!

Dog har vi ikke sett det beste av mathieu enda, synes han har vært klasse de gangene han har spilt. Typisk at han fikk 2 uheldige skader som krevde operasjon...han er langtfra noe injury prone!

Link to comment
Share on other sites

Enig!

Dog har vi ikke sett det beste av mathieu enda, synes han har vært klasse de gangene han har spilt. Typisk at han fikk 2 uheldige skader som krevde operasjon...han er langtfra noe injury prone!

Sannsynligvis langt bedre enn begge to pdd. Derfor vil jeg ha Jenko ut på utlån og Bellerin som understudy da jeg mener det er liten tvil om hvem som er mest talenfull av Bellerin og Jenko

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

West Ham har godt ut i media og sagt at de jobber intenst for å få kloa i Jenkinson. Håper det da er snakk om enda ett lån. Jeg tror Jenko kan utvikles ytterligere under Bilic. I tillegg vil han vel få europa leauge fotball under beltet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vi får 2 millioner pund for utlånet, de tar sannsynligvis hele lønna, vi eier han fremdeles i 5 år fremover og han kan ta over for Debuchy etter sesongen. Strålende løsning som gjør at vi beholder de to beste i stallen neste sesong og får profitt på tredjemann.

 

Håper og tror at Jenko har en stor fremtid i klubben! Da må han bare ikke bli FOR glad i West Ham.

Link to comment
Share on other sites

Vi får 2 millioner pund for utlånet, de tar sannsynligvis hele lønna, vi eier han fremdeles i 5 år fremover og han kan ta over for Debuchy etter sesongen. Strålende løsning som gjør at vi beholder de to beste i stallen neste sesong og får profitt på tredjemann.

 

Håper og tror at Jenko har en stor fremtid i klubben! Da må han bare ikke bli FOR glad i West Ham.

Jenko har kjøpt en kvadratisk flis på highbury-komplekset der det står:

 

"I hope you're proud of me grandfather"

 

Jeg tror nok Arsenal DNAet i den gutten er sikret for evig tid.

Link to comment
Share on other sites

Jenko har kjøpt en kvadratisk flis på highbury-komplekset der det står:

 

"I hope you're proud of me grandfather"

 

Jeg tror nok Arsenal DNAet i den gutten er sikret for evig tid.

Det er en av grunnene til at jeg har så stort håp for Jenko, ikke bare virker han som en fin fyr, men er en local lad med tilknytning til klubben og en super Arsenal-fan

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Spilt samtlige kamper, minus en hvor han hadde karantene etter rødt kort. Ellers står han med to mål og null assists i PL i år. Det jeg har sett har vært habilt, blant annet grei kontroll på siden sin borte mot city. Minner litt om flamini, voldsom vilje, men uten ekstremferdighetene. Overall mye bedre enn det Debuchy har vist i høst.

 

Det har jo for øvrig vært helt bedritent.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ga akkurat bort en straffe til City og blir attpåtil skadet i samme slengen.

 

Virker tidvis som om han ikke engang er god nok for West Ham etter min mening, men siden han er en Gooner og jobber hardt og står på så liker jeg han også samtidig. Syntes også han en periode for oss var veldig god, men når man ser på en spiller som f.eks. Bellerin så skjønner man at Jenkinson aldri har en sjanse til å bli et førstevalg på høyrebacken hos oss. Er milevis foran Jenkinson på alle måter for å si det mildt.

 

Kan være grei backup for Bellerin dog, men usikker på om det er noe Jenko higer etter.

Link to comment
Share on other sites

..... men når man ser på en spiller som f.eks. Bellerin så skjønner man at Jenkinson aldri har en sjanse til å bli et førstevalg på høyrebacken hos oss. Er milevis foran Jenkinson på alle måter for å si det mildt.

 

Kan være grei backup for Bellerin dog, men usikker på om det er noe Jenko higer etter.

Hvis Jenkinson er "milevis" bak Bellerin så er spørsmålet om han er god nok til å være backup i den posisjonen i Arsenal?

 

Med en lang ligasesong, CL. FA og i tillegg U21-spill for Spania (kanskje rykker han opp til a-laget?) så er det dessverre en sjanse for at også Bellerin trenger hvile og kanskje må lege en skade i løpet av en sesong.

Da er spørsmålet om jeg tror Jenkinson er god nok til å være et førstevalg i Arsenal på høyreback over en lenger periode? Dessverre så er mitt svar Nei!

 

Og jeg mener virkelig dessverre, for Jenkinson har noe som jeg gjerne skulle sett mer av i Arsenals førstelag. Han er Engelsk (selv om han har noen få U-kamper for Finland) og han er en ekte Arsenalfans. Det eneste han egentlig "mangler" er å være født og oppvokst i Islington (er nesten fra London - Harlow, Essex). Jeg skulle virkelig ønske at jeg kunne si at han er så absolutt god nok til å bekle backen i Arsenal, men dessverre så veier hans (manglende) kvaliteter mer enn hans "tilhørighet" i min vurdering.

Link to comment
Share on other sites

Satt å tenkte på det samme når han håpløst lager et nytt straffespark mot en kvikk spiller - akkurat lignende situasjon mener jeg å ha sett fra hans side tidligere. Nå ble han valgt å sende bort da vi fikk inn Debuchy foran forrige sesong for å få regelmessig spilletid. Problemet er at jeg ser ikke noen spesiell utvikling hos han i West Ham, og jeg hadde ikke klart å stole på han hvis Bellerin hadde blitt langtidsskadet. På motstatt backplass er Gibbs et tryggere valg hvis Monreal skulle blitt skadet, og en lignende type hadde vært ideelt også på høyresiden. Chambers er ikke oppe til diskusjon.

 

For meg ville det beste vært og beholdt Debuchy som forlater oss mest sannsynlig dette vinduet om man får inn en ny spiller, hvis ikke er det farvel til sommeren. Han er i en alder der han kan lære bort til de yngre samtidig som han kan vikariere både på backplass og som midtstopper hvis krisen oppstår. Jeg finner ikke noen annen spiller som kan erstatte han på det viset.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...